 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Czw 10:38, 23 Cze 2016 Temat postu: VStrom1000: Jaki olej |
|
|
Scalmar - przypadek na własne pupie przed zlotem wiosennym w tym roku. Moto zalane od 1000km olejem Motul 7100 15w50 i jeste wszystko okey . Przed akcja serwisową na nowego litra kupuje olej Motul 300v 15w50 zielony i mysle bedzie okey
jeszcze lepiej a tu zonk . Zrobiłem 450km i wylewałem szybciej niz wlalem . We Wrocku w miescie musialem biegów szukac , skrzynia była tak głosna jakby kulek nasypał . W serwisie suzuki dostałem tez po uszach i wróciłem do oleju Motul 7100 15w50 . Skrzynia wróciła do normy . To jest jedyny słuszny olej do siliników V 2 o duzej pojemnosci silnika i sprzegła hydaulicznego . Polecam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
starcraft
Motocyklista
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ropczyce
|
Wysłany: Pią 9:15, 24 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Ja jeżdze na oryginalnym z fabryki i na przegladzie przy 6000 km zapytałem czy musi ta skrzynia tak głośno chodzić i otrzymałem odpowiedź że tak wiec nie drązyłem tematu tymbardziej że mamy w sumie w grupie 3 nowe dl 1000 i wszędzie jest to samo dlatego napisałem ze ten typ tak ma
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Pią 9:18, 24 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Ale glosno ze 1 wchodzi czy kazdy bieg? U mnie tylko 1. Do 2 tkm kazdy bieg wchodzil z kląknieciem i oporem-teraz jest spoko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kiciol
A1
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: sieradz
|
Wysłany: Pią 22:36, 24 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
starcraft napisał: | Ja jeżdze na oryginalnym z fabryki i na przegladzie przy 6000 km zapytałem czy musi ta skrzynia tak głośno chodzić i otrzymałem odpowiedź że tak wiec nie drązyłem tematu tymbardziej że mamy w sumie w grupie 3 nowe dl 1000 i wszędzie jest to samo dlatego napisałem ze ten typ tak ma |
miales przeglad przy nowym DL przy 6000km?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kiciol dnia Pią 22:37, 24 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
starcraft
Motocyklista
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ropczyce
|
Wysłany: Sob 7:11, 25 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
NIby nie ale wtedy wymieniłem olej na pełen syntetyk, nie wiem czy to wydłuzy żywotność silnika ale takie były sugestie serwisu.
Czy to tylko wyciaganie kasy ? nie wiem ale dbam o swoje sprzety i pewnie taka wymiana nie zaszkodzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scalmar
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 7:48, 25 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
U mnie serwis "zasugerował" wymianę oleju co 6000 k, ale na półsyntetyk. Teraz mam zalany (jako drugi po mineralnym ) Motul 5100 Ester 10W40, ale może następny zaleje full syntetyk.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez scalmar dnia Sob 7:56, 25 Cze 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Sob 8:52, 25 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Koledzy polecam wam olej Motul 7100 15w50 jest naprawde bardzo dobry do tych silników . Niebo a ziemia do oleji shella 10w40 . 10w40 to mozna kosiarke albo skutera zalac nie siniki nowego litra .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KolegaPL
A2
Dołączył: 24 Gru 2015
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 11:41, 25 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
ANDRZEJ napisał: | Koledzy polecam wam olej Motul 7100 15w50 jest naprawde bardzo dobry do tych silników . Niebo a ziemia do oleji shella 10w40 . 10w40 to mozna kosiarke albo skutera zalac nie siniki nowego litra . |
Andrzej, w jaki sposób porównałeś te dwa oleje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Sob 18:20, 25 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Przejechane kilometry , lata doświadczenia na moto . Wylej shella 10w40 a wlej Motula 5100 całkiem inna bajka . Do tak duzej pojemnosci jednostkowej cylindra jest Motul 7100 15w50 lub 20w50 . Lepsza praca skrzyni, silnika , lepsze odprowadzenie ciepła ,mniejsze tarcie itd . Suche dane oleju masz na stronie Motula a reszte znajdziesz w sieci .
Zobacz mój wczesniejszy wpis jak kupiłem Motula 300 v syntetyk zielony i co sie działo z biegami i skrzynia . dobrze że tylko 450 km przejechałem . Sam pukałem sie w czoło stary a głupi .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KolegaPL
A2
Dołączył: 24 Gru 2015
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 0:44, 26 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
ANDRZEJ napisał: | Przejechane kilometry , lata doświadczenia na moto . Wylej shella 10w40 a wlej Motula 5100 całkiem inna bajka . Do tak duzej pojemnosci jednostkowej cylindra jest Motul 7100 15w50 lub 20w50 . Lepsza praca skrzyni, silnika , lepsze odprowadzenie ciepła ,mniejsze tarcie itd . Suche dane oleju masz na stronie Motula a reszte znajdziesz w sieci .
Zobacz mój wczesniejszy wpis jak kupiłem Motula 300 v syntetyk zielony i co sie działo z biegami i skrzynia . dobrze że tylko 450 km przejechałem . Sam pukałem sie w czoło stary a głupi . |
Nadal Andrzej się pytam w jaki sposób porównałeś te oleje? Konkretne dane napisz, bo inaczej nie porozmawiamy. Że masz doświadczenie, że przejechałeś kilometry, że lepsze odprowadzenie ciepła itp - to są tylko Twoje stwierdzenia. POTRZEBUJE DANYCH !!! , abyś mnie przekonał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KolegaPL
A2
Dołączył: 24 Gru 2015
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 6:05, 26 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
ok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Nie 10:03, 26 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Tak jak napisałem suche dane ma na stronie motula . Powiem tak weż olej 10w40 shella zrób 6000km do zmiany i go wylej , Zobacz i powąchaj , co wylewasz .
Zrób 6000km ma Motul 5100 jesli chodzi o 10w40 wylej zobacz i powąchaj jak wygląda ten olej a ten . Co do przekonywania to nie ja tu jestem od tego . Sam do tego dojdziesz , ja przekazuje swoje obserwacje .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kiciol
A1
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: sieradz
|
Wysłany: Pon 9:16, 27 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
ANDRZEJ napisał: |
Zrób 6000km ma Motul 5100 jesli chodzi o 10w40 wylej zobacz i powąchaj jak wygląda ten olej a ten . . |
sorry za OFFtop ale LOL of the day
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin_Torx
A
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 12:48, 27 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
A ja zapytam dlaczego wymiana po 6k skoro przegląd jest po 12k?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Pon 14:38, 27 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Tu nie chodzi o przeglad , tu chodzi o zrobienie przykładowo 6000km na oleju shella 10 w40 a 6000 km na oleju Motula . Może byc równie dobrze 12 tysiecy. Po wylaniu zobaczycie czym to pachnie jak wygląda i który warto zalac do moto który kosztuje dużo kasy . Parę groszy więcej a robi różnice .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Remol71
Motocyklista
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wwa
|
Wysłany: Pon 15:19, 27 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
To który lepszy, Shell czy Motul ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Pon 15:43, 27 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Motul 5100 lub 7100 15w50
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KolegaPL
A2
Dołączył: 24 Gru 2015
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 19:18, 27 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
ANDRZEJ napisał: | Tak jak napisałem suche dane ma na stronie motula . Powiem tak weż olej 10w40 shella zrób 6000km do zmiany i go wylej , Zobacz i powąchaj , co wylewasz .
Zrób 6000km ma Motul 5100 jesli chodzi o 10w40 wylej zobacz i powąchaj jak wygląda ten olej a ten . Co do przekonywania to nie ja tu jestem od tego . Sam do tego dojdziesz , ja przekazuje swoje obserwacje . |
Andrzej wybacz, ale nie porównuje się olei silnikowych smakiem, węchem czy nawet wzrokowo
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KolegaPL dnia Pon 19:48, 27 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Remol71
Motocyklista
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wwa
|
Wysłany: Pon 20:14, 27 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Dlaczego nie wzrokowo ? IMHO można dużo zobaczyć. Kiepski olej przy wymianie leci jak woda. Kiedyś kolega zlewał Mobil Super ze swojej Alfy. Konsystencja oleju wydawała się tragiczna, lał się właśnie jak woda. Włożyliśmy do tego zużytego oleju śrubę i wyjęliśmy suchą. Taki szajs Mobila. Niestety było już po panewkach. Gdy zlewam do kubła Valvoline Synpower 10W50 4T, to mi go szkoda po prostu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Remol71 dnia Pon 20:17, 27 Cze 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bzik74
A
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Śro 23:42, 06 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Ja po 1000 zalałem Motula 3oov i nie zauważyłem negatywnej zmiany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cynek
Forumowy Poeta

Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 3308
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 9:29, 07 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
KolegaPL napisał: | ANDRZEJ napisał: | Tak jak napisałem suche dane ma na stronie motula . Powiem tak weż olej 10w40 shella zrób 6000km do zmiany i go wylej , Zobacz i powąchaj , co wylewasz .
Zrób 6000km ma Motul 5100 jesli chodzi o 10w40 wylej zobacz i powąchaj jak wygląda ten olej a ten . Co do przekonywania to nie ja tu jestem od tego . Sam do tego dojdziesz , ja przekazuje swoje obserwacje . |
Andrzej wybacz, ale nie porównuje się olei silnikowych smakiem, węchem czy nawet wzrokowo  |
Ja pierdolę! Ale się gościu czepiasz. Zalej sobie rzepakowy, jak Ci nie odpowiada to co pisze Andrzej i mi go tutaj nie wkurwiaj.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bobiusz
Motonita
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 10:57, 07 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
@cynek
ps/ Ja zalewam Motulem 5100/
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bobiusz dnia Czw 10:58, 07 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KolegaPL
A2
Dołączył: 24 Gru 2015
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 17:40, 21 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
cynek napisał: | KolegaPL napisał: | ANDRZEJ napisał: | Tak jak napisałem suche dane ma na stronie motula . Powiem tak weż olej 10w40 shella zrób 6000km do zmiany i go wylej , Zobacz i powąchaj , co wylewasz .
Zrób 6000km ma Motul 5100 jesli chodzi o 10w40 wylej zobacz i powąchaj jak wygląda ten olej a ten . Co do przekonywania to nie ja tu jestem od tego . Sam do tego dojdziesz , ja przekazuje swoje obserwacje . |
Andrzej wybacz, ale nie porównuje się olei silnikowych smakiem, węchem czy nawet wzrokowo  |
Ja pierdolę! Ale się gościu czepiasz. Zalej sobie rzepakowy, jak Ci nie odpowiada to co pisze Andrzej i mi go tutaj nie wkurwiaj. |
Bo o jakości oleju świadczy klasa jakości którą ma każdy olej silnikowy, a nie wygląd, zapach, konsystencja.
Nota bene olej 7100 jest naprawdę wysokiej jakości olejem.
Polecam też przyjrzeć się olejom Valvoline - dobra cena i jakość również mega.
Do v-stromów wystarczy klasa SG i nie ma co się tutaj rozczulać. Ma się kasę - leje się lepszy olej. Różnic raczej nikt z nas nie zobaczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Czw 22:04, 21 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Pierwsza moja zmiana po zakupie w toku - zmiana z fabrycznego Shella na Motul7100, sprawdzony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 23:34, 29 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Andrzeju A jak duża różnica jest między motulem 5100 a 7100 jeśli chodzi o głośność pracy skrzyni?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KolegaPL
A2
Dołączył: 24 Gru 2015
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 22:49, 17 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
geniusz napisał: | Andrzeju A jak duża różnica jest między motulem 5100 a 7100 jeśli chodzi o głośność pracy skrzyni? |
i najlepiej niech poda w decybalach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 0:17, 18 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Mnie kumpel przekonuje do oleju Castrol kupiłem już bańkę ale czekam na przebieg aby go wymienić i porównam z Motulem. podobno lepiej ma działać skrzynia biegów. Czy silnik ma mniejsze tarcia tego nie sprawdzę chyba, że po spalaniu benzyny ale nie wiem czy to bedzie miarodajne.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez geniusz dnia Nie 0:18, 18 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Nie 1:03, 18 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
geniusz napisał: | Czy silnik ma mniejsze tarcia tego nie sprawdzę chyba, że po spalaniu benzyny ale nie wiem czy to bedzie miarodajne. |
Rozumiem,że dysponujesz odpowiednim laboratorium, które zapewni idealnie takie same warunki testów na obu olejach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzesiek420
A1
Dołączył: 13 Sie 2016
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 15:34, 18 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Witam
A co powiecie na olej Motul 10W40?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Nie 15:39, 18 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
grzesiek420 napisał: | Witam
A co powiecie na olej Motul 10W40? |
Smaruje. Skutecznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzesiek420
A1
Dołączył: 13 Sie 2016
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 18:12, 18 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
duża różnica jest między 7100 15W50 a 7100 10W40 ?
czy z 10 można przejść na 15?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grzesiek420 dnia Nie 19:14, 18 Gru 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Nie 20:32, 18 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
grzesiek420 napisał: | duża różnica jest między 7100 15W50 a 7100 10W40 ?
czy z 10 można przejść na 15? |
A po co seria 7100 kiedy 5100 w zupełności spełnia wymagania?
Producent motocykla zaleca olej klasy SF lub SG o lepkości SAE 10W-40.
15W-50 jest przeznaczony do eksploatacji w wyższych temperaturach niż 10W-40. Generalnie: oznaczenie 10W-40 lub podobne (np. 10W-50, 0W-50, 15W-40) oznacza lepkość oleju w zależności od temperatury.
W instrukcji do motocykla jest tabela doboru oleju w zależności od temperatur w jakich jest eksploatowany pojazd.
10W-40 przeznaczony jest dla temperatur od -20 stopni Celsjusza w górę.
15W-50 przeznaczony jest dla temperatur od -15 stopni Celsjusza w górę.
20W-50 przeznaczony jest dla temperatur od -10 stopni Celsjusza w górę.
10W-30 przeznaczony jest dla temperatur od -10 do +30 stopni Celsjusza.
Mało kto eksploatuje moto w temperaturach poniżej zera więc zastanowiłbym się w jakich maksymalnych temperaturach będzie eksploatowany pojazd i do tego dobierał olej. Jeśli jedziesz np. do Hiszpanii w lipcu to pewnie lepiej będzie zalać silnik olejem 15W-50, co nie oznacza, że 10W-40 nie da rady. Bo da.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szuwarek
Motonita
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 649
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: Pon 20:23, 13 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
Ale w końcu jaki, półsyntetyk, czy syntetyk? Mnie zalali ostatnio syntetyk. W małym był Shell półsyntetyk i takowy lali w serwisie. A 1000 to przecież taki większy bo rozwiercony 650. To jak to w końcu jest? I tak wymieniam co roku, więc czy faktycznie syntetyk jest konieczny? Szukałem w instrukcji ale tam podano jedynie klasę lepkości i jakości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pon 20:37, 13 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
szuwarek napisał: | ....W małym był Shell półsyntetyk i takowy lali w serwisie. A 1000 to przecież taki większy bo rozwiercony 650... |
Jak już trzymać się chronologii to najpierw był silnik dl1000 a potem 650, taki "skastrowany"😎😎
Półsyntetyk spełniający parametry z instrukcji wystarczy, ale jak ktoś czuje potrzebę to fullsyntetyk też krzywdy nie wyrządzi 👍
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szuwarek
Motonita
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 649
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: Pon 20:40, 13 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
Oj tam oj tam MaG, wiadomo w czym rzecz Czyli jak przypuszczałem. Chyba, że ktoś ma odmienne informacje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pepo
Motonita
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 646
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Pon 22:18, 13 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
10W40 jak podaje producent. Reszta to fanaberie i bajery.
Wymieniać często z filtrem i będzie git.
A czy smak pomarańczowy czy różany...... To dodatki 1/1000 itrów.
Ma być do silnika i sprzęgła....
Są znawcy co widzą różnicę ... Byłem w rafineriach i to jeden .... To samo.
W rozlewniach dodają "coś" dla rozróżnienia. I tyle. Olej to olej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pepo
Motonita
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 646
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Pon 22:56, 13 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
Ma być 10W40.... wlejesz każdy do 4T z mokrym sprzęgłem i będzie działał. Pierdoły na temat lepszego lub gorszego zachowania ... to bracia Grimm i inne bajki. Nikt nie potwierdzi laboratoryjnie lub co najmniej porównawczo. Syntetyki pełne to drogie a olej w naszych V-Stromach nie osiąga temperatur wyczynowych ... więc po co. Wymieniać co roku i jest OK. Motul, Castrol, Shell ... i tak z jednej rafinerii.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motokras
Motocyklista
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Wto 10:37, 14 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
Pepo napisał: | Ma być 10W40.... wlejesz każdy do 4T z mokrym sprzęgłem i będzie działał. Pierdoły na temat lepszego lub gorszego zachowania ... to bracia Grimm i inne bajki. Nikt nie potwierdzi laboratoryjnie lub co najmniej porównawczo. Syntetyki pełne to drogie a olej w naszych V-Stromach nie osiąga temperatur wyczynowych ... więc po co. Wymieniać co roku i jest OK. Motul, Castrol, Shell ... i tak z jednej rafinerii. |
W końcu ktoś mądrze napisał...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szuwarek
Motonita
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 649
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: Wto 18:10, 14 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
Dzięki. No w przyszłym roku wracam do półsyntetyka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JARON
Maniak motocyklowy
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 1222
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Śro 13:26, 15 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
Też wezmę standardowego Motula 5100
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szuwarek
Motonita
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 649
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: Nie 15:12, 25 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
Pytanie, jaki jest rozmiar uszczelki pod korek spustu oleju, z jakiego ma być materiału i czy należy ją zmieniać przy każdej wymianie? Gdzieś już była o tym mowa ale teraz nie mogę namierzyć tego postu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mikee86
Motocyklista
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radom
|
Wysłany: Nie 15:21, 25 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
Tam jest chyba podkładka miedziana
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek666
A
Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 20:09, 07 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Przejechałem nowym 1000 około 1200km na castrolu i skrzynia hałasowała niemiłosiernie. Ciężko biegi wchodziły z miedzygazem. Po zmianie na Motul 7100 10w40 różnica jest znacząca. Skrzynia pracuję o wiele ciszej,całkiem niezła zmiana biegów bez sprzęgła.
Ps: w 650 używałem syntetycznego Castrola i uważam,że był to najlepszy olej do tego silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 21:38, 08 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Po zalaniu Castrolem silnik chodzi tak samo za to skrzynia zrobiła się cichsza.
CASTROL POWER 1 RACING 4T 10W50
Z doświadczenia swojego zauważyłem, że dodatkowo moa duże znaczenie naciąg łańcucha bo przy V-ce duży moment silnika bardziej wpływa na hałasy ze skrzyni biegów.
Z drugiej strony jak zlewałem Motula to było tragedia wizualnia.
Castrol jest w dużo lepszym stanie po tym samym przebiegu co wskazuje, że mniej się zużywa czyli nie traci swoich właściwości w porównaniu do Motula. Kumpel wlał do Afryki starej olej motula bo dostał od sponsora na wyprawę i myślał, że mu się silnik rozpadnie po kilku kilometrach go zlał i zalał Castrolem i problem jak ręką odjąć zniknął.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chmarnik
Maniak motocyklowy
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Pon 22:18, 08 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
A propos zapachu olejów. "Owocowe" zapachy syntetyków są charakterystyczne dla estrów. Nie trzeba nic dodawać. Większość syntetycznych kwiatowych i owocowych aromatów, również spożywczych i w kosmetyce to właśnie estry różnych związków. Sam robiłem w laboratorium kiedyś landrynkowy.
W kwestii 10W40 czy 15W50: wydaje mi się, że 10W40 zapewnia lepszą ciągłość filmu olejowego "na zimno" przy rozruchu silnika, zwłaszcza jak jest chłodno. Kilka stopni. A to jest newralgiczny moment dla zużycia silnika. Niekoniecznie w temperaturach poniżej zera. Z kolei jeśli motocykl jest eksploatowany "sportowo" i w wysokich temperaturach otoczenia 15W50 może być lepszym wyborem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez chmarnik dnia Pon 22:29, 08 Kwi 2019, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 22:28, 08 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Zapach to jedno ale jeszcze zostaje jego lepkość i kolor po zlaniu Castrol w moim przypadku nie brudził się tak jak Motul czyli się mniej zużywa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szuwarek
Motonita
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 649
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: Wto 22:43, 09 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
A Shell Advance? Z jakiego powodu odeszliście od zalecanego producenta - sponsora?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chmarnik
Maniak motocyklowy
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Wto 22:59, 09 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Tradycja Motula i mój motocykl są starsze niż sponsoring Shella w Suzuki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|