Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Świeżo po zakupie DL 1000

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krystian84
A1



Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 18:05, 30 Sty 2012    Temat postu: Świeżo po zakupie DL 1000

Witam! Dziś dołączam do posiadaczy DL 1000 - przynajmniej na forum Wink Kupiłem tydzień temu - jeszcze nawet nie zwiozłem ale maszyna stoi u znajomego... pięknego DL 1000 z 2002 roku i mam kilka pytań przed sezonem.
Motocykl sprowadzony w 2009 z Niemiec - teraz ma 44 000 i zastanawiam się od czego zacząć, żeby nie było za późno : poprzedni właściciel przez 3 lata nie robił nic ... ( olej i filtry wymieniał) ja zastanawiam się czy: - wymieniać łańcuch i napęd ?
- łańcuchy rozrządu ?
O dziwnej pracy sprzęgła już czytałem ... no cóż ... ale chodzi bez problemu ... klocki chyba jeszcze też dają rade pytanie ile tarcze są w stanie wytrzymać ? Chętnie poczytam Waszych opinii .... pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maro
Motocyklista



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE

PostWysłany: Pon 18:13, 30 Sty 2012    Temat postu:

W lutym w ASO Suzuki zaczyna się promocyjna akcja serwisowa z rabatami . Najlepiej zawieź tam motonga i niech chłopaki obadają co i jak. Ja własnie dzisiaj swojego odstawiłem a w zasadzie sami po niego przyjechali. Sprawdzą wyregulują wymienią co niezbędne i na wiosnę spokój.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blunio
Gość






PostWysłany: Pon 19:19, 30 Sty 2012    Temat postu:

Z zasady po zakupie wszystkie płyny / oleje powinno się wymienić. Chyba że kupujesz ob brata, albo sprzedający przedstawi dokumentację że coś takiego robił.
Zestaw napędowy - ten łatwo zdiagnozować; jak nie trzyma Warunków Technicznych (Ilość ogniw !, pozostały zakres regulacji, łatwość odciągnięcia łańcucha od zębatki) - wymieniamy. Tarcze hamulcowe - trzeba pomierzyć grubość (tylko nie na rantach) i jak poniżej WT - do wymiany. Klocki - też wymieniamy jak grubość spadnie poniżej dopuszczalnej - niektóre wersje mają rowek kontrolny - jak rowka nie widać - wymieniamy.
Łańcuchy rozrządu - tego motocykla jeszcze nie rozgryzłem, ale ogólnie to patrzy się ile ząbków napinacza już zaskoczyło, patrzy na hałaśliwość itp. Z tym że to już wykracza raczej poza Twoje możliwości -> ASO !
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krystian84
A1



Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 19:52, 30 Sty 2012    Temat postu:

nie wierze ... w Poznaniu nie ma ASO Suzuki ... tak wynika ze strony suzuki.pl ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Potera
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 23:03, 30 Sty 2012    Temat postu:

Tez wlasnie szukałem serwisu Suzuki w Poznaniu i dupa ;( zastanawiam sie czy rapid lub liberty motors są autyryzowanymi serwisami ? Ze strony wynika ze nie ale może ich nie wpisali Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dober
DeTox nie pomoże



Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań

PostWysłany: Pon 23:08, 30 Sty 2012    Temat postu:

nie sa
najblizszy ASO znajduje sie w Gorzowie Wlkp - Adamiszyn


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dober dnia Pon 23:09, 30 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Potera
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 23:34, 30 Sty 2012    Temat postu:

Ale świństwo Sad jak tak duże miasto może nieposiadac serwisu Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krystian84
A1



Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 10:14, 31 Sty 2012    Temat postu:

Gorzów trochę za daleko na serwisowanie ... chyba udam się do Liberty albo HRG z tym ostatnim mam dobre wspomnienia przy serwisowaniu mojego Dukata .... a skoro nie ma serwisu specjalizującego sie w Suzuki to chyba nie mam co kombinować ... szkoda tylko, że ominie mnie akcja wiosna w lutym i blokada na koło z alarmem Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Krystian84 dnia Wto 10:36, 31 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Wto 10:58, 31 Sty 2012    Temat postu:

Panowie nie straszcie kolegi że tylko ASO i ASO. Sam łańcuszków rozrządu może nie wymieni (chociaż na naszym forum są koledzy, którzy to zrobią samodzielnie bez większego problemu) ale już ogarnięty mechanik motocyklowy poradzi sobie z tym bez problemu. W najgorszym wypadku części będzie musiał kupić w Suzuki, ale to można wysyłkowo załatwić.
Poza tym przy 44 000 to co najwyżej pomiar i w razie potrzeby regulację luzów zaworowych kolega powinien zrobić, nie wierzę, żeby łańcuszki rozrządu były do wymiany jeżeli to jest prawdziwy przebieg motocykla.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Wto 14:43, 31 Sty 2012    Temat postu:

maro napisał:
W lutym w ASO Suzuki zaczyna się promocyjna akcja serwisowa z rabatami . Najlepiej zawieź tam motonga i niech chłopaki obadają co i jak. Ja własnie dzisiaj swojego odstawiłem a w zasadzie sami po niego przyjechali. Sprawdzą wyregulują wymienią co niezbędne i na wiosnę spokój.


Kolego, "chłopaki" z ASO Suzuki, ładnie wytrą Ci motocykl, ew. coś wymienią, ale nie koniecznie i zedrą chorą kasę za tzw. przegląd...
Jeżeli chcesz wierzyć w fachowość i sumienność serwisów ASO, to proszę Cię bardzo, ale nie wróżę szczęścia przy dłuższej współpracy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krystian84
A1



Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 17:57, 31 Sty 2012    Temat postu:

niestety muszę się zgodzić ... wiem coś o tym (można powiedzieć, że widzę to na codzień ) cześć mechaników podłącza kompa zeby zdjagnozować usterkę i wymienia do skutku ... żenada ... nie znam się aż tak żeby sam przy moto grzebać bo to za duża odpowiedzialność ale chętnie bym im na ręce popatrzył ...a wracając do mojego sprzętu to mam też nadzieje, że rozrządu nie muszę jeszcze ruszać i skończy się na podstawowych wymianach ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tdm
Motonita



Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 18:20, 31 Sty 2012    Temat postu:

44tys km w 10 lat to podejrzanie mało, tyle można nabić w 2 sezony.
Zamiast wymiany "na wszelki wypadek" lepiej dać do obejrzenia fachowcowi stopień zużycia poszczególnych części. Od samego stania w garażu motocykl się nie zużywa, a ten tu (o ile przebieg jest prawdziwy) nie ma dużo przejechane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 18:25, 31 Sty 2012    Temat postu:

Ja mam prawie 50kkm i rozrząd jeszcze ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maro
Motocyklista



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE

PostWysłany: Wto 23:54, 31 Sty 2012    Temat postu:

roadrunner napisał:
maro napisał:
W lutym w ASO Suzuki zaczyna się promocyjna akcja serwisowa z rabatami . Najlepiej zawieź tam motonga i niech chłopaki obadają co i jak. Ja własnie dzisiaj swojego odstawiłem a w zasadzie sami po niego przyjechali. Sprawdzą wyregulują wymienią co niezbędne i na wiosnę spokój.


Kolego, "chłopaki" z ASO Suzuki, ładnie wytrą Ci motocykl, ew. coś wymienią, ale nie koniecznie i zedrą chorą kasę za tzw. przegląd...
Jeżeli chcesz wierzyć w fachowość i sumienność serwisów ASO, to proszę Cię bardzo, ale nie wróżę szczęścia przy dłuższej współpracy...


Tak samo mogą wykonać w każdym innym warsztacie motocyklowym i nie mamy na to wpływu. Musiał bym rozbić namiot pod serwisem i od rana na ręce patrzeć. Zdecydowałem się na serwis gdyż za cały przegląd w ASO zapłacę ok 150 zł więcej niż w innym z tego co się oreintowałem. Na usługę mam fakturę pieczątkę w książce serwisowej a przy ewentualnej sprzedaży takie drobiazgi mają znaczenie dla kupującego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 3:42, 01 Lut 2012    Temat postu:

W Takiej sytuacji ja bym skorzystał z opinii lokalnych motocyklistów, gdzie jest dobry i relatywnie tani serwis. Lepiej nie mieć "magicznej" pieczątki ASO i mieć wymieniony olej niż odwrotnie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietia
Motonita



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 9:58, 01 Lut 2012    Temat postu:

roadrunner napisał:
W Takiej sytuacji ja bym skorzystał z opinii lokalnych motocyklistów, gdzie jest dobry i relatywnie tani serwis. Lepiej nie mieć "magicznej" pieczątki ASO i mieć wymieniony olej niż odwrotnie...


święta racja !!!! co prawda niektórzy wierzą w "magiczną"moc pieczątki ASO Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bandit
Motonita



Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Paszków

PostWysłany: Śro 19:56, 01 Lut 2012    Temat postu:

Oj jo już cię na straszyli.. do Aso wysłali, oj jo a kredyt masz?
Jeżeli masz prawdziwe 44 to rozrządem się nie martw. Usata/spr zawory. Wymień wszystkie płyny tz. Olej plus filtr, płyn chłodzący lub jak masz możliwość dokonaj pomiar zamarzania to może nie będziesz musiał wymieniać, koniecznie zmień płyn hamulcowy, spr. przewody hamulcowe teoretycznie co 5 lat gumowe do wymiany (a niewielu to robi) jak już to zmień na oplot trochę kosztowne, niewiele daje poprawia samopoczucie. Olej w lagach jak znam życie - nikt nie zaglądał - będzie w środku <pip> przy okazji wymienia się uszczelniacze. Resztę koledzy napisali o klockach, tarczy i łańcuchu. Powyższe czynności można wykonać samodzielnie jak się wie co i jak Smile lub z pomocą kolegi. A wyczyść dobrze okolice popychacza sprzęgła w okolicy zębatki napędu (ASO nie wyczyści bo i po cooo) Bdb wątek na ten temat na forum po co i jak.
Moja rada od ASO z daleka tam pracują te sieroty które nie potrafią nic, lub się dopiero uczą na moto klientów. Ci co coś potrafią robią na własny rachunek. Którzy mechanicy, jaki warsztat pytaj kolegów z swojej okolicy.
Nie czekaj do początku sezonu będzie drożej, więcej klientów - masówka i byle jak.
PS to moja sugestywna opinia po przejechani 65tys a przy swoim motto robię sam bo wiem czego mogę się spodziewać i do kogo mieć pretensje Smile Póki co z każdej wyprawy wróciłem na kołach a rożnie było Uhaaa

Roadrunner - jak zwykle się miło Ciebie czyta


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bandit dnia Śro 20:01, 01 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sajmon
A1



Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 18:51, 02 Lut 2012    Temat postu:

Hej Krystian,
pozwolę sobie podsumować powyższe dorzucając swoje trzy grosze (ujeżdżam podobny sprzęt, z podobnym przebiegiem... nawet w tym samym mieście Smile ).
Proponowałbym:

- wymianę oleju, płynu hamulcowego, płynu chłodzącego
- wymianę oleju z uszczelniaczami (przednie zawieszenie)
- regulację luzów zaworowych
- synchronizację układu wtryskowego
- wymianę filtra powietrza
- wymianę świec
- wymianę łożysk w kołach
- smarowanie linek gazu
- kontrolę układu hamulcowego (klocki/tarcze)
- kontrolę łożyska główki ramy
- kontrolę układu napędowego (łańcuch, zębatki)

Z tak przygotowanym moto raczej nic złego Cię nie spotka, poza tym część z tych rzeczy możesz zrobić sam...
A gdy już dojdziesz do siebie po finansowej ruinie, to na przyszłą wiosnę możesz pomyśleć o:

- przewodach w stalowym oplocie
- regeneracji kosza sprzęgłowego
- stopce centralnej
- szybie turystycznej
- power commanderze
- nowym akumulatorze
- nowych oponach
- ...zakładam, że gmole już masz Smile

Odnośnie serwisu w Poznaniu - odradzam Liberty, polecam HRG (na stronie mają cennik więc możesz się psychicznie przygotować).

S.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sajmon dnia Czw 18:58, 02 Lut 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krystian84
A1



Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 22:14, 02 Lut 2012    Temat postu:

Dzieki .. Panowie ... Na szczescie akumuator jest roczny i jest na niego f-ra czyli byl wymieniany ... opony są raczej do wymiany...Sajmon w razie W bede Cie meczył i bedziemy porownywac sprzety ... do serisu chyba wybiore sie wybiórczo ... zaczynam od napędu bo łąńcuch dziś ogladałem i wygląda ... zle ... gmoli jeszcze nie ma ... a kuferek tylko centralny... wszystko przede mną...



Juz po serwisie .... od prawie 10 dni smigam po miesicie ... powiem tak Moto trafiło do Rapidu ... zpłaciłem 50 zł za przejrzenie motocykla ... poźniej kupiłem częsci sam i zapłaciłem tylko za robociznę ... myśle, że bez jakiejś tam przesady ... sprzęt chodzi miodzio ... jak by ktos wymieniał opon to polecam continetale trail attac ... do zobaczenia na drodze


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Krystian84 dnia Pią 17:33, 23 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin