|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gajos007
A1
Dołączył: 24 Lut 2015
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Węgorzewo
|
Wysłany: Pon 13:33, 06 Kwi 2015 Temat postu: Znikający błąd F1 \ FI |
|
|
Mam pytanie. Czytałem kilka tematów, oglądałem filmy na yt, ale za nic nie mogę sobie poradzić z w/w błędem.
Sytuacja wygląda tak,że pojawia się ?losowo? ale najbardziej wiązałbym go ze sprzęgłem.Przykład wyjechałem z domu po przejechaniu około 10km zapalił się w trakcie jazdy i pomimo dodawania gazu moto jechało z 80km/h obroty 7-8tyś i kręcenie nawet to czerwonego nic nie zmienia. Zatrzymałem się zgasiłem na kilka sekund,zapaliłem błąd znikł a strom bez błędu ani innych "rewelacji" dojechał pod dom.
Sytuacja druga,kilka dni później wystawiłem moto z garażu zapaliłem wszystko w normie,po kilku sekundach bez wrzuconego biegu znów błąd.Więc zgasiłem znalazłem kostkę wszedłem w tryb serwisowy a tam tam c00 więc brak błędów....
Do tego wydarzenia zrobiłem stromem po czarnym jakieś tysiąc km,błąd pierwszy raz pojawił się po wyjeździe lekko offowym gdzie moto poszło mocno w wodę (nie mogę wkleić jeszcze linka bo mam za mało postów na forum)
Mam zamontowane gmole i osłonę silnika HEED (tu zauważyłem po montażu że temp. wzrosła z dwóch do trzech kresek)
Nie wiem co mogę jeszcze opisać Czy ten błąd może być powodowany przez sprzęgło/olej/temperaturę lub zalanie jakiś przewodów?
edit.dodam z manuala : "Wyświetlacz (6) pokazuje zamiennie „FI” oraz zegar czasowy, czerwona lampka ostrzegawcza (7) jest zapalona. "
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gajos007 dnia Pon 13:47, 06 Kwi 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pon 17:06, 06 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Jeżeli woda sięgała ci po głowice to coś mogło się zalać. U mnie i w DR po takiej przeprawie absolutnie nic sie nie działo
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Pon 17:07, 06 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gajos007
A1
Dołączył: 24 Lut 2015
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Węgorzewo
|
Wysłany: Pon 19:03, 06 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Za kołnierz się nalało tak konkretnie,poza tym całe moto poszło równo tak z 3-4 razy pod wodę (tj do wysokości siedziska)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pon 19:14, 06 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Dobry zawodnik z Ciebie widze !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pon 20:59, 06 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
No niestety w DLu elektryka jest raczej kiepskiej jakości. Ja bym obstawiał jakieś kostki. To wygląda tak, jakby coś gdzieś przerywało na chwilkę i wyskakuje błąd. Po ponownym uruchomieniu komp błędu nie notuje i wszystko wraca do normy.
Może powinieneś pogrzebać właśnie w elektryce, jakiś płyn do czyszczenia styków, czy inny kontakt...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gajos007
A1
Dołączył: 24 Lut 2015
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Węgorzewo
|
Wysłany: Nie 12:45, 12 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Myślę że trafnie wskazaliście na styki/elektrykę.Wczoraj po lekkim czyszczeniu,spinaniu kabelków i wtyczek po 70km problemów brak.Zostawiłem moto u zaprzyjaźnionego mechanika,ma potestować z tydzień i zdać relacje,ewentualnie wyeliminować błędy,awarie. Przy okazji kolega się zaraził ewidentnie stromem,więc nadzieja że będą 2 w mojej okolicy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 13:44, 12 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
[quote="gajos007"]Za kołnierz się nalało tak konkretnie,poza tym całe moto poszło równo tak z 3-4 razy pod wodę (tj do wysokości siedziska)[quote]
Hej! Gajos, a mam pytanie może i retoryczne, ale:
zanurzyłeś "sztukę" na jak długo?, i nie parskała ani kichała potem na trasie, pobór powietrza jest pod siedziskiem... czyli jeśłi TAK to mamy motocykle błotno-bagienno-podwodne
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Zolw_Danziger dnia Nie 13:44, 12 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gajos007
A1
Dołączył: 24 Lut 2015
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Węgorzewo
|
Wysłany: Nie 16:27, 12 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Zanim wyjechałem z powyżej przedstawionego terenu minęło z 30-40 minut bujania się szutrami (takimi już normalnymi bez błota i wody). Na asfalcie poza wymienionym błędem nic się nie działo.
Ciężko jest mi to jednoznacznie stwierdzić bo dawałem mu wtedy niezły łomot /wysokie obroty,mielenie piachu/ celem wybadania stroma w terenie (skala terenu /od 1 do 10/ zaczynała się od 2-lekkie dziurawe ale ubite szutry, a kończyła na 6-szuter,woda,błoto,więcej wody, przejazd przez brzeg jeziora itp)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gajos007 dnia Nie 16:28, 12 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarioSWD
Motocyklista
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: SWD
|
Wysłany: Nie 20:29, 12 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
U mnie dzisiaj podczas przejażdżki pojawił się podobny problem. Mianowicie zapaliła mi się i migała czerwona kontrolka na desce zegarów i pokazał błąd FI. Zatrzymałem moto wyłączyłem zapłon/ponownie odpaliłem i nic wszystko jak należy. Chcąc wybadać o jaki błąd chodzi włączyłem tryb serwisowy i tak dojechałem do domu (ok 80km) i nic się nie działa żadnego błędu nie pokazał... . Teraz nie wiem co o tym myśleć czy to jakieś chwilowe 'pogubienie' się elektroniki czy początek czegoś poważniejszego;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Nie 21:19, 12 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
MarioSWD A może niski poziom oleju ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
griba
A
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 22:52, 12 Kwi 2015 Temat postu: Pamięć ECU |
|
|
OT - ja również mam pytanie w związku z błędami FI. Generalnie interesuje mnie jak jest w DL 650 od 2007 do 2011.
Z tego co tutaj zostało napisane, zrozumiałem, że błędy, które wystąpiły, jeżeli następnie zanikną nie są zapamiętywane w ECU?
Jeżeli wejdę później (po zniknięciu błędu) w tryb "Dealer Mode" to nic nie zobaczę na wyświetlaczu? A na komputerze diagnostycznym Suzuki (jeżeli coś takiego jest)? Czy są jakieś błędy "krytyczne", które ECU zapamiętuje (np. do odłączenia akumulatora)?
Z góry dziękuję za wyjaśnienie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarioSWD
Motocyklista
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: SWD
|
Wysłany: Pon 12:27, 13 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Suszny napisał: | MarioSWD A może niski poziom oleju ? |
Poziom w porządku. Podejrzewam że jakaś wtyczka jest luźna muszę je posprawdzać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarioSWD
Motocyklista
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: SWD
|
Wysłany: Pon 15:57, 13 Kwi 2015 Temat postu: Re: Pamięć ECU |
|
|
griba napisał: |
Jeżeli wejdę później (po zniknięciu błędu) w tryb "Dealer Mode" to nic nie zobaczę na wyświetlaczu? A na komputerze diagnostycznym Suzuki (jeżeli coś takiego jest)? Czy są jakieś błędy "krytyczne", które ECU zapamiętuje (np. do odłączenia akumulatora)?
Z góry dziękuję za wyjaśnienie. |
Chyba właśnie tak jest. Bo ja jak zobaczyłem błąd od razu się zatrzymałem, a z uwagi na to iż pod siedzeniem wożę przewód, którym uruchamiam tryb serwisowy, zgasiłem moto, włączyłem w/w tryb i błędu FI mi nie pokazało, a powinno w takim razie wyświetlić błąd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gajos007
A1
Dołączył: 24 Lut 2015
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Węgorzewo
|
Wysłany: Pon 20:58, 20 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Wyjaśnienie
Obluzowana wtyczka,więc problem się nie pojawia.Fajnie że tylko to,ale i tak dobrze że pojechałem do "doktora" (olej, filtr, sprężyny, olej w lagach, uszczelniacze,wymiana wszystkich płytek/luzy zaworowe, wymiana lusterek, zabezpieczenie i konserwacja elektryki.....) także FunStorm elegancki. Teraz będę używał go jak książka pisze czyli zgodnie z duszą SUV'a, bo szkoda mi go zniszczyć.
Pytanie mam jeszcze takie:
Jakie wartości temperatury strom osiąga wg wskaźnika na zegarach. Nie zwróciłem uwagi wcześniej a mam założoną osłonę silnika i wskaźnik waha się między 2 a 3 kreski,jak jest tak mniej więcej u Was?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pon 21:35, 20 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
gajos007 napisał: | wskaźnik waha się między 2 a 3 kreski,jak jest tak mniej więcej u Was? |
Jak zimno to dwie kreski, zazwyczaj są cały czas trzy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boren
Motocyklista
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pon 23:48, 20 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Mam założoną osłonę i mam zwykle 3 kreski.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Creed
Motonita
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: Wto 9:06, 21 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
z osłoną twarde 3 kreski w chłodniejsze dni gdy jest ok +7 stopni czasami się waha miedzy 2 a 3 kreski
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gajos007
A1
Dołączył: 24 Lut 2015
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Węgorzewo
|
Wysłany: Wto 19:28, 21 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Czyli standardowo Dzięki za odzew
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luzikseba
Motonita
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków, IV
|
Wysłany: Wto 21:36, 21 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Ja znowu taki błąd F1 mam jak odblokowuje Dl'a odcinając 25 pin. Jeżdżę i nic się nie dzieje, jest żwawszy, lepiej z dołu ciągnie ale jak tylko mocniej odwinę ok 6 tys to zapala się czerwona dioda i F1 (nic się z motocyklem niepokojącego nie dzieje - po prostu zapala się F1). Gdy 25 Pina z powrotem wpinam błędu nie ma. Co o tym sądzicie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Czw 10:03, 23 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
[quote="Zolw_Danziger"][quote="gajos007"]Za kołnierz się nalało tak konkretnie,poza tym całe moto poszło równo tak z 3-4 razy pod wodę (tj do wysokości siedziska) Cytat: |
Hej! Gajos, a mam pytanie może i retoryczne, ale:
zanurzyłeś "sztukę" na jak długo?, i nie parskała ani kichała potem na trasie, pobór powietrza jest pod siedziskiem... czyli jeśłi TAK to mamy motocykle błotno-bagienno-podwodne |
ku scislosci wlot powietrza jest pod zbiornikiem paliwa w przedniej częsci przy glowce ramy,,, tak jak piszesz mniej wiecej wysokosci siedziska
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|