![Forum VStromClub Strona Główna](http://vstrom.com.pl/cms/images/forum_banner.jpg) |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 11:41, 16 Lut 2010 Temat postu: suzuki fork oil ss-8 |
|
|
Witam
Dokopałem się że do przednich lag trzeba wlać taki olej jest to odpowiednik o lepkości 10 zastanawiam się jakie zmiany spowoduje wlanie 15. Gdyby była w nim możliwość regulacji tłumienia to by się to skorygowało a w tym przypadku mogę tylko mocniej napiąć sprężyny. Czy można dać gęściejszy olej czy lepiej stosować 10 według zaleceń???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biały
Motonita
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Wto 12:18, 16 Lut 2010 Temat postu: Re: suzuki fork oil ss-8 |
|
|
geniusz napisał: | Czy można dać gęściejszy olej czy lepiej stosować 10 według zaleceń??? |
Jak chcesz mieć trochy twardziej z przodu to śmiało lej 15W
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradom
Motocyklista
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa\Pruszków
|
Wysłany: Wto 13:09, 16 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Mozesz zamienic na 15W, odkrecasz korki, wylewasz stary olej i zalewasz nowym (jak dobrze pamietam to 524ml na lage). Korki tylko sobie poluzuj, jak lagi jeszcze sa skrecone w polkach.
/mr/
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mradom dnia Wto 13:11, 16 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 10:54, 17 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Wiem bo ciężko się korki w rękach odkręca he he
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wonski
Motocyklista
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: Wto 11:43, 02 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
a to jest syntetyk/ połsyntetyk czy mineralny? I jakie to ma znaczenie jaki to rodzaj?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradom
Motocyklista
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa\Pruszków
|
Wysłany: Wto 11:54, 02 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Wonski, kup specjalny olej do lag 15W (lub 10W jak chcesz zachowac paramatry fabryczne), po co wnikasz jaki to
Sprzedawany jest na litry w cenie jakies 45 za butelke, a do jednej lagi wlewasz ponad pol litra - w manualu jest dokladnie opisane ile.
/mr/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wonski
Motocyklista
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: Wto 12:14, 02 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
nie wnikam, tylko ogladam na stronie larssona i tam maja podzielone oleje do lag na syntetyki/polsyntetyki i minerale. I to mnie wlasnie zaskoczylo.
A lepiej zmienić na ten 15W? Zeby miec twardszy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradom
Motocyklista
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa\Pruszków
|
Wysłany: Wto 12:30, 02 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Wlej min. polsyntetyk.
Dlugo juz jezdzisz sztormiakiem? Jak nie to proponuje jak nie musisz zmieniac oleju (bo stary), to pojezdzij jeszcze i sie przekonasz, czy taka twardosc oleju\zawiszenia jaka jest teraz ci pasuje. Zmiane mozna zrobic w dowolnym momencie - duzo roboty z tym nie ma i wtedy zdecydujesz, w ktora strone isc z twardoscia oleju.
/mr/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wonski
Motocyklista
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: Wto 16:06, 02 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
zrobiłem zaledwie 350km wczesniej intruderem jezdziłem 3 lata
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 17:40, 02 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
ja pewnie bede wymienial teraz na 15W. Kupie Motula , zobaczymy jak to dziala... jak bedzie lipa to wymienie sprezyny.
pytanie do mradoma. Czy wymiana oleju polaga tylko na wylaniu starego i wlaniu nowego? Czy trzeba cos wiecej rozkrecac czy tylko zdjac kolo, wyjac lagi, wyjac sprezyne, wylac stary olej, zalac nowym i skrecic wszystko?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradom
Motocyklista
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa\Pruszków
|
Wysłany: Wto 17:55, 02 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Jak twoje uszczelniacze sa w dobrej kondycji mozesz sie ograniczyc tylko do wymiany oleju.
Przyznam sie, ze osobiscie tego nie robilem - zawiozlem lagi do serwisu i za niewielka doplata do oleju mi to zrobili.
Wg. mnie wystarczy tylko zwolnic korki z gory (skorzystaj tylko z dobrej jakosci klucza nasadkowego). Po tym zdemontowac kolo, zluzowac lagi z polek i je delikatnie wysunac. Wykrecic calkowicie korki i zlac (od gory) olej z rur - kilka razy "popompuj" nimi, zeby wzglednie pozbyc sie calego starego oleju.
Pozniej odmierzasz odpowiednia ilosc oleju i zalewasz nim kazda z rur. Proponuje oprocz ilosci oleju mierzyc tez jego poziom od gory - chyba najdokladnieszy pomiar tego, czy wlales wlasciwa ilosc (wszystko jest w manualu - jak nie znajdzies daj znac).
Ale tak jak mowilem wczesniej, wszystko zalezy od tego w jakim stanie sa twoje uszczelniacze i generalnie jaki przebieg ma moto. Byc moze warto przy okazji je wymienic a wtedy to juz grubsza sprawa i wchodzi w to demontaz sprezyn-czego samemu nie polecam robic. Potrzebny jest do tego dlugi klucz do ich rozkrecenia, poza tym przy calkowitym rozebraniu lag pozbedziesz sie calkowitego syfu jaki sie wytracil z oleju i elementow lad podczas ich pracy.
PS. ja za wymiane oleju (robocizna plus olej) zaplacilem 85 zeta (wlany motul 15W) - wiec samemu nie ma co sie babrac. Zdemontowane lagi byly dostarczone do serwisu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Wto 19:58, 02 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
wymiana oleju w lagach to wymog serwisowy czy zachcianka?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wonski
Motocyklista
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: Wto 21:48, 02 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
jak Ci się pocą lagi to trzeba wymienić uszczelniacze a i olej też dobrze wymienić, bo zawsze go ubywa. Ja w swoim intruderze sam wymieniałem olej i rozkręcałem całe lagi na częsci pierwsze. NIby trochę roboty ale jak sie chce wymienic olej to lepiej to od razu wszystko zrobić porzadnie. Ja wtedy lałem olej AGIP z beczki rozlewany wiec dosc tani.
mradom - w jakim serwisie Ci tak tanio zrobili? autoryzowanym?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradom
Motocyklista
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa\Pruszków
|
Wysłany: Śro 10:11, 03 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Zrobil to serwis jaki jest najblizej mnie tzn. Motonita z Podkowy Lesnej (bynajmniej nie jest to reklama), a cena coz - tez mnie milo zakoczyla ale tyle sie nalezy, tyle klient placi. Oczywiscie wymieniali mi tylko olej, bez rozkrecania calych lag.
/mr/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 10:21, 03 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
co do uszczelniaczy to sie nie wypowiem... poki co nie cieknie nic. moto z 2006, zrobione 32kkm, olej nie byl nigdy wymieniany.
chce wymienic bo mi troche shimmy lapie przy 60km/h i mnie to wkurza (mam nadzieje, ze pomoze, ze to wina oleju czy cos), a poza tym to zawiecha miekka straszliwie jest i chce troche utwardzic. Zastanawiam sie jeszcze nad 20W ale nie wiem czy to nie bedzie przegiecie (na forum intrudera wyczytalem, ze chlopaki laja 15W przy wymianie sprezyn na progresywne i jest git)?
bede wymienial klocki to sobie pomyslalem, ze jak zdejme zaciski to moge juz w sumie wszystko rozkrecic, boje sie tylko zeby czegos nie spier***
no i musze kupic dodatkowo klucz do zdjecia kola, sprobowac go jakos ustawic bez centralki, kupic klej do srub i tym podobne...
i jeszcze pytanie. Czy wnetrze lag myc benzyna/nafta tak jak pisza na forum intrudera?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradom
Motocyklista
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa\Pruszków
|
Wysłany: Śro 11:10, 03 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Bez przesady, chyba takich zasyfionych to nie masz.
Zreszta, jak zmieniasz olej w silniku to go wczesniej pluczesz?
Jesli Ty masz pomysl z olejem 20W to szczerze odradzam, sam sie zastanawiam, czy 15W to juz nie za twardy.
/mr/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jscoolg
Motocyklista
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 20:30, 03 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Olej należy raz na kilka lat zmieniać profilaktycznie. U mnie kiedyś w moto zniknęło tłumienie odbicia - stary olej smierdział jak 150 (miał 8 lat) ale lagi nie ciekły. Olej wraz z wymiana 100pln (dostarczyłem i odebrałem moto w całości) Co do twardości to suzuki są miekkie i niektórzy nawet 20W leją, 15 W to minimum wg mnie (cudów się nie spodziewaj - olej za mocno zawiechy nie utwardzi)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wonski
Motocyklista
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: Czw 12:59, 04 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
bibop, możesz śmiało myś benzyną ekstrakcyjną. Ja tak w intruderze myłem i bezproblemowo. A co do spierdzielenia czegoś to się nie bój, bo tam nie ma co spierdzielić tylko sobie hamulca nie naciskaj jak będziesz miał sciagnięte koło z tarczą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 14:01, 04 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
moj mechanik powiedzial, ze za 60zl mi wymieni ten olej metoda "odsysania"... mysle, ze sie do niego zglosze przy okazji wymiany klockow bo za 150 mi zrobi wszystko (klocki z czyszczeniem), a dodatkowo za olej do lag zaplace tyle co mi potrzeba, a nie za 2 litry a to wychodzi ze 40 zl. roznicy. No i nie musze kupowac kleju do srub, i innych pierdol.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 21:55, 17 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
DZIECI NIE CZYTAC BO SA BRZYDKIE WYRAZY*
no i wymienilem olej ku..wa mac
zalalem 15W i sie jezdzic nie da... prawdopodobnie to wina sprezyn, jak dzisiaj z yogim latalismy troche po szutrach i drogach polnych to tak napierdalalo, ze myslalem, ze te sprezyny wywali od gory albo dolu... normalnie porazka. jeszcze zeby to bylo na szutrach to bym przezyl, ale to na normalnej drodze sie dzieje, ba na "spiacym" policjancie potrafi dobic jak jest ostry najazd, jak sa wyboje poprzeczne to najlepiej przejechac >100 km/h bo jest szansa "przeleciec" nad nimi. domyslcie sie co sie dzieje jak sie hamuje i jest jakas dziura... brrr... czasami mam wrazenie, ze felga dobijam do asfaltu, dzisiaj myslalem, ze juz opone rozjebalem i na flaku jade, ale cisnienie poki co trzyma.
jak mam wykrecona regulacje na maksa (najmieksze ustawienie), to moto przod jest najnizej, a "dobic" moge trzymajac na hamulcu i machajac moto... jak jest najtwardziej to zawieszenie idzie w gore jakies 2cm, ale tez napierdala na nierownosciach (przod jest wyzej, ale skos mniejszy)... normalnie jezdzic sie nie da.
moj mechanik mowi, ze sprezyny sa zuzyte i nie maja juz tego tlumienia co powinny miec i to przez to, ale do chuja pana wczesniej, na starym oleju (ktorego dodatkowo nie bylo tyle ile powinno byc) bylo wszystko ok, a dobijal tylko na naprawde duzych dziurach... ladnie wybieral w porownaniu z tym co jest teraz, teraz to mam prawie supersporta na tor
nie wiem dlaczego stalo sie tak, szczegolnie to "skrocenie" skoku. rozumiem, ze olej gestszy, ale to chyba nie powinno wplywac na wysokosc zawieszenia, a na tlumienie dobicia sprezyny (tzn. wolniej sprezyna przechodzi ze stanu rozprezonego do scisnietego)?
czy moze ktos zmierzyc odleglosc miedzy dolem dolnej polki, a gora uszczelniacza/goleni (tej czarnej przy blotniku)?
chce zobaczyc czy to sprezyny tak "padly" czy jest tak normalnie i olej tak dziala...
normalnie laga wchodzi w golen na jakies 6-8cm (patrzac po sladach na goleni) i zaczyna dobijac... i'm so pissed cala niedziele bede rozwiazywal sudoku do kurwy nedzy.
MaG zdaje sie na zlocie, ale moze jest ktos kto wymienil olej na 15W, moze podzielic sie odczuciami, a jak jest z w-wy to moze da sie przejechac to zobacze jak to jest.
* admini, ostrzezenie jest
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bibop dnia Sob 21:57, 17 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wonski
Motocyklista
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: Nie 10:33, 18 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
zalanie oleju 15W spowoduje wolniejsze odpuszczanie amortyzatora. Jak wiec trafisz na tzw. tarkę to on nie będzie nadążał z odpuszczaniem i będzie się tylko wbijał. Za wymianą oleju na 15W powinna iśc wymiana sprezyn. Takie jest moje zdanie. Sam olej tylko pogorszy sprawe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Nie 13:32, 18 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
bibop - przyjedź w środę do Korsarza, przejedziesz się moim. Ja po zalaniu gęstym mam tylko dobre słowa do powiedzenia, żadnych wulgarzymów
Sprężyny mam od nowości te same czyli 24 tys km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jscoolg
Motocyklista
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 23:01, 18 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Założe się o 0,5l że serwis coś schrzanił (moze za dużo/mało) oleju wlali Skoro było dobrze to zmiana na 15 W na pewno nic nie popsuje (nie są to duże różnice w gęstości)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|