|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nowaczyk
A
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: Śro 11:21, 26 Mar 2008 Temat postu: stuki, puki w przednim widelcu |
|
|
Moja DL-ka 650 K7 od "urodzenia" ma tendencje do pukania (przy dobiciu?). Nie jezdze extremalnie, ale wkurza kiedy wpadne na nierownosc. Czy doswiadczyliscie cos podobnego, czy to moj model tak ma? Czy wystarczy zmienic olej, czy tez kupowac nowe sprezyny?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ladzior
A
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 11:33, 26 Mar 2008 Temat postu: Re: stuki, puki w przednim widelcu |
|
|
Nowaczyk napisał: | Moja DL-ka 650 K7 od "urodzenia" ma tendencje do pukania (przy dobiciu?). Nie jezdze extremalnie, ale wkurza kiedy wpadne na nierownosc. Czy doswiadczyliscie cos podobnego, czy to moj model tak ma? Czy wystarczy zmienic olej, czy tez kupowac nowe sprezyny? |
Przeglądnij to:
[link widoczny dla zalogowanych]
Doktoryzują sie nad tymi stukami i wyszło im, że to spreżyny w przednich amortyzatorach. Donoszą, że wymiana na akcesoryjne (prawdopodobnie dłuższe) eliminuje ten problem.
Ja to olalem. Przyjdzie wymieniać sprężyny to się przekonam czy na forum mieli racje. Wkurza mnie to strasznie, ale nie będę wymieniał tylko po to by wyeliminować stuki.
pzdr,
ladzior
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wojtala
A2
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 18:41, 26 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Ufff! A już miałem zamiar zacząć się martwić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Sob 1:07, 29 Mar 2008 Temat postu: Re: stuki, puki w przednim widelcu |
|
|
witam,moja k6 i ma ten sam problem w serwisie wymienili oleje itp... i dalej mi puka na dołkach /stuku puku cały czas/ wścierwia mnie to i nie wiem co można z tym zrobić.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Brzo
Administrator
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 3:22, 29 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Witam wieczorową pora
NIema powodów do niepokoju moim zdaniem.
Mój DL K4 miał ta przypadłość ale po jakimś czasie znikło nagminne pukanie w zawieszeniu.
Czasami sie odezwie ale ilość przejechanych kilometrów załatwia sprawe.
Nie wymieniałem oleju ani sprężyn i jest dobrze jak do tej pory a już minęło parę sezonów.
Jeśli będą sie nasilały (jednak nie sądzę) to pomoc serwisu będzie mile widziana.
Jednak jak macie sprzęta na gwarancji proponuje męczyc serwis aby zlikwidował problem - to juz ich głowa w tym aby była cisza w zawieszeniu w sumie część DLi nie ma takiej akcji ze stukami.
W jednym z pierwszych testów DL w gazetach było wspomniane o tych stukach i redakcja (tester) przyznał, ze niema to wpływu na jakość jazdy i do niepokoju.
Pozdrawiam,
Brzo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nowaczyk
A
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: Nie 10:23, 30 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
dzieki panowie za info. Juz sie tak nie martwie. Stukanie troche ustaje jak sie widelec troche sie napracuje, "nagrzeje". Jazda na zimno to stuk puk co dziure. Byc moze troche trzeba go dotrzec, choc sklaniam sie ku wymianie, kiedys.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
beno
A1
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Puck
|
Wysłany: Nie 22:20, 30 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Wściekam się na ten sam problem który męczy mnie dwa sezony i po serwisach mechanicy twierdzą że to zaworki w amorku i to normalna objaw te stuki lecz ja sądze że to jakieś fabryczne niedociągnięcia które pewnie teraz poprawili.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kazik
Gość
|
Wysłany: Śro 22:21, 04 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Mi serwis powiedział że są tam jakieś tuleje które przemieszczają się siłą bezwładności. W moim przypadku morzna wyczuć temat naciskając na przód trzymając za klamkę hempla. Żadnych szkód to nie powoduje więc olał sprawę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Buber dl 1000
Motonita
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 512
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 15:14, 05 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
a ja wymieniłem olejek w widelcu na 15-tke i wszytkim polecam taki manewr - inne "lepsze " moto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 23:23, 24 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Czy te słynne stuki w przednim zawieszeniu objawiają się również w momencie kiedy robimy standardowe sprawdzanie łożyska główki ramy????? Tzn. łapiemy za kierownice, wciskamy klamkę hamulca i bujamy motocykl w przód i w tył??? Pytam ponieważ jestem świeżo po zakupie dl 650 z przebiegiem 16 tys. Przy wykonywaniu takiego "testu" wyraźnie czuć jak coś przeskakuje. Kupiłem moto mimo to, ponieważ w wielu opisach czytałem, że coś stuka w przednim zawieszeniu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Brzo
Administrator
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 0:26, 25 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
WItam,
Zgadza się takie właśnie stuki.
Pozdrawiam,
Brzo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomo203
A
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Płock
|
Wysłany: Pią 20:26, 25 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Przeczyawszy ten post, podszedłem do swojego DL, wcisnołem klamke hamulca, pobujałem przód-tył i oczywiście stuki mam Nawet słyszalne jak np. zjeżdzam z krawężnika ipt...
Teraz pytanie, motocykl z 2006 roku przebieg 4 tys km, olać sprawe i jeździć dalej czy bawić się w zmiane oleju na 15 tkę, sprężyny progresywne?
Czy to cos zmieni?
Brzo pisał że z ilościa kilometrów to ustępuje
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Sob 13:37, 26 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
wielkie dzięki za odpowiedzi - ulżyło mi .
Tomo skoro to normalne w tym modelu to ja bym to zostawił. Gdyby miało to jakiś bardzo negatywny wpływ na dłuższą eksploatację motocykla to suzuki na pewno wyeliminowałoby ten problem.
pozdrawiam!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DLuk
Administrator
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 22:03, 27 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Mateusz DL 650 napisał: | ...standardowe sprawdzanie łożyska główki ramy????? Tzn. łapiemy za kierownice, wciskamy klamkę hamulca i bujamy motocykl w przód i w tył??? ... |
standardowo luz łożyska główki ramy sprawdza się łapiąc za golenie ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomo
A
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Płock
|
Wysłany: Pon 11:14, 28 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Sprawdzałem w moim i nic nie stuka, może za słabo się starałem.. Motocykl 2008 rok, 4100km przebiegu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hub
A1
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 8:49, 29 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
chyba w zeszłym roku był w Swiecie Motocykli test v-stroma 650 i Transalpa. Plusów strom zebrał całą kupę, a jako minus podane było - stuki w przednim zawieszeniu. Szukali, regulowali i nic stuka i stuka. Ten typ tak ma!!!! pzdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ologc
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Monachium/Gdańsk
|
Wysłany: Nie 18:13, 03 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
tomo203 napisał: | Brzo pisał że z ilościa kilometrów to ustępuje |
zgadza sie po 18kkm zaczelo mi piszczec jak wjezdzam na wertepy, koles podczas ostatniego przegladu cos musial zaczarowac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Sob 22:51, 11 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Kolega kupił progresywne sprężyny Ohlinsa do swojej 650-tki. Przy okazji panowie z Ohlinsa byli tak mili że opisali przyczynę stuków w przednim zawieszeniu. No więc problem polega na źle skonstruowanym tłumiku a dokładnie źle wykonanych kanałach olejowych. Pomijając sprężyny jak do długopisu i zwykłe !!!!łożyska kulkowe!!!! w główce ramy, to zawieszenie nadaje się tylko na śmietnik! Nadmienię tylko że w/g serwisu Suzuki "tak ma być, to nie jest żadna usterka".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lyko
A
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 13:49, 03 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
DLuk napisał: |
standardowo luz łożyska główki ramy sprawdza się łapiąc za golenie ... |
Odgrzewam temat, ale jeśli się łapie za te golenie przy podniesionym przednim kole (moto na centralce opiera się na tylnym), to czy w ogóle powinien być jakiś luz, a jeśli tak to jaki jest dopuszczalny?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Sob 15:32, 03 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Nie ma prawa być żadnego luzu!! Jeżeli jest jakikolwiek luz czy wyczuwalne jest choćby "pykanie", łożysko główki ramy trzeba dokęcić a najlepiej wymienić!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 15:51, 03 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Tyle że lepiej, aby robił to jakiś mechanik, który najpierw oceni, czy przy dokręcaniu łożysko się nie rozsypie. Bo z dokręcenia może się zrobić rozbiórka całego przodu i wymiana łożyska.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Sob 19:55, 03 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Dlatego też napisałem, że najlepiej od razu wymienić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|