|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cyryl DL1000
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Wto 18:30, 20 Sty 2009 Temat postu: oliwiarka własnej roboty |
|
|
Mam pytanie. Czy ktoś z was używa teraz takiego cuda? Czytałem kiedys na starym forum transalpa i letko tam pisał o swoim wynalazku.
Jęśli macie coś takiego to opiszcie, z czego robiliście. Wiem, że elektrozawór itd ale może polecacie jakiś model.
Letko jeśli możesz to opisz swój dokladnie. Ale nie ten nowy ze sterowaniem elektronicznym tylko ten z zaworkiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ladzior
A
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 20:41, 20 Sty 2009 Temat postu: Re: oliwiarka własnej roboty |
|
|
cyryl DL1000 napisał: | Mam pytanie. Czy ktoś z was używa teraz takiego cuda? Czytałem kiedys na starym forum transalpa i letko tam pisał o swoim wynalazku.
Jęśli macie coś takiego to opiszcie, z czego robiliście. Wiem, że elektrozawór itd ale może polecacie jakiś model.
Letko jeśli możesz to opisz swój dokladnie. Ale nie ten nowy ze sterowaniem elektronicznym tylko ten z zaworkiem. |
Ja takową posiadam, ale włączaną ręcznie. Miałem elektrozawór, ale wycofałem się z pomysłu, bo straszne się grzał przy pracy i po godzinie jazdy nie dało się go dotknąć. Zaczął przez to działać jak podgrzewacz do oleju
Będziesz chciał konkretów to daj znać. Mnie to wyniosło 60zl za całość.
Da się dużo taniej, ale zainwestowałem w porządny zawór przepływowy.
pzdr,
ladzior
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cyryl DL1000
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Wto 21:00, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Ladzior właśnie o dużo konkretów mi chodzi. Jaki masz zawór? Można ustawić dokładne dozowanie oleju?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ladzior
A
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 21:28, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
cyryl DL1000 napisał: | Ladzior właśnie o dużo konkretów mi chodzi. Jaki masz zawór? Można ustawić dokładne dozowanie oleju? |
Mój zestaw śmierdzi rybami
Zawór taki:
[link widoczny dla zalogowanych]
Daje możliwość bardzo precyzyjnej regulacji.
Oparty na szybkozłączkach. Potrzebne więc 2m takiej rurki co CO2:
[link widoczny dla zalogowanych]
Samo podawanie oleju na zębatke to kombinatoryka stosowana. U mnie rurka od perfum, kawalek blaszki i działa. Pozostaje jeszcze przełącznik on/off. Ja mam tzw. zawór odcinający do instalacji CO2 (też na tych szybkozłączkach) oraz zbiornik oleju - musi być coś z odpowietrzeniem.
U mnie to zbiorniczek plynu hamulcowego z jakiegoś BMW.
W razie czego w wolnej chwili mogę jakieś foty zrobić
pzdr,
ladzior
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cyryl DL1000
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Wto 21:53, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
O taką odpowiedz mi chodzilo. Wielkie dzieki ladzior
Jeśli zrobisz zdjęcia to oczywiście wstaw
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Wto 22:10, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Te zaworki precyzyjne do CO2 się nadają ale nie do oleju.
W akwarium dozuję CO2 takim zaworkiem bardzo precyzyjnie dosłownie po 1 bąbelku na sekundę. Niestety w moto zarżnąłem 2szt bo ustawienie np kilka kropel na minutę było niemożliwe. Olej jest tak penetrujący że kapało jak mu się podobałó.
Elektrozawór jaki zastosowałem jest rozwiązaniem niedrogim ok 50-70zł ale nic się nie grzeje i jest wszystko OK.
Jest to elektrozawór paliwa z instalacji gazowej do samochodów jak znajdę fotki to wkleję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Brzo
Administrator
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 22:15, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Letko a może masz nazwę i model?
p. Brzo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Wto 22:21, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Szukam kurde i nie mogę znaleźć
Jak tylko cos będę wiedział to jutro Wam podam.
Cierpliwości
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cyryl DL1000
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Wto 22:39, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
powiedz czy elektrozawor z prawie nowej instalacji gazowej będzie ok? Bo moge taki mieć za piwko od znajomego.
