|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
p0lish
A1
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: wwa
|
Wysłany: Pon 18:09, 14 Cze 2010 Temat postu: Tarcze hamulcowe przód - jakie? |
|
|
Stoje przed nieuniknionym wymianem tarcz hamulcowych. Prawa ma luzy w każdej płaszczyźnie.
Chcę wymienić komplet P/L oraz klocki.
Czy ktoś już robił taki manewr? Jakiej firmy zamienniki daliście? EBC kosztuje 800 pln za sztukę czyli słono. Są inne zamienniki w cenach ca.300-400pln za szt. Jakie klocki do tego polecacie?
Najchętniej kupiłbym to w wawie. W larssonie mają tylko EBC
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marlon777
Motonita
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik, Chwałęcice
|
Wysłany: Wto 0:50, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
witam,
ja jestem w podobnej sytuacji i tez szukam tarcz hamulcowych. znalazłem coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Proszę o komentarz czy Kagizume są warte polecenia bo kwota 790 pln jeszcze jest w miarę rozsądna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
p0lish
A1
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: wwa
|
Wysłany: Wto 6:50, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
ja znalazłem coś takiego w PL:
[link widoczny dla zalogowanych]
cena bardzo podobna i symbol stali też obiecujący
jakieś opinie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 7:55, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
p0lish napisał: | ja znalazłem coś takiego w PL:
[link widoczny dla zalogowanych]
cena bardzo podobna i symbol stali też obiecujący
jakieś opinie? |
Te tarcze tzn tej firmy i podobnie wyglądające założył mój kumpel do vtr 1000 z lekkim strachem co prawda ale prześmigał już na nich koło 8-10 kkm
i stwierdził że są bardzo jak na cena dobre. Nie biją narazie nie widać oznak zużycia.
Ja się też nad nimi zastanawiam, bo nie wiem czemu ale moje tarcze wyglądają jak po 66000 a nie po 33 000. To chyba przez najtańsze klocki EBC...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
p0lish
A1
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: wwa
|
Wysłany: Wto 10:38, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Ten Twój kolega jeździł na dokładnie tej firmy?? THAI RACING?
Nazwa zniechęca niestety, ale może to jest wyjątek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakubdl1000
Motonita
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 11:43, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
jakie luzy macie na tych tarczach?, przeciez lekki luz ma być
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
p0lish
A1
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: wwa
|
Wysłany: Wto 12:01, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Ja mam lekki na prawej, w obydwu płaszczyznach.
Lewa jest ok.
Obydwie są proste, bez pęknięć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakubdl1000
Motonita
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 12:07, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
przeciez to tarcze tzw "pływające" i luz ma być. wszystko ok. tarcze należy wymienic jak jest za cienka. Na allegro sa uzywki po 250zł w bdb stanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
p0lish
A1
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: wwa
|
Wysłany: Wto 12:47, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
To co jest przyczyną pływania 1 a nie drugiej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 13:50, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Może jedna jest bardziej "wychodzona" niż druga lub w tej która nie rusza się weszło coś pomiędzy te "przeguby". Jeżeli nie czujesz pulsowania klamki przy hamowaniu to myślę, że nie ma sensu kupować nowych tarcz. A jeżeli byś się jednak decydował to weź pod uwagę, że od tarcz zależy Twoje bezpieczeństwo - wolałbym zapłacić te 1600zł za tarcze EBC niż inne mniej znane, które w najmniej odpowiednim momencie mogą wywalić jakiś numer.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
p0lish
A1
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: wwa
|
Wysłany: Wto 14:21, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Nic poza tymi luzami nie wskazuje na jakiekolwiek problemy.
Klamka chodzi dobrze, hamulce łapią zawodowo, jest spory zapas klocka.
Nic się nie grzeje, nie hałasuje.
Tylko ten luz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradom
Motocyklista
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa\Pruszków
|
Wysłany: Wto 14:25, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Jaki luz?
Mozesz dokladnie opisac w czym widzisz problem?
Zaciski w sztormiaku sa plywajace, wiec pewne luzy to rzecz normalna.
/mr/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
p0lish
A1
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: wwa
|
Wysłany: Wto 14:54, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Mówimy o tarczy nie o zacisku.
Tarcz jest mocowana na takich małych sworzniach. Na nich jest luz, delikatny ale jest.
Pływa przód tyl i na boki. 2 stoi w miejscu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakubdl1000
Motonita
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 15:20, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
jesli chodzi o hamulce lepiej nie prowadzic korespondencji na forum ale podjechac do fachowca na rekonesans - wkoncu to jedna z najważniejszych rzeczy w motocyklu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Wto 16:19, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
to bardziej wyglada na poluzowana tarcze a nie plywajaca, mozliwe ze byla zle dokrecona albo nie dokrecona wczesniej i sie wyrobily otwory lepiej poprostu zaczac od sprawdzenia mocowania tarczy do felgi bo ja czuje ze to tam jest chochlik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
p0lish
A1
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: wwa
|
Wysłany: Wto 17:06, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Podjechałem dzisiaj do F&F w sękocinie.
Kupiłem Handbary i przy okazji zajrzałem do serwisu.
Pan pomacał tarcze i orzekł, że moge spokojnie jeździć i to jest normalne zużycie.
Także póki co mam spokój.
Przy okazji sprawdziłem spalanie z 2 baków wyjeżdżonych w mieście. 5,9/100 czyli całkiem całkiem. O wiele lepiej niż 8-10 w moim KTM
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 19:24, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
p0lish napisał: | Ten Twój kolega jeździł na dokładnie tej firmy?? THAI RACING?
Nazwa zniechęca niestety, ale może to jest wyjątek. |
Tak, nawet zamawiał z tej strony. Wiesz, ja nie kupuje żarówek OSRAM (wyjątek w DLu) bo mi się nazwa nie podoba.
I tak prawie wszystko robione jest na tajwanie albo w chinach.
Tak naprawdę to rynek weryfikuje produkt. W przypadku tarcz też miałem mieszane uczucia, ale ten mój kumpel nie miał wyboru- kupił bo wyjeżdżał a jedna z oryginałów się skrzywiła. Też sie bał ale kupił założył pojechał wrócił i jest zadowolony.
apropos twoich
Przyczyną tego że jedna pływa bardziej od drugiej może być również różnica w ciśnieniu w układzie między prawym a lewym zaciskiem. Do lewego przewód jest krótszy więc ciśnienie może być większe. U mnie prwawa tarcza lata mniej od lewej a i klocki w prawym zacisku troszkę wolniej się zużywaja, przy wymianie to widać bo jak na lewym znika rowek to w prawym jeszcze go troszkę widać jeszcze.
Nie mówię że tak ma być ale u kilku znajomych efekt jest podobny. W różnych motocyklach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marlon777
Motonita
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik, Chwałęcice
|
Wysłany: Śro 8:44, 16 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
konra.dzik napisał: | p0lish napisał: | Ten Twój kolega jeździł na dokładnie tej firmy?? THAI RACING?
Nazwa zniechęca niestety, ale może to jest wyjątek. |
Tak, nawet zamawiał z tej strony. Wiesz, ja nie kupuje żarówek OSRAM (wyjątek w DLu) bo mi się nazwa nie podoba.
I tak prawie wszystko robione jest na tajwanie albo w chinach.
Tak naprawdę to rynek weryfikuje produkt. W przypadku tarcz też miałem mieszane uczucia, ale ten mój kumpel nie miał wyboru- kupił bo wyjeżdżał a jedna z oryginałów się skrzywiła. Też sie bał ale kupił założył pojechał wrócił i jest zadowolony.
apropos twoich
Przyczyną tego że jedna pływa bardziej od drugiej może być również różnica w ciśnieniu w układzie między prawym a lewym zaciskiem. Do lewego przewód jest krótszy więc ciśnienie może być większe. U mnie prwawa tarcza lata mniej od lewej a i klocki w prawym zacisku troszkę wolniej się zużywaja, przy wymianie to widać bo jak na lewym znika rowek to w prawym jeszcze go troszkę widać jeszcze.
Nie mówię że tak ma być ale u kilku znajomych efekt jest podobny. W różnych motocyklach. |
Kolego trafiłeś w sedno sprawy. Kwestia zużycia elementów wprost zależy od ciśnienia w układzie - w poszczególnych przewodach. Ja teraz po moich przebojach z tarczami zakładam przewody w oplocie stalowym gdzie rozdzielacz będzie znajdował się bezpośrednio za pompą hamulcową i przewody będą miały identyczną długość do zacisków. Ta sytuacja powinna zniwelować efekt zużywania się szybciej jednej strony systemu hamulcowego (tarcza oraz klocki)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Brzo
Administrator
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 19:10, 18 Paź 2011 Temat postu: Tarcze do DL |
|
|
NG Brake Disk w Motorus.pl
NG1053
[link widoczny dla zalogowanych]
NG1094
[link widoczny dla zalogowanych]
NG1104
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Wto 19:55, 18 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
marlon777 napisał: |
Kolego trafiłeś w sedno sprawy. Kwestia zużycia elementów wprost zależy od ciśnienia w układzie - w poszczególnych przewodach. Ja teraz po moich przebojach z tarczami zakładam przewody w oplocie stalowym gdzie rozdzielacz będzie znajdował się bezpośrednio za pompą hamulcową i przewody będą miały identyczną długość do zacisków. Ta sytuacja powinna zniwelować efekt zużywania się szybciej jednej strony systemu hamulcowego (tarcza oraz klocki) |
Z tym różnym ciśnieniem to raczej mało prawdopodobne, bo przeczyło by to prawu Pascala.
Osobiście stawiam na różnice w tarciu (powodowane zabrudzeniami) na elementach wykonawczych (zaciskach, sworzniach i klockach) i w efekcie tego różnemu ich przesunięciu, co powoduje nierówne zużycie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 22:21, 18 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Ja tam sie na prawie nie znam Ale Z doświadczenia wiem że żeby podać wodę w wężu ogrodowym dalej niż bliżej trzeba na pompie dać wyższe ciśnienie(żeby ilość l/min była taka sama).
Generalnie i u mnie szybciej schodzą klocki lewe. Ale wczoraj zauważyłem również że mam do wymiany łożysko właśnie z lewej strony koła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pią 9:58, 18 Sty 2019 Temat postu: |
|
|
Odgrzewam temat !
Moje oryginalne tarcze po 130tys km mają 4,2mm i spory luz na tulejkach. Rozglądając się za nowymi moją uwagę przyciąga coraz większe zainteresowanie i użytkowanie przez posiadaczy wszelkiego rodzaju motocykli tarcz Chińskich. Są o połowę tańsze od konkurencji nawet z niższej półki cenowej.
Przekopałem trochę internety i opinie zwykle dzielą sie pozytywne - ci którzy mają takie tarcze, jeżdżą i są zadowoleni, oraz na negatywne - zwykle ci którzy nigdy takich nie widzieli, ale krytykują "bo to Chińskie jest".
Biorąc pod uwagę, że dzisiejszy świat w wiekszości zalany jest Chińszczyzną i nawet drogie szanujące się marki produkują w Chinach, coraz bardziej skłaniam się do zakupu takich tarcz - [link widoczny dla zalogowanych]
Ktoś używa takich i chciałby podzielić się opinią?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DeZy
A2
Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sopot
|
Wysłany: Pią 10:54, 18 Sty 2019 Temat postu: |
|
|
Suszny napisał: | ....
Biorąc pod uwagę, że dzisiejszy świat w wiekszości zalany jest Chińszczyzną i nawet drogie szanujące się marki produkują w Chinach, coraz bardziej skłaniam się do zakupu takich tarcz - [link widoczny dla zalogowanych] |
Też stałem przed podobnym wyborem we wrześniu ale mój znajony mechanik szybko mnie naprostował.
-przede wszystkim porzadne tarcze to bezpieczeństwo
-tak wiele marek robi swoje produkty w chinach ale maja one nadzór i technologie wykonania z europejskimi normami.
Ostatecznie wybrałem NG:
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy sa lepsze od chinszczyzny tego ci niepowiem ale jedno wiem napewno po przejechaniu 3k km wiem że to był dobry zakup.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
staszek_s
Motonita
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radlin, Śląsk
|
Wysłany: Pią 13:22, 18 Sty 2019 Temat postu: |
|
|
To bezpieczeństwo mam rozumieć w znaczeniu możliwości pęknięcia tarczy czy jakiegoś innego nagłego zdarzenia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|