Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

tylny hamulec

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mowso
Motonita



Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 785
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żory

PostWysłany: Wto 23:57, 22 Lip 2008    Temat postu: tylny hamulec

ALo
Taki mały problem mam i nie wiem szczerze powiedziawszy co jest, jak hamuje tylnym hamulcem nie zmieniając biegu to wszystko jest ok - nielicząc, że hamulec ma jakieś 5mm luzu i strasznie ciężko nim płynnie dozować siłę hamowania, natomiast jak hamuje zrzucając biegi w dół to pod prawą nogą mam wrażenie jak by mi jakaś zębatka przeskakiwała - odbija mi nogę przy zrzucaniu biegu w dół - model ak8 - nigdy nie miałem moto z abs-em i bladego pojęcia nie mam co to może być. Ogólnie się nie stresuje - gwarancja, i w sumie sporadyczne używanie tyłu sprawia, że sobie beztrosko śmigam ale od czasu do czasu mnie to irytuje Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bratek DL1000
Motocyklista



Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rancho k/Wawy

PostWysłany: Czw 9:21, 24 Lip 2008    Temat postu:

tak działa ABS Wink nie używaj tyłu jak zmieniasz biegi, ponieważ blokujesz tylne koło na ułamek sekundy, a to wystarcza że zadziała ABS.
Jak masz auto z ABSem to sobie zobacz w bezpieczniejszych warunkach jakie jest uczucie jak "odbija" pedał hamulca przy załączeniu ABSu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalkaflowski
A1



Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: GDANSK

PostWysłany: Pon 18:09, 27 Paź 2008    Temat postu: W moim DL 650 k8 nowka tylny to prawie wcale nie dziala :(

W moim DL 650 k8 nówka tylny to prawie wcale nie działa Sad
Przejechałem dopiero 100 km, ale ten tylny hamulec trochę mnie martwi.
Ja już pisałem na wstępie prawie wcale nie hamuje - takie mam odczucie - możne tylko odczucie.
Przy pełnym wciśnięciu nie ma szansy aby zablokować kolo i opóźnienie bardzo kiepskie!
Czy jest jednak jakiś sposób regulacji?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mowso
Motonita



Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 785
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żory

PostWysłany: Pon 19:12, 27 Paź 2008    Temat postu:

u mnie się wyrobił po 2tys Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ologc
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk

PostWysłany: Pon 20:54, 27 Paź 2008    Temat postu: Re: W moim DL 650 k8 nowka tylny to prawie wcale nie dziala

michalkaflowski napisał:
takie mam odczucie - możne tylko odczucie.


moze to tylko odczucie, czasem mam tez wrazenie jakby moto nie chcialo sie zatrzymac. tak na marginiesie kolo w K8 raczej ci sie nie zablokuje bo o ile sie nie myle ABS tez jest na tylnym kole (jak nie to nie wiem po jakiego grzyba jest ten sensor)

dla przypomnienia, jak zatrzymac Wee z ABS:
http://www.youtube.com/watch?v=3d6iu-1WFxw


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
thekamil
A



Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon 21:28, 27 Paź 2008    Temat postu:

u mnie w litrze tylny hamulec dziala wzorowo Smile
to kolejny dowód wyższości litra nad 650 Razz Razz Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Brzo
Administrator



Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 23:58, 27 Paź 2008    Temat postu:

Daj parę razy po heblach (tył) to klocek się ułoży do tarczy i problem zniknie.
Natomiast nigdy nie dawaj jeden czy dwa w dół na wciśniętym hamulcu bo zablokujesz koło i nawet ABS nie pomoże. Zasada jest jedna jak redukyjesz biegi to odpuszvzasz hamulec z tyłu na moment. Tak jak już ktoś napisał "bije" Ci ABS w noge bo blokujesz koło biegami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zulus
A



Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Wto 11:15, 28 Paź 2008    Temat postu:

A kolejna dobra rada jest taka, że tylnego hamulca staraj się nie używać. Przy ABS śmiało możesz cisnąć przedni na maxa i hamuje wzorcowo a i skuteczność zatrzymania moto zdecydowanie większa. Ja osobiście tylnego używam tylko przy wolnym dojeździe do świateł lub przy awaryjnym hamowaniu (w połączeniu z przednim).
Na początku też cisnąłem tylny i miałem wrażenie, że nie hamuje. Dlatego zacząłem używać przedniego Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Brzo
Administrator



Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 13:05, 28 Paź 2008    Temat postu:

Jak to powiedział Krzysiek hamujesz tyłem od 40 - 30 km/h w dół.
NAtomiast tył dobrze stabilizuje motocykl przy jednoczesnym hamowaniu przodem (zasadniczym hamulcem). Prawda jest taka jakby tył nie był potrzebny to by go nie było. Wiec przyzwaczajcie sie do hamowania jednoczesnie przodem i tyłem.

Krzysiek mam prośbę opisz chłopakom technike hamowania po szkoleniu jakie odbyłeś.

Brzo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mowso
Motonita



Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 785
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żory

PostWysłany: Wto 0:01, 04 Lis 2008    Temat postu:

Brzo napisał:
Jak to powiedział Krzysiek hamujesz tyłem od 40 - 30 km/h w dół.
NAtomiast tył dobrze stabilizuje motocykl przy jednoczesnym hamowaniu przodem (zasadniczym hamulcem). Prawda jest taka jakby tył nie był potrzebny to by go nie było. Wiec przyzwaczajcie sie do hamowania jednoczesnie przodem i tyłem.


dokładnie, chocby nie wiem jak były dobre hamulce z przodu zawsze trochę stabilizuje tyłem, a na szutrze, piasku itp to jakoś nie miałem odwagi wypróbowac abs-u jeszcze Very Happy

Brzo napisał:

Krzysiek mam prośbę opisz chłopakom technike hamowania po szkoleniu jakie odbyłeś.


bardzo chętnie poczytamy bo w sumie wybierałem się w tym roku na szkołę suzuki ale jakoś czasu brakło Sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mowso dnia Wto 0:02, 04 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin