 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arkady
A1
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Nie 21:02, 19 Cze 2011 Temat postu: Zmieniający się luz łańcucha. |
|
|
Proszę o pomoc w ustaleniu diagnozy tego problemu, a może reguluję łańcuch nieprawidłowo? Robię to w następujący sposób: stawiam moto na bocznej, luzuję nakrętkę, ustawiam śrubami ampolowymi luz łańcucha, który sprawdzam w połowie jego długości. Następnie dokręcam nakrętkę mocno ale z czuciem, żeby gwintu nie zerwać. Sprawdzam jeszcze raz luz, siadam na moto, schodzę i znowu sprawdzam, bowiem zdarzało się, że po tych czynnościach ulegał on zmianie. Gdy wszystko jest ok robię np. 100 km i łańcuch jest mocno napięty, nie ma wcale luzu, albo z większym luzem. To chyba nie jest normalne.
Pomóżcie Koledzy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregorio
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Nie 21:37, 19 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
nie wiem jak jest w 650, w moim 1000 nie ma śrub imbusowych i jest normalna nakrętka kontrująca którą się stabilizuje ustawienie żeby się nie przestawiało w trakcie jazdy, nakrętkę mocującą koło dokręcam bardzo mocno. Może u Ciebie też jest jakaś kontrująca nakrętka? Nic nie piszesz o jej luzowaniu i dokręcaniu po regulacji.
Sprawdziłem w instrukcji, głupoty popisałem, w 650 nie ma kontr nakrętki, najwyraźniej za słabo dokręcasz nakrętkę mocującą koło. Ma być siła 100 N-m a to niemało. Poza tym trzeba koniecznie sprawdzić po dokręceniu nakrętki czy się naciąg nie zmienił.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gregorio dnia Nie 21:50, 19 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arkady
A1
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Nie 22:03, 19 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Sprawdzam naciąg po dokręceniu nakrętki, pisałem o tym. Nakrętkę dokręcam kluczem oczkowym o 30 cm ramieniu. Robię to mocno, ale całkiem możliwe, że to nie wystarcza. Być może, że za słaba siła w dokręceniu nakrętki powoduje ten problem. Chyba trzeba zakupić klucz dynamometryczny. Dziękuję za tą sugestię.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 22:25, 19 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Chodzi o to, że naciągasz łańcuch, wszystko jest pięknie i cacy, przejeżdżasz kawałek i luz się zmienia? Jeśli tak, to najbardziej prawdopodobne, że masz najzwyczajniej w świecie nierówno wyciągnięty łańcuch. Wątpię, aby podczas jazdy koło ci się przestawiało (bagatela!)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arkady
A1
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Nie 22:35, 19 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Co to znaczy nierówno wyciągnięty łańcuch? Na 30 oczkach jest wyciągnięty a na 50 nie? Tak to rozumieć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GrzesiekK
Motonita
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Czę100chowa
|
Wysłany: Nie 22:37, 19 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
W npwy naped zainwestuj a nie w klucz. Po napieciu lancucha sprawdzaj naciagniecie co pol obrotu kola bo jak lancuch nierowno wyciagniety bedzie to lozysko na walku zdawczym w silniku zniszczysz albo lancuch zerwiesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Blazimir
Motocyklista
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Zgierz/Łódź
|
Wysłany: Nie 22:51, 19 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Tak jak V-Told mówi, najprawdopodobniej masz nierównomiernie wyciągnięty łańcuch, ewentualnie krzywo koło ustawione. Swoja droga, jest jakas metoda zeby uniknac nierównomiernego wyciągnięcia łańcucha?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sorier
A2
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: M-ce 09
|
Wysłany: Pon 10:01, 20 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Po postawieniu na centralce najpierw znajduje się miejsce w którym łańcuch ma najmniejszy luz (kręcąc kołem i mierząc luz co kilka cm), a dopiero potem przechodzi się do regulacji.
Jeżeli po ustawieniu tak luzu na minimalny przewidziany przez fabrykę, w innym miejscu luz łańcucha przekroczy dopuszczalne maksimum, to napęd nadaje sie do wymiany.
Rady na nierównomierne wyciąganie nie ma, ale zauważyłem, że olejarka i dobrej klasy łańcuch zmniejsza to zjawisko.
Innym powodem samoistnych zmian luzu łańcucha może być jego zatarcie. Wtedy ogniwa po zejściu z zębatki nie prostują się tylko pozostają względem siebie pod pewnym kątem, to zmniejsza długość łańcuch i powoduje zmniejszanie się luzu. Oczywiście to też kwalifikuje "napęd" do wymiany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
apollo4forti
A2
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: warszawa - stopnica
|
Wysłany: Wto 15:09, 28 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Czy jak zostają ogniwa pod kątem to już definitywnie do wymiany??? tak informacyjnie. Bo niedawno to zauważyłem. Jaki zestaw polecacie??? i jaki orientacyjnie może być koszt wymiany z częściami??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sorier
A2
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: M-ce 09
|
Wysłany: Wto 15:26, 28 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Jeżeli ten "kąt" można rozprostować palcami to nie jest problemem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Xondz
Motocyklista
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Tarchomin
|
Wysłany: Śro 23:30, 29 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Miałem to samo, nierówno wyciągnięty łańcuch. Efekt była taki że w czasie jazdy było słychać, przy zbyt mocno naciągniętym łańcuchu, jęk zębatki zdawczej (a może raczej łożyska).
Na postoju można to łatwo sprawdzić. Wystarczy przetoczyć (z wyłączonym silnikiem) parę metrów motocykl i słychać nierówną pracę napędu. Dobrze to słychać przy cofaniu do tyłu.
Mój oryginalny napęd wytrzymał 24tys. km, smarowany był smarowidłem Shella i myty co tausend naftą.
Wymiana na zestaw zębatki Sunstar 15/47 + DID525VM - 487 zł w Jack Star. Zakucie zrobiłem sam narzędziem Rothewald. Po 4tys. km napęd chodzi bez problemów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|