Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

V-strom zmienne fazy rozrządu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mar111cin
Motonita



Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FSW

PostWysłany: Wto 15:22, 24 Mar 2015    Temat postu: V-strom zmienne fazy rozrządu

Zapowiada się ciekawie :
[link widoczny dla zalogowanych]

Very Happy

Jak jeszcze zrobią to w małym i uagresywnią stylistykę Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GryzliGT
Maniak motocyklowy



Dołączył: 27 Sie 2013
Posty: 2389
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Aleksandrów, obok którego leży Biłgoraj

PostWysłany: Śro 1:08, 25 Mar 2015    Temat postu:

Interesujące...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tdm
Motonita



Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 1:38, 25 Mar 2015    Temat postu:

-20% do spalania przy większej mocy - brawo Suzuki. No chyba że z wprowadzeniem tej zmiany znacząc wzrośnie cena.
Ciekawe czy dałoby się wdrożyć coś takiego w mniejszym modelu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarrson
Motocyklista



Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Poznań/Mosina

PostWysłany: Czw 21:52, 26 Mar 2015    Temat postu:

No bo pali jak smok Smile Skoro maja przedpotopowy silnik to cóż zrobić. Ale...ileż można? To to ma konstrukcyjnie blisko 20 lat.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek666
A



Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 0:35, 27 Mar 2015    Temat postu:

Jarrson napisał:
No bo pali jak smok Smile Skoro maja przedpotopowy silnik to cóż zrobić. Ale...ileż można? To to ma konstrukcyjnie blisko 20 lat.


Według artykułów prasowych jest to całkowicie zmieniony silnik.To,że kształt silnika się nie zmienił nie znaczy,że jest to 20 letnia konstrukcja.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 3:25, 27 Mar 2015    Temat postu:

Dobrze się dowiedziałem że w ten nowy silnik wchodzi mniej niż 3 litry oleju?
W dodatku brak chłodnicy oleju go wykańcza chyba taki trwały nie będzie jak jego poprzednik?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matt
Motonita



Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Rzeszów/Jędrzejów

PostWysłany: Pią 8:38, 27 Mar 2015    Temat postu:

geniusz napisał:
Dobrze się dowiedziałem że w ten nowy silnik wchodzi mniej niż 3 litry oleju?
W dodatku brak chłodnicy oleju go wykańcza chyba taki trwały nie będzie jak jego poprzednik?

Bez wymiany filtra 2900ml, z filtrem 3100ml, ilość płynu chlodniczego 2130ml.


Jak rozumiem małego DLa też skreślasz - dziwne, bo do tej pory wszyscy się cieszyli, że zlikwidowano tą chłodniczkę. A wziąłeś pod uwagę, że układ chlodzący może być wydajniejszy i dlatego jest ona niepotrzebna? Ja w typowo chłodzonym olejem i powietrzem silniku R4 o pojemności 656cc wlewalem 3300ml Rolling Eyes

Kolegi Jarsona nie komentuję, bo ostatnimi czasy wszystko od Suzuki jest "bee". Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matt dnia Pią 8:54, 27 Mar 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarrson
Motocyklista



Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Poznań/Mosina

PostWysłany: Pią 10:29, 27 Mar 2015    Temat postu:

Suzuki jest cacy, tylko potrzebuje powiewu nowej technologii bo stanęli w miejscu na tle konkurencji w dziedzinie silników. Co nie znaczy że Dl-e nie są świetnymi motocyklami. Tylko w ocenie ciut realizmu nikomu nie zaszkodzi. Nowego litra testowałem bardzo skrupulatnie przez 2500 km.

Tu masz wynik: [link widoczny dla zalogowanych]

On dużo pali ponieważ Suzuki zrobiło taki myk że zmieniło przełożenie przekładni głównej. Czyli więcej mocy, mniejsza prędkość końcowa w stosunku do poprzednika ..w efekcie potrafi naprawdę spalić. Przy 160 km/h cyfra 8 litrów na komputerze nie jest niczym specjalnym.Ponieważ to jest silnik sprzed 20-tu lat to teraz kombinują z fazami rozrządu. I bardzo dobrze, bo nowy litr się za dobrze nie sprzedaje - m.innymi przez opinie o wysokim spalaniu. No i zestaw kufrów który tak promowali okazał się kompletną porażką.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Pią 11:10, 27 Mar 2015    Temat postu:

jarson juz wszyscy wiedza ze to 20 letni silnik i przedpotopowa konstrukcja.
Nie musisz tego w kazdym poscie powtarzac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tdm
Motonita



Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 11:24, 27 Mar 2015    Temat postu:

Transalpy i afryki też mają stare silniki i robią olbrzymie przebiegi. Na YT jest test Hondy Varadero po 400.000km https://www.youtube.com/watch?v=UYjGnR028Ls
Właściciel nadal jeździ i szykuje się na pół miliona km.

Ciekawe jak po takim dystansie wyglądałby DL czy Versys


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Pią 11:26, 27 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarrson
Motocyklista



Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Poznań/Mosina

PostWysłany: Pią 12:13, 27 Mar 2015    Temat postu:

Dl-a widziałem po przebiegu 250 000 km. Działał - ale jak w każdy spro było juz w niego włożone. W te Jeżeli chodzi o Varadero to kolega Bogdan Chudzikiewicz z Gdańska od 1999 roku zrobił nim przeszło 300 tyś km i tu jest pełna historia chorób (bardzo ciekawa lektura): [link widoczny dla zalogowanych]

Można jeździć jednym sprzętem tyle km, ale to kosztuje dużo pieniędzy, bo w końcu wszystko się psuje.Dl/Versys/ BMW..każdy markowy motocykl da radę, tylko musisz się liczyć z wydatkami w tysiącach o ile nie dziesiątkach tysięcy złotych przy takim przebiegu vide właśnie wiadro Chudzikiewicza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matt
Motonita



Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Rzeszów/Jędrzejów

PostWysłany: Pią 13:29, 27 Mar 2015    Temat postu:

Jarrson napisał:
Dl-a widziałem po przebiegu 250 000 km. Działał - ale jak w każdy spro było juz w niego włożone. W te Jeżeli chodzi o Varadero to kolega Bogdan Chudzikiewicz z Gdańska od 1999 roku zrobił nim przeszło 300 tyś km i tu jest pełna historia chorób (bardzo ciekawa lektura): [link widoczny dla zalogowanych]

Można jeździć jednym sprzętem tyle km, ale to kosztuje dużo pieniędzy, bo w końcu wszystko się psuje.Dl/Versys/ BMW..każdy markowy motocykl da radę, tylko musisz się liczyć z wydatkami w tysiącach o ile nie dziesiątkach tysięcy złotych przy takim przebiegu vide właśnie wiadro Chudzikiewicza.

Ja tam widze spore wydatki dopiero od 150tkm... Wcześniej może pechowa pompa, a tak nothing special.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarrson
Motocyklista



Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Poznań/Mosina

PostWysłany: Pią 14:48, 27 Mar 2015    Temat postu:

Matt napisał:

Ja tam widze spore wydatki dopiero od 150tkm... Wcześniej może pechowa pompa, a tak nothing special.


Nie wiem jak Ty to czytasz ale oprócz opon, świec, filtrów, oleju, klocków i łańcuchów DO 150 tyś km Bogdan wymienił:
- trzy razy łożyska w główce ramy
- dwie pompy paliwa
- dwie linki sprzęgła
- zbiornik paliwa bo mu pękł
- trzy razy łożyska w tylnym kole
- łożyska w przednim
- tylny amor,
- rozrząd
- sprzęgło.
Dl przy tym to mistrz niezawodności. W samych częściach będzie ok 15 tyś zł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matt
Motonita



Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Rzeszów/Jędrzejów

PostWysłany: Pią 14:55, 27 Mar 2015    Temat postu:

Jarrson napisał:
Matt napisał:

Ja tam widze spore wydatki dopiero od 150tkm... Wcześniej może pechowa pompa, a tak nothing special.


Nie wiem jak Ty to czytasz ale oprócz opon, świec, filtrów, oleju, klocków i łańcuchów DO 150 tyś km Bogdan wymienił:
- trzy razy łożyska w główce ramy
- dwie pompy paliwa
- dwie linki sprzęgła
- zbiornik paliwa bo mu pękł
- trzy razy łożyska w tylnym kole
- łożyska w przednim
- tylny amor,
- rozrząd
- sprzęgło.
Dl przy tym to mistrz niezawodności. W samych częściach będzie ok 15 tyś zł.

Fakt sprzęgło moglo jeszcze szarpnąć po kieszeni, ale podaj mi jakieś przybliżone ceny bo ja tu wciąż nie widzę - i to zwłaszcza - 15tys zł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Staszek
Motonita



Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Północna Polska

PostWysłany: Pią 15:59, 27 Mar 2015    Temat postu:

Jarrson, a na czym opierasz zdanie, że deel przy varadero to mistrz niezawodności? Masz podobny przykład zapisków z eksploatacji deela do podobnego przebiegu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarrson
Motocyklista



Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Poznań/Mosina

PostWysłany: Pią 16:19, 27 Mar 2015    Temat postu:

Matt - nie widzisz boś widać niezorientowany. Wink Zadzwoń do Hondy to ci podadzą ceny. I 15 tyś zł na te klamoty by ci nie wystarczyło.

DL-e o przebiegach pow 100 000 km i ich niezawodność: [link widoczny dla zalogowanych]
Tam znajdziecie ich wiele oraz ich użytkowników.
Podając link do Hondy Bogdana chciałem Wam tylko pokazać że nie ma cudownych motocykli które po 30 milionach kilometrów są jak nowe Smile. Fora są pełne legend tego typu - wiem, ale to naprawdę nieprawda. Smile

Kończąc - tu jest wątek o zmiennych fazach rozrządu nowego V-strom 1000 Smile więc wróćmy do tematu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jarrson dnia Pią 16:23, 27 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skalar
Motocyklista



Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 17:51, 27 Mar 2015    Temat postu:

geniusz napisał:
Dobrze się dowiedziałem że w ten nowy silnik wchodzi mniej niż 3 litry oleju?
W dodatku brak chłodnicy oleju go wykańcza chyba taki trwały nie będzie jak jego poprzednik?

Jakbyś przeanalizował budowę silnika a szczególnie układu smarowania i chłodzenia to łatwo byś zauważył że teraz olej chłodzony jest.. cieczą chłodzącą Smile wiec pracuje w dużo stabilniejszych warunkach termicznych - klasyczna chłodnica oleju słabo działa jak sie stoi albo podróżuje z minimalną predkością.
W takich warunkach chłodzenie przez uklad wodny jest duużo efektywniejsze i powoduje mniejsze wahania temperatury oleju w trakcie różnorodnej eksploatacji.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mar111cin
Motonita



Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FSW

PostWysłany: Pią 19:10, 27 Mar 2015    Temat postu:

Woda ma 2 razy większe ciepło właściwe od oleju, dodając do tego jeszcze większą gęstość wody, to robi się o wiele wydajniejsze chłodzenie Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin