Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tylne koło - łożyska
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietia
Motonita



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 18:36, 15 Kwi 2010    Temat postu: Tylne koło - łożyska

Czy któryś z kolegów wymieniał samodzielnie łożyska w tylnym kole. Chodzi mi mianowicie o to czy ktoś posiada nr łożysk oraz uszczelniaczy. Nie chciałbym się postawić w sytuacji, że wybiję łożyska, a póżniej kilka dni będę kompletował łożyska wraz z uszczelniaczami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Czw 22:14, 15 Kwi 2010    Temat postu:

Pietia, przejrzyj to co pod [link widoczny dla zalogowanych] sie znajduje, pzdr, Szu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietia
Motonita



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 22:45, 15 Kwi 2010    Temat postu:

Szuja,bardzo dziękuje ! wszystko już mam podane jak na talerzu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietia
Motonita



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 0:43, 16 Kwi 2010    Temat postu:

Teraz taka informacja dla potomnych dotycząca łożysk tylnego koła tak w 1000 jak i w 650.
Ułożyskowanie koła składa się z 3-ech łożysk i 2-óch uszczelniaczy.
Po kolei od strony zębatki
- uszczelniacz 39 x 65 x 7 / nie udało mi się znaleźć nr.oznaczenia/ zamontowany w zabieraku
- łożysko 32 x 65 x 17 nr 62/32 2RS C3 zamontowane w zabieraku
- łożysko 20 x 47 x 14 nr 6204 2RS C3 zamontowane w feldze
- łożysko 20 x 47 x 14 nr 6204 2RS C3 zamontowane w feldze
- uszczelniacz 28 x 47 x 7 /nie udało mi się znaleźć nr.oznaczenia/ zamontowany w feldze od strony tarczy hamulcowej.

Łożyska 6204 2RS C3 występują tez jako łożyska kół przednich.

Piszę to dla tego że czasami z jakichś powodów istnieje konieczność wymiany jednego,dwóch lub trzech łożysk bez wymiany uszczelniaczy wtedy można spokojnie dokupić pojedynczo łożyska.Jednakże moim zamiarem było wymienienie całego kompletu wraz z uszczelniaczami ,niestety na dzień dzisiejszy nie udało mi się ich znależć (nie są to zwykłe simmeringi) .
Koszt poszczególnych łożysk to około 15 zł za 6204 2RS C3/szt. oraz 50 zł za 62/32 2RS C3/szt.

Komplet łożysk (tylko w komplecie do sprzedania) wraz z uszczelniaczami w Larssonie to ok.141 zł realizowane NA ZAMÓWIENIE. Nigdzie indziej nie udało mi się znalężć (pewnie jeszcze ASO Suzuki).

Mam nadzieję że taka informacja będzie komuś przydatna .

ps.Jeżeli ktoś dostrzega w oznaczeniach błąd proszę o skorygowanie.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Pietia dnia Wto 18:45, 19 Kwi 2011, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemol
Motocyklista



Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław Trzebnica

PostWysłany: Pią 7:15, 16 Kwi 2010    Temat postu:

Na dniach czeka mnie taka sama wymiana, dzięki za łopatologiczne podanie tematu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ologc
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk

PostWysłany: Nie 23:12, 18 Kwi 2010    Temat postu:

to ja mogę podać aktualne ceny w ASO:
łożyska:
09262-32007 - 185PLN
08123-62047 - 100PLN

uszczelniacze:
09285-39001 - 40PLN
09285-28001 - 25PLN

idę wyrabiać nadgodziny, bo w tym miesiącu grozi mi bankructwo...

Pietia po ilu km wymieniasz te łożyska?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietia
Motonita



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 8:07, 19 Kwi 2010    Temat postu:

Mam obecnie 35 tys i wyczuwalny luz na łożysku od strony tarczy hamulcowej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maro78
A2



Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białołęka

PostWysłany: Pon 8:10, 19 Kwi 2010    Temat postu:

W lipcu 2009r. też musiałem wymienić łożyska. Z racji tego, że nikt nie posiadał od ręki produktu z poniższego linku:
[link widoczny dla zalogowanych]
udałem się do firmy Prema w W-wie:
[link widoczny dla zalogowanych]
i dobrałem odpowiednie rozmiary firmy SKF. Hulają jak wściekłe. Uszczelniaczy nie wymieniałem - były w świetnym stanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 15:19, 21 Kwi 2010    Temat postu:

ja mam 31tk, niedługo zmieniam neped, zastanawiam sie czy ma sens wymiana łożyck "profilaktycznie" wydaje mi sie ze jest minimalny luzik ale chyba jestem zbyt pedantyczny.

Maro 78, podaj koszt łożysk SKF? zeby rozwiać moje dylematy
Jeżdziłem endurakiem na SKF, to bardzo dobre łożyska


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietia
Motonita



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 15:51, 21 Kwi 2010    Temat postu:

Kupowałem wczoraj 2 szt 6204 po 16 zł/szt SKF i 1 szt 62/32 41zł/szt NSK bo nie było SKF.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 16:44, 21 Kwi 2010    Temat postu:

Swietnie, te SKF to sa z pewnoscia łozyska obudowane a więc o niebo leprze i trwalsze od oryginałów i nie ma znaczenia nawet ze zimmering jest gdzies zniszczony, ceny ASO, które podał Olo to jakas abstrakcja, totalna masakra meksykańska piłą mechaniczną

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietia
Motonita



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 16:56, 21 Kwi 2010    Temat postu:

jakubdl1000 napisał:
Swietnie, te SKF to sa z pewnoscia łozyska obudowane a więc .......

Jakub one i tak są oryginalnie "kryte" (powinny takie być) ale dla pewności jak będziesz kupował to powiedz to sprzedawcy . Oznaczenie 2RS wskazuje że ma to być właśnie obustronnie kryte.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maro78
A2



Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białołęka

PostWysłany: Śro 21:59, 21 Kwi 2010    Temat postu:

Pietia napisał wszystko i na temat.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gogo
A2



Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 15:55, 16 Maj 2010    Temat postu:

Panowie, mam kłopot ze stwierdzeniem czy już powinieniem czy jeszcze nie wymieniać łożyska. W samochodzie jest łatwo bo je słychać, natomiast w motorze ciezko wyczyć coć takiego. Można tak jak ktoś wspomniał sprawdzić luz na kole (ale ja nie mam centralki).
Jak mam sobie poradzić z tym problemem. Chcialbym wspomnieć ze mam juz nakulane 29 tyś km.
AVE


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietia
Motonita



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 17:47, 18 Maj 2010    Temat postu:

w ten lub inny sposób koło dobrze by było unieść ,wtedy poruszaj kołem tak jakby na boki (jak w samochodzie),nie powinno być wyczuwalnego luzu.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pietia dnia Śro 23:35, 19 Maj 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gogo
A2



Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 21:34, 19 Maj 2010    Temat postu:

W takim razie jak tylko przestanie lać na zewnątrz wezmę się do roboty i zakołysze kołem tak jak piszesz.
Dzięki
AVE


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 10:11, 17 Cze 2010    Temat postu:

Koledzy musze sprostować informacje od Petia bo wkradł sie błąd:
a mianowicie:
uszczelniacz zamontowany w zabieraku ma 40 x 65 x 7 (a nie, 39 x 65 x 7)

komplet 3 (wszystkich)łozysk, zamknietych a wiec odpornych na piach i wode, z luzem c3 najlepszej jakosci i 2 uszczelniaczy w sklepie z łozyskami 105zł. łozyska kola po 18zł, łozysko zberaka 59zł, i uszczalniacze 10zł


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jakubdl1000 dnia Czw 10:13, 17 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietia
Motonita



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 10:22, 17 Cze 2010    Temat postu:

Dzięki Jakub,już poprawiłem na górze.

EDYT. jakoś nie dawało mi to spokoju i sprawdziłem, uszczelniacz ma
39 x 65 x 7
źrudło :
DL650- [link widoczny dla zalogowanych]

DL1000-
[link widoczny dla zalogowanych]

pozycja nr.15 wykaz z opisem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pietia dnia Wto 19:01, 19 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gogo
A2



Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 19:31, 31 Sie 2010    Temat postu:

Panowie, mam takie pytanie odnośnie tylnej felgi
Czy felga z dl 650 z 2008 r będzie pasowała do mojego sprzęta dl 650 z 2006 r ?