Co proponujesz do dozowania oleju zamiast tego zaworka CO2? Tylko nie pisz, że ten Twoj elektroniczny wynalazek bo chce zrobic to tanim kosztem:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Wto 22:58, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Ten wynalazek faktycznie tanio nie wyszedł i gdybym trochę dołożył to miałbym oryginalnego Scotoilera.Ale satysfakcja mi to wynagradza.
Co zamiast zaworka CO2? Tak szczerze mówiąc nie wiem. Czytałem że ludzie stosowali zaciski od kroplówki i jakieś tandetne zaworki akwarystyczne, ale chyba jednak ten zaworek CO2 będzie najlepszy.
Ja stosuje olej przekładniowy bodajże 80W90? Jak jest ciepło to płynie szybciej jak jest zimno to gęstnieje i leci wolniej. Niestety zawzse trochę ,a czasami bardziej mam usmarowany wachacz i trochę oponę, ale ląńcuch miałem naciągany dopiero po 10tys km w Moto Suzi w Bielsku.
Mechanik stwierdził że to właśnie dzięki temu smarowaniu jest w tak dobrym stanie.
Pozdr.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez letko dnia Śro 9:46, 28 Sty 2009, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cyryl DL1000
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Wto 22:59, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Jeszcze Jedno pytanie. Z czego robicie dysze i jak ją ustawiacie? Można po wahaczu poprowadzić miedziana rurke hamulcowa i nie dawac juz do niej jakiegos zakonczenia?
W które miejsce powinien kapać olej? Lepiej z boku zebatki tak jak w scottoilerze czy lepiej na srodek łańcucha przed zębatka?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Wto 23:04, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Ja początkowo miałem dwie dysze ale był kłopot z efektem naczyń połączonych. Po wylączeniu zapłonu zawsze kapał olej aż dysze zostały puste. Teraz mam jedną i kapie z boku żębatki, ale równie dobry efekt będzie jeżeli będzie kapało przed żębatką.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cyryl DL1000
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Wto 23:28, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Znalazłem takie zaworki
[link widoczny dla zalogowanych]
oraz
[link widoczny dla zalogowanych]
Który lepszy? A może znasz bardziej odpowidni?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ladzior
A
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 9:42, 21 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
letko napisał: | Te zaworki precyzyjne do CO2 się nadają ale nie do oleju.
W akwarium dozuję CO2 takim zaworkiem bardzo precyzyjnie dosłownie po 1 bąbelku na sekundę. Niestety w moto zarżnąłem 2szt bo ustawienie np kilka kropel na minutę było niemożliwe. Olej jest tak penetrujący że kapało jak mu się podobałó. |
A ja ten mam jeszcze z Yamahy Fazer - służy 3 lata i dobrze kapie.
Inna sprawa, że kontrole zawsze robię w garażu a nie w upale Ja mam prostą zasadę - jeśli opona na powierzchni roboczej jest czysta a łańcuch nasmarowany to nie wnikam
cyryl DL1000 napisał: | Jeszcze Jedno pytanie. Z czego robicie dysze i jak ją ustawiacie? Można po wahaczu poprowadzić miedziana rurke hamulcowa i nie dawac juz do niej jakiegos zakonczenia?
W które miejsce powinien kapać olej? Lepiej z boku zebatki tak jak w scottoilerze czy lepiej na srodek łańcucha przed zębatka? |
Mi kapie na bok zębatki, mniej więcej na godzinie 19. Jedna rurka.
Widziałem u kolegi zastosowaną miedzianą rurkę - jest to o tyle wygodne, że dowolnie ją kształtujesz i zapominasz.
pzdr,
ladzior
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ladzior dnia Śro 9:44, 21 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Śro 10:09, 21 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Tak to wygłądało na początku. Teraz mam sterownik mikroprocesorowy i tylko jedną dyszę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradom
Motocyklista
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa\Pruszków
|
Wysłany: Śro 10:42, 21 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Ja mam w planie zastosowac elektrozawor taki jak u Ciebie sterowany ukladem z regulacja czasow i szystko podlaczone poprzez przekaznik wysterowany z np. tylniej lampy (czyli oliwiarka dziala jak przerecony jest kluczyk).
Brakuje poki co pomyslu na zbiornik na olej, moze ktos cos podpowie?
Jesli mi sie nie uda dobrac jakiegos samochodowego z odpowietrzeniem to bedzie zastosowana jakas butelka a odpowietrznik zrobie z ustnika do alkomatu .
/mr/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ladzior
A
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 11:25, 21 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
mradom napisał: | Ja mam w planie zastosowac elektrozawor taki jak u Ciebie sterowany ukladem z regulacja czasow i szystko podlaczone poprzez przekaznik wysterowany z np. tylniej lampy (czyli oliwiarka dziala jak przerecony jest kluczyk).
Brakuje poki co pomyslu na zbiornik na olej, moze ktos cos podpowie?
Jesli mi sie nie uda dobrac jakiegos samochodowego z odpowietrzeniem to bedzie zastosowana jakas butelka a odpowietrznik zrobie z ustnika do alkomatu .
/mr/ |
Ciężko Ci będzie zachować szczelność - olej to wybitnie wredna substancja
Desperujesz z tym szukaniem. Patrz:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ja mam dokładnie taki sam. Tylko górne ujście musiałem zatkać. Odpowietrzenie jest w zakrętce.
pozdrawiam,
ladzior
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradom
Motocyklista
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa\Pruszków
|
Wysłany: Śro 11:26, 21 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
A gdzie ten zbiornik ukryles?
/mr/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ladzior
A
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 11:33, 21 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
mradom napisał: | A gdzie ten zbiornik ukryles?
/mr/ |
Pod siedzeniem. Mniej więcej tam, gdzie Letko (prawa fotka).
Miejsca tam jest pod dostatkiem.
Musze iść do garażu zdjęcia zrobić
pzdr,
ladzior
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cyryl DL1000
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Śro 12:09, 21 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
przecież zbiorniczek można zrobić z obojetnie jakiej butelki. około 200ml będzie najlepsza. Odpowietrznik można zastąpić dziurką zrobioną np cyrklem. Trzeba pamietac zeby dziurka byla na samej górze zbiorniczka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Śro 15:12, 21 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Ja zbiorniczek mam taki (trochę mały ale daje rady)
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradom
Motocyklista
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa\Pruszków
|
Wysłany: Śro 15:35, 21 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Galancie to zrobiles przyjacielu
/mr/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ladzior
A
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 17:06, 25 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Oto i obiecane fotki mojej patentologii
Zbiornik:
Sterowanie (czerwony to odcięcie):
Podawanie na zębatkę:
I z innej strony:
pzdr,
ladzior
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stanley7171
A2
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Torunia
|
Wysłany: Śro 0:24, 28 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Witam wszystkich ja mam zrobione smarowanie na malej zebatce troszke podobnie jak tu tylko bardziej trwaly pedzelek wykonalem [link widoczny dla zalogowanych] w tamtym roku przejechalem na tym patecie ok.7000 i jest ok Fajna sprawa bo nie widac z tylu tego calego badziewia tu jeszcze inne wykonanie znalazlem [link widoczny dla zalogowanych] a tu orhinal [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Czw 20:19, 05 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Zainspirowany Fajnym zbiorniczkiem na olej kolegi ladziora Zmieniłem także mó w którym złamała mi się końcówka doklejona z kroplówki.
Kupiłem w sklepie rolniczym zbiorniczek na płyn hamulcowy do traktora cena 2,50zł. Pojemności dokładnie nie znam, ale napewno ma 200ml.
Plusem tego zbiorniczka jest to że ma tylko jedno wyjście na wężyk wychodzące z dna i oczywiście zakrętkę z odpowietrznikiem.
Miejsce w którym go zamontowałem pomimo tego że jest dośc wysoki nie przeszkadza zupełnie w zatrzaśnięciu siedzenia
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak to wygląda w całości
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ato jest sterownik mikroprocesorowy gdzie pokrętło T1 służy do ustawienia czasu pomiędzy otwarciem elektrozaworu od 30sek co 15sek każda pozycja (10pozycji). Pokrętło T2 reguluje czas otwarcia zaworu elektromagnetycznego od 1 sek do 10sek (początkowo było od 10 sek co 2,5sek każda pozycja ale czasy te były zbyt długie) Przykręciłem odwrotnie dlatego bo nie pasowały mi kabelki.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez letko dnia Czw 20:34, 05 Lut 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradom
Motocyklista
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa\Pruszków
|
Wysłany: Czw 21:26, 05 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Oczywiscie sterownik masz zasilany poprzez przekaznik z tylnej lampy?
