Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

żłopie oliwe
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 12:43, 15 Cze 2009    Temat postu:

wczoraj wrocilem z trasy i dolalem jakies 250-300 ml (tak na oko, bo lalem z baniaka 4L i z 1L spadlo prawie do ostantniej kreski (pint, albo cos takiego, czyli cos kolo 0,6L).
dolalem po ok. 2tys. km, z czego 1,5 tys. to glownie trasa i predkosci 140-170 z pasazerem.
tak patrzylem w tym okienku, to blad moze byc duzy jak sie troszke tylko przechyli moto na jedna ze stron to duze roznice wychodza...

jak nie bede mial co robic w weekend to wymienie olej i filtr i zobacze czy sa jakies "ciala niepozadane" w oleju przepracowanym.
tak na marginesie zapytam, co robicie ze zuzytym olejem? przeciez do kibla go nie wyleje :>


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Pon 13:56, 15 Cze 2009    Temat postu:

bibop napisał:
tak na marginesie zapytam, co robicie ze zuzytym olejem? przeciez do kibla go nie wyleje :>


no do kibla nie, bo potem ciezko wazon domyc, moze do pojemniczka, potem w komplecie z pedzelkiem bedziesz mial zestaw do smarowania lancucha? A tak na powaznie to lepiej nie napisze co zrobic z tym, bo ekolodzy by mnie zjedli... Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ATCQ
A1



Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pon 14:33, 15 Cze 2009    Temat postu:

trasa Częstochowa - Gdańsk - Częstochowa - 1026 km - 0.4 litra, a zużyty olej do butelki i do pierwszej lepszej wymiany oleju Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 10:32, 16 Cze 2009    Temat postu:

ATCQ napisał:
trasa Częstochowa - Gdańsk - Częstochowa - 1026 km - 0.4 litra, a zużyty olej do butelki i do pierwszej lepszej wymiany oleju Smile


no to chyba tez ciut za dużo, Suzuki Motor Poland twierdzi, ze takie zużycie na 1000km powinno wyniesc do 200ml max... przy czym te dwie setki to jak sie po trasie lata, tak mi jakis magik powiedział.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 13:19, 16 Cze 2009    Temat postu:

no to moge uznac, ze wszystko jest u mnie w porzadku Razz
wymieniam teraz olej+filtr i wymienie filtr powietrza na k&n i zobaczymy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Segoy
A1



Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 12:33, 17 Sie 2009    Temat postu:

Po poczytaniu tego wątku zajrzałem w okienko i co widzę? Poziom oleju na dolnej kresce. Trochę się zmartwiłem bo moto ma dopiero nieco ponad 3 tys., a po tysiącu był na przeglądzie zalany półsyntetykiem. No ale cóż - myślę sobie - chłopaki piszą, że bierze, to widać tak musi być - trzeba dolać.

Podjechałem do serwisu (bo nigdzie na mieście nie mogłem dostać odpowiedniego oleju) żeby się upewnić co mi tam wlali po 1kkm, zakupić i dolać. Serwisant szeroko otworzył oczy ze zdumienia i mówi - nie możliwe, że panu tyle wypił, że trzeba dolewać po 3 kkm.
Poszliśmy razem sprawdzić i tu niespodzianka - poziom oleju = max. Górna kreska.
:-0

Żeby nie trzymać w niepewności - rozwiązanie zagadki:
- w garażu sprawdzałem poziom stawiając moto na centralce
- w serwisie był zbyt miękki grunt żeby rozłożyć centralkę - moto przytrzymaliśmy w pionie - stało na obu kołach.