Ave


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietia
Motonita



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 23:21, 31 Sie 2010    Temat postu:

Gogo, teoretycznie tak ,ale weź sprawdź i porównaj sobie dla pewności : [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartosz
A1



Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 17:03, 08 Wrz 2010    Temat postu:

Odkopię trochę temat Smile

Ostatnio wymieniałem łożysko w tylnym kole znajdujące się pod zębatką.
Powiem wam, że dwa mniejsze łożyska są identyczne jak w SV, a różni się jedynie to większe pod zębatką.
Ceny, które podawaliście za łożyska są po prostu śmieszne Very Happy
Łożyska w pierwszym lepszym sklepie "matalowym" kosztują w granicach 10 zł za sztukę. Skośnookie gamonie podają swoje zaczarowane symbole, i ludzie jeżdżą po serwisach szukają nie wiadomo czego.
Spokojnie można te łożyska dobrać z polskiej produkcji za grosze w porównaniu z cenami serwisów. To większe co padło u mnie kosztowało 10 zł,a w serwisie krzyczeli 90-100 zł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Śro 20:04, 08 Wrz 2010    Temat postu:

Bartosz to sie ciesz Very Happy mnie naprawa lozyska pod zebatka kosztowala ok 300zl no ale w Norwegii, ale to mniejsza o to warto zauwazyc dla czego to lozysko sie wysypalo i trzeba bylo od razu wymienic simering i tulejke dystansowa (w zaleznosci od jej stanu) z ktora pracuje bo jak wymieniles tylko samo lozysko to za chwile wymienisz je jeszcze raz, ja wlozylem lozysko w sumie tez nieoryginalne ale chodzilo mi o to by bylo obustronnie zakryte by troche lepiej je chronic przed syfem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 12:20, 12 Wrz 2010    Temat postu:

yo!
chce profilaktycznie wymienic lozyska z przodu i z tylu i mam glupie pytanie czy duzo jest roboty z wymiana samemu?
Trzeba miec jakies "special toole" czy wystarczy wkretak + mlotek? Czy trzeba demontowac tarcze hamulcowe czy tylko wyjac kolo i wybic stare i wbic nowe?

Czy te tulejki dystansowe tez mozna kupic w Prema czy raczej tylko ASO?
Czy mozna kupic gdzies same uszczelniacze poza ASO?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietia
Motonita



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 12:47, 12 Wrz 2010    Temat postu:

Jeżeli masz jakieś podstawy mechaniki to nie powinieneś mieć z tym problemu .
Zdejmujesz koła wyjmujesz "uszczelniacze" i wybijasz stare łożyska.Nie ma potrzeby demontować tarcz hamulcowych.
Należy pamiętać aby nowe łożyska najlepiej zamontować metodą wprasowania,można też je wbić poprzez szalkę starego łożyska ale radzę zachować szczególna uwagę przy wbijaniu łożyska w zabierak jako żę jest aluminiowy i cienki.
Mi osobiście nie udało się kupić osobno uszczelniaczy ale jeżeli nie są strasznie zniszczone to po zamontowaniu nowych łożysk możesz ich użyć. Podane przeze mnie oznaczenie łożysk określa ich charakterystykę, czyli wymiary, że są obustronie kryte oraz luz łożyska .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pietia dnia Nie 12:49, 12 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 9:55, 13 Wrz 2010    Temat postu:

A czy ktos wie czy lozyska All Balls to cos sa warte? Ze stanow mozna sciagnac komplet na przod i tyl z uszczelniaczami + glowki ramy za $111 wraz z przesylka.
Ciekawe jak moze to potraktowac UC... jakie clo moga dowalic bo jak nieduze to mysle, ze sie oplaca. W Larssonie zestaw na przod i tyl kosztuje po 170 zl i tez na zamowienie + glowka za 150...

zobacze co powie olek motocykle bo oni to chyba sa dystrybutor na polske.
no i ewentualnie poszukam gdzies w UE.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pon 10:12, 13 Wrz 2010    Temat postu:

bibop napisał:

Ciekawe jak moze to potraktowac UC... jakie clo moga dowalic bo jak nieduze to mysle, ze sie oplaca.