Ktory kabelek od zasilania lampy trzeba wziac jako sterowanie przekaznika?
/mr/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Czw 21:44, 05 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Wybacz ale elektryka to dla mnie temat nieznany. Podłączał mi to kolega elektromechanik samochodowy ale faktycznie zasilanie brał z tyłu z lewej strony motocykla (widzisz jaki ze mnie elektryk).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Czw 21:58, 05 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Ten na którym pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka czyli od pozycji, koloru nie pamiętam.
Kurde, Letko, ten twój wynalazek jest lepszy niż orginalny!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ladzior
A
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 22:13, 05 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
mradom napisał: | Oczywiscie sterownik masz zasilany poprzez przekaznik z tylnej lampy?
Ktory kabelek od zasilania lampy trzeba wziac jako sterowanie przekaznika?
/mr/ |
Po angielsku:
3. Best places to obtain Switched 12 Volt power for an Auxiliary Fuse Block Relay.
A. Tail Light wire. This is the Brown wire running in the tail harness along the left rear subframe. After the tail harness connector (located at the rear of the subframe) it is the Green wire. Note: This wire is HOT when the key is in the PARK or ON position. This is good to use if you what to run accessories without having the ignition & lights on. But, if in park for an emergency and using emergency flashers your accessories will be energized. This is my favorite, but I also install a small underseat switch to disable the aux box when desired. Brown wire also avail under fuse box 05 & up 1000 & all 650
B. OEM heated grip connector. Located behind radiator on left side & usually taped to the main harness. A Black connector with 2 wires going to it. Orange/Green wire is Hot and Black/White is Ground. If you do not want to cut this connector, then order Suzuki part no. 36852-06G00. This is the horn lead wire and the connector will mate.
C. Rear Brake Light Switch wire. Located just forward of the battery. A small clear white 2 wire connector, one Orange/Green & one White/Black. Orange/Green wire is switched Hot, no ground wire available here.
D. Instrument Panel Power wires. Located inside left side cowling in wire pocket. Must remove cowling panel and strip part of harness cover off for wire access. Either the Orange/Red or the Orange/Green wire will do.
E. Any of the Orange (or striped Orange) wires under the OEM fuse box. You can just detach and pull the fuse box up to gain access. The Brown tail light wire is also here on 05 & up 1000 & all 650.
pozdr,
ladzior
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradom
Motocyklista
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa\Pruszków
|
Wysłany: Pią 0:42, 06 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
dziaki za podpowiedz ladzior.
pytanie do letko - jak zrealizowales podawanie oliwy na lancuch, chodzi mi o ten element przymocowany do wahacza no i z czego sa twoje dysze zrobione? jakies rurtki od czegos adaptowales?
/mr/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Pią 9:27, 06 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
mradom zobacz jedną stronę wstecz środkowe zdjęcie .Dysze zrobiłem z atomizerów stosowanych w płynach do mycia szyb pozostałe części są z kroplówek ale teraz używam tylko jednej zewnętrznej dyszy.
Zrób sobie dyszę taką jak ladzior Można też użyć starego metalowego wkładu do długopisu albo rurki miedzianej miękkiej (takie były chyba w starych junkersach gazowych.
Udało mi się kupić samą końcówkę w firmie Mototec (jeszcze nie zamontowałem)
[link widoczny dla zalogowanych] Jednakże już nie mają oni w swojej ofercie tych oliwiarek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ladzior
A
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 10:21, 06 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
letko napisał: | mradom zobacz jedną stronę wstecz środkowe zdjęcie .Dysze zrobiłem z atomizerów stosowanych w płynach do mycia szyb pozostałe części są z kroplówek ale teraz używam tylko jednej zewnętrznej dyszy.
Zrób sobie dyszę taką jak ladzior Można też użyć starego metalowego wkładu do długopisu albo rurki miedzianej miękkiej (takie były chyba w starych junkersach gazowych.
Udało mi się kupić samą końcówkę w firmie Mototec (jeszcze nie zamontowałem)
[link widoczny dla zalogowanych] Jednakże już nie mają oni w swojej ofercie tych oliwiarek. |
A jeśli ktoś chce, to oddam za czteropak dobrego piwa Scottoiler Dual Injector bez jednej rurki.
Taki o:
Mnie wkurzył - przy jezdzie próbnej zgubiłem tą rurkę
PS. W Krakowie możliwy odbiór osobisty
pzdr,
ladzior
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ladzior dnia Pią 10:26, 06 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakubdl1000
Motonita
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 11:19, 06 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
ja miałem kiedys oliwiarke zrobiona z zestawy do przetaczania krwi, olej byl w pojemniczku po wodzie utlenionej. Ale jak każdy bajer zdjałem to szybko bo nie lubie niepotrzebnych gadgetów w motocyklu. Felga była ciagle brudna od oleju a na postoju zawsze olej nakapał resztką z końcówki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakubdl1000
Motonita
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 11:22, 06 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
ladzior a zrobisz fotke jakiej rurki brakuje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ladzior
A
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 11:26, 06 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
jakubdl1000 napisał: | ladzior a zrobisz fotke jakiej rurki brakuje? |
Jednej z "dysz" podających na zębatkę. Jest z czego dorobić (zapas czarnej rurki), ale element uszczelniający (czyli to czarne zgrubienie) trzebaby z czegoś dopatentować.
pzdr,
ladzior
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cyryl DL1000
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Śro 22:27, 18 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
W końcu miałem trochę czasu na dłubanie przy moto.
Wyszło chyba dobrze. W garażu działa, zobaczymy jak spisze się na drodze.
Mam też pytanie. Czy dobrze ustawiłem „dysze”? Nie za daleko od zębatki? Bałem się, że może się wkręcić na dziurach jak łańcuch będzie słabo naciągnięty czy cos w tym stylu.
Olej podaje na środek łańcucha. Końcówka zrobiona jest z rurki miedzianej.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Śro 22:38, 18 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Widzę Cyryl że mamy te same zbiorniczki Końcówkę mogłeś ustawić tak jak Ladzior na bok żębatki. Lańcuch nawet bardzo luźny na zębatce nie podskoczy wyżej bo nie ma gdzie
Pozdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cyryl DL1000
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Śro 22:50, 18 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
No właśnie nie jestem przekonany do tego ustawienia na bok zębatki. Zoabzce jeszcze. Rurka jest giętka wieć mogę przestawić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomo
A
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Płock
|
Wysłany: Śro 23:10, 18 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Miałem kupić scottoilera, ale patrząc na Was zdecydowałem ze sam zrobię.
Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale potrzebuje do tego:
- zaworek [link widoczny dla zalogowanych]
- rurki, wężyki
- zbiornik na olej (ten od traktora fajny jest)
- zawór odcinający dopływ oleju
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tomo dnia Śro 23:35, 18 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradom
Motocyklista
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa\Pruszków
|
Wysłany: Śro 23:21, 18 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Zastanow sie nad
[link widoczny dla zalogowanych]
jako element sterujacy czestotliwoscia otwierania elektrozaworu.
/mr/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ladzior
A
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 12:19, 19 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
cyryl DL1000 napisał: | No właśnie nie jestem przekonany do tego ustawienia na bok zębatki. Zoabzce jeszcze. Rurka jest giętka wieć mogę przestawić |
Niczym nie ryzykujesz - latam tak od czasów Fazera i nie ma problemów.
Jeśli rurka jest wystarczająco sztywna (tzw. wertepy nie powodują wahań) to spokojnie podawaj olej na bok zębatki.
Przy Twoim ustawieniu masz inny problem - wiatr W garażu zapewne kapie idealnie na łańcuch, ale jak to się zachowa podczas jazdy to się nigdy nie dowiesz. Sądzę, że połowa oleju może pójść prosto na asfalt (oby nie na oponę!)
pzdr,
ladzior
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ladzior
A
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 13:02, 19 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Tomo napisał: | Miałem kupić scottoilera, ale patrząc na Was zdecydowałem ze sam zrobię.
Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale potrzebuje do tego:
- zaworek [link widoczny dla zalogowanych]
- rurki, wężyki
- zbiornik na olej (ten od traktora fajny jest)
- zawór odcinający dopływ oleju |
Jeśli idziesz w najprostszą precyzyjną wersję uruchamianą za pomocą tzw. interfejsu białkowego to nic więcej Ci nie potrzeba.
No, może trochę cierpliwości
pzdr,
ladzior
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomo
A
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Płock
|
Wysłany: Czw 13:06, 19 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Nie no jakiś wypas chciałbym zrobić
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tomo dnia Czw 13:06, 19 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cyryl DL1000
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Czw 13:09, 19 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Jak ma isc na opone? Chyba tylko na bok ale nie na cześć roboczą opony bo to raczej niemożliwe. Ustawienie na srodek przed zębatką powinno być dobre bo pęd powietrza do tylu powinien kierowac olej na zebatke czy łancuch.
Zobaczymy, jak będzie w praktyce, czy łancuch bedzie nasmarowany czy nie. Na test troche poczekam bo narazie pełno śniegu:/ U mnie na wsi drogi nie widać:/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradom
Motocyklista
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa\Pruszków
|
Wysłany: Czw 13:20, 19 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
A skad miedziana rurke o tak malej srednicy adoptowales ?
Tez montuje takie cudo i sie zatrzymalem na "podajniku oliwy".
Zastanawial sie moze ktos nad podawaniem oliwi na zebatke zdawcza ?
Bardziej estetycznie by to wygladalo i nie ma problemow, ze oliwa na feldzie\oponie laduje.
/mr/
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mradom dnia Czw 13:34, 19 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ladzior
A
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 13:30, 19 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
cyryl DL1000 napisał: | Jak ma isc na opone? Chyba tylko na bok ale nie na cześć roboczą opony bo to raczej niemożliwe. Ustawienie na srodek przed zębatką powinno być dobre bo pęd powietrza do tylu powinien kierowac olej na zebatke czy łancuch.
Zobaczymy, jak będzie w praktyce, czy łancuch bedzie nasmarowany czy nie. Na test troche poczekam bo narazie pełno śniegu:/ U mnie na wsi drogi nie widać:/ |
Oj zdziwił byś się co się tam dzieje z wiatrami
Nawet przy moim sposobie podawania znajduję czasami małe kropki na boku i roboczej części opony
pzdr,
ladzior
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cyryl DL1000
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Czw 15:45, 19 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
mradom napisał: | A skad miedziana rurke o tak malej srednicy adoptowales ? |
Rurke zamówiłem na allegro razem z elektrozaworem. Sprzedają za 7zł-metr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Oliwnik
Motocyklista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 17:46, 19 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Mradom, a Ty kombinujesz z tym ustrojstwem, co to link do niego podałeś kilka postów wcześniej? Szczerze mówiąc zainteresowałeś mnie. Najpierw Roadrunner kondensatorem do manetek a teraz Ty. Może zostanę elektronikiem.... . A wracając do tematu, przymierzam się do jakiegoś smarowadełka do łańcucha ale Scottoiler bije wszystkie wydumy ceną. Przy rozwiązaniach proponowanych na forum, zmieszczę się w 100 zł:
-sterownik 40 zł
-elektrozawór 50 zł
-reszta 10 zł (?)
A Wy jak kalkulujecie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Czw 17:59, 19 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
ja tam wolę Scootoilera na jebaju kupić i z grzywki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cyryl DL1000
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Czw 18:18, 19 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Oliwnik napisał: | A Wy jak kalkulujecie? |
Elektrozawór 35zł
Rurka miedziana 7zł
Rurka sylikonowa 5zł
Zbiorniczek 8zł
Zaworek do dozowania 25zł
Klej do PCV żeby lepiej osadzić rurki 3zł
Łącznie za przesylke bo zamawialem na allegro około 20zł
Razem okolo 100
+ to co znalazłem w garażu.
Pewnie można taniej ale z braku czasu na chodzenie po sklepach czy zlomowisku zamawiałem przez allegro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|