 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
frrrost
A1
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 12:30, 16 Paź 2014 Temat postu: wariująca kierownica |
|
|
witam kolegów!
mam dl650 z 2010, najechane 25000 KM. Gdy moto miał ok 20000KM podczas zwalniania, przy prędkości od ok. 60km/h w dół, po puszczeniu kierownicy lekko "latała" na boki. Pamiętam, że ściągałem kufer i objawy były mniejsze, ale były. Nie przeszkadzało mi to zbytnio aż do czasu gdy wróciłem ze Szwajcarii we wrześniu i przypadkowo puściłem kierownicę przy dojeżdzaniu do krzyżówki. Kierownica zaczęła mi wariować, rzucać na lewo i prawo, miałem wrażenie, że jak jej nie chwycę to zaliczę glebę. to rzucanie nasila się jak motor zwalnia, jak zwolni do ok 40km/h to trzeba już ją chwytać bo może się to dla nas źle skończyć.
I moje pytanko czy mieliście aż tak silne objawy telepotania kierownicy, jak można zdiagnozować przyczynę, ja nie czuję na niej żadnych luzów w czasie postoju, mam w miarę świeże opony Tourancy, wyważone. Nie mam niestety nóżki centralnej żeby odciążyć przód i sprawdzić czy nie ma gdzieś luzu.
Proszę o poradę przed ewentualnym oddaniem do mechanika:)
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Topinka
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chorzów MotoAvToSy
|
Wysłany: Czw 12:34, 16 Paź 2014 Temat postu: Re: wariująca kierownica |
|
|
frrrost napisał: | , mam w miarę świeże opony Tourancy, |
a co przez to rozumiesz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Czw 12:56, 16 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Z tego co piszesz trudno wywnioskować.
To generalnie kwestia przedniego zawieszenia, czyli ciśnienie w kołach, wyważenie opony (zwłaszcza jak już były w Szwajcarii), może być kwestia samej opony, felgi, krzywych lag, oleju w lagach, łożyska steru, lub łożysk w kołach. Tzn. to tak teoretycznie .
Najpierw wyeliminuj najprostsze rzeczy, ciśnienie, obejrzyj koło, czy jest całe i czy nie poodpadały ci ciężarki wyważające.
Jak to nie pomoże podjedz do jakiegoś mechanika, niech sprawdzi wyważenie koła i łożyska. Zima idzie, może też warto pomyśleć też o oleju w lagach (powinieneś go wymieniać co 2 lata!!!) itd. Przy tej okazji zrobisz przegląd lag i łożysk
PS: coś mi się po głowie kołacze, że jedna z opon (może to właśnie o Tourance chodzi) zużywając się ząbkuje i skutkuje takimi objawami. Ale to niech mądrzejsi się wypowiedzą, czy nie pomyliłem opon...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
frrrost
A1
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 13:26, 16 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
podstawowe rzeczy sprawdziłem: ciśnienie, ciężarki, koło i opona wyglądają ok, nie rzuca kierownicą przy normalnej jeździe. Jedynie jak puszczę gaz i moto zwalnia to zaczyna kierownicą telepać na lewo i prawo (skręca lewo/prawo - nazwałem to,że telepie).
może ktoś miał taki objaw i nie pytam o delikatne drgania kierownicy po jej puszczeniu bo to chyba każdy ma, u mnie po trzeba ją zaraz chwycić bo cały motor chodzi na boki.
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hermes
Motonita
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 13:30, 16 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Mam to samo takie shimi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil.Olkusz
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Czw 13:35, 16 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Miałem i teraz mam to samo Winna jest opona, a dokładnie wyząbkowała się Moje Anakke 3 spotkał teraz ten sam los
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dober
DeTox nie pomoże
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pobiedziska/Poznań
|
Wysłany: Czw 13:40, 16 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Nie pomyliles opon. Tourance tak wlasnie sie zachowuje.
Sprobuj troszke usztywnic przednie zawieszenie i sprawdz jak sie zachowuje. Nastepne w kolejnosci bedzie wymiana oleju w lagach (niestety czesto sie o tym zapomina).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
frrrost
A1
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 13:58, 16 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
a czy na oponach widać wyząbkowanie bo u mnie nic takiego nie widzę, opona wygląda na ładnie, jest równo starta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kriszo
A2
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna
|
Wysłany: Nie 19:13, 26 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Wymień oponę na nową i problem ustanie - na sto procent opona jest wyząbkowana tego się nie uniknie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hada
Motocyklista
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 20:08, 26 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Masz handbary? Oryginalne osłony dłoni są asymetryczne. Znany temat mi jest. W jednym DL650L3 wymieniliśmy oponę, a nawet główkę ramy. Potem przyjechał kolejny, po 1000km, to samo. Zdjęcie handbarów wyeliminowało problem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Hada dnia Nie 20:09, 26 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Radek_Pastuszka
Motocyklista
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: WOŁOMIN
|
Wysłany: Nie 20:39, 26 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Też mam lekką shimę przy 60km/h.
I to na nowiutkich oponach.
Ten typ tak ma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HERMAN
Motonita
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 19:34, 28 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
U mnie po wymianie na tourance next niestety już po 2 tys były te same objawy.Teraz mają już 8000tys i nic się nie zmieniło.Przy 40km po puszczeniu kiery odczuwalne silne bicie.Jak trzymam normalnie kierownicę to niewyczuwalne.Opona jest wyząbkowana,na oko nie widać ale jak pomacam ją ręką to czuć.Podobno taki jej urok.Następny zakup będzie inny i wtedy będę mógł porównać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yatza
A2
Dołączył: 10 Wrz 2012
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 23:10, 28 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Hmm, wyząbkowanie po 2kkm jest trochę dziwne... Mam przejechane 25kkm na obecnym komplecie Tourance Next (kończą się już) i kierownica nigdy nie biła. Można puścić ją i motocykl jedzie normalnie. Choć może faktycznie trzeba trafić w jakąś konkretną prędkość...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez yatza dnia Wto 23:10, 28 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marudi
A2
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: z miasta łodzi się pochodzi
|
Wysłany: Śro 16:10, 29 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Witam panowie, lekarstwem na tą dolegliwość
są nowe łożyska wahacza i ewentualnie łożyska tylnego koła od tego moto wpada w shimi. Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Raptor
Motonita
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: śląskie
|
Wysłany: Śro 19:49, 29 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
yatza napisał: | Hmm, wyząbkowanie po 2kkm jest trochę dziwne... Mam przejechane 25kkm na obecnym komplecie Tourance Next (kończą się już) i kierownica nigdy nie biła |
To one tyle wytrzymają 25kkm ?
Cytat: | Można puścić ją i motocykl jedzie normalnie. Choć może faktycznie trzeba trafić w jakąś konkretną prędkość |
Spróbuj puścić przy 70km/h do 65.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yatza
A2
Dołączył: 10 Wrz 2012
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 20:39, 29 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Raptor napisał: | To one tyle wytrzymają 25kkm ? |
Na to wychodzi... Bieżnik już dość blisko znaczników, więc na wiosnę będzie potrzebny nowy komplet. Poprzednio miałem Tourance EXP i wymieniałem przy podobnym przebiegu.
Cytat: | Spróbuj puścić przy 70km/h do 65. |
Trzeba będzie spróbować Sam jestem ciekawy czy to faktycznie chodzi o prędkość...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ksiądz
A2
Dołączył: 12 Kwi 2014
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Czw 0:38, 30 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Wyząbkowanie ma na pewno wpływ na komfort jazdy. Ale wymiana opony nie załatwia problemu. Z jakiegoś powodu przy takim przebiegu przecież się wyząbkowała. Uważam, że równolegle z wymianą opony należałoby usunąć przyczynę, czyli zrobić zawieszenie na tip-top.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benek
Motocyklista
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 7:30, 30 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Ja mam tak ale przy 160 km/h. Pomaga jak przyspieszam a potem hamuję silnikiem do 140 km/h.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Czw 10:06, 30 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Kupcie sobie ForkBrace od Cosmo Accessories, zamontujcie (4 śrubki, 3 minuty) i po sprawie.
Wężykowanie to kwestia gumowatości zawieszenia (zwłaszcza przedniego) - zaczyna gonić na boki i jest efekty shimmy. Po założeniu ForkBarce ani razu tego zjawiska nie zaobserwowałem, a wcześniej występowało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Produdi
A1
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 20:39, 30 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Hej
Tym co jeżdżą z tą niedogodnością gratuluję . Oby nie było przez to jakiegoś nieszczęścia .
Przejdźmy do rzeczy . Przyczyn bicia kierownicy może być mnóstwo od błahych typu ciśniecie w gumach lub nie wyważone koła po luzy na łożyskach główki ramy , wahacza, kół , wadliwe ogumienie czy krzywą tarczę .
U mnie zaczęło się delikatnie ale stopniowo rosło , aż zacząłem się bać gdziekolwiek jechać . Wyważyłem koła lecz nic to nie dało myślałem , że to wina powoli kończących się gum . Lecz zabrałem się za sprawdzanie luzów .
Przednie koło i główka ramy wszystko ok , ale pomerdałem tylnym kołem okazało się , że są luzy . Zdjąłem tylne koło i zabrałem się za wahacz ... Jeszcze większe luzy . Przy hamowaniu dupa pływała , również wszystko przenosiło się na przód powodując Shimmy .
Koszt wymiany łożysk kół , zębatki i wahacza to ok. 300zł w servisie pewnie więcej ... Nie wiem nie bywam . Roboty trochę jest przynajmniej u mnie nie obyło się bez ściągania całego wydechu .
Reasumując przyczyn może być wiele u mnie to był akurat luz na łożyskach . Jak wiadomo nic nie jest wieczne , a i tak jak na K5 długo wytrzymały . Tak więc każdemu radzę by czasem przejrzał gruntowanie swojego Sztorma szczególnie , że sezon naprawczy się zbliża .
P.S Ojciec jeździł na kwadratowych Touransach i było wszystko git . Więc nie zwalajcie wszystkiego na ogumienie .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yatza
A2
Dołączył: 10 Wrz 2012
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 20:31, 02 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj sprawdzałem jak to DL się zachowuje po puszczeniu kierownicy na moich kończących się Tourance Next. Próbowałem przy różnych prędkościach (od 80 do 50km/h), ale wynik zawsze był ten sam: kierownica nie bije. Nawet nie próbuje.
@frrrost: faktycznie sprawdź zawieszenie i łożyska...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez yatza dnia Nie 20:32, 02 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
watson
A
Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 22:18, 02 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Miałem problemy przy 160 km/h (licznikowych 160, wg GPS 150).
Okazało się, że półki były krzywo wkręcone, dzięki czemu lagi szły asymetrycznie.
15 minut roboty i kawałek krawężnika rozwiązały problem.
Nie ma się co oszukiwać - DLe nie są najbardziej stabilnymi maszynami, głównie ze względu na słabe dociążenie przedniego koła. Przy bocznym wietrze i dużej prędkości lubi sobie pofalować, i generalnie robi się nieprzyjemnie. Cała sztuka w rozróżnieniu telepania normalnego od patologicznego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bzik74
A
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 0:14, 13 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
U mnie te objawy powodowała skrzywiona felga,po wyprostowaniu zero drgań.Myślałem,że ten typ tak ma i długo tak jeździłem,bo trzymając kierownice tego nie odczuwałem.Teraz wiem też,że drgania te których niby nie czułem powodowały u mnie drętwienie dłoni po dłuższej jeździe co mnie irytowało.Teraz nie mam już z tym zupełnie problemu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Nie 21:36, 16 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Nalezy pamietac ze opona podczas zuzywania traci swoja mase, duzo zalezy od stylu jazdy jak i samego motocykla, w DL opony potrafia zabkowac. Troche pomaga laczony uklad hamulcowy, bo wtedy przy hamowaniu sila rozklada sie na dwa kola a nie tylko na jedno.
Najpierw mozna sprobowac ponownie wywazyc kolo, bo jest to najtansza sprawa, gdy to nie pomoze, nalezy zaczac sprawdzac po kolei, lozyska, zawieszenia itd.
Ja u siebie w ST zjezdzilem dwie przednie opony i obydwie wymagaly ponownego wywazenia gdzies po 6000km i rozbieznosci byly spore.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|