Gdy moto stoi na centralce to tylne koło jest w powietrzu, a przednie na glebie - wtedy olej sobie gdzieś odpływa i w okienku widać mniej niż jest faktycznie.
Mnie ulżyło trochę, a wam przekazuję informację - sprawdzajcie poziom oleju gdy oba koła są na glebie, a moto stoi pionowo. Nie na centralce.

pozdrawiam
Segoy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DICTUS
A



Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 23:35, 29 Lip 2010    Temat postu:

Panowie

Przeczytałem i nieco się zdziwiłem. Konkretnie wpisami na zasadzie "mój nie bierze ani grama oleju".... WOW...Smile) rozumiem, że tak się dzieje kiedy stoi w garażu i "milczy".....???!!!!!

Kazdy motocyk, który miałem jak również samochód ba, każdy silnik spalinowy brał olej i będzie brał to normale!!! Jest tylko skala zużycia czyli normy przewidziane jako dopuszczalne bądz wskazujące na problem, ustalone przez producentów i koniec tematu. Sorry troche się nakręciłem Smile)

Fakty są brutalne a zużycie oleju przez silniki uzależnione od wielu czynników związanych z eksploatacją, stanem technicznym silnika, warunków w jakich silnik jest eksploatowany etc.....

Mój DL 650 nie jest doskonały jak niektórych kolegów i zużywa olej w zakresie 75ml - 100ml na 1000km, jest z marca 2009 roku i przejechałem nim ponad 16tyś km dotychczas. Dodam, że lubie pośmigać dynamicznie i mam gdzieś, że dolewam około setki oleju 10w/40 na 1000km Smile)

Pozdrawiam wszystkich, którzy dolewają.... oczywiście w ramach normy zużycia dla konkretnego typu silnika Smile)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 9:30, 30 Lip 2010    Temat postu:

Mi też to przestało przszkadzać, dolewam ok 100ml/ 1000km.
Ale zauważyłem że jak poruszam się z prędkościami rzędu licznikowych 160-170 po autostradzie przez dłuższy czas i z pasażerem to wtedy troche wiecej tej oliwy pije.
Generalnie nigdy mi jej nie zabrakło. Teraz jeżdżę na repsolu półsyntetyku, i troszkę spadło zużycie oleju, jazda po mieście nie generuje takiego zużycia jak na shellu.
Moja Yamaha Super Tenere jeździła na Castrolu GPS i też spalała około 100ml/1000km, a miała 19 lat. W KTMie nie wiem bo wymieniałem co 4000km.
Jak zakładałem ten temat nie wiedziałem ile oleju pokazuje okienko, wtedy jak mi znikało całe, myślałem że koniec oleju.
Myśle że i zima powoduje większe zużycie tego smarowidła.
Ale, jeżdże, ciesze się, tankuję i czasem doleje oleju. I tyle Smile
również pozdrawiam Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Pią 9:31, 30 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tipor
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łomianki

PostWysłany: Śro 8:34, 04 Sie 2010    Temat postu:

Panowie, wyczytałem wszystko i się uspokoiłem ale pytanie najistotniejsze pozostało bez odpowiedzi a przynajmniej była bardzo mętna...
Co robicie z wymienionym olejem? oczywiście chodzi o same w pełni legalne proekologiczne rozwiązania Twisted Evil
Doczytałem się także iż wymiana oleju następuje co 6kkm a oleju i filtra co 12kkm zgadzacie się z tym czy może moje informacje są przesadzone?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Śro 8:47, 04 Sie 2010    Temat postu:

Tipor ja jak zleje olej to sobie do banieczki zlewam a potem uzywam do pily do smarowania lancucha Very HappyVery HappyVery HappyVery Happy i jest ekologicznie a ze pompke mam dosc podkrecona to schodzi mi tego oleju sporo i zbankrutowalbym kupujac specjalny do smarowania lancucha Very Happy a jak nie do pily to jeszcze jak w Polsce mieszkalem to co dwa lata malowalem drewniane drzwi do garazu bo to super impregnat jest i ani woda ani korniki sie nie dobieraja:D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 9:36, 04 Sie 2010    Temat postu:

ja na razie olej magazynuje... w zime to chyba oddam koledze co ma piec olejowy opalowy, moze sie przyda... ktos napisal, ze mozesz isc do warsztatu samochodowego z flaszka/browarem (zalezy ile litrow masz) i oddac.

