|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lompi
Motonita
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 21:37, 05 Lis 2015 Temat postu: Wizualna ocena świec |
|
|
Hej,
Dzisiaj zacząłem konkretniej przykładać ręce do swojej nowo zakupionej pierwszej maszyny. Sprawdzałem w jakim stanie jest filtr powietrza, a przy okazji rzuciłem okiem na świece (w tylnym cylindrze).
Prosiłbym was o pomoc, w celu oceny wyglądu świecy. Zgodnie z instrukcją wynikałoby chyba, że należy świece zamienić na cieplejszą, ale pewności nie mam.
Jakby co motocykl jest z 2007 i ma 43 tys przebiegu. Zakładam że Niemiec trzymał się okresów wymiany- w szczególności, że bodajrze do 2013 są wpisy w książce.
PS. Pomijam kwestie przerwy na świecy, bo na oko widać, że jest ona zbyt duża- chociaż dokładnie szczelinomierzem nie mierzyłem. Powiecie mi przy okazji jak się reguluje przerwę w świecy? Dogina się tą boczną elektrodę?
[link widoczny dla zalogowanych]
Z góry dzięki za pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kizashi
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 306
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Mazury
|
Wysłany: Czw 22:52, 05 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Ja tam expertem nie jestem, może dlatego profilaktycznie kupiłem irydowe i będzie wymiana przed sezonem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mati!
Motocyklista
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 402
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 7:57, 06 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Podczepie sie pod watek. Wymienialem kilka dni temu swiece i dwie z nich mialy mokry gwint - tylko gwint. Powinienem sie martwic? Dodam, ze swiece wymienilem bo wedlug serwisowki ich przebieg sie skonczyl, natomiast nie zauwazylem nic niepokojacego podczas pracy silnika. Moto pali na dotyk.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GrzesiekK
Motonita
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 523
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Czę100chowa
|
Wysłany: Pią 10:08, 06 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Z instrukci obsługi wynika że czarna lub mokra świeca to objaw niedogrzania świecy i sugerują wymiane na cr7e . Przerwa między elektrodami to 0.6 do 0.7mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek666
A
Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 21:29, 06 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Poradnik oceny świec [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bartek666 dnia Pią 21:31, 06 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mily9ser
Motocyklista
Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: KRAŚNIK,Lubelskie
|
Wysłany: Sob 8:28, 07 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Żeby dobrze zdiagnozować świecę zapłonową,powinno się najpierw uruchomić silnik,doprowadzić do nagrzania silnika(można sobie pojeździć)Tak aby silnik złapał temperaturę roboczą,a następnie zgasić silnik i już go nie uruchamiać i przystąpić do wymiany lub diagnostyki świec zapłonowych(czekamy chwile aż silnik troszkę ostygnie)Świeca powinna mieć kolor na elektrodzie jasno-ceglasty(tak jak w poradniku wyżej pozycja 1)Jeżeli tak jest to wszystko jest w porządku,jeżeli jest inaczej to mamy problem,najgorsze jest jak mamy czarny zaolejony nagar co świadczy o bardzo słabej kondycji naszego silnika.Jak pisali koledzy ,,wyżej,,najlepiej wymieniać świece tak jak to podaje producent,lub co sezon w naszym przypadku.A i jeszcze jedno najgorsze dla świec zapłonowych jest krótkotrwałe uruchamianie silnika,jak silnik nie uzyskuje temperatury roboczej np.Przychodzi do nas kumpel a my z całym entuzjazmem chwalimy się ,,patrz jak pali-na dotyk!,,silnik się uruchamia dajemy po manetce gazu,pracuje chwile i gasimy moto.To jest zabójstwo dla świec zapłonowych,a dla Świec NGK tragedia są bardzo czułe,kilka takich uruchomień i padają.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kalinago
Motocyklista
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Sob 10:08, 07 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Ja bym się tym na razie nie przejmował. Nie wiesz jak stare są świece, jak było użytkowane moto itp itd
Świece to nie majątek, kup nowe, pojeździsz trochę na nowych potem przy okazji wykręcisz i sprawdzisz sobie.
Wtedy to będzie jakaś informacja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lompi
Motonita
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Sob 10:15, 07 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
@mily9ser dzięki za informacje. Wymienię, filtr powietrza, bo ten faktycznie jest zapchany. Jak wymienię, to odpalę, zagrzeję silnik i wtedy zobaczę jak będą świece wyglądać. Na razie zakładam, że po wymianie filtra powietrza świece wymienię na standardowe i po pewnym okresie 'mojego użytkowania' zobaczę jak one wyglądają- jak mój styl jazdy, moje dystanse itp wpływają na świece. Najwyżej jak potem będzie dalej okopcona, to wtedy dopiero wymienię na inny typ. No ale zobaczę, na razie wymienię filtr powietrza, rozgrzeje i zobaczę jak będą wyglądać świece.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mily9ser
Motocyklista
Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: KRAŚNIK,Lubelskie
|
Wysłany: Sob 20:18, 07 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Wymienię, filtr powietrza, bo ten faktycznie jest zapchany |
Zwróć uwagę przy wymianie filtra czy jest oryng gumowy między filtrem a podstawą filtra,to bardzo ważne,jeżeli jest to wszystko OK.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lompi
Motonita
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Sob 21:37, 07 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Filtr wymieniony, założyłem HiFlo- tak była uszczelka gumowa. Niemiec chyba był bogaty, bo siedział oryginał suzuki Po wymianie sprzętu i porządnym przepaleniu sprzętu (zagrzanie do momentu włączenia się wentylatora)- nalot na świecach zaczął się przejaśniać- czytam samoczyszczenie działa. Krótko mówiąc, wymieniam na standardowe, najwyżej w połowie następnego sezonu sprawdzę jak wyglądają te nowe świece i tyle.
Dzięki za zaangażowanie i pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|