Cło według stawki na czesci motocyklowe (kilka procent) plus VAT 22% od wszytskiego łącznie z kosztami transportu i coś tam za odprawę celną.
Plus Twoj czas stracony na wizyte w UC.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 10:30, 13 Wrz 2010    Temat postu:

Olek motocykle ma te all balls na magazynie.
Dla zainteresowanych:
DL 650
przod: 25-1211 - 49 zl
tyl: 25-1393 - 109 zl

DL 1000
przod: 25-1379 - 59 zl
tyl: 25-1393 - 109 zl

ciekawe co rozni zestaw na przod...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradom
Motocyklista



Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków

PostWysłany: Pon 10:34, 13 Wrz 2010    Temat postu:

Jest chyba inna felga (pomiar predkosci sie inaczej odbywa w 650 i 1000).
/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 10:53, 14 Wrz 2010    Temat postu:

dostalem lozyska (do DL 650). ..
tyl jest oznaczony jako:
6204 2RD QE6
62-32 2RD QE6

a przod jest mniejszy i jest oznaczony jako:
6203 2RD QE6 - sa mniejsze niz 6204.

mam nadzieje, ze beda pasowaly Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietia
Motonita



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 14:45, 14 Wrz 2010    Temat postu:

bibop napisał:
dostalem lozyska (do DL 650). ..
tyl jest oznaczony jako:
6204 2RD QE6
62-32 2RD QE6

a przod jest mniejszy i jest oznaczony jako:
6203 2RD QE6 - sa mniejsze niz 6204.

mam nadzieje, ze beda pasowaly Razz


Przepraszam w takim bądź razie za wprowadzenie w błąd,głupi nie sprawdziłem czy na przodzie to te same łożyska.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 20:26, 14 Wrz 2010    Temat postu:

edit:

tyl wymienilem, troche zabawy bylo, ale sie udalo, nawet sie kreci i jezdzi... zobaczymy w dluzszej trasie...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bibop dnia Wto 22:58, 14 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coliniak
Motonita



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Śro 14:53, 29 Gru 2010    Temat postu:

Pietia,

czyli zestaw na przod jaki powinien byc, czy moglbys napisac prosze oczywiscie do 1000ca?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Coliniak dnia Śro 14:54, 29 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 14:58, 29 Gru 2010    Temat postu:

Wiem, nie jestem Pietia, ale czego nie zrozumiałeś z tego posta?
Do DL 650:
Przód - 6203 2RD QE6
Tył - 6204 2RD QE6 + 62-32 2RD QE6

Do DL 1000:
Przód - 6204 2RD QE6
Tył - 6204 2RD QE6 + 62-32 2RD QE6

Zamiast RD może pewnie być RS, a zamiast QE6 C3 czy jakoś tak. trzeba poszukać co to oznacza (ktoś pisał).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coliniak
Motonita



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Pon 21:36, 03 Sty 2011    Temat postu:

bibop nie-pietia dziekuje slicznie, umiejetnosc czytania posiadlem gdzies kole klasy 4 szkoly 8-klasowej podstawowej... piszac zestaw mialem na mysli komplet lozysk i uszczelniaczy... dziekuje za rozmiary lozysk, pierscienie Zimmera sobie kukne po wymontowaniu Wink

pozdrawiam Coliniak


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
routerek
Motonita



Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: z kanapy w salonie/WAW

PostWysłany: Pon 23:47, 03 Sty 2011    Temat postu:

Ponieważ mnie również czeka przed sezonem wymiana łożysk (moto ma jakieś 41kkm) dopytam Was - które łożyska będą lepsze - 2RD QE6, czy 2RS C3 ? bo jak wybierać w podobnych cenach, to najlepsze Smile
Brać all balls, czy raczej dobierać SKFy?

m.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 1:51, 04 Sty 2011    Temat postu:

