Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zmiana podświetlania zegarów w DL'u i ciągnące sprzęgło?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Linchof
A



Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 15:47, 24 Paź 2011    Temat postu: Zmiana podświetlania zegarów w DL'u i ciągnące sprzęgło?

Mam pytanie odnosnie Dl i Bandita.
1. z czystej ciekawosci czy w dl da sie zmienic kolor podswietlenia zegarow?
2. po postawieniu Suzuki Bandita 650 na stopke centralna i wbiciu 1-go biegu kolo zaczyna sie obracac, ale to dosc szybko i butem nie da sie go zatrzymac.czy to oznacza koniec sprzegla? bierze pod sam koniec, a regulacja przy klamce jest wykrwcona na maxa.
pozdr
M


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benek
Motocyklista



Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 20:20, 24 Paź 2011    Temat postu: Re: sprzeglo

Linchof napisał:
po postawieniu Suzuki Bandita 650 na stopke centralna i wbiciu 1-go biegu kolo zaczyna sie obracac,

To rzeczywiście rzadka przypadłość żeby koło po wbiciu biegu się obracało. Laughing Myślę, że nie o to ci chodziło. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Benek dnia Pon 20:20, 24 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Linchof
A



Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 20:22, 24 Paź 2011    Temat postu:

po wcisnieciu sprzegla ???Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benek
Motocyklista



Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 20:29, 24 Paź 2011    Temat postu:

A ha! To znaczy, że nie rozsprzęgla. Spróbuj skrócić linkę jakimiś podkładkami (przeciętymi). Do zdiagnozowania powinno wystarczyć. Może linka się wyciągnęła? Sprzęgło jak pada to się ślizga, więc łapie na samym końcu puszczanej dźwigni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 20:31, 24 Paź 2011    Temat postu: Re: sprzeglo

Linchof napisał:
Mam pytanie odnosnie Dl i Bandita.
1. z czystej ciekawosci czy w dl da sie zmienic kolor podswietlenia zegarow?

pozdr
M


Tak ale wiąże się to z przelutowaniem diod LED a więc ingerencję w płytkę drukowaną. Niby nic ale zawsze jest ryzyko. No i do tego trzeba dobrać sterowanie prądem do tych diod , bo czerwone potrzebują innych wartości niż białe, ale dla elektronika to nie problem.

Co do punktu drgiego.
Jak myślę masz na myśli wbicie biegu i cały czas trzymając wciśnięte sprzęgło koło dalej się obraca?

A "ciągnie" jak stoisz na jedynce?
Może trzeba odpowietrzyć układ/wymienić linkę ( bo to zależy od rocznika chyba, w moim jest hydraulika).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 20:48, 24 Paź 2011    Temat postu:

Zmieniłem nazwę tematu. Na przyszłość proszę nadawać bardziej czytelne nazwy.
Tak poza tym to forum V-Stroma - inne motocykle są beee Smile A na serio - proszę nie zadawać pytań o przypadłości mechaniczne innych modeli - od tego są inne fora.

Jeśli chodzi o zmianę podświetlenia. Zmienisz sobie "centralny" wyświetlacz ale zegary nadal będą świecić na ten sam kolor, bo nie zmienisz koloru wydrukowanych literek. O czerwonych wskazówkach nie wspomnę. Skoro tak bardzo chcesz to zmienić, może warto pomyśleć o zegarach "Indiglo"? Przykłady masz tutaj: [link widoczny dla zalogowanych] Przy okazji możesz zmienić wzór zegarów i regulować intensywność podświetlenia. Tylko koszt znacznie wyższy niż przy zmianie diód.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mlody dnia Pon 20:48, 24 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Pon 23:42, 24 Paź 2011    Temat postu:

Mlody napisał:
Jeśli chodzi o zmianę podświetlenia. Zmienisz sobie "centralny" wyświetlacz ale zegary nadal będą świecić na ten sam kolor, bo nie zmienisz koloru wydrukowanych literek.

A z tym bym się tak do końca nie zgodził... Wink

Tu jest wątek opisujący całą procedurę: [link widoczny dla zalogowanych]

I pozwolę sobie wkleić treść jednego z postów:

Owca007 napisał:
Wklejam to co było na starym forum bo piszą do mnie i pytają mam nadzieję, że się przyda.

Oto nastała ta wiekopomna chwila Very Happy. Dziękuję tym co pocieszali i trzymali kciuki.
No to zrobiłem moda oto relacja i fotki z niego (fotki z komórki sorry za jakość ale najważniejsze widać) Very Happy.
No to zaczyna wyciągamy nasz licznik z konia odwracamy ściągamy metalowe uchwyty odłączamy przewód i zostaje takie coś. Odkręcamy wszystkie śruby jakie znajdziemy, jest ich 5 Smile.

Dalej ściągamy tylną klapkę i mamy takie coś, spokojnie wszystko wychodzi delikatni i lekko.

No i ostatecznie wyjmujemy flaki licznika z osłony przedniej.

Ściągamy wskazówkę najlepiej dwoma łyżkami (sprawdzony patent podważenia), a potem odkręcamy tarczę i odkładamy na bok (Uwaga od spodu na mechanizm z obrotomierza bo po odkręceniu tarczy odłącza się od reszty).

No to teraz zaczyna się pod górkę!!!
Bo żeby wyciągnąć taki plastik z wyświetlaczem to trzeba kombinować na maxa żeby przez przypadek nie uszkodzić jego nóżek i można już trochę nerwów stracić.

Zostaje teraz biały plastik który schodzi jak spodnie z tyłka i jest git.
Płytka krzemowa już goła (no to jazda) Smile.

UWAGA nie pomylić diód podświetlania z diodami od kierunkowskazów czy tych innych!!!
Diody od podświetlania to te dwie na środku zegara i te dwa rzędy po trzy sztuki na dole z lewej i prawej strony.
No to włączamy nerwy i zaczynamy. Odsysamy cynę ze starych lutowań (ostrożnie).

Sprzęt musi być (bo bez niego nic nie zrobimy) więc się w niego zaopatrzyłem lutownica malutka 30W (koszt 6,5 zł) i odsysacz elektroniczny (koszt 8,5 zł) bo zwykłym za dużo zabawy jest (lutownica nie może być za mocna żeby nie przypaliła płytki).

Ściągamy diody i mamy już miejsce które najlepiej wyczyścić przed wlutowaniem nowych diód.

No i udało się nerwy potargane ale diody wlutowane (fanfary).
UWAGA pamiętajcie żeby diody wlutować poprawie z jej wskazaniem bo inaczej nie będzie świecić, a mogą na upartego jeszcze coś uszkodzić.

No i na koniec efekt którego chyba opisywać nie muszę, praca nad tym jest drażniąca, taka, że można przez przypadek kogoś uszkodzić jak coś powie więc lepiej robić to na osobności w ciszy i spokoju (spokojna muzyka wskazana).
Oto efekt normalnie poezja (cud miód i malinki) Very Happy.


Na koniec składamy wszystko w odwrotnym kierunku uważając tylko na wskazówkę obrotomierza żeby jej nie założyć źle bo będzie wskazywać nam potem złą wartość obrotów.
Straty poniesione podczas tego modu:
poparzone dwa palce w lewej ręce
potargane nerwy (ale już przeszło widząc efekt końcowy)
stracone 2 godz. (ale za to jakie)
no i okrzyczałem psa bo mi przeszkadzał
To wszystko, jakby co to pisać chętnie pomogę, ale nie zrobię tego więcej, bo nie chcę się znowu w to bawić mimo, że wprawa już jakaś jest.
Pozdrawiam i powodzenia innym co się podejmą Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 10:19, 25 Paź 2011    Temat postu:

Wyszło fajnie i jak wydać dało radę ale w DLu
Cytat:
zegary nadal będą świecić na ten sam kolor, bo nie zmienisz koloru wydrukowanych literek.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Wto 10:20, 25 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
routerek
Motonita



Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: z kanapy w salonie/WAW

PostWysłany: Wto 12:34, 25 Paź 2011    Temat postu:

konra.dzik napisał:
Wyszło fajnie i jak wydać dało radę ale w DLu
Cytat:
zegary nadal będą świecić na ten sam kolor, bo nie zmienisz koloru wydrukowanych literek.


Co by znaczyło, że robota jest dwuetapowa - trzeba jeszcze własne tarczki zrobić. Opis jest na forum, a dzieło maciejza - rewelacyjne Smile

m.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 13:11, 25 Paź 2011    Temat postu:

Tak też w mojej XTZ-cie zrobiłem, tyle że tam były zwykłe żarówki W5W które są duużo większe niż moje ulubione diody PLLC3 SMD.
Ale fekt może być ciekawy, choć mi osobiście podoba się takie standardowe podświetlenie.
Zawsze można poeksperymentować z diodami RGB i jakimś zewnętrznym sterownikiem co by uzyskać pełną paletę barwową Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Wto 14:12, 25 Paź 2011    Temat postu:

konra.dzik napisał:
Wyszło fajnie i jak wydać dało radę ale w DLu
Cytat:
zegary nadal będą świecić na ten sam kolor, bo nie zmienisz koloru wydrukowanych literek.


A to już zależy od DL'a Smile U mnie cyfry są białe, więc zmiana koloru podświetlenia łączy się tylko i wyłącznie ze zmianą diodek, a efekt byłby dokładnie jak w tej SV wyżej.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 20:34, 25 Paź 2011    Temat postu:

Aaaa to taka zamiana Wink królewnę zaa żonę...

No tak tauzeny mają inaczej Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin