|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jacek_m
A1
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 21:12, 10 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
V-Told napisał: |
Jacku, Ty piszesz o sprawdzeniu wtrysków czy synchronizacji przepustnic? Czy może o jednym i drugim? Bo Jakub widzę namawia głównie na synchronizację, ale wspominał wcześniej także o tych wtryskiwaczach. |
Najpierw uszczelniłem "lewe powietrze". U mnie był to obluzowany wtryskiwacz, ale słyszałem że, przyczyny strzelania mogą być spowodowane nieszczelnościami w innym miejscu. Prawie zawsze gdzieś koło airboxa. (powtarzam, to jest zasłyszana opinia). Po uszczelnieniu zrobiłem test i było juz super. Potem synchro przepustnic i tutaj juz nie wiem czy sie poprawiło, czy też to moja wyobraźnia. Najważniejsze że, skutek jest zadowalający.
Jacek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 13:46, 14 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Bajka... Dzisiaj coś mi się solidnie spierdzieliło. Ni z tego ni z owego przy dojeździe do skrzyżowania DL nagle zaczął strzelać w airbox jak głupi, 3 strzały z rzędu, nietrzymanie obrotów i gaśnięcie. Spróbowałem się doczołgać na stację jakieś 50m przy ciągłych strzałach, jeszcze raz mi zgasł, ale w końu się udało. Na postoju i wolnych obrotach cyka i wali raz na minutę. Coś się chyba dość poważnie schrzaniło. Podkręciłem mu obroty, ale w ogóle ich nie trzyma, podkręciłem na tyle, że zostaje na 2500 obr... Jak są podkręcone niżej, to przy schodzeniu z obrotów spada poniżej 1000obr i dopiero wraca.
Jestem wkur***ny, teraz będę musiał jechać 250 km do Warszawy do mechanika. Sprawdzę jeszcze filtr powietrza, ale KN po 2kkm chyba nie powinien być na tyle zapchany, aby takie numery robić. Do szaleństwa mnie to doprowadziło, przecież tu na mazurach nie ma do kogo pojechać. Raz popełniłem ten błąd, że pojechałem do "jakiegoś" mechanika i więcej tego nie zrobię.
Wiem, że pisanie jest bez sensu, ale musiałem się wyżalić...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 15:51, 14 Sie 2010 Temat postu: Lewe powietrze + strzały. |
|
|
Proponuję założyć subforum "awarie" i tam ładować takie rzeczy - jakieś niedziałające kierunkowskazy, zegary, zbyt niskie obroty i gaśnięcie, strzały i cykanie itd.
Rozebrałem machinę i dobrałem się do airboxa.
K&N po 2000km:
Nie sądzę, aby był źródłem problemu.
Moim zdaniem problem tkwił tutaj:
Ta guma wraz z opaską była przesunięta solidnie do tyłu względem cylindra, opaska u góry w połowie zsunęła się z tej gumy i moim zdaniem tędy szło lewe powietrze. To zdjęcie już z ułożenia, jakie powinno być. Jakiejś strasznej dziury tam nie zauważyłem, ale kiedy nacisnąłem airbox od góry, to wsunął się w tą gumę i w tej pozycji już pozostał, co sugeruje, że wcześniej całkiem sporo się przesunął... Pytanie dlaczego i jak temu zaradzić na przyszłość.
Druga obejma, przy drugim cylindrze wygląda obecnie tak:
Chyba dobrze siedzi, nie?
Teraz z kolei pytanie o wtryskiwacze, staram się je zlokalizować i ewentualnie dokręcić wg. wcześniejszych sugestii Jakuba i Jacka. Pytanie więc które elementy to te wtryskiwacze. Mam swoje kandydatury, prosiłbym o potwierdzenie.
1) Prawa strona motocykla:
2)
3) Lewa strona, jeden z wtryskiwaczy (?)
Na moje oko tutaj z opaskami jest wszystko w porządku.
Będę wdzięczny za pomoc.
EDIT: Serwisówka tak pokazuje te wtryskiwacze, ale nie bardzo wiem jak się do nich dobrać od dołu i sprawdzić - jakieś pomysły?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Sob 16:03, 14 Sie 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Sob 16:43, 14 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Sprawdź czy nie spadł Ci "koreczek-zaślepka" z króćca dolotowego albo opaska z króćca ssącego od strony wtrysku...
Ja kiedyś zgubiłem koreczek i tak samo zaczął szaleć.
O, już sprawdziłeś...
Mogła się zsunąć, czasem tak się robi...
To co zaznaczyłeś na zdjęciach 2 i 3 to nie wtryskiwacze, tylko kanały chłodzenia i odpowietrzenia. Wtryskiwacze są w blokach przepustnic od spodu, dokładnie tak jak pokazuje to serwisówka.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Sob 16:54, 14 Sie 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 17:08, 14 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | To co zaznaczyłeś na zdjęciach 2 i 3 to nie wtryskiwacze, tylko kanały chłodzenia i odpowietrzenia. Wtryskiwacze są w blokach przepustnic od spodu, dokładnie tak jak pokazuje to serwisówka. |
No właśnie doszedłem, że to nie to, wtryskiwacze są wyżej i idą od przewodu paliwowego - jak na screenie z serwisówki. Niestety nie bardzo wiem jak je sprawdzić, mało tam widać, ręki pod airbox nie wsadzę. Jak więc to skontrolować i w którym miejscu ewentualnie dokręcać? Może trzeba coś jeszcze zdemontować, żeby się do nich dobrać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Sob 17:27, 14 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Obawiam się że będziesz musiał zdemontować airbox i cały zespół wtrysku, żeby to dokładnie sprawdzić. Kupa roboty, ale nie da się nic popsuć ani pomylić, więc nie ma problemu.
Żebyś tylko żadnych ustawień nie "poprzekręcał" i broń boże nie rozkręcał wszystkiego na części pierwsze...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Sob 17:32, 14 Sie 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 17:35, 14 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | Obawiam się że będziesz musiał zdemontować airbox i cały zespół wtrysku, żeby to dokładnie sprawdzić. Kupa roboty, ale nie da się nic popsuć ani pomylić, więc nie ma problemu.
Żebyś tylko żadnych ustawień nie "poprzekręcał" i broń boże nie rozkręcał wszystkiego na części pierwsze... |
Dzięki Roadrunner, w takim razie zostawiam to . Guma i opaska wydają mi się bardzo ewidentną przyczyną.
Zamontuję zbiornik i zobaczę czy moje działania z opaską pomogły.
EDIT: Wygląda na to, że wszystko się udało. Zimny i rozgrzany chodzi dobrze, na razie nie cyka ani nie strzela, a obroty trzyma równo, tylko przy schodzeniu w dalszym ciągu jest to wahnięcie i dopiero obroty odpowiednio się ustawiają - ale tak było zawsze. W każdym razie... uff.
Tak sobie myślę, że gdyby nie to forum, to miałbym bardzo duży problem. Bo co w takiej sytuacji, kiedy nie wie się, że taka o na przykład opaska się luzuje? Nie pozostaje nic, jak starać się dojechać do serwisu, a dajmy na to, że jest się w trasie, no i lipa. Na szczęście strachy już za mną . A opaskę na szczęście można wizualnie skontrolować bez zdejmowania zbiornika. Będąc na mazurach dojeżdżam do domu kamienistą drogą i myślę sobie, że jego po prostu solidnie wytrzęsło kilka razy i miał tego dosyć.
Pozdrawiam!
PS. Teraz mam nadzieję na wyłącznie takie strzały (43. sekunda):
http://www.youtube.com/watch?v=zXUCCuGo6uY
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Sob 20:15, 14 Sie 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maro78
A2
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białołęka
|
Wysłany: Wto 11:23, 17 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
No i nadejszla wiekopomna chwiła ( konra.dzik ),kiedy to mój kuzyn rozebrał moto i zsynchronizował przepustnice. Rozjazd na wakuometrze był znaczny...
Po tej robocie silnik chodzi płynnie od najniższych obrotów (a wszędzie pisali, że poniżej 4tys. szarpie ). Brakuje mi tylko jednego - strzelania w wydechy, kiedy schodzi z obrotów. Był to fajny efekt, tylko wq... niektórych kierowców w korku
Niniejszych składam pokłony dla Jakubadl1000 za trafną diagnozę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Maro78 dnia Śro 8:07, 18 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 22:12, 17 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Nadejsz L a wiekopomna chwi Ł a
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Basmanek
Motocyklista
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa, Jelonki
|
Wysłany: Wto 20:35, 24 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
@jakubdl1000 chciałbym uściślenia, czy faktycznie chodzi o obluzowanie "fuel injector'a" ze schematu powyżej, czy raczej całego zespołu wtryskowego na dolocie do głowicy... z tego co widziałem to sam wtrysk (fuel injector) jest zamocowany tak, że raczej nie ma możliwości ruszenia sie. Jestem w błędzie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|