|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Wto 15:22, 24 Mar 2015 Temat postu: V-strom zmienne fazy rozrządu |
|
|
Zapowiada się ciekawie :
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak jeszcze zrobią to w małym i uagresywnią stylistykę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GryzliGT
Maniak motocyklowy
Dołączył: 27 Sie 2013
Posty: 2389
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Aleksandrów, obok którego leży Biłgoraj
|
Wysłany: Śro 1:08, 25 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Interesujące...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 1:38, 25 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
-20% do spalania przy większej mocy - brawo Suzuki. No chyba że z wprowadzeniem tej zmiany znacząc wzrośnie cena.
Ciekawe czy dałoby się wdrożyć coś takiego w mniejszym modelu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jarrson
Motocyklista
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Poznań/Mosina
|
Wysłany: Czw 21:52, 26 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
No bo pali jak smok Skoro maja przedpotopowy silnik to cóż zrobić. Ale...ileż można? To to ma konstrukcyjnie blisko 20 lat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek666
A
Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 0:35, 27 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Jarrson napisał: | No bo pali jak smok Skoro maja przedpotopowy silnik to cóż zrobić. Ale...ileż można? To to ma konstrukcyjnie blisko 20 lat. |
Według artykułów prasowych jest to całkowicie zmieniony silnik.To,że kształt silnika się nie zmienił nie znaczy,że jest to 20 letnia konstrukcja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 3:25, 27 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Dobrze się dowiedziałem że w ten nowy silnik wchodzi mniej niż 3 litry oleju?
W dodatku brak chłodnicy oleju go wykańcza chyba taki trwały nie będzie jak jego poprzednik?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Pią 8:38, 27 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
geniusz napisał: | Dobrze się dowiedziałem że w ten nowy silnik wchodzi mniej niż 3 litry oleju?
W dodatku brak chłodnicy oleju go wykańcza chyba taki trwały nie będzie jak jego poprzednik? |
Bez wymiany filtra 2900ml, z filtrem 3100ml, ilość płynu chlodniczego 2130ml.
Jak rozumiem małego DLa też skreślasz - dziwne, bo do tej pory wszyscy się cieszyli, że zlikwidowano tą chłodniczkę. A wziąłeś pod uwagę, że układ chlodzący może być wydajniejszy i dlatego jest ona niepotrzebna? Ja w typowo chłodzonym olejem i powietrzem silniku R4 o pojemności 656cc wlewalem 3300ml
Kolegi Jarsona nie komentuję, bo ostatnimi czasy wszystko od Suzuki jest "bee".
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Matt dnia Pią 8:54, 27 Mar 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jarrson
Motocyklista
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Poznań/Mosina
|
Wysłany: Pią 10:29, 27 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Suzuki jest cacy, tylko potrzebuje powiewu nowej technologii bo stanęli w miejscu na tle konkurencji w dziedzinie silników. Co nie znaczy że Dl-e nie są świetnymi motocyklami. Tylko w ocenie ciut realizmu nikomu nie zaszkodzi. Nowego litra testowałem bardzo skrupulatnie przez 2500 km.
Tu masz wynik: [link widoczny dla zalogowanych]
On dużo pali ponieważ Suzuki zrobiło taki myk że zmieniło przełożenie przekładni głównej. Czyli więcej mocy, mniejsza prędkość końcowa w stosunku do poprzednika ..w efekcie potrafi naprawdę spalić. Przy 160 km/h cyfra 8 litrów na komputerze nie jest niczym specjalnym.Ponieważ to jest silnik sprzed 20-tu lat to teraz kombinują z fazami rozrządu. I bardzo dobrze, bo nowy litr się za dobrze nie sprzedaje - m.innymi przez opinie o wysokim spalaniu. No i zestaw kufrów który tak promowali okazał się kompletną porażką.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Pią 11:10, 27 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
jarson juz wszyscy wiedza ze to 20 letni silnik i przedpotopowa konstrukcja.
Nie musisz tego w kazdym poscie powtarzac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 11:24, 27 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Transalpy i afryki też mają stare silniki i robią olbrzymie przebiegi. Na YT jest test Hondy Varadero po 400.000km https://www.youtube.com/watch?v=UYjGnR028Ls
Właściciel nadal jeździ i szykuje się na pół miliona km.
Ciekawe jak po takim dystansie wyglądałby DL czy Versys
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Pią 11:26, 27 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jarrson
Motocyklista
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Poznań/Mosina
|
Wysłany: Pią 12:13, 27 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Dl-a widziałem po przebiegu 250 000 km. Działał - ale jak w każdy spro było juz w niego włożone. W te Jeżeli chodzi o Varadero to kolega Bogdan Chudzikiewicz z Gdańska od 1999 roku zrobił nim przeszło 300 tyś km i tu jest pełna historia chorób (bardzo ciekawa lektura): [link widoczny dla zalogowanych]
Można jeździć jednym sprzętem tyle km, ale to kosztuje dużo pieniędzy, bo w końcu wszystko się psuje.Dl/Versys/ BMW..każdy markowy motocykl da radę, tylko musisz się liczyć z wydatkami w tysiącach o ile nie dziesiątkach tysięcy złotych przy takim przebiegu vide właśnie wiadro Chudzikiewicza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Pią 13:29, 27 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Jarrson napisał: | Dl-a widziałem po przebiegu 250 000 km. Działał - ale jak w każdy spro było juz w niego włożone. W te Jeżeli chodzi o Varadero to kolega Bogdan Chudzikiewicz z Gdańska od 1999 roku zrobił nim przeszło 300 tyś km i tu jest pełna historia chorób (bardzo ciekawa lektura): [link widoczny dla zalogowanych]
Można jeździć jednym sprzętem tyle km, ale to kosztuje dużo pieniędzy, bo w końcu wszystko się psuje.Dl/Versys/ BMW..każdy markowy motocykl da radę, tylko musisz się liczyć z wydatkami w tysiącach o ile nie dziesiątkach tysięcy złotych przy takim przebiegu vide właśnie wiadro Chudzikiewicza. |
Ja tam widze spore wydatki dopiero od 150tkm... Wcześniej może pechowa pompa, a tak nothing special.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jarrson
Motocyklista
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Poznań/Mosina
|
Wysłany: Pią 14:48, 27 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Matt napisał: |
Ja tam widze spore wydatki dopiero od 150tkm... Wcześniej może pechowa pompa, a tak nothing special. |
Nie wiem jak Ty to czytasz ale oprócz opon, świec, filtrów, oleju, klocków i łańcuchów DO 150 tyś km Bogdan wymienił:
- trzy razy łożyska w główce ramy
- dwie pompy paliwa
- dwie linki sprzęgła
- zbiornik paliwa bo mu pękł
- trzy razy łożyska w tylnym kole
- łożyska w przednim
- tylny amor,
- rozrząd
- sprzęgło.
Dl przy tym to mistrz niezawodności. W samych częściach będzie ok 15 tyś zł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Pią 14:55, 27 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Jarrson napisał: | Matt napisał: |
Ja tam widze spore wydatki dopiero od 150tkm... Wcześniej może pechowa pompa, a tak nothing special. |
Nie wiem jak Ty to czytasz ale oprócz opon, świec, filtrów, oleju, klocków i łańcuchów DO 150 tyś km Bogdan wymienił:
- trzy razy łożyska w główce ramy
- dwie pompy paliwa
- dwie linki sprzęgła
- zbiornik paliwa bo mu pękł
- trzy razy łożyska w tylnym kole
- łożyska w przednim
- tylny amor,
- rozrząd
- sprzęgło.
Dl przy tym to mistrz niezawodności. W samych częściach będzie ok 15 tyś zł. |
Fakt sprzęgło moglo jeszcze szarpnąć po kieszeni, ale podaj mi jakieś przybliżone ceny bo ja tu wciąż nie widzę - i to zwłaszcza - 15tys zł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek
Motonita
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Północna Polska
|
Wysłany: Pią 15:59, 27 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Jarrson, a na czym opierasz zdanie, że deel przy varadero to mistrz niezawodności? Masz podobny przykład zapisków z eksploatacji deela do podobnego przebiegu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jarrson
Motocyklista
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Poznań/Mosina
|
Wysłany: Pią 16:19, 27 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Matt - nie widzisz boś widać niezorientowany. Zadzwoń do Hondy to ci podadzą ceny. I 15 tyś zł na te klamoty by ci nie wystarczyło.
DL-e o przebiegach pow 100 000 km i ich niezawodność: [link widoczny dla zalogowanych]
Tam znajdziecie ich wiele oraz ich użytkowników.
Podając link do Hondy Bogdana chciałem Wam tylko pokazać że nie ma cudownych motocykli które po 30 milionach kilometrów są jak nowe . Fora są pełne legend tego typu - wiem, ale to naprawdę nieprawda.
Kończąc - tu jest wątek o zmiennych fazach rozrządu nowego V-strom 1000 więc wróćmy do tematu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jarrson dnia Pią 16:23, 27 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalar
Motocyklista
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 17:51, 27 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
geniusz napisał: | Dobrze się dowiedziałem że w ten nowy silnik wchodzi mniej niż 3 litry oleju?
W dodatku brak chłodnicy oleju go wykańcza chyba taki trwały nie będzie jak jego poprzednik? |
Jakbyś przeanalizował budowę silnika a szczególnie układu smarowania i chłodzenia to łatwo byś zauważył że teraz olej chłodzony jest.. cieczą chłodzącą wiec pracuje w dużo stabilniejszych warunkach termicznych - klasyczna chłodnica oleju słabo działa jak sie stoi albo podróżuje z minimalną predkością.
W takich warunkach chłodzenie przez uklad wodny jest duużo efektywniejsze i powoduje mniejsze wahania temperatury oleju w trakcie różnorodnej eksploatacji.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Pią 19:10, 27 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Woda ma 2 razy większe ciepło właściwe od oleju, dodając do tego jeszcze większą gęstość wody, to robi się o wiele wydajniejsze chłodzenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|