|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotto
A2
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 20:06, 07 Cze 2014 Temat postu: Ukręcona śruba od kolektorów wydechowych |
|
|
Cześć,
dzisiaj chciałem odkręcić kolektor od wydechu. Śruby były bardzo zapieczone, więc użyłem dźwigni. Ukręciłem śrubę.
Co z nią mogę zrobić? Dodam, że jest na tyle zapieczone, że nie wykręcę jej kombinerkami.
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam,
jotto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KANGUR
Motonita
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: Sob 20:39, 07 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Teraz to już chyba tylko jedno Ci zostało czyli rozwiercenie tak aby nie uszkodzić gwintu . Po rozwierceniu przegwintowanie właściwym gwintownikiem i wkręcenie nowej śruby . Operacja delikatna więc bądź ostrożny . Powodzenia .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Sob 21:28, 07 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Najpierw sprobuj rozgrzac... Wetedy latwiej wykrecic... I wykretaki probuj...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotto
A2
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 21:43, 07 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
W sensie czymś takim:
To się ręcznie "wierci", racja? Tak mi się coś kojarzy.
A co do grzania, to po jeździe już chyba się wystarczająco podgrzewa, a i tak nie idzie. :/
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotto dnia Sob 21:46, 07 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Inspektor
Maniak motocyklowy
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: Sob 21:55, 07 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy dobrze doradzę więc ew. proszę o poprawę.
Czy próbowałeś pomóc jakimś środkiem penetrującym typu WD-40?
Ale nie wiem czy w takim materiale można.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotto
A2
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 22:10, 07 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Nie myślałem, że WD-40 może czemukolwiek zaszkodzić, ale tak - próbowałem. Nic nie drgnęło, bo niby jakby miał się dostać ten specyfik w gwint?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Sob 23:03, 07 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Tak, wykrętaki jak pokazałeś, choć to dość rozbudowany zestaw.
Najpierw musisz w resztkach śruby nawiercić otwór, w który potem wkładasz wykretak. Potem rozgrzej silnik. Metal po nagrzaniu się delikatnie rozszerzy i działaj wykrętakiem. Tylko ostrożnie, bo gorąco .
Dopiero jak to nie pomoże, to gwintuj na nowo...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel257
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: Sob 23:33, 07 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Jak wystaje to może uda się dospawać do tego kikuta drugą śrubę trochę podgrzać i może się wykręci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotto
A2
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 0:51, 08 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Myślę, że spaw nie wytrzyma tych momentów, których trzeba użyć, żeby tę resztę wyciągnąć. Będę próbował rozwiercać zatem. Dzięki!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 2:27, 09 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Rozwiercić zawsze zdążysz.
Ja bym spróbował spawem najpierw. Przy okazji spawania ta śruba się podgrzeje i jest szansa, że to ruszysz.
Moment potrzebny do wykręcenia też się powinien trochę zmniejszyć bo aktualnie po urwaniu łba śrubę trzyma tylko korozja. Wcześniej była jeszcze ściśnięta kołnierzem wydechu.
Jeżeli chcesz rowiercać to poświęć czas i trochę pieniędzy (uszczelka itd) i zdejmij głowice. Jak do tego podejdziesz z głową przy pomocy wiertarki stołowej jest szansa na uratowanie oryginalnego gwintu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luto
A
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: WWY
|
Wysłany: Pon 7:08, 09 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Chcialbym dodac jedno slowo w kwestii wykretakow.
W tym przypadku ich nie polecam!
Przerabialem ten temat w VLu.
Problem z wykreceniem sie zacznie jak Ci wykretak zostanie w szpilce...........
Sprobuj rozwiercania.
Wiertla kobaltowe.
Zacznij od 1mm i potem stopniowo do gory.
Jak dojdziesz do 3 mm to sprobuj 3,5 mm ale lewoskretne. Jest szansa, ze sie wykreci.
Tylko pamietaj, pierwsze wiercenie b. Ostroznie i centralnie na tyle ile sie da
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Inspektor
Maniak motocyklowy
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: Pon 21:24, 09 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
jotto, i jak się ma sprawa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chmarnik
Maniak motocyklowy
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Wto 8:56, 10 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
luto napisał: |
Sprobuj rozwiercania.
Wiertla kobaltowe.
Zacznij od 1mm i potem stopniowo do gory.
Jak dojdziesz do 3 mm to sprobuj 3,5 mm ale lewoskretne.
|
Dokładnie. Dobre wiertła lewoskrętne będą lepsze od wykrętaka.
A jak już dojdziesz do skręcania kolektora, to daj smar miedziowy.
W tym miejscu jest gorąco.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotto
A2
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 18:29, 03 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Sprawa ma się jeszcze gorzej niż było. Próbowałem rozwiercić to wiertła się topiły. Naciąłem na krzyżaka, ale nie łapało na tyle, żeby wykręcić. Przyspawałem nakrętkę to się trochę wykręciła śruba i znów się przekręciła. Przyspawałem jeszcze raz nakrętkę i się tak śruba ukręciła, że nic nie wystaje. Zestaw do rozwiercania śrub stępił się na śrubie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luto
A
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: WWY
|
Wysłany: Czw 19:16, 03 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Znaczy sie ktos MONDRY przy wkrecaniu sruby locktailem potraktował :-/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kojot85
DeTox nie pomoże
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2710
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kuj- Pom
|
Wysłany: Czw 20:56, 03 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Skocz do jakiś magików, typu ślusarz. W poprzednim moto ukręciłem 4 i za naprawę tego zapłaciłem 4 browary.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 21:53, 03 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
luto napisał: | Znaczy sie ktos MONDRY przy wkrecaniu sruby locktailem potraktował :-/ |
Te śruby są firmowo na klej do gwintów przykręcone i nic się im nie dzieje.
Po prostu skorodowało i tyle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotto
A2
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 22:42, 03 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Jakie śruby powinienem wsadzić tam po tych przygodach, żeby się nie powtórzyło?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fino
A2
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: KRK
|
Wysłany: Czw 23:07, 03 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
jotto napisał: | Sprawa ma się jeszcze gorzej niż było. Próbowałem rozwiercić to wiertła się topiły. Naciąłem na krzyżaka, ale nie łapało na tyle, żeby wykręcić. Przyspawałem nakrętkę to się trochę wykręciła śruba i znów się przekręciła. Przyspawałem jeszcze raz nakrętkę i się tak śruba ukręciła, że nic nie wystaje. Zestaw do rozwiercania śrub stępił się na śrubie. |
Na giełdzie samochodowej człek sprzedawał specjalne wiertła węglikowe do twardych śrub. Kupiłem i zadziałało jak pilnik i śrubę zmieliło, nastęnie nowy gwint i działa. Poźniej wiertło ukruszyłem i nie dało się tego zaostrzyć na szlifierce - tylko diament. Zatem poszukaj - wygląda jak końcówka śrubokręta sfazowana jak czoło wiertła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 21:49, 04 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
jotto napisał: | Jakie śruby powinienem wsadzić tam po tych przygodach, żeby się nie powtórzyło? |
To nie wina rodzaju śrub tylko warunków w jakich motocykl się porusza, w jakich jest przechowywany oraz czasu od ostatniego odkręcania.
Ja u siebie raz w roku zdejmuje wydech i problemów od 4 lat nie mam.
Tylko uwaga, ja jeżdżę całą zimę także motocykl jeżeli chodzi o korozję ma trochę ciężej. Pierwszy raz zdejmowałem wydech po 2 latach i śruby wyglądały dość kiepsko także je po prostu wymieniłem na nowe. Aktualnie zdejmuje wydech co roku i po prostu czyszczę śruby i same gwinty po czym wkręcam śruby na loctite.
BTW. Wydechu nie zdejmuje z nudów tylko po każdej zimie muszę wymontować wahacz by nasmarować łożyska.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotto
A2
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 17:56, 05 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
@fino: [link widoczny dla zalogowanych]
o coś takiego chodzi? Powinno podejść pod zwykłą wiertarkę co? Swoją drogą rozwierciłeś wszystko i z 8 zrobiłeś 10?
@nieprosty, ale chyba lepiej ze stali nierdzewnej śrubę wsadzić niż ze zwykłej co?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|