|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 1:29, 25 Lis 2009 Temat postu: Świeca zapłonowa |
|
|
Zastanawiam się czy potrzeba kupować oryginalne świece z 2 elektrodami, czy mogą być klasyczne z jedną elektrodą ale np: Irydowe???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 8:49, 25 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
mi w serwisie zakladaja zwykłe z jedną elektrodą NGK CR8EA, która kosztuje jakieś 12 zł/szt, a irydowe miałem kiedyś i różnicy nie widzę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Śro 16:39, 23 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DICTUS
A
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 20:03, 21 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Ja natomiast dostrzegam różnice......
Dotyczy: wartości wydanych pieniędzy po stronie winien u motocyklisty...
Stosuję tradycyjną świecę NGK CR8E w ilości sztuk 4, jeżeli będziesz wymieniał regularnie co 12000 km nie powinieneś mieć problemów z tym elementem w swoim moto. Zaoszczczędzone pieniądze zainwestuj w bezołowiową i ognia na trasie
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 20:40, 21 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
a ja teraz zalozylem DENSO... poprzednie CR8E po 12kkm wygladaja jak nowe. nawet po 6 kkm nie zagladalem do nich
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 15:40, 22 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
A jest ktoś, kto używa świec irydowych? Bo niedługo przyjdzie moment wymiany i podobno bardzo się opłaca kupić irydowe. Wytrzymują podobno (deklaracje producenta, o ile mnie pamięć nie myli) 120kkm (= 12 wymian zwykłych świec, ale gdzie indziej czytałem, że "tylko" dwukrotny przebieg zwykłych), a iskra w porównaniu do tradycyjnych idzie tak: http://www.youtube.com/watch?v=tS4MV2pELyU
Jak wrażenia??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Wto 15:44, 22 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 16:02, 22 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
ja chcialem zainwestowac w irydowe, ale najpierw kolega z inter-cars mi powiedzial, ze jezeli nie ma podanych w specyfikacji moto zamiennikow irydowych to lepiej nie wkladac ich, a pozniej drugi kolega, ktory serwisuje mi moto powiedzial, ze sie nie oplaca irydowych... glebiej w temat nie wchodzilem i zakladam DENSO lub NGK
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 16:50, 22 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Trochę poszperałem i całkiem ciekawe info znalazłem: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 17:01, 22 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
art sprzed prawie 5 lat. test na sprzecie bez wtrysku i nie podali ile na tych swiecach przejechal w sumie... jak juz napisalem wyzej moje standardowe NGK po 12kkm wygladaja bardzo dobrze. jezeli za irydowe zaplace cos kolo 100pln, a starcza na 2x wiecej niz zwykle to mi sie nie oplaca. Jezeli starcza na 120kkm to tak, warto kupic, ale w taki przebieg to nie wierze bo na czym producent bedzie zarabial?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Wto 17:45, 22 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
pytanie czy zrobisz jednym sprzętem 120 kkm...? Bo jeżeli nie to co to za oszczędność...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cyryl DL1000
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Wto 17:49, 22 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Ja mam założone irydowe i po 15kkm nie widzę różnicy pomiędzy zwykłymi NGK. Mam nadzieję że wytrzymają przynajmniej z 4-5 wymian normalnych to wtedy nie będę żałował, że wydałem więcej kasy i następne kupię takie same.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 18:11, 22 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Co by nie powiedzieć, to wideo wyraźnie pokazuje różnicę w pracy na owych świecach. Mnie nie tyle zależy na oszczędzaniu, co poprawie w kulturze pracy silnika, mniejsze spalanie i lepsze osiągi są oczywiście również mile widziane
120kkm raczej bym nie zrobił, ale zawsze to wymiany już z głowy, tyle co ew. regulacja i czyszczenie
CR8EK to 30-40 zł, irydowa natomiast 40-70 zł model CR8EIX (60 wobec 80zł, lub 80 wobec 140... po drugiej wymianie zwykłych i tak się zwraca). Ja póki co mam świece seryjne przy przebiegu 16kkm, przy 12 je sprawdziłem, i wyglądały jak nowe, wobec tego zdecydowałem się przetrzymać je do wymiany przy 18kkm. Nie jestem 100% pewny czy można tak robić... (?)
"Mniejsze spalanie do 5%, dzięki lepszej skuteczności zapłonu !!!
Dłuższa żywotność - Większy koszt zakupu zwraca się z czasem. Dzięki zastosowaniu do ich produkcji irydu, materiału bardzo odpornego na działania związków chemicznych i ogromnych temperatur, żywotność świec to aż 120 000 km !!!
Więcej mocy, dzięki nowej technice świec zapłonowych:" - aukcja Allegro.
Pozdrawiam,
V-Told.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 21:45, 28 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
ja kupiłem na E-bayu chyba w Angli za dobrą kasiorkę poprzdnio miałem je zamontowane w Tdm 900 i faktycznie różnicy nie było tylę trwalsze po kilku tysiącach nie było widć śladów zużycia. A V-storm po wymianie gada tak samo może po gdy przejadę się z nowym filtrm powietrza K&N stwierdzę że nabrał mocy he he 8)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wonski
Motocyklista
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: Wto 14:08, 09 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
odkopię trochę wątek.
czy ktoś z Was stosował się do tej zamiany swiec cr8e na cr7e jesli świeca cr8e była mokra i ciemna?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
driv
A2
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Śro 21:29, 24 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Witam,
po długiej zimowej przerwie urodził mi się pomysł wymiany świec w moim moto DL K6 650 wraz z oponą przednią i mam pytanko - może banalne- ile jest w nim świec 2 czy 4?
Poza tym pozdrawiam i mam nadzieje do zobaczenia już w tym sezonie na jakimś zlocie DLi:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil.Olkusz
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Czw 4:28, 25 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
W modelu K6 masz 2 świeczki, od K7 i nowszych są 4.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
driv
A2
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Czw 8:56, 25 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
dziękuję bardzo - ide na zakupy:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 10:45, 25 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
a ja w moim k6 mam 4 i co?
tez sie zdziwilem na poczatku, ale teraz nie wnikam
driv pisalem juz o tym, zobacz czy z boku silnika (tego boku z okienkiem od oleju) widzisz swiece wystajaca z silnika. Jak widzisz to masz 4 szt., a jak nie ma to masz 2 szt.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
driv
A2
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Sob 10:15, 27 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Dziękuję zaraz spojrzę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dudiss
A1
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bytów-Złotów
|
Wysłany: Pon 21:10, 19 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Czy w k2 1000DL są tylko 2 świece?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemol
Motocyklista
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław Trzebnica
|
Wysłany: Pon 21:20, 19 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
dudiss napisał: | Czy w k2 1000DL są tylko 2 świece? |
Tak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dudiss
A1
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bytów-Złotów
|
Wysłany: Pon 21:49, 19 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki za info, z marszu zamówiłem cztery, dodatkowo sprzedawca potwierdził ilość. Przydadzą się na następną wymianę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mariusz1978
A1
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: Pią 21:53, 14 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Witam wszystkich ! Ja po wymianie świec na irydowe zaraz po odpaleniu przy zimnym silniku odczułem dużą różnicę tzn. silnik od razu trzymał obrotny a nie jak wcześniej wskazówka obrotomierza spadła poniżej 1000 obrotów. Ale wydaje mi się, że przy innych ale również nowych świecach ( nie irydowych ) też była by taka reakcja. W każdym bądź razie irydowe są dużo droższe ale na pewno trwalsze więc trzeba się zastanowić...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 0:58, 15 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Mi nigdy na zimnym obroty nie spadły poniżej 1000 rpm co więcej ani na zimnym ani na ciepłym, a przy rozruchu ale tylko jak padało w nocy, lekko wskakuja na kilka sekund na 1500 rpm. Świece zwykłe CR... zmieniłem dopiero raz po 27000, zawsze bez problemu. Uważam że to tylko kwestia żywotności, bo przez jakiś 1000km jeżdziłem na "pożyczonych" od znajomego irydówkach i nie zauważyłem różnicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 11:06, 15 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
przy obrotach spadajacych <1krpm nalezy je podkrecic srubka, a nie kombinowac od razu ze swiecami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gogo
A2
Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 17:02, 17 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Sam obecnie stoję przed wyborem świec i jak Was czytam to wysuwa mi się jeden wniosek: kupię standardowe NGK CR8E.
AVE
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomano
Motocyklista
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: zza biurka
|
Wysłany: Śro 14:51, 19 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
No dobra... poddaję się.
Kto mi wytłumaczy, dlaczego ta sama (według opisu) świeca ma takie duże widełki cenowe w zależności od sprzedawcy?
Chcę sobie kupić dwie świece NGK CR8EK. No i co ja znajduję?
[link widoczny dla zalogowanych];
[link widoczny dla zalogowanych];
[link widoczny dla zalogowanych] (prawie 2x droższa od pierwszej).
Jestem przyzwyczajony do różnic w cenach identycznych towarów tak do max 50%. Ale różnica o 100%
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 15:28, 19 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
jak slyszalem, ze NGK zaczelo robic swiece w UE (chyba we Francji) czyli te tansze moga (ale nie musza) byc wyrobem "lokalnym", a te drozsze made in japan.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 15:33, 19 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Dlatego ja kupię z Anglii - 70 zł już z przesyłką za, uwaga, Irydowe CR8EIX.
Jeśli jesteś zainteresowany tomano, to puść mi wiadomość na priv, napiszę Ci skąd dokładnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marlon777
Motonita
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik, Chwałęcice
|
Wysłany: Śro 20:20, 19 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
PROSZĘ O POMOC!!! Czytając uważnie ten temat zakupiłem świece sugerowane przez producenta czyli NGK CR8EK i zabrałem się za demontaż aby je wkręcić ( przebieg 36K) klucz znalazłem pod kanapą - aż tu nagle biorąc się za odkręcanie okazało się że klucz nie jest z tego moto i jest za krótki. Błagam czy ktoś ma pożyczyć klucz na 1 dobę z okolic Katowic? Jestem nowy i nie wiem czy piszę w odpowiednim miejscu ale na nic innego nie wpadłem. Proszę o info na PW - będę wdzięczny!!!!!!!!
Proszę o podanie długości oryginału 120mm czy 180mm bo rozmiar to 16mm - to już wiem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez marlon777 dnia Śro 22:51, 19 Maj 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Brzo
Administrator
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 20:27, 19 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Na cenę wpływa hurtownia w której ktoś kupuje i sprzedaje później. Ja kupiłem teraz tanio i mam Made in Japan na pudełkach więc taki argument odpada gdzie są produkowane Japan czy France. Wystawiłem na allegro sami zobaczcie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotto
A2
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 18:39, 21 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Kurde, zakupiłem NGK CR8E, a mam DL1000 K2 i tu były montowane CR8EK - czyli dwuelektrodowe.
Czy mogę zamontować CR8E zamiast CR8EK?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek666
A
Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 22:27, 21 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Jeżeli ciepłota tych świec jest taka sama to spokojnie możesz zamontować.Z moich rozmów z różnymi mechanikami wynika ,że jedno elektrodowe są trwalsze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|