|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dabrodan
A1
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 12:15, 09 Mar 2009 Temat postu: Wymiana łańcucha |
|
|
Cześć
Mam kilka pytań dotyczących zmiany napędu
1. Nakrętka (ta duża) na przedniej zebatki ma gwint prawy czy lewy
2. Macie jakies patenty do jej odkrecenia
3. Śruba zabezpieczająca w/w nakrętke jest wkręcana w środek z tak jak by koronką czy ona nie powinna mieć zawleczki? Ja mam zwykłą srubę
Pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dabrodan
A1
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 16:23, 10 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Panowie
Nie otrzymałem odpowiedzi,ale sam je znalazłem pozwolę sobie odpowiedzieć a może sie komuś się przyda
Ad.1 Gwint jak najbardziej prawy
Ad.2 Patent metrowa rura na przedłużkę klucza nasadowego (32 mm) i własna waga ponad 100 kg dało radę choć z trudem.
Ad.3 Zabezpieczeniem nakrętki jest klej do srub (Therad Lock Super 1303, zalecany przez Suzuki) użyłem Locktie.
Jak by któryś z kolegów miał pytania dotyczące wymiany zębatek i łańcucha, służe pomocą ja mam już to za sobą
Pozdr
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dabrodan dnia Śro 2:01, 11 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemol
Motocyklista
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław Trzebnica
|
Wysłany: Wto 18:03, 10 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
dabrodan napisał: | Nie otrzymałem odpowiedzi,ale sam je znalazłem |
Jak to mówią: umiesz liczyć, licz na siebie
Swoją drogą, to miło, że dzielisz się wiedzą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Odi
A2
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Dziki Wschód ;) Biała Podlaska
|
Wysłany: Śro 0:21, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Dabrodan, czy posiadasz zakuwarkę czy moze zakuwales u kogos? A moze zakuwales lancuch poza motocyklem i demontowales wahacz? Za jakis czas musze zainstalować nowy napęd w mojej kozie i nie wiem, czy dac komus do zakucia czy pokombonwac samemu. Za wymiane nie zaplace bo zrobie to sam problemem pozostaje zakucie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dabrodan
A1
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 2:21, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Odi napisał: | Dabrodan, czy posiadasz zakuwarkę czy moze zakuwales u kogos? A moze zakuwales lancuch poza motocyklem i demontowales wahacz? Za jakis czas musze zainstalować nowy napęd w mojej kozie i nie wiem, czy dac komus do zakucia czy pokombonwac samemu. Za wymiane nie zaplace bo zrobie to sam problemem pozostaje zakucie. |
Demontaż wachacza wydaje sie masakrą nawet nie próbowałem.
Nie posiadam zakuwarki "kułem" sam, sprawa jest według mnie dość prosta, potrzebne:
1. 2 młotki duży ( naprawdę duży) i mniejszy 250g,
2. pomoc do trzymania dużego młotka
3. Bolec/rozbijak, ja użyłem wiertła ale nie roboczym końcem a jego drugą strona , wiertło zakończone jest lekkim stożkiem
4. Coś co ma płaski koniec i można w nie stukać ja użyłem przedłużki do klucza nasadowego
Akcja
Łancuch przy zdjętym kole da sie ułożyć ogniwami poziomo na podłodze garażu tak jak są prowadzone po zebatkach, z przeciwnej stronu położyłem duży młotek wraz z solidnym trzymaniem "pomocnika".
Oczywiście ogniwo już złożyłem wcześniej i lekko nałożyłem łacznik.
Delikatnie nalezy nabijać po jednym stuknieciu (dużo cierpliwości) każdą ze stron ogniwa, przyspieszenie może grozić zgięciem ogniwa i większymi problemami, ja to tego używałem klucza nasadkowego 14mm można używać cokoliwek z otworem na czpień łańcucha.
Jak już miałem wszystko złożone zacząłem rozbijać końcówkę trzpienia
drugą stroną wiertła (jest stożek) jak już sie lekko rozlazło, rozbijałem używając przedłużki od klucza nasadowego rozklepując każdy z nitów po równo we wszystkie strony.
Ważne jest kontrolowanie siły czym mniej pośpiechu tym lepiej, co kilka udeżeń sprawdzałem czy łańcuch na klepanym ogniwie pracuje podobnie jak na innych, do uzyskania podobnego oporu klepałem.
Jest już wszystko poskałdane pierwsza jazda za mną, jak przejadę 200/ 300 km dokładnie obejżę zakutą spinkę i wtedy pewno dopiero nabiorę zaufania do własnej roboty.
Pozdrawiam
Ps. Wymiana napędu w serwisie ok 70 zł, ja musiałem kupić klucz nasadka 32mm i 14 mm (posiadane gięły sie) + przedłużki, klej do gwintów, rura 1 m i nnne drobiazgi wyszło ponad 130 zł do tego 2 popołudnia, ale wrażenia bezcenne
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dabrodan dnia Śro 2:39, 11 Mar 2009, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Śro 3:42, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
dabrodan - czytajac koncowke Twojego posta myslalem, ze z kanapy spadne , ciekawe jaki bedzie koszt jak zrobie to dwiema ceglami?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradom
Motocyklista
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa\Pruszków
|
Wysłany: Śro 10:47, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Ja przy takiej cenie za usluge chyba bym sie nie bawil sam w serwis.
Pewnosci tez nie masz, ze dobrze zostal lanuch zakuty.
Ale gratuluje zapalu
/mr/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dabrodan
A1
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 12:06, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Z cała pewnością w serwisie wyjdzie szybciej i taniej.
Jednak ja wolałem zrobić to samemu, chcę dobrze poznać swój motor i mieć skompletowane narzędzia przydatne w wyparwach, od razu przekonałem się że posiadane klucze nadają sie do d...., a wolałbym się tego nie dowiadywać np. w Kazahstanie.
Co do pewności połączenia, siły jakie przenosi łańcuch działają w osi podłużnej nie poprzecznej. Zakówka posiada końcówki z miękiego metalu (brąz, miedź) wiec nie ma co się tego bać, przy rozpinaniu starego łańcucha nie potrzebna była jakaś wielka siła, rozkuwana końcówka ma jedynie trwale trzymać ogniwo. W warsztacie pewno podobnie by zrobili.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dabrodan dnia Śro 12:11, 11 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradom
Motocyklista
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa\Pruszków
|
Wysłany: Śro 12:29, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Nie no jasne, ja tez lubie sam cos podlubac przy moto, czasami masz pewnosc, ze lepiej jest zrobione niz przez kogos.
Obys tylko na takie wyprawy nie musial dwoch mlodkow zabierac
Z ciekawoscie zapytam, jaki naped zakladales i ile Ciebie kosztowal?
ps. Tez jezdze po wa-wie, wiec pewnie kiedys sie spotkamy.
/mr/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dabrodan
A1
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 11:13, 13 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Cześć
Młotek na dłuższych wyjazdach zawsze warto mieć, ja używam do wbijania szpilek od namiotu na twardych kamieniastych podłożach "niezastąpiony pomocnik"
Łańcuch 525 ZVM2 – X2-ringowy wzmocniony, żebatki Sunstr łaczny koszt 750 zł
Pozd
PS. będę jeździł w niedzielę
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dabrodan dnia Pią 11:15, 13 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakubdl1000
Motonita
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 21:30, 21 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
No dobra koledzy, to teraz ja pytam, mam 28000km - DKL 1000 k3 i napęd woła o wymiane.
JAKI łańcuch, na allegro sa 112 i 116 ogniw, to który???
DID ale jaki najlepiej, wzmocniony, superwzmocniony czy hiperwzmocniony???
a moze ograniczyc kosztry oi połowe i kupić to:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|