 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wujekbongos
Motocyklista
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Sob 18:13, 24 Paź 2009 Temat postu: Ssanie w Dl 650 |
|
|
Witam. Problem dotyczy tego że nigdy nie słyszalem w swoim motorze żeby po odpaleniu odpalało sie automatyczne ssanie. Wcześniej szczególnie nie zwrociło to mojej uwagi a dziś jak chciałem sie kawałek przejechać to po prostu silnik dławił się niskimi obrotami. Czy ma może ktoś pomysł co zrobić by ssanie zaczeło działać?? Może jest jakiś bezpiecznik oddzielny dla ssania?? DL 650 K5
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 19:03, 24 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
chyba tu nie ma ssania, bo wtryski jak dasz zapłon pompują paliwko a silnik musi chwile pochodzic i sie rozgrzac. moze sie myle, wiec mnie poprawcie.
ja całą zime przejezdziłem i nigdy po odpaleniu nie wchodził na wieksze obroty niz te 1400 na biegu jałowym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 22:38, 24 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Ssanie jak najbardziej działa, tylko że komputer sam reguluje obroty i właśnie trzyma je na możliwie niskim poziomie. Łatwo to zauważyć zaraz po odpaleniu przez 1-2 sekundy pracuje na nieco wyższych obrotach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Iron
Motocyklista
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Górnośląskie SD
|
Wysłany: Sob 22:55, 24 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
W układach wtryskowych nie ma jako takiego ssania znanego z zasilania gaźnikowego .
Analogiczny jednak efekt , czyli wzbogacenie mieszanki i dodatkowo dobranie czasu wtrysku realizuje sterownik zapłonu np. m.in. sygnału z czujnika temperatury cieczy chłodzącej .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawa
A
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 0:47, 22 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Odświeżę temat, bo ostatnio coś mi się w moim moto nie podoba. Po odpaleniu silnika ssanie działa przez kilka sekund, utrzymując obroty na poziomie ~1500 rpm. Potem obroty spadają, aż osiągną ~1000 rpm, co powoduje już lekką czkawkę silnika. Problemu nie ma, gdy dobrze rozgrzeję motocykl. Wówczas na biegu jałowym mam ~1400 rpm. Czy to jest normalna sytuacja, a jeśli nie - to jaki element odpowiada za utrzymywanie silnika na właściwych obrotach?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 1:02, 22 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Za pracę na wolnych obrotach o ile się nie mylę odpowiada synchronizacja wtrysków lub przepustnic. U mnie gdy świece miały ~20tys przebiegu efekt był podobny. Teraz świece dobijają do 20tys, ponad to przydała by mi się synchronizacja i też mam te same objawy jak u Ciebie. Na zimo czkawka i obroty ~1tys.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biały
Motonita
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Pon 9:15, 22 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Taka ciekawostka np. w Varadero z pierwszych roczników na wtrysku jest też klasyczna dźwgnia ssaania jak w gaźnikach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawa
A
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 22:54, 22 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Świece mają 5k km, więc zostaje synchronizacja. Akurat zbliżam się do przelądu . Dam znać o efektach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 0:14, 23 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Przy okazji wyczyść i nasmaruj wszystkie cięgna w okolicy przepustnic. Zdarzały się przypadki, że to brud był ogranicznikiem wolnych obrotów, a nie śrubka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 1:21, 23 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Biały napisał: | Taka ciekawostka np. w Varadero z pierwszych roczników na wtrysku jest też klasyczna dźwgnia ssaania jak w gaźnikach |
Zgadza się, do 05r. włącznie, ale ta dźwigienka uchyla tylko odrobinę przepustnicę i w ten sposób realizuje tzw. "ssanie"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|