RS to chyba plastikowe/teflonowe czy inne elastyczne uszczelnienie łożyska a RD to taki metalowy płaszcz który raczej nadaje się w kąpiel olejową. Gdzieś tak czytałem apropos RD.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietia
Motonita



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 2:52, 04 Sty 2011    Temat postu:

Panowie napiszę teraz aby wszystko było jasne i klarowne
Oznaczenie łożysk składa się z ciągu znaków które mają za zadanie zakodowanie specyfikacji danego łożyska a więc
- 4-ro cyfrowy nr podaje wymiary łożyska
- oznaczenie uszczelnień ( 2RS-uszczelka gumowa dwustronna)
- luz promieniowy ( C3-łożysko cichobieżne, stosowane na wysokie obroty. Luz ponadnominalny)
W naszym przypadku:
6204 /2RS /C3
To jest typowy zapis zgodny z obowiązującymi normami .

Podane przez kolegów inne numery to zazwyczaj nr.katalogowe części zamiennej danego producenta,lub tak jak w przypadku zapisu podanego przez Bibopa oznaczenie stosowane mi. przez KOYO gdzie występuje ten właśnie zapis który może(nie musi) być ciężki do odkodowania przez większość sprzedawców.
Idąc do najnormalniejszego sklepu który sprzedaje łożyska zapis podany na górze będzie zrozumiały dla każdego sprzedawcy.

W przypadku wątpliwości proszę o wpisanie w Google oznaczenia 6204 2 RS C3 oraz 6204 2RD QE6 odpowiedz będzie jasna i klarowna.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pietia dnia Wto 9:45, 04 Sty 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
routerek
Motonita



Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: z kanapy w salonie/WAW

PostWysłany: Wto 14:37, 04 Sty 2011    Temat postu:

Dzięki Pietia za wyjaśnienia.
Powyżej oczywiście zapytałem skrótem - nie powielałem rozmiarów, które są takie same Smile

Pozdrawiam,

m.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oliwnik
Motocyklista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 11:49, 12 Maj 2011    Temat postu:

Panowie,
byłem dziś w PREMIE w Łodzi i kupiłem dwa łożyska koła tylnego zgodnie z danymi podanymi przez Was. Ale przy łożysku zabieraka nastąpił zonk. Powiedziano mi, że występują albo kryte albo z luzem C3. Możecie potwierdzić/zaprzeczyć? No i zatrzymaliśmy się na uszczelniaczach. Jest kłopot z 39x65x7. Dostępne mieli 40x65x7 albo 38x65x7. Gdzie kupowaliście potrzebne rozmiary?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 19:22, 07 Mar 2012    Temat postu:

Kupiłem dziś w Prema na Jaktorowskiej w Wwie komplet łożysk P/T do małego DLa w cenie 142 zł.
Przód:
6203 2RS C3 2szt
Tył:
6204 2RS C3 2szt, 62/32 2RS
Wszystko SKFa.
W ASO za taki komplet usłyszałem 433zł..............................


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
masin719
A2



Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: mielec - rzeszów

PostWysłany: Sob 17:04, 10 Mar 2012    Temat postu:

panowie kupiłem dzisiaj 2 łożyska do tylnej osi i 2 simeringi, wszystko NSK zapłaciłem 24 zł, i zamówiłem to 3 najdroższe za 50 zł bo gość nie miał na stanie, także całość dość dobrej firmy NSK za 74 zł. W przyszłym tygodniu biorę się za wymianę. Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 18:35, 10 Mar 2012    Temat postu:

Daj kolego namiar na uszczelniacze jak możesz Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
masin719
A2



Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: mielec - rzeszów

PostWysłany: Nie 13:49, 11 Mar 2012    Temat postu:

Kolego z uszczelniaczami jest problem taki jak koledzy pisali powyżej, Konkretnie chodzi o ten 39x65x7, Mianowicie z takim konkretnym rozmiarem sprzedający jeszcze się nie spotkał, dzwonił także do jakiejś dużej hurtowni i lipa. W związku z tym sprzedał mi uszczelniacz 40x65x7 (40 to średnica wewnętrzna uszczelniacza, a więc wystarczy wyjąć sprężynkę opasającą wewnętrzną średnice , rozpiąć ją, następnie skrócić o 1,5mm i splec ponownie i w taki sposób uzyskujemy średnice 39. Także śmiało można tak robić tym bardziej że ten uszczelniacz chroni przed błotem itp, Niema on tak istotnej funkcji jak uszczelniacz wewnątrz silnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 16:52, 11 Mar 2012    Temat postu:

Ja miałem ten sam problem w Varadero i zrobiłem dokładnie tak samo...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 17:03, 11 Mar 2012    Temat postu:

Dzięki wielkie. "Trzeba sobie jakoś radzić powiedział baca wiążąc sobie but dżdżownicą" Smile
To był ulubiony cytat mojego ojca, jak za maleńkości coś tam sobie wymodziłem z niczego Wink

Edit:
Prema Warszawa uszczelniacz 40x65x7 koszt 4,6zł Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Pon 10:28, 12 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leciutki1
Motocyklista



Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legnica i okolice

PostWysłany: Pon 18:10, 09 Kwi 2012    Temat postu:

Witam, dzięki za obszerne informacje; właśnie ćwiczyłem zmiane łożysk w tylnym kole, i mam kilka spostrzeżeń:
Orginalne łożyska mają zdemontowane po jednej uszczelce (dekielek na łożysku) i dołożone smaru, to akurat nie jest konieczne. Przy wybijaniu starych łożysk z felgi pojawia się problem z wystarczającym ukosowaniem tuleji dystansowej pomiędzy łożyskami, chodzi o to że wybijak się ześlizguje , w feldze jest przewężenie przy gnieździe łożyska naszczęście tylko z jednej strony to ułatwia montaż , ale komplikuje demontaż, no i sprawa uszczelniaczy, orginalne to uszczelniacze wielo wargowe bez sprężyny dociskającej, obawiam się że po założeniu uszczelniaczy z sprężyną, przy następnej wymianie łożysk tuleje które obracają się w uszczelniaczu też będą do wymiany.
PS.
Łożysko zabieraka rozwaliłem sobie sam zbyt napiętym łańcuchem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomekuza
A



Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: B-Z

PostWysłany: Sob 19:13, 02 Mar 2013    Temat postu:

Koledzy tak bardzo, bardzo łopatologicznie, jak wydobyć łożysko od strony zębatki. To od strony tarczy jest ok więc nie będę ruszał ale to od zębatki luz ok 2mm !!! Trza zmienić ino jak i na jakie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 2:30, 03 Mar 2013    Temat postu:

Ściągaczem wewnętrznym albo wybić pobijakiem wkładając go z przeciwnej strony. Tuleję która jest wewnątrz koła można odrobinę przekosić i wtedy pobijak można zaprzeć o wewnętrzną bieżnię łożyska.
P.S. Łożyska zmienia się kompletami. To które jest "dobre" może złapać luzy albo wręcz rozsypać się "w ciągu" kilku tyś km... I co będziesz rozbierał jeszcze raz ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Nie 2:33, 03 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomekuza
A



Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: B-Z

PostWysłany: Nie 9:13, 03 Mar 2013    Temat postu:

No racja, a i koszt chyba nie dużo większy. Znalazłem coś takiego, miał może ktoś do czynienia Question
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomekuza dnia Nie 9:13, 03 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Nie 12:08, 03 Mar 2013    Temat postu:

Szkoda na to kasy. Z USA to jest kartonik, a w środku siedzą łożyska chińskiej firmy, serio. Kup sobie porządne łożyska w sklepie z łożyskami. Np. FAG, SKF, Nachi, Koyo, NSK. Zapłacisz mniej, a jakość będzie lepsza Wink Przykładowo [link widoczny dla zalogowanych] i tam szukaj już po wymiarach lub po symbolu Smile Szukaj z podwójnym gumowym uszczelnieniem, typ 2RS. Wtedy jakość oryginalnych uszczelniaczy koła ma mniejsze znaczenie Wink Z resztą uszczelniacze jak będą w słabej kondycji, to też możesz wymienić, znowu, kupując w sklepie z uszczelnieniami technicznymi Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin