Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana oleju i dziwne tego następstwa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zodiac
A1



Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: świetokrzyskie stepy

PostWysłany: Wto 22:02, 28 Cze 2011    Temat postu: Wymiana oleju i dziwne tego następstwa

Witam

To mój pierwszy nowy temat na tym forum więc wiecie Very Happy

Jeśli już gdzieś o tym było to proszę zapodać link. Ale do rzeczy.

Dzisiaj wymieniłem olej i filtr w moim DL 650. Moto z Anglii z przebiegiem 36 tys. km (teoretycznie). Nie wiedziałem jaki był olej w silniku i wymieniłem na powszechnie polecany Motul 5100 10W40. No i się zdziwiłem Sad

Pierwsze wbicie jedynki to tylko szarpnięcie i zaduszenie silnika. Każde kolejne to głośny klik (żeby nie powiedzieć "strzał") i szarpnięcie.
Nie muszę mówić, że wcześniej niczego takiego nie zaobserwowałem. (Jedynka wchodziła bez najmniejszego nawet szarpnięcia czy głośnego stuku). Wyższe biegi zmieniają się ciężko a przy redukcji czasem jest OK a czasem tak jakby skrzynia nie reagowała.

Pomyślałem, że to po chwili przejdzie, ale zrobiłem dłuuuuższą rundkę i żadnej zmiany.

Z tego co wyczytałem ten olej miał rzekomo poprawiać pracę skrzyni, a tu taki ZONK.

No i nie wiem czy mam znowu wymienić olej na inny ? Jaki tym razem ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 22:16, 28 Cze 2011    Temat postu:

Wygląda to tak jakby sprzęgło "nie tolerowało" nowego oleju i nie wysprzęgla do końca. Spróbuj podregulować nieco sprzęgło pokrętłem przy klamce. Tylko nie za dużo-tak żeby nadal został luz na klamce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Śro 0:07, 29 Cze 2011    Temat postu:

Mlody napisał:
Spróbuj podregulować nieco sprzęgło pokrętłem przy klamce. Tylko nie za dużo-tak żeby nadal został luz na klamce.

Tym pokretłem poza luzem klamki nic się nie reguluje Wink
Kolega gdzie Motula kupował Question bo to podobno ostatnio najczęsciej podrabiany olej...
Proponuje zacząć od sprawdzenia czy sprzegło jest dobrze ustawione i ew. poprawienie tego na wysprzęgliku---> Service Manual rozdział 2-17


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ElViajero
Motocyklista



Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 8:07, 29 Cze 2011    Temat postu:

Panowie ale biegi się zmienia na nie dokońca wysprzęglonym sprzęgle (masło maślane). Co do tego oleju, może sprzedający zalał gęstszy co by ukryć jakieś uszkodzenia? Ja bym podjechał na warsztat moto i dał do osłuchania lub całkowicie rozebrał sprzęgło i mu się przyjżał

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregorio
Motocyklista



Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Śro 8:55, 29 Cze 2011    Temat postu:

U mnie wystąpiło podobne zjawisko, motocykl sprowadzony z Belgii, po kupnie skrzynia ładnie pracowała, wymieniłem olej na Castrola GPS i zauważyłem, że przy wbijaniu drugiego biegu z jedynki jest wyraźne uderzenie którego wcześniej chyba nie było. Jak zrobię zmianę szybko, to dwójka wchodzi gładko ale wystarczy minimalnie przytrzymać na sprzęgle i jest huk. Pozostałe biegi pracują normalnie. Po jakimś czasie grzebałem przy koszu sprzęgłowym, przy okazji oglądnąłem sprzęgło i jest prawie nowe, grubość tarcz bliska nominalnej fabrycznej. Jako, że Castrol był rozlewany z beczki a nie konfekcjonowany fabrycznie do tego spuszczany i wlewany kilka razy, postanowiłem zmienić go i wlałem Motula 5100 oryginalnie zapakowanego. W pracy skrzyni ani silnika nic się nie zmieniło. Też się zastanawiam, czy wcześniej nie był zalany mineralnym albo półsyntetykiem ale gęściejszym.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ElViajero
Motocyklista



Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 9:02, 29 Cze 2011    Temat postu:

Tak apropo to tylko oleje Agip nie są konfekcjonowane w Polsce. Ja zalałem Agipa i jestem bardzo zadowolony Very Happy. Po za tym biegi zmienia się szybko nic się nie przytrzymuje itp. bo nie ma synchronizacji biegów, co nie pozwala na powolne zmienianie biegów jak w puszce ... im wolniej biegi zmieniasz tym bardziej szkodzisz skrzyni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregorio
Motocyklista



Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Śro 9:08, 29 Cze 2011    Temat postu:

wiem, wiem, nie chodzi mi o przytrzymywanie na sprzęgle celowe tylko o takie zwykłe, przy analogicznym czasie przytrzymania pozostałe biegi wchodzą normalnie, żeby dwójka weszła bez huku trzeba to zrobić tak na "sportowo" znacznie szybciej niż przy pozostałych, przed zmiana oleju tego efektu nie było.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zodiac
A1



Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: świetokrzyskie stepy

PostWysłany: Śro 9:30, 29 Cze 2011    Temat postu:

Mlody - też przez chwilę o tym pomyślałem ( i nawet zrobiłem) ale po chwili mnie olśniło. Przecież to bez znaczenia skoro wcześniej było OK i sprzęgło nie "ciągnęło".

Biały - Olej kupiłem przez Allegro ( w zestawie z filtrem świecami i olejem do łańcucha)

Wbijając jedynkę ma się wrażenie, że sprzęgło (mimo iż klamka jest wciśnięta na max) jest przez chwilę jakby "zlepione". Po zapięciu jedynki następuje szarpniecie, które "rozkleja" tarcze. - Tak to sobie bynajmniej tłumaczę. Nie wiem czy ma to sens.

Kiedy na wciśniętym sprzęgle zmieniam (na postoju) z jedynki na dwójkę - brak jakiegokolwiek szarpnięcia. Natomiast jeśli tylko puszczę sprzęgło i chcę wbić 1 lu 2 - następuje szarpnięcie i "trzask" Sad Co w sumie potwierdzałoby moją hipotezę, że to wina oleju. (?)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Śro 11:13, 29 Cze 2011    Temat postu:

nie wiem jak u kolegów, u mnie jedynka też wchodzi ze stuknięciem, o ile wcześniej nie "rozkleję" sobie tarcz lekką przegazówką na wciśniętym sprzęgle...
olej to Castrol Powet GPS (o ile się nie mylę to półsyntetyk), taki mam lany od 3 lat... Rozebranie sprzęgła pozwoli Ci wyeliminować ewentualne zużycie tarcz - obejrzysz je sobie dokładnie. Rozbiórka i montaż to jakaś godzina roboty, tylko pamiętaj, żeby kupić / zrobić nową uszczelkę, stara pewnie Ci się porwie przy próbie zdjęcia jeśli już trochę moto jeździło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sorier
A2



Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: M-ce 09

PostWysłany: Czw 10:28, 30 Cze 2011    Temat postu:

Zodiac napisał:
Biały - Olej kupiłem przez Allegro ( w zestawie z filtrem świecami i olejem do łańcucha)
Właśnie w ten sposób dystrybuowane były trefne motule. Ale ile ich było i czy jeszcze są to już pozostanie już chyba tajemnicą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 10:39, 30 Cze 2011    Temat postu:

Zodiac napisał:
Mlody - też przez chwilę o tym pomyślałem ( i nawet zrobiłem) ale po chwili mnie olśniło. Przecież to bez znaczenia skoro wcześniej było OK i sprzęgło nie "ciągnęło".


Chodziło mi o to, że sprzęgło w taki dziwny sposób zareagowało na zmianę oleju - sam mówiłeś, że nie wiesz co było wlane wcześniej. Tym bardziej, że jest prawdopodobieństwo trefnego oleju. Ale skoro próbowałeś regulować i nic to nie dało no to kiszka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zodiac
A1



Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: świetokrzyskie stepy

PostWysłany: Czw 19:37, 30 Cze 2011    Temat postu:

Ehh Confused Aż wstyd się przyznawać Smile

Pojeździłem jeszcze trochę na Suzi i wstawiłem do garażu (traska ok 100 km). Postanowiłem się przespać z problemem i następnego dnia wymienić olej. Idę sobie (mocno podk#$%&ony) do garażu, odpalam, wbijam jedynkę i.... i nic. Ale to totalnie nic. Ani chrupania ani ciągnięcia łańcuchem, nosz kurna...
Nie wiem jak to możliwe, że kiedy wieczorem wstawiałem moto, nie było żadnej różnicy niż dzień wcześniej, a kiedy dziś jeździłem wszystko jest jakby nigdy nic ?!
Czyżby Suzi też przespał się z problemem i doszedł do wniosku, że ten olej nie jest jednak taki zły ? Very Happy

W każdym razie dzięki za wszystkie odp. Następnym razem postaram się nie panikować. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 20:23, 30 Cze 2011    Temat postu:

Czyżby odpowietrzyła się skrzynia korbowa?
Ja po wymianie oleju zawsze odpalam moto na kilka minut a potem uzupełniam stan do wymaganego. i też motul i też przez allegro i nigdy tak nie miałem jak pisze Zodiac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jaca
Motonita



Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom

PostWysłany: Czw 22:21, 30 Cze 2011    Temat postu:

Ja miałem też stuki puki przy zmianie biegów... Już się zastanawiałem, że może coś robię nie tak Rolling Eyes Ale zauważyłem, że moto mi ciągnie jak trzymam zapięty bieg na skrzyżowaniu i nie dało się na postoju zrzucić z 2 na "zero"- czyli nie wysprzęglało do końca.
Na razie zmniejszyłem luz na klamce bo widocznie był za duży i od razu zrobiło się lepiej Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pią 23:35, 15 Lip 2011    Temat postu:

Panowie, po pierwsze olej, po drugie regulacja luzu na klamce sprzęgła, ma ogromny wpływ na pracę skrzyni i samego sprzęgła. Za mały luz lub jego brak na klamce, może spowodować ślizganie się sprzęgła a w konsekwencji jego spalanie. Za duży natomiast, spowoduje "ciągniecie" sprzęgła, czyli nie całkowite jego rozłączanie i tu pojawiają się problemy ze zmianą biegów i głośną pracą skrzyni.
Ale na pracę tak skrzyni jak i sprzęgła ma też wpływ olej. Gęsty i lepki olej może powodować objawy "ciągnącego" sprzęgła, jeżeli przy okazji luz na klamce jest "trochę" za duży, to na bank będą problemy. Uwaga też na na tarcze sprzęgłowe EBC mocno nagrzane puchną i powodują ciągnięcie sprzęgła, w XJ zdażyła mi się taka sytacja, poza tym są ok.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marlon777
Motonita



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik, Chwałęcice

PostWysłany: Pią 23:49, 15 Lip 2011    Temat postu:

Hm

to jak wytłumaczymy następujący przypadek u Kastora30. Od początku zauważyłem głośny łańcuch (wiem że na początku nie w temacie ale..). Kastor narzekał na coraz większe problemy z wbijaniem 1 i po ruszeniu z 1 na 2. Zdecydował się na wymianę napędu i jak ręką odjął - wszystkie objawy z wbijaniem biegów zniknęły Shocked i tu nie był problem z olejem czy też źle wyregulowanym sprzęgłem (no chyba że Grzegorz mechanik o tym nie powiedział).

U mnie w 1000 też zaczyna się ten problem (i nie mam regulacji) - mam przejechane na napędzie od zakupu około 16k a nie wiem ile było wcześniej.

I czyżby lekarstwem była wymiana napędu??? - za bardzo nie widzę logiki - no chyba że naciągnięty łańcuch źle ustawia zębatki - ale to już nazbyt naciągane
Proszę o komentarz

PS leję od zawsze do wszystkich moto Motul 5100


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Sob 1:30, 16 Lip 2011    Temat postu:

marlon777 napisał:
Hm

to jak wytłumaczymy następujący przypadek u Kastora30. Od początku zauważyłem głośny łańcuch (wiem że na początku nie w temacie ale..). Kastor narzekał na coraz większe problemy z wbijaniem 1 i po ruszeniu z 1 na 2. Zdecydował się na wymianę napędu i jak ręką odjął - wszystkie objawy z wbijaniem biegów zniknęły Shocked i tu nie był problem z olejem czy też źle wyregulowanym sprzęgłem (no chyba że Grzegorz mechanik o tym nie powiedział).

U mnie w 1000 też zaczyna się ten problem (i nie mam regulacji) - mam przejechane na napędzie od zakupu około 16k a nie wiem ile było wcześniej.

I czyżby lekarstwem była wymiana napędu??? - za bardzo nie widzę logiki - no chyba że naciągnięty łańcuch źle ustawia zębatki - ale to już nazbyt naciągane
Proszę o komentarz

PS leję od zawsze do wszystkich moto Motul 5100


To czysta spekulacja, ale stawiam na nierównomiernie wyciągniety łańcych który w delikatnym stopniu zmieniał naprzemienie prędkość obrotową skrzyni. Chociaż w przypadku wbijania biegu na postoju, ta diagnoza upada...
Ja też miałem problemy ze "strzelającą" przy zmianie przełożeń skrzynią i problemy z wyrzuceniem na luz. Powodem był olej i akurat w tym przypadku sprzęgło nie miało nic "do rzeczy".

EDIT
Ale ale ...!! Do wymiany napędu trzeba rozebrać wysprzęglik. Po powtórnym jego złożeniu sprzęgło zaczeło prawidłowo rozłączać!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Sob 1:36, 16 Lip 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marlon777
Motonita



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik, Chwałęcice

PostWysłany: Sob 19:36, 16 Lip 2011    Temat postu:

roadrunner napisał:
marlon777 napisał:
Hm

to jak wytłumaczymy następujący przypadek u Kastora30. Od początku zauważyłem głośny łańcuch (wiem że na początku nie w temacie ale..). Kastor narzekał na coraz większe problemy z wbijaniem 1 i po ruszeniu z 1 na 2. Zdecydował się na wymianę napędu i jak ręką odjął - wszystkie objawy z wbijaniem biegów zniknęły Shocked i tu nie był problem z olejem czy też źle wyregulowanym sprzęgłem (no chyba że Grzegorz mechanik o tym nie powiedział).

U mnie w 1000 też zaczyna się ten problem (i nie mam regulacji) - mam przejechane na napędzie od zakupu około 16k a nie wiem ile było wcześniej.

I czyżby lekarstwem była wymiana napędu??? - za bardzo nie widzę logiki - no chyba że naciągnięty łańcuch źle ustawia zębatki - ale to już nazbyt naciągane
Proszę o komentarz

PS leję od zawsze do wszystkich moto Motul 5100


To czysta spekulacja, ale stawiam na nierównomiernie wyciągniety łańcych który w delikatnym stopniu zmieniał naprzemienie prędkość obrotową skrzyni. Chociaż w przypadku wbijania biegu na postoju, ta diagnoza upada...
Ja też miałem problemy ze "strzelającą" przy zmianie przełożeń skrzynią i problemy z wyrzuceniem na luz. Powodem był olej i akurat w tym przypadku sprzęgło nie miało nic "do rzeczy".

EDIT
Ale ale ...!! Do wymiany napędu trzeba rozebrać wysprzęglik. Po powtórnym jego złożeniu sprzęgło zaczeło prawidłowo rozłączać!


No właśnie to może o to chodzi??? Wysprzęglik???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Sob 21:25, 16 Lip 2011    Temat postu:

Raczej tak. Problem w tym, że w hydraulicznym sprzęgle nie ma żadnej możliwości regulacji... Pozostaj dbać aby płyn był świeży, układ odpowietrzony i tłoczek wysprzęglika czysty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
max39
A



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: lidzbark warmiński

PostWysłany: Nie 9:50, 02 Paź 2011    Temat postu:

witam
własnie wczoraj wymieniałem olej i filtr w moim moto, olej Motul 5100
no i po odpaleniu sprzęgło jedynka i oczywiscie moto zgaslo tak ajak opisywaliscie ale potem odpalilem moto na jedynce i na sprzęgle poczekalem na wysprzęglonym kilka sekund i zazalem zmieniac biegi na postoju , wszystko ok .
zgasilem silnik odpalilem ponownie i juz nie bylo gaszenia przy wrzucaniu bigu choc caly czas jest mocne szarpniecie przy wrzucaniu jedynki i pierwsze trzy biegi wchodza twardo ale mysle ze to minie z biegiem kilometrow Smile

mam prosbe do forumowiczów, jestem z okolic olsztyna moze ktos podpowie gdzie moge pojechac na regulacje zaworow i wtryskow bo moje moto ma juz wjechane 14 tys mil .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
max39
A



