Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tylna zębatka 41 czy 42 zęby.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wiktor
A1



Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Irlandia, Slupsk

PostWysłany: Pon 1:04, 16 Maj 2011    Temat postu: Tylna zębatka 41 czy 42 zęby.

Witam panowie. Noszę się z zamiarem wymiany napędu w moim dl-u. Szukałem tematów na forum, ale nie za wiele znalazłem. Chodzi mi o tylną zębatkę w 1000-u. Znaczna większość zestawów napędowych do tysiąca posiada zębatkę napędową(przednią) 17 a napędzaną(tylną) 42 zęby. Nawet w katalogu zębatek JT do v-stroma 1000 tylna dedykowana jest 42 zęby. Tymczasem w oryginale tylna jest 41. Tak jest napisane w manualu jak i w katalogu częsci suzuki. U mnie w moto zamontowana jest 42. Poprzedni właściciel wymieniał napęd i założył 42. Wiem, że założenie 42 poprawi troche kulturę pracy silnika w dolnym zakresie obrotów, ale z drugiej strony zawyża wskazania szybkościomierza który i tak sporo przekłamuje. Czy na zębatce 41 moto w dolnym zakresie obrotów jedzie aż tak żle, że większość zestawów jest z zębatką 42? Jakie macie u siebie 41,42 czy 43?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kriszo
A2



Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna

PostWysłany: Wto 19:36, 17 Maj 2011    Temat postu:

Witam mam przełożenia 15/41 i z dołu jest po prostu błyskawica. Jadąc obok dl 1000 o przełożeniach 17/41 to przy jego wskazaniu 100 ja mam 120. Jeżeli chodzi o obroty to jadąc motocyklem o przełożeniach 17/41 przy 4000 obrotów licznik wskazuje 120.
Ja mając przełożenia 15/41 mając na liczniku 120 też mam 4000 obrotów ale jadę wolniej. Kręcąc maszynę na maxa to licznik wskazuje pod 250.Przypuszczam że przekłamuje o co najmniej 40 km. Podzielcie się swoimi opiniami na ten temat. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wiktor
A1



Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Irlandia, Slupsk

PostWysłany: Wto 20:04, 17 Maj 2011    Temat postu:

Dl zbiera dane o prędkości z przedniej zębatki. Inaczej sprawa by wygładała gdyby zbierał dane z koła. Dwa zęby mniej z przodu to naprawde duża zmiana. I we wskazaniach licznika jak i w dolnym zakresie obrotów. Sprawdz prędkość GPS-em a z pewnością się zdziwisz ile naprawdę jedziesz. U mnie przy zębatkach 17/42 6 bieg 5000 obrotów 135km/h według GPS. Licznik pokazuje 150km/h. Dlatego chcialbym usłyszec opinie kogoś kto lata na 17/41 . Jaki jest dół obrotów i jakie przekłamanie licznika. Mnie 42 z tyłu pasuje, ale jak 41 nie sprawia dużej różnicy to wolałbym 41. Ponieważ licznik bardziej wiarygodny będzie. Panowie czy naprawdę nikt na forum nie lata 1000-em z zębatkami 17/41 jak w oryginale?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kriszo
A2



Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna

PostWysłany: Wto 20:57, 17 Maj 2011    Temat postu:

Podam link do doboru zębatek - był na forum [link widoczny dla zalogowanych]
W najbliższy wekend będę pewnie jeździł z kolegą który ma dla o którym pisałem z przełożeniami i sprawdzimy obroty jego przy 100 na 6 biegu i wyżej


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kriszo dnia Wto 20:59, 17 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
buli
A2



Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Myszków

PostWysłany: Wto 21:05, 17 Maj 2011    Temat postu:

jeździłem na 17/41 i wszystko mi pasowało, mało palił
jeden ząb z tyłu nie będzie miał wpływu na kulturę pracy
chyba w ogóle na nic nie będzie miał zauważalnego wpływu.
w moim przy 200 na zegarze nawigacja pokazywała coś koło 175


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
protu
A1



Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 11:08, 17 Cze 2013    Temat postu:

Nie pamietam jak było na 17/42 po zmianie na 16/42 jest tak
licznik gps
100 86
130 110
200 168
w kazdym moto jakie mialem mieszałem przełozeniami po za bmw gs ,
zmiana o 1 ząb na tyle jest niewyczuwalna


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez protu dnia Pon 11:17, 17 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bendeer
A2



Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 15:37, 20 Cze 2013    Temat postu:

U mnie z tyłu jest 44 - poprzedni właściciel tak założył.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin