|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jscoolg
Motocyklista
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 22:37, 06 Maj 2012 Temat postu: Zajechana przednia zębatka po 18 kkm |
|
|
Dziś jak odkrycilem mocniej na 1 szum biegu poczułem dziwne trzeszczenie
Przeskoczył łańcuch !!
W domu sprawdziłem - naciAg w normie !
Zdajalem dekielek i szok ! Okazało sie ze przednia zębatka jest konkretnie zdarta
Moto od nowości u mnie przebieg 18kkm
Dziwne to troche bo czytam ze napęd wytrzymuje Wam 30kkm.
Tył zdrowy, łańcuch troche rozciagniety ale bez przesady.
Skąd takie zużycie przodu ? Jeżdżę dosyc szarpiaco (hamowanie silnikiem, pełen gaz) troche po lesie / szutrze (duzo gazu, hamowanie silnikiem, znowu duzo gazu, etc) ale zeby tak szybko sie skończyła ?
Moze to syf spod dekielka (mieszanka smaru i piachu ) tak działa destrukcyjnie ? ( była tego spora kupią)
Moto od przebiegu ok 2kkm na motooilerze.
Pytanie czemu tak szybko i czy ktos z Was miał takie przygody w 650 ? (z wątku o motooilerze wnioskuje ze koledzy na litrach zmieniali zębatki przednie).
Czego nie robić zeby tak szybko nie zjadalo przodu ?
I najważniejsze - cZy można zmienić sama przednia zębatka i dojeżdżać jeszcze pare kkm ?
A na koniec jaki napęd polecacie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 22:54, 06 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Ja zmieniłem przy 20kkm i nie przejmuję się. W crossówce zmieniałem zębatkę przednią co 2 start. Ona najbardziej po dupie dostaje.
narazie na łańcuchu mam blisko 32-33kkm i ze 3mm łańcuch od tylnej zębatki odchodzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jscoolg
Motocyklista
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 23:01, 06 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Ale zmieniłem sama zębatke ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 23:03, 06 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Może mało precyzyjnie napisałem
Tak zmieniłem przednią zębatkę, reszta jak wyżej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jscoolg
Motocyklista
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 23:21, 06 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Oki
Dzieki więc zmieniam zębatke i jeżdżę dalej.
Na jaka zmieniłeś ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 23:45, 06 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Na taką samą, miałem sunstera.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 9:18, 07 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Przednia zębatka ma trzy razy mniej zębów niż tylna, więc na jeden obrót tylnej, przednia robi trzy obroty. Jakim cudem miałaby się nie zużywać szybciej?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Pon 9:18, 07 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SoH
Motocyklista
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik
|
Wysłany: Pon 13:32, 07 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
W moim moto poprzedni właściciel zrobił 30kkm, ale zachowanie napędu analogiczne. Tylna zębatka w bardzo dobrym stanie, łańuch trochę rozciągnięty, ale bez przesady. Za to pierwsza zębatka "zjedzona" niemiłosiernie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Siodemka
A2
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Krk/Mlc
|
Wysłany: Pon 16:20, 07 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
I faktycznie zmieniacie samą przednią zębatkę ?
Wszyscy wszędzie piszą aby zawsze cały zestaw zmieniać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 18:55, 07 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Ja zmieniłem przednią zębatkę i łańcuch wyzionął ducha po 3 tys km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Raptor
Motonita
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: śląskie
|
Wysłany: Pon 19:51, 07 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Mam przednią zębatke od sv 650s przebieg ok5kkm, jak komuś potzreba to poszukam w garażu ,pewnie się dogadamy ...0,5l ,pisac na pw
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin.BB
A
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pon 13:50, 14 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
W moim DL-u po 30 tys. km na oryginalnym napędzie łańcuch nieznacznie się naciągnął a tylna zębatka jest w bardzo dobrym, czego niestety nie można było powiedzieć o przedniej Postanowiłem wymienić tylko zębatkę zdawczą (na JT Sprockets JTF520) i po cichu liczę na dalszy przebieg rzędu 15 tys. do wymiany całego zestawu na nowy - czy się uda to się okaże wkrótce
A tak wygląda zębatka zdawcza z oryginalnego napędu po 30 011 km (ok. 80% przebiegu w 2 osoby, smarowanie: ok. 8 tys. km sprayem + ok. 22 tys. km Motooilerem):
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marcin.BB dnia Pon 13:56, 14 Maj 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
buku22
Motocyklista
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chotomów k. Warszawy
|
Wysłany: Pon 14:05, 14 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Marcin.BB napisał: |
A tak wygląda zębatka zdawcza z oryginalnego napędu po 30 011 km (ok. 80% przebiegu w 2 osoby, smarowanie: ok. 8 tys. km sprayem + ok. 22 tys. km Motooilerem): |
Product placement Panasonica
W sobotę byłem w serwisie u Michała S. na Farbiarskiej, prosiłem aby rzucił okiem na łańcuch. I był lekko zdziwiony bo mam przejechane 37tys, łańcuch jest oryginalny. Albo tyle wytrzymał albo poprzedni właściciel wymienił też na oryginał Ale przy następnym przeglądzie wymieniam cały napęd (łańcuch już kapkę odchodzi od tylnej zębatki).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 17:26, 14 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Marcin.BB napisał: | W moim DL-u JT Sprockets JTF520 |
Zara, a w DLach nie ma czasem 525?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin.BB
A
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pon 21:45, 14 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
konra.dzik napisał: | Zara, a w DLach nie ma czasem 525? |
525 to szerokość łańcucha a model zębatki firmy JT Sprockets to JTF520
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 22:51, 14 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Aaaa, myślałem że rozmiar właśnie jest w modelu opisany
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Neno
Motonita
Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 751
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: Pią 14:16, 18 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Mlody napisał: | Ja zmieniłem przednią zębatkę i łańcuch wyzionął ducha po 3 tys km. |
Zbieg okoliczności.
Sporo osób wymienia zapobiegawczo, zanim się jeszcze zużyje po 10-12kkm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Johnny_Eleven_Fingers
A2
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa-Aluzyjna
|
Wysłany: Czw 19:52, 14 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Mlody napisał: | Ja zmieniłem przednią zębatkę i łańcuch wyzionął ducha po 3 tys km. |
U mnie to samo, tylko po 1kkm. Chociaż może nie to samo, to zależy, co masz na myśli "wyzionął ducha", bo u mnie łańcuch zaczął stukać podczas ruszania i podjazdów na pochylnie.
Osobiście zmieniłem układ napędowy (dwie zębatki i łańcuch) dwa razy w ciągu 50kkm. Wydaje mi się, że to standardowe wyniki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adamar
Maniak motocyklowy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: CK
|
Wysłany: Pią 0:23, 15 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Połączenie nowej zębatki ze starym łańcuchem, normalnie pada po krótkim czasie. Marcin.BB raczej 15 tyś. nie zrobisz, ale próbuj, daj znać jak się te próby skończą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jaca
Motonita
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Czw 12:16, 11 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Moja przednia zębatka po prawie 35 tys. km
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin.BB
A
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Czw 13:00, 11 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Jaca napisał: | Moja przednia zębatka po prawie 35 tys. km |
Wygląda lepiej od moje po 30 tys. km (zdjęcie wyżej) ale to pewnie wynika z obciążenia motocykla - ja większość przejechałem w dwie osoby, a Ty?
Kup nową zdawczą zębatkę za parę złotych i śmiała 10 tys. km zrobisz. Ja do tej pory po wymianie zdawczej przejechałem 5 tys. km i wszystko w najlepszym porządku, mimo iż wielu znawców mówiło, że 1 - 3 tys. km i wszystko szlak trafi Myślę, że spokojnie zrobię 10 tys. km a może więcej - czas pokaże.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jaca
Motonita
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Czw 14:38, 11 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Marcin.BB napisał: | ja większość przejechałem w dwie osoby, a Ty? | Jazda tylko solo.
Mam już kupioną 17-tkę, założę.... na nowy sezon będzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maro
Motocyklista
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: POLICE
|
Wysłany: Czw 23:33, 17 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Odświeżę trochę temat. Dzisiaj wziąłem się za mycie łańcucha naftą i zdemontowałem przy okazji przednią zębatkę. W kwestii łańcucha i tylnej to nie mam jeszcze dramatu ale przód już się prosi o wymianę , mam na liczniku 25000 i przód wygląda że jeszcze oryginalna. I tutaj pytanko czy jak się kupuje zamiennik a nie oryginał to też są z tym gumowym pierścieniem?. A tak w ogóle to poco ten pierścień jest na tej zębatce ?.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez maro dnia Czw 23:35, 17 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 12:44, 18 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
maro napisał: | Odświeżę trochę temat. Dzisiaj wziąłem się za mycie łańcucha naftą i zdemontowałem przy okazji przednią zębatkę. W kwestii łańcucha i tylnej to nie mam jeszcze dramatu ale przód już się prosi o wymianę , mam na liczniku 25000 i przód wygląda że jeszcze oryginalna. I tutaj pytanko czy jak się kupuje zamiennik a nie oryginał to też są z tym gumowym pierścieniem?. A tak w ogóle to poco ten pierścień jest na tej zębatce ?. |
Zamienniki tego pierścienia nie mają. Pierścień ten powoduje cichszą pracę napędu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|