odnosnie wymiany to zawsze wymieniaj filtr oleju jak wymieniasz olej czyli co 6kkm. Filtr oleju kosztuje 22-26 zl (HF 138) wiec nie ma sensu oszczedzac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Śro 9:58, 04 Sie 2010    Temat postu:

ciekawe czy filtr oleju z TL1000 pasuje do DL1000 pytam bo zostal mi filtrek MIW ktory kupilem jeszcze do Intrudera, ale na opakowaniu mam wymienione sporo innych modeli min TL1000 ale DL nie ma.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Śro 10:32, 04 Sie 2010    Temat postu:

bibop napisał:
... w zime to chyba oddam koledze co ma piec olejowy opalowy, moze sie przyda...

rzczej się mu nie przyda, bo olej opałowy nie ma wiele wspolnego z olejem silnikowym Wink
Ja tez na razie gromadze z myslą, że oddam to kiedyś w jakims warsztacie od których odbieraja to specjalistyczne firmy co go przerabiają.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DICTUS
A



Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 12:07, 04 Sie 2010    Temat postu:

Również wykorzystuję zużyty olej z moto do smarowania łańcucha w pilarce spalinowej Smile

Filtr wymieniam zawsze przy wymianie oleju co 6 tyś. km MANN MW 65, choć teraz przed wyprawą do Włoch zamontuję K&N 138 i zobacze czy warto było zapłacić więcej.
Dodam, że z filtra powietrza K&N, jestem bardzo zadowolony = warto było.

Pozdrawiam

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Śro 12:14, 04 Sie 2010    Temat postu:

DICTUS napisał:
zamontuję K&N 138 i zobacze czy warto było zapłacić więcej

a jak to stwierdzić, który lepszy Question

P.S. z tą pilarka to może i dobry pomysł tylko zdaje mi się, ze mało ekologiczny; ja kupuje taki Ekooil, ktory sie rozkłada naturalnie- cena 34zł/5l jak mnie przekonacie, że lepiej zuzytym od moto smarować to sie przerzucę;
Nie syfi to za bardzo piły Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 12:23, 04 Sie 2010    Temat postu:

nie stwierdzisz czy KN do oleju jest lepszy bo on niczym sie nie rozni od zwyklego Hiflo, a jest 2x drozszy. To nie filtr powietrza.

jedyny + KN to nakretka i mozliwosc dokrecenia kluczem dynamometrycznym, ale jak Hiflo odkrecam i dokrecam reka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 12:24, 04 Sie 2010    Temat postu:

Biały napisał:
DICTUS napisał:
zamontuję K&N 138 i zobacze czy warto było zapłacić więcej

a jak to stwierdzić, który lepszy Question


Dokładnie to samo pytanie mi się nasunęło.

Po filtrze powietrza nie jestem w stanie ocenić czy K&N jest "lepszy" (na pewno trwalszy, ale tego nie czuć ot tak).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KD
Motocyklista



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Śro 14:26, 04 Sie 2010    Temat postu:

Witam wszystkich, muszę przyznać że czytam nieco zdziwiony informacje o tym że DL olej bierze. U mnie na 19 tys. wziął raz 0,5 litra na 4500 km ale to była długa trasa po autostradach i górach. Poza tym na codzienne jazdy i wypady po Polsce nie bierze ani grama. Od wymiany do wymiany zawsze mi zostaje olej. Może nie kręcę go do odcięcia ale 8 tys też bywa.
Przy najbliższej okazji w sumie sprawdzę bo ostatnio zrobiłem parę km po Polsce i do tego z plecaczkiem więc może coś tam wziął, ale jeśli tak to będę zdziwiony. Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wilk stepowy
A1



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: małopolska

PostWysłany: Śro 14:30, 04 Sie 2010    Temat postu:

Kiedyś miałem SV650, do 24tys brał oleju tyle że musiałem raz na 6tys dolać te 300ml.

Ale potem przy wymianie zalałem go świeżym olejem ponad stan, przekroczyłem górną kreskę o jakieś 100ml ( bo się naczytałem głupot) i się zaczęło, silnik zaczął regularnie żłopać ~ 100-150ml na 1000km. Myślę że nie ważne czy ktoś ma 30tys czy 3 tys, jak raz doprowadzi do ucieczki oleju przez uszczelniacze zaworowe (na wskutek zbyt wysokiego ciśnienia oleju/nadmiaru oleju) to koniec, one już będą przepuszczać, aż się ich nie wymieni... Pewnie że można się z tym pogodzić, jeździć i dolewać co jakiś czas, jest to jednak męczące i denerwujące.

Nawet 100ml na 1tys km to na tyle niewiele, że nie powstaje żaden niebieski obłok, ani nie widać tego na świecach. Ale jeżeli nie ma plamy pod silnikiem, ani śladów pocenia, nie ma też nadmiarów oleju w airboxie to rozwiązanie jest tylko jedno - olej dostaje się do komory spalania, a w 95% przypadków dostaje się tam przez uszczelniacze zaworowe..


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Wilk stepowy dnia Śro 14:32, 04 Sie 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DICTUS
A



Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 23:41, 04 Sie 2010    Temat postu:

W zakresie "sprawdzenia" a bardziej chodziło mi o porównanie i wypróbowanie:

jeżeli olej po wymianie będzie taki sam w zakresie barwy (na oko) i gestości (paluchem) to będzie to mój pierwszy i ostatni filtr oleju K&N.

Musze przyznać, że teoria "Wilka Stepowego" rzuciła "nowe światło" na moje postrzeganie zasad funkcjonowania silników spalinowych.... Smile aczkolwiek nie przypominam sobie abym kiedykolwiek zalał więcej lub mniej oleju poza zakres min-max wyznaczony przez producenta.

Poza tym osiem tysięcy obrotów to u mnie norma na każdym biegu Smile.... po spokojnym rozgrzaniu silnika oczywiście.

Reasumując kupiłem filtr oleju K&N z czystej ciekawości w zakresie poznawania czegoś nowego.... Smile

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mowso
Motonita



Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 785
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żory

PostWysłany: Pon 10:14, 04 Paź 2010    Temat postu:

Odgrzewając kotleta - 12tys i też zaczął łykać oleum zobaczę jeszcze po wymianie na 12 tys ale wydaje mi się, że zaczyna brać w okolicach międzyprzeglądowych tzn. jak wymieniłem przy 6 tys olej i filtr to przez 4,5 tys był spokój i nic nie brał. Teraz od 1,5tys dolałem z 500ml Zobaczymy jak wymienię przy 12 tys co się będzie działo Smile
Tak BTW ma ktoś manuala pod ręką - co się robi przy 12 tys ? bo gwarancja mi się skończyła więc chyba do ASO nie pojadę ;>


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ologc
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk

PostWysłany: Pon 10:53, 04 Paź 2010    Temat postu:

Mowso napisał:
Tak BTW ma ktoś manuala pod ręką - co się robi przy 12 tys ? bo gwarancja mi się skończyła więc chyba do ASO nie pojadę ;>


http://www.vstromclub.fora.pl/linki,14/manuale,190.html#28443


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mowso
Motonita



Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 785
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żory

PostWysłany: Pon 11:37, 04 Paź 2010    Temat postu:

ologc napisał:
Mowso napisał:
Tak BTW ma ktoś manuala pod ręką - co się robi przy 12 tys ? bo gwarancja mi się skończyła więc chyba do ASO nie pojadę ;>


http://www.vstromclub.fora.pl/linki,14/manuale,190.html#28443


oo podziękował Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin