 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vorny1
A1
Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Oborniki
|
Wysłany: Sob 22:00, 09 Lip 2016 Temat postu: Światła drogowe |
|
|
Chciałem się dowiedzieć o światła drogowe u mnie przy prawidłowo ustawionych światłach mijania światło drogowe daje za bardzo do góry , rocznik 2010 . Czy jest to przypadłość tego modelu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bankier
Motocyklista
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Sob 22:07, 09 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Może trzeba podregulować Ale chyba najpierw przywitalnia
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bankier dnia Sob 22:08, 09 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dragon79
A1
Dołączył: 10 Wrz 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 19:03, 27 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
One chyba zjeżdżają z taśmy produkcyjnej bez regulacji Mój DL650 kupiony jako nowy w salonie świeci po koronach drzew na długich, a na krótkich co drugi kierowca jadący z naprzeciwka miga światłami, bo najwyraźniej go oślepiam... Muszę je podregulować, ale czy to normalne, że kupujesz nowy i na dzień dobry trzeba regulować ustawienie świateł?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Wto 19:25, 27 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
kolega twierdzi ze mijania ma prawidlowo ustawione wiec to raczej nie kwestia regulacji.
jezeli kupiles motocykl uzywany przyjzyj sie lampie.
sprawdz jak sa sa zamocowane zarowki,
moze moto to anglik i ktos nieudolnie przelozyl lustro , albo cos kombinowal ?
edit.
zakladam ze oslepiaja jadac solo a nie z pasazerem
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Wto 19:27, 27 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
centrino
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: DLU
|
Wysłany: Wto 19:42, 27 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Hmmmm, be sensu.
Albo są ustawione prawidłowo albo dają za bardzo do góry.
Podjedź na stację diagnostyczną niech ustawią i powinno być OK.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pyxis
Motonita
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Strzegom (dolnośląskie)
|
Wysłany: Wto 20:42, 27 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Tez mam wrazenie, ze w moim AL2 swiatla drogowe staraja sie oswietlic droge bardzo daleko przed motocyklem, ale cierpi na tym mocno oswietlenie bezposrednio przed motocyklem. Ten tym chyba tak ma.
Idealnie byloby dolozyc swiatla drogowe bez gaszenia zarnika swiatel mijania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czekol
A
Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: Wto 21:05, 27 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
potwierdzam, tez mam takie wrazenie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Seba71
Motonita
Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 532
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Opole
|
Wysłany: Wto 21:25, 27 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Też mi mrugają często, a długie to świecą sowom po oczach.Diagnosta stwierdził,że jest dobrze. Możliwe, że jako reflektory symetryczne mają taką tendencje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Wto 21:47, 27 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Pyxis napisał: |
Idealnie byloby dolozyc swiatla drogowe bez gaszenia zarnika swiatel mijania.  |
Czytałem na forum, że VStrom ma idealne światła i nie potrzeba żadnych modyfikacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pyxis
Motonita
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Strzegom (dolnośląskie)
|
Wysłany: Wto 22:06, 27 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Wiec tak jest!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
malybidon
Motocyklista
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Piotrków Tryb./Budziszewice
|
Wysłany: Wto 22:19, 27 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
dragon79 napisał: | One chyba zjeżdżają z taśmy produkcyjnej bez regulacji Mój DL650 kupiony jako nowy w salonie świeci po koronach drzew na długich, a na krótkich co drugi kierowca jadący z naprzeciwka miga światłami, bo najwyraźniej go oślepiam... Muszę je podregulować, ale czy to normalne, że kupujesz nowy i na dzień dobry trzeba regulować ustawienie świateł? |
Normalne jest, że jak usiądzie przeciętny japończyk (rodowity mieszkaniec tego kraju tak gwoli ścisłości) a jak usiądzie dajmy na to amerykanin (taki z USA który w dodatku spełnia wyobrażenia o panującej tam nadwadze) to światła będą świecić na zupełnie różnych poziomach. Światła musisz wyregulować sobie pod własne ustawienia twardości zawieszenia, dodatkowego obciążenia i własnej wagi. Producent tego niestety nie jest w stanie przewidzieć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pyxis
Motonita
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Strzegom (dolnośląskie)
|
Wysłany: Wto 22:33, 27 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
malybidon napisał: |
Normalne jest, że jak usiądzie przeciętny japończyk (rodowity mieszkaniec tego kraju tak gwoli ścisłości) [...] |
Tu masz zespol testerow partii DLi na rynek amerykanski:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
malybidon
Motocyklista
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Piotrków Tryb./Budziszewice
|
Wysłany: Wto 22:34, 27 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Fakt, sumitów nie wziąłem pod uwagę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Śro 14:49, 28 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Pyxis napisał: | Tez mam wrazenie, ze w moim AL2 swiatla drogowe staraja sie oswietlic droge bardzo daleko przed motocyklem, ale cierpi na tym mocno oswietlenie bezposrednio przed motocyklem. Ten tym chyba tak ma.
Idealnie byloby dolozyc swiatla drogowe bez gaszenia zarnika swiatel mijania.  |
To nie wrażenie, tak jest. Wydaje mi się, że spowodowane to jest konstrukcją świateł w DL-u - masz tą samą żarówkę i do krótkich i do długich, ten sam odbłyśnik, zmienia się tylko włókno, które akurat świeci (jedno przy mijania, drugie przy drogowym), czyli poza jasnością zmienia się miejsce źródła światła względem odbłyśników. Przy takiej konstrukcji trudno ustawić tak odbłyśnik, żeby podobny zakres obszaru przed motocyklem oświetłały i długie i krótkie. To świecenie drogowych daleko i niedoświetlanie szosy bezpośrednio przed motocyklem to efekt kompromisu, a z tymi wiadomo jak jest.
Na pocieszenie dodam, że w nowym DL1000 dodatkowo doświetlenie jezdni tuż przed motocyklem ogranicza "dziobek", na szczęście akcesoryjne ledy na gmolach rozwiązują te problemy tak w dl650 jak i dl1000.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pyxis
Motonita
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Strzegom (dolnośląskie)
|
Wysłany: Śro 19:47, 28 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Za prawidlowe oswietlenie drogi w takim reflektorze odpowiada wlasnie konstrukcja odblysnika. Pozycje wlokien w zarowkach halogenowych maja bardzo mala tolerancje i przy liczeniu konstrukcji takiego reflektora sie to uwzglednia. Taki reflektor nie ma tylko jednego ogniska.
Byc moze takie "dalekosiezne" swiatla drogowe byly przemyslanym zalozeniem konstrukcyjnym?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Seba71
Motonita
Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 532
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Opole
|
Wysłany: Śro 21:33, 28 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Dlatego do nocnego pomykania trzeba zaopatrzyć się w dodatkowe oświetlenie, czyli gonimy dalej króliczka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dragon79
A1
Dołączył: 10 Wrz 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 21:37, 28 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Dokładnie tak jest jak pisze Pyxis. W wielu samochodach stosowane jest takie rozwiązanie. Ja dzisiaj byłem przy okazji na stacji diagnostycznej i diagnosta sprawdził swoim urządzeniem i powiedział, że jest dobrze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|