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: lidzbark warmiński

PostWysłany: Nie 18:54, 09 Paź 2011    Temat postu:

witam ponownie
musze dodac ze pare dni po wymianie oleju, kiedy moto postało troszke w garażu sytuacja z gaśnieciem po wrzuceniu jedynki powtórzyła się...
ale zabieg z odpaleniem moto na biegu i sprzegle pomogla, mysle ze to wina/zaleta wymiany oleju i jego gestosci....po przejechaniu kilkuset km powinno to zniknąć bez powrotu....i nie potrzeba regulowac sprzegla
ale to tylko moja opinia
pozdrawiam wszystkich z benzyna we krwi Smile))


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sorier
A2



Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: M-ce 09

PostWysłany: Pon 7:48, 10 Paź 2011    Temat postu:

max39 napisał:
... zabieg z odpaleniem moto na biegu i sprzegle pomogla...


Osobiście nie radze tak robić bo sprzęgło rozrusznika lub jego przekładnie mogą szybko zaprotestować przed znęcaniem się nad nimi.
Do rozklejenia sprzęgła wystarczy przegazówka z wciśniętym sprzęgłem przed wrzuceniem biegu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Pon 8:30, 10 Paź 2011    Temat postu:

sorier napisał:
max39 napisał:
... zabieg z odpaleniem moto na biegu i sprzegle pomogla...


Osobiście nie radze tak robić bo sprzęgło rozrusznika lub jego przekładnie mogą szybko zaprotestować przed znęcaniem się nad nimi.
Do rozklejenia sprzęgła wystarczy przegazówka z wciśniętym sprzęgłem przed wrzuceniem biegu.


mozna to zrobic jeszcze prosciej.
Na zgaszonym silniku wlaczamy jedynke, wciskamy sprzeglo i probujemy przepchac moto do przodu, az poprostu pusci, nie potrzeba wtedy mscic sie na silniku wysokimi obrotami czy rozrusznikiem.
Ja czesto (choc nigdy nie mialem takiego problemu) wycofuje z garazu na jedynce z wcisietym sprzeglem do mam leciutko z gorki Very Happy potem ciskam luz i odpalam. W taki sposob nigdy nie mialem w DLu do czynienia z problemem sklejajacych sie tarcz sprzeglowych. Idea


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sorier
A2



Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: M-ce 09

PostWysłany: Pon 9:38, 10 Paź 2011    Temat postu:

Floydoo napisał:
...nie potrzeba wtedy mscic sie na silniku wysokimi obrotami czy rozrusznikiem. ...


Przegazówka to nagłe ale minimalne dodanie i ujęcie gazu powodujące szybkie podniesienie i zmniejszenie obrotów o 1-2tys.obr/min.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zomol
A1



Dołączył: 13 Cze 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 11:03, 10 Paź 2011    Temat postu:

Ale co jest powodem sklejania tarcz ?
Mnie nie zdażyło się to nigdy Very Happy Very Happy chociaż bywało, że stał nie ruszany przez 3 tygodnie.
Więc chyba nie jest to normalne skoro w jednym motocyklu występuje a w drugim nie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
max39
A



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: lidzbark warmiński

PostWysłany: Pon 16:55, 10 Paź 2011    Temat postu:

no wlasnie moze ktos wie troche wiecej na ten tema, czemu tarcze sie sklejają ?
bo az dziwne ze na tym samym oleju w jednym moto sklejone a w drugim nie .
a co do meczenia rozrusznika to jak odpalam na jedynce to lekko kreci i potem wrzucam na luz bez jakiegoś gazowania czy cośw tym rodzaju . ale bardzo podoba mi sie pomysł Floydoo Smile na biegu wyprowadzic z garazu .....

szkoda tylko ze sezon sie juz konczy Sad ja pocieszylem sie motorem tylkok trzy tygodnie i w moich okolicach jest juz troche zimno zeby polatac . w sobote puscilem sie na jakies 120 km i nozki po tym byly jak po nartach zmarznięte Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pon 17:09, 10 Paź 2011    Temat postu:

zomol napisał:
Ale co jest powodem sklejania tarcz ?
Mnie nie zdażyło się to nigdy Very Happy Very Happy chociaż bywało, że stał nie ruszany przez 3 tygodnie.
Więc chyba nie jest to normalne skoro w jednym motocyklu występuje a w drugim nie.


Niektóre oleje powodują sklejanie tarcz i jest to zupełnie normalne, zwłaszcza gdy są one grube i mało zużyte.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Pon 21:32, 10 Paź 2011    Temat postu:

sklejanie tarcz to normalna rzecz, wszystko zalezy od stanu samego sprzegla i jego olejowej przeszlosci, wazne jest na jakich olejach sie jezdzilo wczesniej, w jakich temperaturach i czy poprzedni wlasciciel mial zdolnosci do przedluzania przebiegow miedzy wymianami.
Jako ze tarcze pracuja caly czas w oleju, wiec niejako material (korek), ktory na nich jest impregnuje sie tym olejem, nawet przy montazu tarcze lezakuja w oleju 24h, a potem przy eksploatacji dzieje sie szereg rozny bardziej lub mniej wytlumaczalnych rzeczy ktore wplywaja na ta ze zaimpregnowana tarcze (przegrzanie/przytopienie/zmiany parametrow oleju itd) tak ze olej wsiakniety w tarcze przybiera wlasciwosci klejace i pod naciskiem sprezyn przywiera do przekladek.

Tak wiec moi mili nie da sie jednoznacznie okreslic powodu sklejania sie tarcz, wszystko zalezy od eksploatacji Very HappyVery HappyVery HappyVery Happy

max39, slyszales kiedys o takim przyslowiu:

Niema zlej pogody na motocykl, jest tylko zle ubranie.

U nas jes juz mocna jesien i przymrozki czasami, w dzien jest okolo 5 stopni i w takiej wlasnie temperaturze smigam ciagle na moto do pracy i jest bardzo fajnie, jedynie co to tylko asfalt troche za zimny i na winklach trzeba uważać, moze powinienes zainwestowac w dobre buty i problem zmarznietych nog zniknie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
max39
A



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: lidzbark warmiński

PostWysłany: Wto 21:39, 11 Paź 2011    Temat postu:

Floydoo- dokładnie
masz racje mówiac ze nie ma złej pogody .........................
oczywiscie zgadzam sie z toba, ciuchy mam cieple nieprzemakalne i ze wszystkimi dodatkami, mantki grzeja w łapki i z checia bym posmigał nawet do gwiazdki ( a tak przy temacie , pamietacie simsony i mztki? . na simsonie przeganiałem z kumplami trzy zimy, to bylo jszcze za nieboszczki kawalerki Smile czasy byly super i czlowiek cieszyl sie jazda, teraz po dwudziestu latach poczulem to samo) no ale niestety zakup moto kasków i calego osprzetu troszke nadszarpnął mój portfel i niestety na porzadne buciki musze poczekac do wiosny. Ale nie poddaje sie jak tylko bedzie okazja i troszke slonca lub bezdeszczowej pogody to wrzucam kilka par skarpet i ruszam na trase , choćby na godzinke lub dwie Smile
tak jak piszesz asfalt bardzo zimny i ciezko dogrzac opony, no ale z jazdą samochodem tez sie przestawiamy na zimowe opony i jeździ sie poprostu wolniej.............
wiec do zobaczyska na trasie jeszcze w tym sezonie Smile)))


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benek
Motocyklista



Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 20:04, 12 Paź 2011    Temat postu:

zomol napisał:
Ale co jest powodem sklejania tarcz ?

najczęściej występuje to gdy wyłączamy bardzo gorący silnik. Mniej czy bardziej ale tarcze zawsze się trochę skleją. Najlepiej, jak pisze mój kolega Floydo, rozsprzęglić na włączonym biegu i przepchnąć moto. Wówczas rozrusznik ma najlżej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin