Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

zmiana oleju

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
siekieramotyka
A



Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 16:21, 30 Mar 2016    Temat postu: zmiana oleju

Mam teraz zalany motul 5100, czy mogę teraz zalać nowy olej motul 300v ?

Oba 10w40 oczywiście.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hmarek
Motonita



Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 735
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Ursynów

PostWysłany: Śro 16:24, 30 Mar 2016    Temat postu:

możesz, pytanie tylko w jakim celu...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
siekieramotyka
A



Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 9:29, 31 Mar 2016    Temat postu:

Akurat taki mi zamówili, słyszałem też że jest lepszy...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Czw 10:04, 31 Mar 2016    Temat postu:

syntetyk jest lepszy od polsyntetyku. Jezdzic bedziesz zarowno na jednym jak i na drugim, tyle, ze syntetyk z definicji ma lepsze wlasciwosci. Ja jak kupowalem swoje moto to nie wiedzialem czym bylo zalane, wymienilem na te 300v i taki wlewam co wymiane juz od 7 lat. W kazdym badz razie na pewno trzeba obowiazkowo wymienic filtr oleju przy przesiadce na inny olej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hmarek
Motonita



Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 735
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Ursynów

PostWysłany: Czw 12:31, 31 Mar 2016    Temat postu:

Szuja napisał:
syntetyk jest lepszy od polsyntetyku. Jezdzic bedziesz zarowno na jednym jak i na drugim, tyle, ze syntetyk z definicji ma lepsze wlasciwosci.

z tym nie ma co dyskutować Smile



moje niezbyt grzeczne pytanie "po co" miało mieć wydźwięk: czy na pewno do DLa potrzebujemy "aż takiego oleju",
ale oczywiście to sprawa indywidualnego podejścia i kieszeni Wink i nic mi do tego.
Żeby nie było, też mam to skrzywienie - kupowałem był zalany 5100, w uniesieniu około zakupowym wymieniłem oczywiście na.... 300v Very Happy przy kolejnych wymianach spadłem o oczko niżej na 7100 Wink na wszystkich trzech wersjach olejowych moto zachowywało się identycznie (silnik, sprzęgło, skrzynia) brało dokładnie tyle samo około 0,2l dolewki na 6kkm przy normalnej jeździe. W tej chwili stoi u Michała Szramy na 24kkm i będzie lany 7100 po raz kolejny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
frodoslaw
A1



Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łomża/Warszawa

PostWysłany: Pią 18:10, 29 Kwi 2016    Temat postu:

Jakby ktoś jeszcze szukał oleju.
Sklep bikestar.pl ma promocje na oleje.
Ja dziś kupiłem do swojego DL'a Motul 7100(10w40) za 53zl/litr. Data na opakowaniu(08.02.2016).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kasin
Motocyklista



Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piastów/Zalewo

PostWysłany: Sob 0:55, 30 Kwi 2016    Temat postu:

To ma być promocja? Smile [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kasin dnia Sob 1:02, 30 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekjx1
Motocyklista



Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC

PostWysłany: Sob 7:45, 30 Kwi 2016    Temat postu:

promocja to takie słowo używane w marketingu w celu przyspieszenia w podejmowaniu decyzji przez kupujących Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lompi
Motonita



Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok

PostWysłany: Sob 9:16, 30 Kwi 2016    Temat postu:

Jakby co ja cały czas oleje kupuje w GalonOleje- tylko z odbiorem osobistym Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szuwarek
Motonita



Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 649
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Podbeskidzie

PostWysłany: Wto 19:38, 26 Lut 2019    Temat postu:

Odświeżam bo temat pasuje jak ulał - chodzi o podkładkę śruby spustowe oleju w DL 1000 od 2014 i dalsze, wymieniacie podkładkę przy każdej zmianie oleju a jeżeli tak to używacie aluminiowych czy mosiężnych? Dostępne są oba rodzaje i nie wiem które warto, a które nie warto kupować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 19:52, 26 Lut 2019    Temat postu:

Hej Szuwarek!
W/g mej i wiedzy i doświadczenia, lepsze są podkładki mosiężne/miedziane!
A czy przy każdej wymianie?! no mnie się zdaje, że nie koniecznie.
Ponieważ po pierwsze nie używasz dużej siły do zakręcenia "śruby spustowej" (np w DL-ach do K-9 moment siły na kluczu dynamometrycznym Nm nie większy niż 30)... i myślę, iż w nowszych modelach jest podobnie!
A po drugie jeśli nie ma odkształceń na w/w podkładce, to możesz ją zakładać wielokrotnie (wgniecenie, wykrzywienie).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Zolw_Danziger dnia Sob 19:32, 02 Mar 2019, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NIKT
A2



Dołączył: 11 Sie 2017
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 21:02, 26 Lut 2019    Temat postu:

A ja co wymianę kładę nową miedzianą Smile
To 1zł co 6 tys. km jestem w stanie przeboleć Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szuwarek
Motonita



Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 649
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Podbeskidzie

PostWysłany: Śro 19:36, 27 Lut 2019    Temat postu:

OK. Dzięki za głosy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wavi
A2



Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 90
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 20:19, 27 Lut 2019    Temat postu:

NIKT napisał:
A ja co wymianę kładę nową miedzianą Smile
To 1zł co 6 tys. km jestem w stanie przeboleć Very Happy


Witam.
A możesz podać dokładne wymiary tej podkładki ?
Pozdrawiam
Bartosz-wavi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NIKT
A2



Dołączył: 11 Sie 2017
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 23:59, 27 Lut 2019    Temat postu:

Podkładka miedziana na śrubę 14mm.
Kwestia szerokości samej podkładki ale biorę jakie są i kupuję w sklepie z hydrauliką siłową Smile
Tylko podkładka miedziana nie może być twarda musi być plastyczna bo się w trakcie dokręcanie spłaszcza i uszczelnia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paszczak
A2



Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nadarzyn

PostWysłany: Czw 14:03, 28 Lut 2019    Temat postu:

NIKT napisał:
Podkładka miedziana na śrubę 14mm.
Kwestia szerokości samej podkładki ale biorę jakie są i kupuję w sklepie z hydrauliką siłową Smile
Tylko podkładka miedziana nie może być twarda musi być plastyczna bo się w trakcie dokręcanie spłaszcza i uszczelnia.

Starą podkładkę miedzianą podgrzewamy nad kuchenka gazową do czerwoności, wrzucamy do zimnej wody i już jest plastyczna.
Tak robię od zawsze, wymieniając olej w autach i motocyklach i nigdy nie ciekło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KolegaPL
A2



Dołączył: 24 Gru 2015
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 22:57, 28 Lut 2019    Temat postu:

szuwarek napisał:
Odświeżam bo temat pasuje jak ulał - chodzi o podkładkę śruby spustowe oleju w DL 1000 od 2014 i dalsze, wymieniacie podkładkę przy każdej zmianie oleju a jeżeli tak to używacie aluminiowych czy mosiężnych? Dostępne są oba rodzaje i nie wiem które warto, a które nie warto kupować.


W nowych DL nie ma podkładki. Jest tylko taka śruba:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nie_ma_wała
A



Dołączył: 18 Sie 2014
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 14:00, 01 Mar 2019    Temat postu:

Jest podkładka pod śrubę i nawet jest widoczna na zdjęciu pod łbem śruby

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DeZy
A2



Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot

PostWysłany: Pią 14:30, 01 Mar 2019    Temat postu:

Podkladka jest zintegrowana ze srubą 🔩. Nowoczesne myślenie producentów maszyn na wszystkim musza zarabiać. Nie wiem ile ona kosztuje i bałbym się dzwonić do ASO z takim pytaniem bo pewnie tania nie jest a napewno nie jest to zbliżony koszt do podkładki miedzianej Cool

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DeZy dnia Pią 14:32, 01 Mar 2019, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NIKT
A2



Dołączył: 11 Sie 2017
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 14:59, 01 Mar 2019    Temat postu:

Paszczak napisał:
Starą podkładkę miedzianą podgrzewamy nad kuchenka gazową do czerwoności, wrzucamy do zimnej wody i już jest plastyczna.


Osobiście wolę nową bo przy dokręcaniu spłaszcza się.

DeZy napisał:
Podkladka jest zintegrowana ze srubą 🔩.


To jest podkładka w kształcie litery U i przy dokręcaniu korka spłaszcza się wyglądając potem jakby była integralna. Swoją podważyłem przecinakiem i młotkiem następnie wyjąłem płaskoszczypami. Teraz bez problemu wymieniam (poprzednik na podkładkę oryginalną zamontował miedzianą Very Happy)

W starym DLu numer OEM podkładki w serwisie - 09168-14004 - wujek google obrazy ładnie ją prezentuje

Na zdjęciu numer 24 - [link widoczny dla zalogowanych]

W nowym DLu numer 13 (numer OEM 09168-12002) [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez NIKT dnia Pią 15:08, 01 Mar 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szuwarek
Motonita



Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 649
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Podbeskidzie

PostWysłany: Nie 21:58, 17 Mar 2019    Temat postu:

Do DL 1000 2014 - 2016 numer części to 09168-16002.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin