Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zacinająca się skrzynia biegów - problem z redukcją biegów.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DICTUS
A



Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 21:47, 06 Lip 2009    Temat postu: Zacinająca się skrzynia biegów - problem z redukcją biegów.

Kilka razy zablokowała mi się skrzynia biegów podczas redukcji z 6 w dół. Czy ktoś zetknął się z takim problemem??? Moto jest na gwarancji nie wiem czy powinienem się już tym martwić i atakować serwis czy to być może się czasami zdarza???? Być może popełniam jakiś techniczny błąd? Choć nie sądzę...Smile
Mówiąc precyzyjnie po wciśnięciu sprzęgła i podczas kiedy moto jest w ruchu systematycznie redukuję biegi na dół: 6-5-4-3-.... I nagle dzwignia staje dęba np. na 4 lub 3 biegu. Jedyny ratunek ruch dzwignia do góry i z powrotem na dół.
Taką sytuację miałem 3 kro tnie, dodam tylko, że nawinąłem dopiero 4200km na DL650.
Proszę o info, jeżeli ktoś może podpowiedzieć, co jest nie halo?
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 22:08, 06 Lip 2009    Temat postu:

a wysprzeglasz miedzy zmiana?
mi jeszcze sie nie zaciela (ani w gore ani w dol), ale jak bym mial na gwarancji to jutro bym byl w serwisie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalkaflowski
A1



Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: GDANSK

PostWysłany: Pon 22:11, 06 Lip 2009    Temat postu:

Witam

Mi się coś podobnego zdarzyło raz.
Na razie więc nie panikuję bo nie jest to nagminne więc serwis nic nie pomoże skoro usterka występuje czasowo i prawie pewne że nie pojawi się jak będę w serwisie Sad

Tak wiec ja poczekam jeszcze chwilę i zobaczymy co będzie dalej

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaro
A2



Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 22:12, 06 Lip 2009    Temat postu:

Po zredukowaniu o jeden stopień biegu, popuść delikatnie na chwilę sprzęgło. Skrzynia ładnie się wtedy przełączy na niższy bieg (jeśli bieg się przyblokuje - usłyszysz klik przy puszczaniu sprzęgła - będzie wiadomo że wszystko ok Wink
W swoim sprzęcie mam przejechane tyle samo km co Ty i mam te same objawy, więc raczej to norma i na wizytę w serwisie raczej się nie zanosi Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ologc
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk

PostWysłany: Pon 22:20, 06 Lip 2009    Temat postu:

bibop ma rację, zrzucać biegi powinno się w następujący sposób:
- jednocześnie wciskasz klamkę i redukujesz gaz
- zrzucasz bieg
- powoli odkręcasz gaz i po chwili puszczasz klamkę odkręcając cały czas gaz (tu trzeba wyczucia bo jak będziesz robił za wolno gaz albo za szybko klamkę to ci moto szarpnie/zahamuje/zawyje)

czynności powtarza się dla każdego biegu aż do N

mój od nowości miał problem z wrzuceniem jedynki z N. pompowanie klamki pomagało, teraz to już nie występuje. w serwisie rozłożyli ręce i powiedzieli żeby się nie przejmować...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
polsky
Motonita



Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław

PostWysłany: Wto 0:37, 07 Lip 2009    Temat postu:

Tak po chlopsku,redukcja z przygazowka Wink
Jak sie nie dysponuje sprzeglem antychoppingowym to trzeba sobie wyrobic odpowiedni nawyk,pocwiczcie a gwarantuje,ze sie przyda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DICTUS
A



Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 22:33, 07 Lip 2009    Temat postu:

OK - zastosuję się do wskazówek! Dziękuję za porady. Dam info jakie są tego efekty po dłuższej trasie, jestem głęboko przekonany, że to rozwiąże mój problem ze skrzynią podczas redukcji biegów. Niestety nie puszczałem sprzęgła pomiędzy biegami tylko próbowałem zbijać biegi w dół trzymając jednostajnie klamkę sprzęgła. Reasumując zastosuję w praktyce "pompowanie" klamką i „przegazówkę” po każdym zredukowanym biegu.
Napiszę jakie to daje efekty.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Śro 11:50, 08 Lip 2009    Temat postu:

To masz rozwiązanie... Z moich obserwacji wynika, że zrzucnie 2 biegów w dół na raz (np. z 6 na 4) bez wysprzęglania pomiędzy nie stanowi problemu - czasem przy gwałtowniejszym hamowaniu to stosuuję. Więcej niż 2 to już faktycznie skrzynia nie wyrabia... Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wojtala
A2



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 17:04, 08 Lip 2009    Temat postu:

Zwróć uwagę jak zachowuje się twoja noga na dzwigni zmiany biegów. Czy przypadkiem po zmianie dalej nie napierasz na nią delikatnie stopą. Ja przy pierwszej jeździe DL-em miałem dokładnie takie same doznania jak twoje. Miałem problemy i w górę i w dół, ale szczególnie to było widać na niskich biegach. Dzwignia musi wrócić do neutralnego połozenia po zmianie biegu! Jeżeli po zmianie przytrzymujesz delikatnie dzwignię czubkiem buta nie wbijesz następnego. Sprawdz najpierw to zanim pojedziesz do serwisu Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DICTUS
A



Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 23:44, 08 Lip 2009    Temat postu:

Absolutnie masz racje "Wojtala" tak właśnie pstępowałem. Czas to zmienić! Dziękuję bardzo wszystkim za wskazówki!!!!
Super - dzieki.
Dam info jak jest po wyprawie w najbliższą sobotę.
Jestem głębok przekonany, że po zastosowaniu sie do waszych wskazówek wyeliminuję swój błąd techniczny i będzie ok - napiszę oczywiście.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DICTUS
A



Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 21:34, 19 Lip 2009    Temat postu:

Panowie wszystko jest OK! Trzymałem but na dzwigni i nie mogła wrocić do pozycji neutralnej. Teraz jest już OK - dziękuję Wojtala za podpowiedź. Przyznam też rację koledze Mag, skrzynia pracuje super jeżeli się wysprzęgli "pompuje klamką" pomiędzy zrzucanymi w dół biegami.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzesiek
A



Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Pon 11:43, 20 Lip 2009    Temat postu:

FULLDA napisał:
skrzynia pracuje super jeżeli się wysprzęgli "pompuje klamką" pomiędzy zrzucanymi w dół biegami.


Redukcja z między gazem, to jedna z podstaw prawidłowej jazdy motocyklem, polecam jazdy doszkalające np. u Tomka Kulika Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Pią 0:31, 07 Sie 2009    Temat postu:

Witajcie,

Ja mam podobny problem choć może nie do końca: mianowicie zdarzyło mi się juz ze 3 razy( przejechałem ok. 2tys. zaś moto ok 6 tys.) , że przy przerzucaniu z 5 na 6 nie wskakuje mi bieg tylko jakby na luz wrzuca- ponowne wysprzeglęnie i druga próba zapiecia 6 kończy sie sukcesem...
Miał ktoś tak i czy to normalne?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nowaczyk
A



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gniezno

PostWysłany: Pią 11:21, 07 Sie 2009    Temat postu:

Biały napisał:
Witajcie,

Ja mam podobny problem choć może nie do końca: mianowicie zdarzyło mi się juz ze 3 razy( przejechałem ok. 2tys. zaś moto ok 6 tys.) , że przy przerzucaniu z 5 na 6 nie wskakuje mi bieg tylko jakby na luz wrzuca- ponowne wysprzeglęnie i druga próba zapiecia 6 kończy sie sukcesem...
Miał ktoś tak i czy to normalne?


taaak.
zdarzylo sie to kilka razy, teraz jakby lepiej po ostatnich jazdach. Narazie sie nie przejmuje czasami musi sie ustrojsto dotrzec. Poza tym luz znajdziesz miedzy kazdy biegiem i moze nie wskoczyc.
Skok miedzy 5 a 6 jest najkrotszy i trzeba to robic bardzo szybko i "prawie bez sprzegla".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pią 11:23, 07 Sie 2009    Temat postu:

Czasem może Ci wskoczyć taki "luz" międzybięgowy, nic strasznego w tym nie ma o ile nie wbijesz go podczas... wyprzedzania na styk;)
Zwróć uwagę czy przypadkiem nie wbijasz tego "5 i 1/2" przy szybkiej zmianie kilku biegów w górę jeden za drugim - może nie odstawiasz na chwilę nogi od dźwigni zmiany biegów pomiędzy poszczególnymi biegami?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Pią 12:44, 07 Sie 2009    Temat postu:

MaG napisał:
może nie odstawiasz na chwilę nogi od dźwigni zmiany biegów pomiędzy poszczególnymi biegami?

Być może- ale musze to poobserwować; postaram się zabierać nogę za kazdym wrzuconym biegiem;
Może mam jeszcze przyzwyczajenia z poprzedniego moto- po przesiadce na DL-a wydawało mi sie, że dźwignia zmiany biegów jest tu jakby "za nisko" pochylona.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin