Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zwiększenie momentu obrotowego dl1000

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adzik
A1



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Czw 17:32, 03 Lis 2011    Temat postu: Zwiększenie momentu obrotowego dl1000

Witam zastanawiam się na zwiekszeniem momentu obrotowego w moim dl-u, myślę tu o zmianie zebatki chyba z tyłu na większą. Drażni mnie brak elastyczności na II biegu do 3000 obr/m. Czy ktoś z was coś takiego przerabiał?

PS. Dziwi mnie że w małym V-stromie tego nie zauważam mimo mniejszej mocy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fish67
Motocyklista



Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Biskupiec R./Olsztyn

PostWysłany: Czw 23:54, 03 Lis 2011    Temat postu:

to raczej na moment obrotowy silnika nie wpływa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Basmanek
Motocyklista



Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa, Jelonki

PostWysłany: Pią 14:04, 04 Lis 2011    Temat postu:

mnie pomogł PowerCommander. Mocy wiele wiecej nie ma, ale kultura pracy poniżej 4000@min zmieniła sie bardzo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Pią 14:14, 04 Lis 2011    Temat postu:

Hehe, power comander się kłania Razz Można co nieco zdziałać na tym polu Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adzik
A1



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 17:43, 04 Lis 2011    Temat postu:

fish67 napisał:
to raczej na moment obrotowy silnika nie wpływa




Zwiekszy siłe na każym biegu, wydaje mi się, że na moment obrotwy silnika to też wpłynie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adzik dnia Pią 17:48, 04 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Pią 18:12, 04 Lis 2011    Temat postu:

Ale kiepska kultura pracy silnika w okolicach 3tys obr/min niestety pozostanie... Problem jest spowodowany dostosowaniem v-stroma do europejskich norm emisji spalin. Badania homologacyjne są przeprowadzane przy określonych obrotach i właśnie w tym zakresie obrotów dawka paliwa została zmodyfikowana pod wymogi homologacji. Przy niższych obrotach jest ok, przy wyższych jest ok, a ok. 3tys szarpie. Przynajmniej ja taką wersję gdzieś słyszałem i w sumie wydaje się to wiarygodne. Szczególnie po przeanalizowaniu map wtrysku paliwa power commandera i ich różnic względem mapy fabrycznej Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Pią 18:13, 04 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 18:35, 04 Lis 2011    Temat postu:

lasooch napisał:
Przy niższych obrotach jest ok, przy wyższych jest ok, a ok. 3tys szarpie. Przynajmniej ja taką wersję gdzieś słyszałem i w sumie wydaje się to wiarygodne. Szczególnie po przeanalizowaniu map wtrysku paliwa power commandera i ich różnic względem mapy fabrycznej Wink


O ile pamiętam, to chodziło o okolice 3800 rpm. Zmiana zębatek pomoże - u mnie zupełnie przypadkiem wyeliminowało to szarpaninę, a i rzadko zdarza się silnikowi "prychnąć". Poza tym potrafi rwać się na koło na 2-ce, jak zbyt szybko puści się sprzęgło ostro przyspieszając.

Ale koledzy słusznie podpowiadają, że PC byłby najpewniejszym rozwiązaniem. Możesz sobie wtedy zmodyfikować krzywą momentu obrotowego i puścić jak sobie będziesz chciał - oczywiście w pewnych granicach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adzik
A1



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 20:11, 04 Lis 2011    Temat postu:

Czytałem sporo na temat PC napewno jest to najlepsze wyjscie ale niestety kosztowne, co do zębatek nie jest to specjalnie kosztowna modyfikacja, tylko czy znacznie nie wzrosnie spalanie i jaką zębatke zastosować??? Myślę o tylnej ponieważ przednia spowduje wydłużenie łańcha.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adzik dnia Pią 20:46, 04 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kriszo
A2



Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna

PostWysłany: Sob 20:41, 05 Lis 2011    Temat postu:

Ja mam z przodu 14 z tyłu 41, przy 3000 mam zapiętą 6 i żadnych szarpań. jedynie przekłamuje prędkościomierz o 20 km w stosunku do przełożenia 17/41.
Jeżeli chodzi o spalanie to jest w okolicach 5 - 5,5 litra przy prędkościach 120 - 140 oczywiście po odjęciu 20 km. na przekłamanie. Co do jazdy na kole to nie potrzeba zerwania sprzęgłem tylko umiejętne odkręcenie manetki wraz z odpowiednią pracą ciała . Czy ktoś ma przełożenie 15/41 lub 16/41 ?. Interesuje mnie o ile przekłamuje prędkościomierz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adzik
A1



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Sob 21:12, 05 Lis 2011    Temat postu:

Rozumiem że w oryginale tył ma 41 zębów, co do przodu to czytałem różnie 16 lub 17 zębów. Trochę mnie drażni fakt przekłamywania prędkościomierza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GrzesiekK
Motonita



Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 523
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa

PostWysłany: Sob 23:04, 05 Lis 2011    Temat postu:

Kriszo napisał:
Ja mam z przodu 14

17 nie grzeszy żywotnością i po 10 tysiach jest szrot a 14 to zapewne znika w oczach Sad niszcząc resztę napędu Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 23:18, 05 Lis 2011    Temat postu:

adzik napisał:
Rozumiem że w oryginale tył ma 41 zębów, co do przodu to czytałem różnie 16 lub 17 zębów. Trochę mnie drażni fakt przekłamywania prędkościomierza.


W Stanach mamy w 1000'cu 41 z tyłu. U mnie tak było, teraz mam 42 i w naszych warunkach jest nieco lepiej. Nie czuć zbyt dużej różnicy, ale fakt jest taki, że 100km/h na 6-tce spokojnie jadę i nie szarpie tak jak poprzednio, jakimś cudem obroty nie wydają mi się większe Smile. Nie wiem jak to się dzieje. Z przodu moim zdaniem 17 na całym świecie.

GrzesiekK - czemu po 10 tyś szrot? Może źle zrozumiałem, ale u mnie wszystko wytrzymało 28.000 km - od nowości, czyli napęd zdaje się RK Smile. I pierwszy zdechł łańcuch Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Sob 23:20, 05 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Sob 23:33, 05 Lis 2011    Temat postu:

V-Told napisał:
W Stanach mamy w 1000'cu 41 z tyłu. U mnie tak było, teraz mam 42 i w naszych warunkach jest nieco lepiej. Nie czuć zbyt dużej różnicy, ale fakt jest taki, że 100km/h na 6-tce spokojnie jadę i nie szarpie tak jak poprzednio, jakimś cudem obroty nie wydają mi się większe Smile. Nie wiem jak to się dzieje. Z przodu moim zdaniem 17 na całym świecie.


Instrukcja serwisowa podaje:
Final reduction ratio ...............2.411 (41/17)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 0:16, 06 Lis 2011    Temat postu:

express napisał:
V-Told napisał:
W Stanach mamy w 1000'cu 41 z tyłu. U mnie tak było, teraz mam 42 i w naszych warunkach jest nieco lepiej. Nie czuć zbyt dużej różnicy, ale fakt jest taki, że 100km/h na 6-tce spokojnie jadę i nie szarpie tak jak poprzednio, jakimś cudem obroty nie wydają mi się większe Smile. Nie wiem jak to się dzieje. Z przodu moim zdaniem 17 na całym świecie.


Instrukcja serwisowa podaje:
Final reduction ratio ...............2.411 (41/17)


[link widoczny dla zalogowanych]

Z tego wynika, że tylko "Suzuki DL1000 K6/K7/K8/K9/L0 V-Strom USA" i "DL1000 SE/SEA L0 V-Strom Touring Canada" mają standardowo 41 zębów z tyłu.

Co do przełożenia, to po wejściu w dany rocznik/market dostajesz wykaz, np. tu: [link widoczny dla zalogowanych]

Express, być może masz amerykańską instrukcję serwisową Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Nie 0:41, 06 Lis 2011    Temat postu:

V-Told napisał:

Express, być może masz amerykańską instrukcję serwisową Wink


Z metrycznymi jednostkami jako podstawowe? Raczej nie.
Jutro policzę zęby Zuzannie ;P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 0:57, 06 Lis 2011    Temat postu:

express napisał:
V-Told napisał:

Express, być może masz amerykańską instrukcję serwisową Wink


Z metrycznymi jednostkami jako podstawowe? Raczej nie.
Jutro policzę zęby Zuzannie ;P


To angielska tez odpada. Moze wiec kanadyjska lub australijska? Smile Powiem ci, ze trudno jest policzyc te zeby, mi zabraklo cierpliwosci. A wydaje mi sie, ze akurat JT powinno miec dostep do odpowiednich danych nt. wersji motocykli. Chyba musza taki katalog przygotowywac w oparciu o dane producenta. Zreszta to chyba nieistotne, mi sie nieco lepiej jezdzi z 42 zebami zamiast 41.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Nie 1:05, 06 Lis 2011    Temat postu:

V-Told napisał:
Powiem ci, ze trudno jest policzyc te zeby, mi zabraklo cierpliwosci.


Moto na stojak, kreska pisakiem na zębatce i liczymy. Powinno się udać.
Na wszelki wypadek zabiorę jakiś napój do garażu jakby w trakcie tej żmudnej czynności napadło mnie nadmierne pragnienie. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adzik
A1



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 9:42, 06 Lis 2011    Temat postu:

[quote="express"]
V-Told napisał:
Powiem ci, ze trudno jest policzyc te zeby, mi zabraklo cierpliwosci.


To fakt z łańcuchem na zębatce jest to chyba niemożliwe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietia
Motonita



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 10:17, 06 Lis 2011    Temat postu:

V-Told napisał:
express napisał:
V-Told napisał:

Express, być może masz amerykańską instrukcję serwisową Wink


Z metrycznymi jednostkami jako podstawowe? Raczej nie.
Jutro policzę zęby Zuzannie ;P


To angielska tez odpada. Moze wiec kanadyjska lub australijska? Smile Powiem ci, ze trudno jest policzyc te zeby, mi zabraklo cierpliwosci. A wydaje mi sie, ze akurat JT powinno miec dostep do odpowiednich danych nt. wersji motocykli. Chyba musza taki katalog przygotowywac w oparciu o dane producenta. Zreszta to chyba nieistotne, mi sie nieco lepiej jezdzi z 42 zebami zamiast 41.


Tak z ciekawostek,w Wielkiej Brytanii już od dawna obowiązuje system metryczny,więc nie wykluczone że instrukcja jest angielska.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pietia dnia Nie 10:28, 06 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SoH
Motocyklista



Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik

PostWysłany: Nie 12:16, 06 Lis 2011    Temat postu:

Pietia napisał:

Tak z ciekawostek,w Wielkiej Brytanii już od dawna obowiązuje system metryczny,więc nie wykluczone że instrukcja jest angielska.

W Stanach też powoli przechodzą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Nie 13:12, 06 Lis 2011    Temat postu:

adzik napisał:

To fakt z łańcuchem na zębatce jest to chyba niemożliwe.


Jak mawiają górale : "Kiej chyba to tsa wionzać". Wink

Wystarczy policzyć sworznie na łańcuchu.
Ważne żeby zaznaczyć start/metę na zębatce.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Nie 19:18, 06 Lis 2011    Temat postu:

Zajrzałem Zuzannie pod wahacz. Popatrzyłem w zębiska.
Wyszczerzyła 41 sztuk.
Rocznik 2007, z polskiego salonu. Napęd oryginalny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 19:48, 06 Lis 2011    Temat postu:

Coś kręcisz, Express... Nie wierzę ci Very HappyVery HappyVery Happy

A z jednostkami metrycznymi w Stanach i UK... Hmmm... Jak to przechodzą na system metryczny, w jakich dziedzinach?! Ale niezła ciekawostka nam się trafiła! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Nie 20:21, 06 Lis 2011    Temat postu:

V-Told napisał:
Coś kręcisz, Express...


Ano kręcę: kilometry Smile
Wczoraj 300 po Jurze i dziś popołudniowa poprawka, kolejne 150 km.

Cytat:

Nie wierzę ci Very HappyVery HappyVery Happy


Twoja sprawa. Testów porównawczych zębatek starej 41 i nowej 42 prezentował Ci nie będę. Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietia
Motonita



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 23:29, 06 Lis 2011    Temat postu:

V-Told napisał:
Coś kręcisz, Express... Nie wierzę ci Very HappyVery HappyVery Happy

A z jednostkami metrycznymi w Stanach i UK... Hmmm... Jak to przechodzą na system metryczny, w jakich dziedzinach?! Ale niezła ciekawostka nam się trafiła! Smile


W 1963 r.w Wielkiej Brytanii przyjęto nową ustawę Wagi i Miary (Weights
and Measures Act, 1963) dotyczącą zgodnoœci systemu
metrycznego i anglosaskiego stosowanego w Wielkiej
Brytanii dostosowując go do Układu SI (franc. Système International d'Unités) – Międzynarodowy Układ Jednostek Miar zatwierdzony w 1960. Zdefiniowano w niej jednostki podstawowe; jard,
funt i stopień Fahrenheita w postaci podania ustalonej
zależnoœści liczbowej wiążącej je z jednostkami systemu
metrycznego.itp itd.

Od 1 stycznia 2000 r. w Wielkiej Brytanii oficjalnie można używać legalnie tylko takich jednostek układu anglosaskiego, jak:
- mile, jardy, stopy i cale w ruchu drogowym na drogowskazach i znakach drogowych dotyczących prędkoœści lub odległoœści
- pinty do piwa beczkowego lub jabłecznika oraz mleka
w opakowaniach zwrotnych,
- akry w aktach rejestracyjnych własnośœci ziemi,
- uncje (troy ounce — nieco większa od uncji zwykłych,równa około 31,1 g) do transakcji w obrocie metalami szlachetnymi.

W technice nie podaje się już wymiarów w calach lecz w mm(milimetrach)
To tak dla ciekawskich.
Very Happy
ps.w USA nadal oficjalną jednostką miary długości jest cal.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pietia dnia Nie 23:36, 06 Lis 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SoH
Motocyklista



Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik

PostWysłany: Pon 11:31, 07 Lis 2011    Temat postu:

Pietia napisał:
W technice nie podaje się już wymiarów w calach lecz w mm(milimetrach)
To tak dla ciekawskich.
Very Happy
ps.w USA nadal oficjalną jednostką miary długości jest cal.

Oficjalnie byc moze tak. Chodzilo mi o to, ze w szkolach technicznych zaczyna sie uczyc ludzi w jednostkach SI. Nie wiem jak jest w Anglii, ale moge potwierdzic ze w Irlandii jest dokladnie tak samo. Oficjalnie uzywa sie jednostek anglosaskich, ale w szkolach uczy sie jednostek SI. W praktyce w USA oczywiscie dalej uzywa sie systemow anglosaskich z przyzwyczajenia. Mam jednak wrazenie, ze jeszcze kilkanascie lat i wszyscy beda uzywac SI. Uzywanie jednostek anglosaskich w technice to sadomasochizm - wiem, bo w mojej firmie sie go uzywa.

PS. Sory za brak polskich znakow, pisze z pracy. Oprocz nie uzywania systemu SI, nie uswiadczy sie rowniez polskiej klawiatury Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SoH dnia Pon 11:36, 07 Lis 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin