 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zimny
A2
Dołączył: 19 Kwi 2016
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: Wto 11:40, 26 Cze 2018 Temat postu: Starszy i nowszy VStrom. Subiektywne wrażenia? |
|
|
Hej,
Pytanie do tych co jeździli starszym (do 2011) i nowszym (od 2012) VStromem. Mieliście coś takiego że ten starszy subiektywnie bardziej wam pasował? Nie mówię o wyglądzie ale o ergonomii.
Miałem K5 którym zrobiłem 10kkm. Pokochałem ten motocykl od pierwszych kilometrów. Odległość do kierownicy idealna (miałem akcesoryjna TRW Offroad z podwyższeniem 25mm), wygodna pozycja na stojąco (czasem szutry), nisko kanapa (mam ledwo 172cm). Silnik charakterny. No i wygląd który budził respekt - po prostu mi się podobał
Sprzedałem bo chciałem w teren...i miałem WR450 - jednak aż takich ambicji nie mam. W międzyczasie szukałem VStroma z lat 07-11. Na moim osiedlu trafił się idealny z 2012 z nalotem 5600km. Ideał z PL salonu. Zakupiłem i od zeszłego lata zrobiłem 2000km ledwo z braku czasu. Szerzeg kwestii jest na plus ale... kierownica jakoś daleko (kombinowałem z podwyższeniem), kanapa wyżej (wiem że można obniżyć), ogólna ergonomia nie jest lepsza jak dla mnie od starszego. Może to subiektywne odczucie i da się poprawić akcesoryjna kierownica, kanapą itp.
Silnik ma minimalnie więcej mocy i lepsza kulturę pracy niż w starszym ale w sumie jest podobnie.
Aha, nowy model niby bardziej terenowy ale tym starszym na szutrach jeździło mi się lepiej - trzymanie kolanami pewniejsze i kierownica robiła robotę.
O wyglądzie nie rozmawiamy, zrobiłem co mogłem aby wyglądał poważniej acz zabudowa starszego VStroma bardziej mi się podobała, zdecydowanie. Szczególnie przód motocykla.
Podsumowując - mam maksymalnie wyposażoną prawie salonowa nówkę (aktualnie 7700km) i zastanawiam się nawet czy dać mu dalsze szanse czy (o zgrozo) zrobić „downgrade” do starszego i tańszego przy okazji modelu (mało jeżdżę). Pewnie chętni na taka zamianę z dopłata dla mnie by się znaleźli.
Wszyscy jednak na ogół chwalili nowy model wiec jestem ciekaw opinii tych co mieli podobnie jak ja pojeździć jednym i drugim?
Pozdrawiam
Zimny
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zimny dnia Wto 11:44, 26 Cze 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Wto 11:58, 26 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Nie Ty pierwszy, i pewnie nie ostatni masz takie spostrzeżenia...
Nie odniosę się do Twoich konkretnych zastrzeżeń, bo jeździłem tylko V-Stromem pierwszej generacji... A tylko pierwszej, bo wolałem go zmienić na coś całkiem innego, gdyż po jeździe próbnej tym nowszym DL-em stwierdziłem, że nie ma co się w niego pakować i to jeszcze za dopłatą
Co do zastrzeżeń n/t odległości do kierownicy, to możesz pokombinować stosując adaptery Rox. One trochę ją podnoszą i pozwalają na przybliżenie dzięki ruchowi po łuku. Są takie w dziale Sprzedam w ogłoszeniu bacaoca (poz. 10).
http://www.vstromclub.fora.pl/sprzedam-wszystko-dla-motocykla,69/wyprzedaz-u-bacy-super-klamoty-w-super-cenach,31485.html
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Wto 11:59, 26 Cze 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tuumk
Motocyklista
Dołączył: 01 Gru 2014
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Mrozy
|
Wysłany: Wto 12:23, 26 Cze 2018 Temat postu: Re: Starszy i nowszy VStrom. Subiektywne wrażenia? |
|
|
Jeśli tylko o ergonomii piszemy to jak dla mnie ten po lifcie był bardziej zwrotny w mieście, jazda nim to bajka czulem sie tak jak kiedys na mz251 .
zimny napisał: |
Podsumowując - mam maksymalnie wyposażoną prawie salonowa nówkę (aktualnie 7700km) i zastanawiam się nawet czy dać mu dalsze szanse czy (o zgrozo) zrobić „downgrade” do starszego i tańszego przy okazji modelu (mało jeżdżę). Pewnie chętni na taka zamianę z dopłata dla mnie by się znaleźli.
|
też miałem salonówke ubrałem ją i po roku sprzedałem ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chrzanek
Motonita
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 720
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 0:25, 27 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Ja też jeżdżę "starym" KLV , zadecydowały względy ekonomiczne, i przeglądając ogłoszenia cały czas uważam że za te $$$ nic bardziej uniwersalnego bym nie kupił.
Nowy mi sie podoba, nie jestem wytrawnym jeźdźcem zaprawionym w "offie" więc nie wypowiem się nt jazdy w terenie itp. Bardziej od względów estetycznych czy nawet ergonomii przemawia do mnie to że nowy ma:
-ABS
-Kontrolę trakcji
-Hamulce adekwatne do osiągów
W starym 1000 próżno szukać takich bajerów... a hamulce niestety w prawie każdym motocyklu są znacznie lepsze. W nowym "tysiu" sporo zmieniono w tym temacie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Śro 8:47, 27 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
chrzanek:: stary i nowy tysiąc, to zupełnie inna bajka i całkiem nowy motocykl Koledze chodzi o 650-tkę...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cynek
Forumowy Poeta

Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 3308
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 9:06, 27 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
650 to też inny motocykl. Miałem okazję pojeździć obydwoma (przed i po liftingu) i zdecydowanie postawiłbym na tego nowego. Zresztą np. koła szprychowe w starym w ogóle nie były dostępne, podobnie jak kilka innych oczywistych rozwiązań. Moim zdaniem nowa 650 jest duuuużo lepsza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil.Olkusz
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Śro 10:55, 27 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Ja na swoim V-Stromie z 2009 roku zrobiłem ponad 50 tyś. Uważam go dalej za bardzo dobry, nawet idealny motocykl w tej klasie, w tej cenie. Jeździłem również modelem po lifcie, czyli po 2011 roku i według mnie jest sporo lepszy. Może nie jest między nimi jakaś wielka i znacząca różnica, ale wiele rzeczy ma poprawionych. Jedyne co mi w nim przeszkadzało, to zrobił się wizualnie jakiś taki mniejszy To za pewne z powodu mniejszych owiewek bocznych. Pamiętam że w modelu po lifcie dużo lepiej pracowała skrzynia biegów. Motocykl był bardziej zwinny, w mieście różnica między nimi była zauważalna. Silnik ten sporo elastyczniejszy. Ostatnio tak rozmyślałem intensywnie jaki motocykl wybrać w kwocie do 30 tyś zł... Oczywiście używany, z miarę małym przebiegiem i młodym rocznikiem. I szczerze, to nie ma nic ciekawego... Motocykle z przebiegiem 100 tyś znanej marki mnie raczej nie interesują. I doszedłem do wniosku że chyba z powrotem wybrałbym V-Stroma rocznik 2015-2016 w wersji XT Ewentualnie ten najnowszy model, ale też lekko używany, myślę że w przyszłym roku poniżej zakładanej przeze mnie kwoty będzie można kupić coś na spokojnie. Niby wybranie tego samego motocykla ponownie nie ma sensu, ale dla mnie to idealne rozwiązanie. W starym V-Stromie niczego mi nie brakowało, może trochę mocy w 2 osoby z kuframi, ale obecnie będę jeździł raczej sam więc nie będzie to wielkim problemem. Ale koszty eksploatacji, utrzymania jak i niezawodność sprawiają że taki bym wybrał motocykl na następny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Śro 16:35, 27 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Kamil, w kwocie do 30 000 pln już pomału pojawiają się "nowe" dl1000, a w następnym sezonie będą na pewno (może nawet będzie mój ). Myślę, że by Ci przypasował ten model, niby podobnie jak na dl650 ale jednak różnice na + byś odczuł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil.Olkusz
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Śro 16:56, 27 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
MaG napisał: | Kamil, w kwocie do 30 000 pln już pomału pojawiają się "nowe" dl1000, a w następnym sezonie będą na pewno (może nawet będzie mój ). Myślę, że by Ci przypasował ten model, niby podobnie jak na dl650 ale jednak różnice na + byś odczuł. |
Zastanawiam się nad "dużym", ale coś mi nie leży po dwóch jazdach testowych które odbyłem.... Na razie nie mam wielkiego ciśnienia na kupno, więc na spokojnie coś wybiorę. Myślę że po 3 letniej przerwie, co bym nie kupił to będę miał banana na gębie z jazdy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zimny
A2
Dołączył: 19 Kwi 2016
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: Śro 21:02, 27 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem. Sporo myślałem i jednak powrót do starszego DLa chyba nie byłby sensownym posunięciem. Zimą dołożyłem ok 4,5 tys pln w doposażenie sprzętu i to jest nie do odzyskania praktycznie. A kupienie tak samo wyposażonego starszego też może być trudne.
Podsumowując - damy sobie czas i kolejne kilka tys km. Na początek pojutrze pojadę solo w Tatry i na Słowację na 4 dni. W końcu tym motocyklem nie zrobiłem na raz więcej jak 200km. A poprzeniego V-Stroma doceniłem robiąc po 700-800km dziennie i nie padając totalnie po takich trasach
Faktycznie - skrzynia, silnik (moment od niższych obrotów) i dużo lepsza poręczność maszyny to spore plusy. Ostudzę głowę i pojeżdżę
Pozdrawiam
Marcin
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zimny dnia Śro 21:03, 27 Cze 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spolski
Motocyklista
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 8:17, 06 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Być może sprawa ergonomii bardziej jest zależna od parametrów kierownika niż motocykla. Mi bardziej pasował stary.
[/img]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filip_DW
A2
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 22:31, 11 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Miałem 650 z 2006 roku, którą zamieniłem na 650XT z 2015 roku i miałem podobne odczucia co autor wątku. W moim przypadku rozwiała wątpliwości przejażdżka moim poprzednim DL-em ( kupił go mój kumpel). Kiedyś dał mi się przejechać i mając opcję jazdy nowszym i od razu starszym i z powrotem nowszym wyleczyłem się z pomysłu zmiany na stary model.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zimny
A2
Dołączył: 19 Kwi 2016
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: Pią 20:33, 13 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Dzięki Panowie za opinie i dyskusję.
Zrobiłem wypad w Tatry, objechałem nasze piękne góry, pojeździłem po Słowacji. W sumie 1400km.
Wnioski są takie że po prostu za mało jeżdżę W trasie wszystko było ok, tak jak w starym K5. Dodatkowo chyba silnik i inna skrzynia zwiększyły dynamikę choć to dla mnie mało istotna sprawa.
Napewno zmienię sobie kierownicę na taką jak miałem w starym (TRW offroad high) - chodzi o to aby nie była tak wygięta w stronę kierowcy (to się chyba pullback nazywa) , pomyślę o drobnej modyfikacji kanapy. Po 200km kanapa jest super, ale po 500 jednego dnia miałem jej trochę dość. Ta w K5 była dla mnie lepsza.
Nowy chyba chętniej jeździ po zakrętach, jest poręczniejszy i jest w nim lepszy kąt kolan + większy prześwit.
Zatem doceniłem plusy nowszego, ale dopiero po dłuższej trasie.
Pozdrawiam
Marcin
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zimny dnia Sob 12:09, 14 Lip 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pc78ns
A1
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 16:36, 16 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Jeżeli nie szkoda Ci kasy na nowy model - warto. Zrobiłem 25 tys. km DL650 2005r. (I generacja) i kupiłem nowego VSTROMA 650 2018. Przejechałem dopiero 7 tysięcy, ale różnica jest duża. Nowy jest poręczniejszy, łatwiejszy przy manewrowaniu, pewniejszy w zakrętach i generalnie wszystko ma lepsze W standardzie masz ABS, kontrolę trakcji. Świetny wyświetlacz : dwa przebiegi, godzina, temperatura powietrza, wyświetlacz biegów, ładowanie akumulatora. Jedynie dla pasażerki masz z tyłu troszkę mniej miejsca (węższa kanapa). Dalej- kultura pracy silnika, precyzja skrzyni biegów, praca zawieszenia - wszystko nieporównywalnie lepsze w nowym!
Jedyna przewaga "starego" to spory schowek pod siodłem. Brakuje mi tej przestrzeni. Ale, nie można mieć wszystkiego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 21:02, 27 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
miałem oba i również wolę nowego, co by nie mówić ulepszono sporo rzeczy.
Nowy ma też dostępnych więcej ciekawych akcesoriów. Co do wyglądu - nowy znacznie zyskuje na wyglądzie po doposażeniu.
Aczkolwiek rozumiem chęć posiadania taniego motocykla jak się mało jeździ. Tak czy inaczej nie schodziłbym poniżej modelu z abs, czyli AK7, cenowo pewnie będzie na podobnym poziomie co model z tych samych roczników bez abs.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|