|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Sob 20:44, 30 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
ciezko stwierdzic na odlegosc o jak glosny "stuk" Ci chodzi , tym bardtiej ze nie piszesz o przebiegu. Generalnie skrzynia w Dlu do cichych nie nalezy.
http://www.vstromclub.fora.pl/motocykle-v-strom,32/glosna-skrzynia-biegow,4816.html
edit; znowu cos sie pomieszalo, moja odpowiedz jest przed pytaniem zalozyciela tematu a post pisalem w niedziele o 3 rano
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Nie 3:27, 01 Paź 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stryju
A1
Dołączył: 28 Cze 2017
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 21:17, 30 Wrz 2017 Temat postu: Stuki w skrzyni przy zmianie biegu w dół. |
|
|
Panowie i Panie jak w temacie. Co prawda jestem świeżakiem i dopiero uczę się zmieniać biegi ale moja skrzynia nieco mnie martwi (moze i bezpodstawnie) otóż przy zmianie biegu w górę stosując oczywiście odpuszczanie gazu czasem stuk słychać a czasem nie, tu podejrzewam kwestia praktyki, natomiast przy zmianie w dół stukot słychać zawsze, niezależnie czy się ze tak powiem "wstrzele" czy nie. I tu pytanko czy to normalne i ja mam jakieś schizy i warto technikę jazdy dalej szkolić czy należy się temu przyjrzeć? Oraz pytanie nr 2 czy szybko sie zajedzie skrzynia jak bedzie tak stukać?
Edit: Moto z 2011 , przebieg 26 tys.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Stryju dnia Nie 8:29, 01 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Luke
A2
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Legionowo/Ostróda
|
Wysłany: Czw 9:24, 05 Paź 2017 Temat postu: Re: Stuki w skrzyni przy zmianie biegu w dół. |
|
|
Stryju napisał: | Panowie i Panie jak w temacie. Co prawda jestem świeżakiem i dopiero uczę się zmieniać biegi ale moja skrzynia nieco mnie martwi (moze i bezpodstawnie) otóż przy zmianie biegu w górę stosując oczywiście odpuszczanie gazu czasem stuk słychać a czasem nie, tu podejrzewam kwestia praktyki, natomiast przy zmianie w dół stukot słychać zawsze, niezależnie czy się ze tak powiem "wstrzele" czy nie. I tu pytanko czy to normalne i ja mam jakieś schizy i warto technikę jazdy dalej szkolić czy należy się temu przyjrzeć? Oraz pytanie nr 2 czy szybko sie zajedzie skrzynia jak bedzie tak stukać?
Edit: Moto z 2011 , przebieg 26 tys. |
A przy redukcji stosujesz przegazówkę? Jeśli nie, tu bym upatrywał źródła problemu. Druga kwestia to regulacja cięgna sprzęgła - jakiś czas temu po wizycie serwisowej "podregulowano" mi je w mojej Suzi no i biegi zaczęły wchodzić wyraźnie gorzej. Poprawiłem to sobie sam i teraz zastrzeżeń do pracy skrzyni nie mam. Generalna zasada jest taka, że jeżeli słyszysz stuki przy zmianie biegów to znaczy, że robisz to źle (oczywiście nie dotyczy to jedynki gdy stoisz).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Czw 9:36, 05 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
przed zmiana biegow nalezy stope lekko oprzec o dzwignie, potem dopiero sprzeglo - nizszy bieg powinien sam wskoczyc, juz bez dodatkowych efektow. Mozna na chwile podkrecic obroty manetka, zeby przy duzej predkosci i redukcji biegu nie doszlo do zablokowania i uslizgu tylnego kola (brak sprzegla antyhoppingowego).
Jesli taka technika redukcji biegow nie zadziala to dopiero wtedy szukalbym mankamentow w samej regulacji lub usterce sprzetu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Luke
A2
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Legionowo/Ostróda
|
Wysłany: Czw 9:55, 05 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Szuja napisał: | przed zmiana biegow nalezy stope lekko oprzec o dzwignie, potem dopiero sprzeglo - nizszy bieg powinien sam wskoczyc, juz bez dodatkowych efektow. |
To powiedzmy, że zadziała ale tylko przy niskich obrotach. W normalnej jeździe, bez przegazówki, będzie stuk/klik ze względu na zbyt dużą różnicę prędkości obrotowych kół zębatych w skrzyni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Czw 11:10, 05 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Stryju,,,a miałeś może okazję porównać z jakimś innym DLem? Moze ten typ tak ma tylko nogę i rękę trzeba poćwiczyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
merc
Motocyklista
Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: radzymin
|
Wysłany: Czw 12:30, 05 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Kiedy zmieniłeś olej?
To te z ma znaczenie .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pepo
Motonita
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 646
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Czw 19:19, 05 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Stryju, umów się z kimś z dzielnicy (w Twoim przypadku Trójmiasto). V-stromowców jest tam kilku i porównajcie. Nie napisałeś czym jeździłeś wcześniej. Skrzynia biegów w Suzuki chodzi dość specyficznie i może coś się dzieje niedobrego a może to tylko taki typ. Jechałem ostatnio na Harleyu FatBoy i to dopiero "snopowiązałka" jest ... Dniepr chodzi płynniej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pepo dnia Czw 19:34, 05 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marulin
Motonita
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: DKL
|
Wysłany: Czw 21:37, 05 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
a ja myślę, że stuki mogą mieć coś wspólnego z ilością postów kolegi Stryju.
Mi na początku wydawało się, że coś jest nie tak z silnikiem, a tak po prostu chodzi V-ka DLa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Czw 22:03, 05 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Luke napisał: |
To powiedzmy, że zadziała ale tylko przy niskich obrotach. W normalnej jeździe, bez przegazówki, będzie stuk/klik ze względu na zbyt dużą różnicę prędkości obrotowych kół zębatych w skrzyni. |
sorki ale nie da sie juz czytac o tych przegazowkach.
One sa potrzebne ale pozerom w miescie.
w skrzyni sekwencyjnej wybieranie poszczegolnych biegow odbywa sie bez "luzu" o jakims miedzygazie nie moze byc mowy. Dotyczylo to starych skrzyn biegow bez scietych zebow na trybach walkow.
ktos twierdzi ze chodzi o wejscie biegu inny o blokowanie kola a w sumie mozna sie bez tego obyc.
Przy redukcji, poniewaz mokre sprzeglo calkowicie nigdy nie rozlacza, ewentualnie przy naprawde duzych roznicach obrotowych moga zwiekszone obroty silnika troche pomoc,( wystarczy nie domknac calkiem gazu ) to juz przy suchym sprzegle nie ma to zadnego znaczenia. Bo sprzeglo albo calkowicie odlacza albo jest na wykonczeniu.
Jezeli chodzi o blokowanie to gdy nie przekroczymy na nizszym biegu obrotow maksymalnego momentu to kolo nie powinno blokowac.
Sam proces przegazowki wymaga dluzszego czasu na klamce sprzegla a i wtedy nie mamy pewnosci w jakim momencie obrotowym spotka sie walek napedowy i zdawczy.
Wiec te 1 -2 tys obrotow (zakladajac ze jestesmy ponizej srodka przedzialu obrotow dla danego biegu - inaczej redukcja nie ma sensu ) nie maja tu znaczenia
Zauwazylem ze nawet profesjonalisci na torze zrzucaja biegi po kolei, dohamowujac silnikiem.
stryju nie daj sie zwariowac, jezeli masz malo doswiadczenia to skorzystaj z rady pepo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Pią 7:50, 06 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
na stronach 23 i 24 (Dzwignia zmiany biegow) opisane jest w jaki sposob producent zaleca zmieniac bieg, zarowno w gore jak i w dol.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Pią 9:46, 06 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
"po zredukowaniu biegu nalezy przed puszczeniem sprzegla zwiekszyc obroty silnika. dzieki temu zapobiegnie sie zuzyciu elementow przeniesienia napedu.."
to jest dobre dla nauki jazdy gdy mysla nad kolejnoscia -manetka-klamka-.dzwignia.i potrzebuja na redukcje albo szukanie biegu tyle czasu az obroty spadna do poziomu biegu jalowego.
jak pisalem wyzej, zrzucajac biegi po kolei nie ma szans aby obroty spadly az tak nisko aby potrzeba bylo je zwiekszac.
Przejechalem juz troche km i napedy wytrzymywaly mi zawsze duzo dluzej jak przecietna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Pią 10:22, 06 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
olac zuzycie napedu i opony, trudno. Gorzej, ze jesli dostatecznie nie spowolni sie obrotow i przy redukcji biegow ich lekko nie podkreci to w DL1000 potrafi ladnie przyblokowac tylne kolo. Po zaliczonych kilku uslizgach tylnego kola z tego powodu dbam o swoje bezpieczenstwo, wlasnie przez podkrecenie obrotow. Dotyczy to glownie dynamiczniejszej jazdy, bo podczas emeryckiego zamulania pewnie takich efektow nie uswiadczy sie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Pią 10:23, 06 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Pią 15:03, 06 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Szuja,,,650 nie hamuje silnikiem wcale,,,wiec nie ma ryzyka uślizgu koła ;P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Pią 15:12, 06 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
szuja, mozna mi zarzucic nieprzestrzeganie przykazan i przepisow drogowych ale nie emeryckie zamulanie
Wlasnie jezdzac dynamicznie , redukujac tez "dynamicznie" bieg po biegu nie zdarzalo mi sie blokowanie. . Moge to sobie naturalnie przypomniec ale wtedy jeszcze to zarzucenie dupy zaliczalem do funu z jazdy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Pią 15:23, 06 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
@Coliniak, moze to byc sedno sprawy, w sumie 'damka' nigdy nie jezdzilem
@jotes, jw, a przykazan prosze bron Bobrze nie przestrzegac ]:--)>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Top Gun
A
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Pią 15:48, 06 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
A zaczęło się od tego że coś stuka...przecież to Suzuki, to musi mieć stuki...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Luke
A2
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Legionowo/Ostróda
|
Wysłany: Czw 8:51, 26 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
@jotes: sorki, ale jeśli czegoś nie rozumiesz to pytaj, nie krytykuj. Chcesz powiedzieć, że w ogóle nie używasz przegazówki przy redukcji biegów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|