Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Utknęła śruba w ladze. Proszę o pomoc i porady

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mallly1508
A2



Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Nie 0:09, 22 Sty 2012    Temat postu: Utknęła śruba w ladze. Proszę o pomoc i porady

Witam. Zaczelo sie od tego ze dzis kupiłem oponę i chciałem zdemontować kolo przednie by ja wymienic. Zabrałem sie od ustawienia stabilnie motoru i odkrecenia śrub na lewej ladze. No i tu utknalem... jedną śrube odkrecilem bez problemu a druga miala zepsuta nakretke. Po probach zmniejszania nakretki by odkrecic mniejszym kluczem i naciecia otworu na plaski srubokret nie bylo rezultatu. Zdecydowalem sie rozwiercic srube i mialem nadzieje ze wszystko dobrze wyjdzie. Po jakims czasie zlamalo sie kawalem wiertlla i utknelo w srodku. Nastepne wiertla nie moga tego przewiercic (rozwiercic). Na dodatek ten kawalek wiertla wszedl troche w lage. Proszę o pomoc jak zaradzic temu i zrobic tak zeby obylo sie najmnijeszym kosztem wysilku i zeby nie skonczylo sie na kupnie nowej lagi przypadkiem... Moze jakies pomysly? Bede dzieczny. Zamieszczam zdjecia ponizej zeby zilustrowac o co dokladnie chodzi :

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Konio
Maniak motocyklowy



Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn

PostWysłany: Nie 0:46, 22 Sty 2012    Temat postu:

Jeśli dobrze widzę to jest tam otwór w tym nawierceniu?

Zrób tak: weź pręt o takiej średnicy by wszedł w ten otwór, znaczy to nawiercenie. Kup super klej wciśnij tam i włóż pręt (czy tam drut, tylko sztywny, zagnij na końcu żeby łatwo było kręcić). Jak zaschnie to spróbuj odkęcic, wcześniej pryskając WD40 z drugiej strony żeby spenetrowało dobrze resztę śruby w otworze.

Ja bym jednak najpierw spróbował przewiercić wcześniej z drugiego końca i wybić ten kawałek wiertła który utknął i tedy wkleić ten pręt - będzie na przestrzał i będzie lepiej trzymał. Jak masz możliwość to natnij pręt wzdłuż żeby były karby - lepsze mocowanie w kleju będzie.

Co do kleju to nie wiem jaki, ale jest duży wybór specjalistycznych super mocnych, najlepsze są dwu składnikowe.

Mam nadzieję że pomogłem i da się dziadostwo wykręcić Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vpawel
Motonita



Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków

PostWysłany: Nie 5:06, 22 Sty 2012    Temat postu:

Musisz kupić to

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benek
Motocyklista



Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 11:04, 22 Sty 2012    Temat postu:

Fabrycznie to te śruby nie mają żadnych nakrętek, chyba że piszesz o łbie śruby. Spróbuj podgrzać to miejsce małym palnikiem gazowym (takim do delikatnych robót) albo opalarką. Potem wbij w otwór odpowidniego Torxa
[link widoczny dla zalogowanych]
i kręć lewo - prawo. Może puści.
Jeśli otwór w pozostałości po śrubie od tyłu jest dość głęboki to można tam wkręcać gwintownik. Jak się zatnie to jest szansa, ze ta urwana część wyjdzie w stronę gdzie był łeb śruby.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Benek dnia Nie 11:07, 22 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mallly1508
A2



Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Nie 11:55, 22 Sty 2012    Temat postu:

Dzieki "Konio " za dobra rade.. Wink Moze i tak sie uda. Tylko problem jest w tym ze to wiertlo nie iwme jakim cudem przeszlo przez kawalek tego czarnego metalu lagi i nie wiem jak mocno tam siedzi.
Cytat:
Fabrycznie to te śruby nie mają żadnych nakrętek, chyba że piszesz o łbie śruby.

Tak, chodzi o leb sruby. W ogole te sruby co mialem tam zamontowane byly strasznie miekkie. tez tak macie? I to ze jedna nie puscila nie wiem czy przypadkiem nie jest to wina tego ze jakis "baranek" nie zakleil jej kiedys. Albo sie tak zpiekla. Spróbuje i dam znac jak cos sie bedzie dzialo..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GrzesiekK
Motonita



Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 523
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa

PostWysłany: Nie 13:54, 22 Sty 2012    Temat postu:

Urwany łeb śruby nie trzyma i można oś wykręcić ,
Wyjmij lage i zawieź do ślusarza .Powinien ją uratować bo ma odpowiednie narzędzia . A jeśli uprzesz sie że zrobisz sam - wygodniej w imadle czy na stole nawet niż na zamontowanej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietia
Motonita



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 15:30, 22 Sty 2012    Temat postu:

Grzesiek dobrze prawi,jeżeli nie masz zbytniego doświadczenia to "zamordujesz" ten otwór ,wyjęcie lagi zajmie Ci z 10 min,wprawny ślusarz poradzi sobie z tym bez problemu. A nad grzaniem palnikiem bym się poważnie zastanowił.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mallly1508
A2



Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Nie 19:20, 22 Sty 2012    Temat postu:

A ta cala lage zeby zdjac to trzeba miec wprawe mechanika? Bo ja nie jestem az tak zaawansowany... ze slusarzem to nie jest glupi pomysl.
Cytat:
A nad grzaniem palnikiem bym się poważnie zastanowił.

dlaczego?
Cytat:
Urwany łeb śruby nie trzyma i można oś wykręcić ,

Normalnie wyjdzie ten metal co trzyma kolo ? Trzeba go czyms wybijac czy powinien wyjsc bez problemu?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GrzesiekK
Motonita



Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 523
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa

PostWysłany: Nie 20:27, 22 Sty 2012    Temat postu:

mallly1508 napisał:
A ta cala lage zeby zdjac to trzeba miec wprawe mechanika? Bo ja nie jestem az tak zaawansowany... ze slusarzem to nie jest glupi pomysl.
Cytat:
A nad grzaniem palnikiem bym się poważnie zastanowił.

dlaczego?
Cytat:
Urwany łeb śruby nie trzyma i można oś wykręcić ,

Normalnie wyjdzie ten metal co trzyma kolo ? Trzeba go czyms wybijac czy powinien wyjsc bez problemu?


Odkręcasz zacisk , błotnik , trójnik przewodu hamulcowego , po 1 śrubie na półkach ( klucz 12 tylko OCZKOWY by znowu szkód nie narobić ) i wysuwasz do dołu .
Grz\anie - nie bardzo bo tam zaraz olej jest
Ośkę wykręcasz imbusem 19mm i koło spada


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietia
Motonita



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 20:29, 22 Sty 2012    Temat postu:

-aby zdjąć lagę nie trzeba "specjalisty"
- prócz niewiadomego zachowania się tej części pod wpływem palnika a wykonana ona jest z jakiegoś stopu aluminium, dojdzie ci zapewne malowanie gdyż wątpię aby obyło się bez złuszczenia lakieru i to nie wiadomo w jakim zakresie
po drugie goleń zalana jest olejem, aluminium bardzo szybko się nagrzewa i nie sądzę aby pozostało to bez wpływu na jego parametr.
Oczywiście nie twierdzę że jest to zły pomysł, ale pozostawił bym go jako ostateczność.
- ten "metal" to oś koła, która jest śrubą wykręcana/wykręcana za pomocą klucza imbusowego,oczywiście gwint na niej jest po stronie przeciwległej do miejsca w który wkładasz imbus i wkręca się w goleń po drugiej stronie.
po wykręceniu jednej śruby zabezpieczającej zawsze można spróbować wykręcić oś koła ,jeżeli stwierdzisz że ni chu,chu to odpuść.

ps. coś mi się wydaje że masz "mgliste"pojęcie o takich czynnościach,znajdź jakiegoś kolegę który Ci to pomoże zrobić tak będzie lepiej dla Ciebie i dla V-stroma z pewnością też Very Happy

edyt.i już Grzesiek napisał


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pietia dnia Nie 20:31, 22 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mallly1508
A2



Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Nie 22:58, 22 Sty 2012    Temat postu:

Dzieki wielkie za dobre rady, nie wpadl bym chyba na takie rzeczy jak opalanie itd ale raczej sie do tego nie zastosuje;) Sprobuje wybic wiertlo, moze sie uda a jak nie to zdejme lage wg waszych wskazan ( o ile wyjme oske z kola) i zaniose do slusarza i mysle ze sobie z tym lepiej poradzi niz ja ;P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 12:20, 23 Sty 2012    Temat postu:

Ja to bym Ci proponował natychmiast dać tę lagę komuś kto ma o tym pojęcie. Może się mylę ale jak się sam za to dalej zabierzesz to będzie więcej szkód niż pożytku. W najgorszym przypadku skończy się zniszczeniem lagi a to tanie jest.

Może tylko tak to odebrałem z Twojego opisu ale wydaje mi się, że zabierasz się za coś o czym nie masz zielonego pojęcia. Pytania typu czy ośka wyjdzie sama czy się ją wybija o tym świadczą.

Tak na przyszłość to proponuję najpierw załatwić sobie instrukcję serwisową do danego modelu motocykla zanim się go zacznie rozbierać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kiler
A2



Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 15:12, 24 Sty 2012    Temat postu:

jak by ci się udało wydłubać ten kawałek wiertła to możesz spróbować nagwintować to lewym gwintem (powinno wykręcić starą śrubę )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xalps
A1



Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 17:18, 24 Sty 2012    Temat postu:

Miałem podobnie w swoim trampku. Jeden popapraniec mechanik, oddał mi moto z urwaną śruba od mocowania błotnika.
Dodam tylko, że pierwszy lepszy mechanik nie chciał sie podjąc rozwiercenia jej celem usuniecia z otworu,
pojechałem do jakiegoś specjalistycznego warsztatu, zrobili to prof, i również prof skasowali - 70 PLN.
Ale nic nie uszkodzili choć gosc twierdził że może się zdarzyć, że gwint się uszkodzi ale oni sobie i z tym poradzą, wkleja nowy.
Sam myslałem wówczas, że sobie rozwiercę - ale bez wiertarki stołowej i wyjętej lagi podchodzenie tam z wiertłem to ....no aby nie obrazić Smile

demontaż lagi - chwila moment.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez xalps dnia Wto 17:20, 24 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mallly1508
A2



Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Wto 20:36, 31 Sty 2012    Temat postu:

Dzis zabrałem sie za Mojego tysiaczka Smile Wszystko zrobione i przy okazji guma zmieniona na swiezutka. Dzieki wszystkim za pomoc ! Jak by kogos bardziej interesowal przebieg dzialan to wyjalem lage i zawiozlem do slusarza Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mallly1508 dnia Wto 20:36, 31 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin