|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rychu72
A
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Opole
|
Wysłany: Pią 14:50, 12 Gru 2008 Temat postu: Jak wymienić olej w lagach i co lać |
|
|
Hej.
Podpowiedźcie proszę, czy można samemu wymienić olej w lagach bez większych problemów i jak to zrobić. Słyszałem, że po wymianie jest nieco lepiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bratek DL1000
Motocyklista
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rancho k/Wawy
|
Wysłany: Pią 15:21, 12 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
zdejmij lagi, odkręć korek - ten od góry i wylej olej. Potem "przepompuj" lagi "do góry nogami", aby wytłoczyć cały olej z lag. Zalej nowym olejem, zakręć korek, zamontuj i w droge
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bratek DL1000 dnia Pią 15:22, 12 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rychu72
A
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Opole
|
Wysłany: Pią 15:35, 12 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Dzięki. Brzmi prosto. To podpowiedz jeszcze co tam wlać do nich.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bratek DL1000
Motocyklista
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rancho k/Wawy
|
Wysłany: Pią 23:55, 12 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
jeśli dobrze pamiętam olej SAE 10, ale nie jestem pewien, normalnie nie pamiętam. Suzuki ma oczywiście swoje oznaczenie oleju, ale nie krosuje sie na żadne inne "dla ludzi"...
ale gęstszego bym nie lał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zulus
A
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Sob 18:31, 13 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Rychu72 napisał: | Dzięki. Brzmi prosto. To podpowiedz jeszcze co tam wlać do nich. |
Przeszukaj dokładnie forum, pamiętam, że kiedyś była dyskusja natemat "utwardzenia" lag
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Brzo
Administrator
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 13:24, 15 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Lej bardziej gęsty olej 15 lub 20.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Buber dl 1000
Motonita
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 512
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 9:49, 31 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Bratek DL1000 napisał: | jeśli dobrze pamiętam olej SAE 10, ale nie jestem pewien, normalnie nie pamiętam. Suzuki ma oczywiście swoje oznaczenie oleju, ale nie krosuje sie na żadne inne "dla ludzi"...
ale gęstszego bym nie lał |
ja ma 15 i jestem zadowolony - inny motur się zrobił 20 moim zdaniem będzie juz zatwarda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fredi
Motocyklista
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 18:25, 25 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Mam pytanko, czy duży DL nie ma czasem śruby na dole lag do spuszczania oleju? Kolega mi coś mówił że po wyciągnięciu ośki powinna być śruba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradom
Motocyklista
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa\Pruszków
|
Wysłany: Nie 13:04, 26 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Korki polucuj przed wymontowaniem z polek.
/mr/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fredi
Motocyklista
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 16:46, 26 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
mradom napisał: | Korki polucuj przed wymontowaniem z polek.
/mr/ |
? Chyba poluzować
Sęk w tym że chce spuścić olej beż wyciagania lag jeżeli faktycznie pod spodem będzie ta śruba
[link widoczny dla zalogowanych]
Na rysunku jako D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 16:55, 26 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
to nie jest sruba do spuszczenia oleju. Innej metody niz wyciaganie lag to odkrecenie korkow i "odessanie" oleju od gory, ale pozniej musisz jeszcze "odpowietrzyc" lagi po zalaniu, a to wydaje mi sie ciezkie do zrobienia na zmontowanym zawieszeniu.
wyjecie lag i wymiana oleju to robota lekka, latwa i przyjemna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 17:48, 26 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Odpuść tą śrubę od dołu, jeśli nie musisz całkiem rozbierać zawieszenia. Ona przykręca tłumik do golenia. Może się zdarzyć tak, że poluzujesz ją, a później nie będziesz mógł przykręcić, bez "special tool", którym byś unieruchomił tłumik w ladze Szybciej będzie wyciągnąć lagi z półek i olej wylać górą, przez korki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 17:50, 26 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Ta śruba trzyma wkład amortyzatora. Potem możesz mieć problem z zakręceniem bo element o nr 8 będzie Ci się obracał i nie dokręcisz śruby. Wyjęcie lag i wymiana oleju to robota jak napisał bibop:
bibop napisał: | lekka, latwa i przyjemna |
na 2-3 piwa
Edit:
No i w trakcie pisania tego postu Lasooch napisał to co chciałem napisać
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mlody dnia Nie 17:53, 26 Gru 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fredi
Motocyklista
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 19:33, 27 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Skoro piszecie że na 2-3 piwa... a rozebranie moto jest na 1 piwo to już mam mniej wiecej podgląd czasowy
Dzieki za info
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Wto 22:12, 25 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
wlasnie jestem na etapie wymiany oleju w przednim zawieszeniu i tak moze sie komus przyda na przyszlosc Suzuki pisze cos takiego:
505ml lub 133mm/ na lage oczywiscie olej -----5w20 pisza cos o oleju z symbolem ss8
ja zaleje ATF jak bedzie mi za miekko to zmienie, robota nie jest specjalnie trudna....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 10:25, 26 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
505ml to chyba odnosi sie do 1000.
w 650-tce jest 524 ml/lagę i poziom lustra też trochę inny, nie pamiętam już jaki, jest w serwisówce (coś koło 143 mm).
Ja u siebie zalałem 15-tką do sprężyn liniowych ohlinsa i jest spoko.
Olej SS8 to wg. różnych zestawień w okolicach 7,5W, a niektórzy mówią, że 10W. Ja miałem 15W na standardowych sprężynach tylko jakiś był błąd w wymianie i się jeździć nie dało. Później wymieniłem na 10W i było ok więc jak komuś pasuje tak jak jest to niech leje 10W, jak ktoś chce trochę sztywniej to może być 15W lub bawić się w mieszanie, ale wątpię by to miało jakiś większy sens.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Śro 10:30, 26 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
# Zawartość oleju 524 cm³ na stronę odAK7 528cm³
# stan oleju 143mm / od AK7 139mm (bez sprężyn)
edit:
sorry , odnosi sie to do 650...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Śro 11:16, 26 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Śro 11:14, 26 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
tak dane podawalem odnosnie 1000ca... ATF ponoc ma wlasnie 10w
dodatkow dzis znalazlem, ze powinno byc tak:
mieszanka 10W ok 90% + 10% 15W techno syntetyk
wiec badz tu madry...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Coliniak dnia Śro 12:05, 26 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 15:10, 26 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
imho nie poczujesz tych proporcji. dalej będziesz czuł jak na 10W.
Nie ma sensu tak miksować, jeżeli już to 50:50 lub w tych okolicach np. 60:40.
edit:
Najważniejsze żeby wymienić na nowy. Jak raz wymienisz i nie będzie Ci pasowało to wiedząc co i jak kolejną wymianę zrobisz z zamkniętymi oczami.
Olej do zawiechy kosztuje ze 45zł za litr więc można się bawić w kombinowanie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bibop dnia Śro 15:11, 26 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marlon777
Motonita
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik, Chwałęcice
|
Wysłany: Śro 16:09, 26 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Bratek DL1000 napisał: | zdejmij lagi, odkręć korek - ten od góry i wylej olej. Potem "przepompuj" lagi "do góry nogami", aby wytłoczyć cały olej z lag. Zalej nowym olejem, zakręć korek, zamontuj i w droge |
IMHO tylko chciałbym odnieść się do tego. Pewnie to dla większości jest oczywiste ale lepiej napisać:
Po wylaniu oleju i przepompowaniu należy dokładnie umyć benzyną ekstrakcyjną ze względu na pozostałości i opiłki - brak płukania może skutkować w niedalekiej przyszłości wymianą uszczelniaczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 17:13, 26 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
A benzyna nie uszkodzi uszczelniaczy? Tak jak to jest w przypadku łańcucha? Wiem, że uszczelniacze zawieszenia są dużo większe, no ale...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 17:30, 26 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Jeżeli czymś przemywać to naftą.
Kolejna sprawa to wcale nie trzeba przemywać. Serwisówka nic o tym nie mówi, a zakładam, że ktoś kto to pisał się zna. W serwisie na 100% nikt nie będzie mył lag (od środka).
Jeżeli widzisz naprawdę dużo opiłków w oleju to możesz sobie przemyć, ja przy wymianie po 30 czy 40 tysiach nie miałem opiłków. Na razie, przy 60 tysiach lagi się jeszcze nie "pocą".
Inną sprawą jest dbanie o to, aby lagi w części która się chowa były czyste. Wg. mnie to bardziej powoduje niszczenie uszczelniaczy (robaki, piasek itp.) niż opiłki w środku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 18:32, 26 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Można olej wylać przez te śruby z dołu (ale bez długaśnej przydłużki jest ryzyko, że ich potem nie zakręcimy ) wtedy olej wypłynie dołem razem z opiłkami jak z silnika, którego przecież nie płuczecie przez cały okres użytkowania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 18:57, 26 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
marlon777 napisał: | Bratek DL1000 napisał: | zdejmij lagi, odkręć korek - ten od góry i wylej olej. Potem "przepompuj" lagi "do góry nogami", aby wytłoczyć cały olej z lag. Zalej nowym olejem, zakręć korek, zamontuj i w droge |
IMHO tylko chciałbym odnieść się do tego. Pewnie to dla większości jest oczywiste ale lepiej napisać:
Po wylaniu oleju i przepompowaniu należy dokładnie umyć benzyną ekstrakcyjną ze względu na pozostałości i opiłki - brak płukania może skutkować w niedalekiej przyszłości wymianą uszczelniaczy. |
Nigdy w życiu tak nie rób. Po pierwsze benzyna ekstrakcyjna nie lubi się z gumą. Po drugie - wylewając olej bez kompletnej rozbiórki zawieszenia, nie wylewasz go całkiem. Zawsze pozostaje ok. 50-100ml. Jeżeli teraz przepłuczesz to benzyną czy czymkolwiek innym niż olej, to w nowym oleju będziesz miał dodatek 50ml benzyny. Jeżeli były opiłki czy cokolwiek niepokojącego, to trzeba zawieszenie rozebrać na części pierwsze, usunąć przyczynę i zalać świeżym olejem, a nie płukać tak, jak to opisałeś.
Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marlon777
Motonita
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik, Chwałęcice
|
Wysłany: Śro 21:45, 26 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
lasooch napisał: | marlon777 napisał: | Bratek DL1000 napisał: | zdejmij lagi, odkręć korek - ten od góry i wylej olej. Potem "przepompuj" lagi "do góry nogami", aby wytłoczyć cały olej z lag. Zalej nowym olejem, zakręć korek, zamontuj i w droge |
IMHO tylko chciałbym odnieść się do tego. Pewnie to dla większości jest oczywiste ale lepiej napisać:
Po wylaniu oleju i przepompowaniu należy dokładnie umyć benzyną ekstrakcyjną ze względu na pozostałości i opiłki - brak płukania może skutkować w niedalekiej przyszłości wymianą uszczelniaczy. |
Nigdy w życiu tak nie rób. Po pierwsze benzyna ekstrakcyjna nie lubi się z gumą. Po drugie - wylewając olej bez kompletnej rozbiórki zawieszenia, nie wylewasz go całkiem. Zawsze pozostaje ok. 50-100ml. Jeżeli teraz przepłuczesz to benzyną czy czymkolwiek innym niż olej, to w nowym oleju będziesz miał dodatek 50ml benzyny. Jeżeli były opiłki czy cokolwiek niepokojącego, to trzeba zawieszenie rozebrać na części pierwsze, usunąć przyczynę i zalać świeżym olejem, a nie płukać tak, jak to opisałeś.
Pozdrawiam! |
Ok dzięki posłucham się - czyli mój doradca nie do końca miał rację. A sądziłem, że to dobry serwis i chłopak ma dobrze poukładane w głowie. Nie sądziłem że po wylaniu oleju pozostaje tak dużo jeszcze w środku. A że nafta świetlna lepsza to dla mnie oczywiste.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez marlon777 dnia Śro 23:01, 26 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Czw 8:56, 27 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
bibop napisał: | imho nie poczujesz tych proporcji. dalej będziesz czuł jak na 10W.
Nie ma sensu tak miksować, jeżeli już to 50:50 lub w tych okolicach np. 60:40.
edit:
Najważniejsze żeby wymienić na nowy. Jak raz wymienisz i nie będzie Ci pasowało to wiedząc co i jak kolejną wymianę zrobisz z zamkniętymi oczami.
Olej do zawiechy kosztuje ze 45zł za litr więc można się bawić w kombinowanie. |
tak jak mowilem zalalem ATF za.... 17PLN ...zobaczymy jak bedzie sie sprawowal. To samo chcialem napisac, najwazniejsze, ze bedzie czysty olej w zawiasie jak bedzie za miekko to sie zmieni, robota na 2 piwa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marlon777
Motonita
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik, Chwałęcice
|
Wysłany: Czw 9:10, 27 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Dorzucę swoje jeszcze dwa grosze. Sądzę, że tym czym się przemywa (jeśli już to ktoś będzie robił oczywiście) nie ma tak naprawdę znaczenia ponieważ uszczelniacze znajdują się tylko w górnej części lagi i pewnie je trzeba rozebrać więc nie będzie styczności z czynnikiem myjącym. Proszę mnie sprostować jeśli nie mam racji
A tak na marginesie dziękuję za wyczerpującą informację na ten temat faktycznie nic skomplikowanego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 11:42, 27 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
No niby w górnej, ale jak chcesz to umyć to musisz trochę "pompować" i mimo wszystko dotrzeć do części uszczelniaczy.
Lepiej zawsze myć czymś co nie będzie miało wpływu na "gumki", a nie na zasadzie "może nie dotknie"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 11:54, 27 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
marlon777 napisał: | Dorzucę swoje jeszcze dwa grosze. Sądzę, że tym czym się przemywa (jeśli już to ktoś będzie robił oczywiście) nie ma tak naprawdę znaczenia ponieważ uszczelniacze znajdują się tylko w górnej części lagi i pewnie je trzeba rozebrać więc nie będzie styczności z czynnikiem myjącym. Proszę mnie sprostować jeśli nie mam racji
|
Jest taka dość prosta zasada, że najlepiej przemywać czynnikiem, który normalnie pracuje w układzie. Dla zacisków hamulcowych będzie to płyn hamulcowy a dla amortyzatora olej.
Mam też wrażenie, że trochę za bardzo się przejmujecie tym przemywaniem.
Na pewno to nie zaszkodzi ale jeżeli amortyzator nie ma 100 lat to się raczej nie zatrze
Jeżeli w amortyzatorze znajdziecie bardzo dużo jakiś opiłków wtedy należy go rozebrać i znaleźć przyczynę ich powstawania bo coś jest nie tak.
Olej w amortyzatorze jest do tłumienia, smarowanie jest jakby przy okazji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fredi
Motocyklista
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 11:53, 05 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Mam pytanko do obeznanych z tematem. Po wyciągnięciu lag z półek zaznaczacie je jakoś, tzn położenie lagi względem półki? Nie piszę tu o wysokości tylko o obrocie lagi do półki.
Rozumiem że wymiana oleju przebiega mniej więcej tak:
- postawienie motocykla z podniesionym przodem
- zdjęcie koła, zacisków, błotnika
- poluzowanie śrub w półkach
- odkręcenie górnych śrub w lagach
- wyciągnięcie lag
- spuszczenie oleju "do góry nagami"
- zalanie nowym olejem
- pompowanie lagi w pozycji jak na motocyklu (x 2)
- założenie lag, składanie całości
Chyba wszystko? Pytam bo nigdy nie wymieniałem oleju w lagach.
Czekam na jakiś info potwierdzające i idę do garażu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 11:57, 05 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Wytrzymaj do niedzieli/poniedziałku. Przygotowuje właśnie foto relację z wymiany oleju+uszczelniaczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 12:06, 05 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Fredi napisał: | Czekam na jakiś info potwierdzające i idę do garażu |
Dokładnie tak jak opisałeś Jedyne, co bym Ci jeszcze doradził, to że jak będziesz zlewał olej, to do jakiejś miski, a nie do kibla, bo po wyjęciu sprężyn może się okazać, że jeszcze zostały jakieś podkładki, które spłyną wraz z olejem
Co do oznaczania położenia lagi względem półki, to nie ma to najmniejszego sensu, na nic nie wpływa i nie musisz sobie tym głowy zaprzątać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fredi
Motocyklista
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 15:37, 05 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Rozebrałem moto, jedna laga wyciągnięta. Wlewaliście 505ml czy na odległość 133mm? Pisze tu o dużym dl
Zalałem pół litra w jedną lagę ale poziom na opuszczonej ladze mierząc od góry wynosi ok 70mm
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Fredi dnia Sob 15:38, 05 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 17:51, 05 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Dobrze przepompuj i skup się tylko na odległości lustra od krawędzi lagi. Te 505ml tyczy się raczej pustego amortyzatora, jeżeli nie rozbierałeś swojego do pojedynczych śrubek, to sporo starego oleju jeszcze zostało w środku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kriszo
A2
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna
|
Wysłany: Sob 18:35, 05 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Fredi
Mam prośbę opisz proces wymiany w dl 1000
- ile w końcu wlałeś oleju
- jaki typ
- wymieniałeś uszczelniacze
Też mnie to czeka
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fredi
Motocyklista
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 19:02, 05 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Moto złożone. Nie patrzyłem na odległość 133mm tylko wlałem 2 x po pół litra (ok 80mm od krawędzi lagi do lustra). Jutro zrobie jazdy testowe i sie wypowiem. Wlałem Motul Fork Oil Expert 10W. Najwięcej zabawy miałem z odkręceniem ośki bo była tak doje...na że musiałem wziąść rure metrową do klucza.
Sprawdziłem też ile było oleju przed spuszczeniem i wg suwmiarki lustro było grubo poniżej 160mm (koniec skali) na opuszczonej ladze w goleniu. Może dlatego tak twardo chodziło zawieszenie? Opisze potem co i jak robiłem ale Młody ma pisac fotoporadnik więc najwyżej coś dopiszę od siebie
Jak będzie dupa to znowu wymienie i przy okazji bede musiał wymienić łożysko główki ramy bo mam "punkt 0" :/
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Fredi dnia Sob 19:04, 05 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 19:42, 05 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Żeby tylko Twoje zawieszenie nie wypluło uszczelniaczy przy dobiciu... 50mm ponad stan to bardzo dużo. No ale każdy robi jak lubi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 20:25, 05 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
żeby dobrze spuścić olej to trzeba trochę pompować do góry nogami. Jak zalejesz to też trzeba pompować (oczywiście już nie do góry nogami) żeby usunąć powietrze z goleni. Ten poziom co podałeś jest imho "lewy". Jeżeli wlałeś 0,5l to nie powinieneś mieć aż takiej różnicy... jak dla mnie zostało na dole sporo powietrza, albo dużo starego oleju (lepiej to pierwsze ).
Jeżeli jednak został olej to będziesz miał pewnie bardzo twardo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fredi
Motocyklista
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 21:37, 05 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Sęk w tym że dość długo pompowałem żeby spuścić olej (tak jak pisałeś- do góry "nogami") i potem po zalaniu jeszcze dłużej. Było bardzo mało oleju jak wyciągnąłem sprężyne. Na oko ok. 200mm od krawędzi lagi do lustra. Olej ciemnozielony, zapach nie za bardzo
Zobaczę jak się będzie jeździć. Mogę za tydzień rozebrać i wtedy ocenić czy opadł poziom oleju. Jak będzie "mniej" to znaczy że było powietrze, jak nie to stary olej
Dzięki za odpowiedzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marlon777
Motonita
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik, Chwałęcice
|
Wysłany: Pon 9:22, 07 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Olej już mam wymieniony na 10W. O rany przedtem jeździłem chyba na wodzie
Różnica kolosalna. Przed wymianą podczas hamowania nurkował do końca a teraz? Super!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kriszo
A2
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna
|
Wysłany: Pon 21:44, 07 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Marlon tez wlałeś 500 ml na lagę tego samego oleju co Fredi. Mam pytanie wymienialiście jednocześnie uszczelniacze wraz z kapturkami przeciwpyłkowymi w przypadku gdy nie było wycieków. Czy u was amortyzator wystaje ponad górną półkę bo u mnie około 6 mm. Zastanawia mnie jak ustawialiście tą wysokość?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marlon777
Motonita
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik, Chwałęcice
|
Wysłany: Wto 9:37, 08 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Kriszo napisał: | Marlon tez wlałeś 500 ml na lagę tego samego oleju co Fredi. Mam pytanie wymienialiście jednocześnie uszczelniacze wraz z kapturkami przeciwpyłkowymi w przypadku gdy nie było wycieków. Czy u was amortyzator wystaje ponad górną półkę bo u mnie około 6 mm. Zastanawia mnie jak ustawialiście tą wysokość? |
10W sądzę że w zupełności wystarczy. Żadne uszczelniacze i osłonki nie były wymieniane - bo po co jeśli nie cieknie i nie poci się. Jak będę w garażu to zmierzę ile wystają lagi ponieważ ja tego nie robilem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 11:10, 08 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
u mnie lagi nie wystają, tylko śruba regulacyjna wystaje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Wto 11:21, 08 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
lagi powinny byc rowno z gorna polka, wystaja tylko korki i sruby regulacyjne...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kriszo
A2
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna
|
Wysłany: Wto 20:14, 08 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
W 1000 w roczniku 2002 nie ma śruby regulacyjnej być może wcześniejszy właściciel obniżał celem zmiany kąta główki ramy.Pytanie jak u kolegów z pojemnością 1000 czy też tak maja zamontowane lagi. Rozumiem skoro równo z górną półką to niema żadnego ogranicznika?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fredi
Motocyklista
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 20:21, 08 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Ja s swoim DL nie mam regulacji i ustawiłem na oko, czyli krawędź korka wystaje ok 0,5mm nad półką.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kriszo
A2
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna
|
Wysłany: Wto 20:57, 08 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Fredi a jak miałeś przed demontażem?Jeszcze pytanie po wyjęciu sprężyny i wciśnięciu amora jak wlałeś olej 500 ml to ile miałeś od krawędzi do lustra?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fredi
Motocyklista
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 21:04, 08 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Nie pamietam jak było przed demontażem. To nie większego znaczenia czy będzie milimetr w tą czy w tą. Ważne żeby półka nie zaciskała korka tylko lagę dlatego jest te pół milimetra.
Jak odkręcisz korek (klucz 24 i 14 do nakrętki), wyciągniesz tulejke, podkładke i sprężyne to laga sama opada w dolne położenie. Mierzyłem przed wylaniem poziom oleju i było ponad 200mm od krawędzi do powierzchni oleju. Wylałem olej, pompowałem z 5-7min "do góry nogami" żeby cały wyciekł. Zalałem równo po 500ml i znów męczyłem pompowaniem raz "waląc" lagę w górę i dół (dobre określenie ), potem pompowałem kilka razy prętem - czy jak go nazwać. Odczekałem kilkanaście minut (czyściłem moto, browarek) i zmierzyłem - było 90mm od krawędzi. Cały proces opisany jest też w serwisówce
Jak bede robił łożysko główki ramy to sprawdze poziom oleju w lagach jeszcze raz
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Fredi dnia Wto 21:05, 08 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kriszo
A2
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna
|
Wysłany: Wto 21:16, 08 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za bardzo obrazowe wytłumaczenie. Na chwilę obecną to mogę obiecać że na 100 % browar będzie a co dalej to zobaczę rozbierając i oczywiście to opiszę ale może dopiero na początku marca. Chce połączyć wymianę z wymianą oleju w silniku, regulacją zaworów oraz synchronizacją przepustnic,dopiero wtedy kolega z pracy będzie miał czas.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris_mmz
A1
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: Czw 15:24, 10 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Mlody napisał: | Wytrzymaj do niedzieli/poniedziałku. Przygotowuje właśnie foto relację z wymiany oleju+uszczelniaczy. |
Czekam z niecierpliwościa na ten fotoporadnik, to byłby mój debiut w roli zmieniającego olej w lagach.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|