|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciask
A1
Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Płock
|
Wysłany: Sob 9:33, 19 Lip 2014 Temat postu: Spieniony olej |
|
|
Ostatnio spojrzałem na okienko rewizyjne poziomu oleju bezpośrednio po wyłączeniu silnika po trasie i na powierzchni była lekka piana olejowa. Zniknęła po klikunastu sekundach. Kolor normalny- nie "mleczny". Też tak macie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Sob 10:24, 19 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
raczej nie,,,
jakiego oleju uzywasz? chyba nie mineralnego
zima jeszcze cos takiego mogloby sie moze i zdazyc,,, woda mogla sie osadzic na skutek roznicy temp ale latem jesszcze czegos takiego nie widzialem
nie dolewales oleju czasem ostatnio? moze inna lepkosc?
zaobserwuj czy to regula
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciask
A1
Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Płock
|
Wysłany: Sob 11:00, 19 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Olej wymieniony 2kkm temu na motula 5100 i żadnych dolewek nie było. Poobserwuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Radek_Pastuszka
Motocyklista
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: WOŁOMIN
|
Wysłany: Nie 21:11, 20 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Ja mam półsyntetyk motula 5100 i nic takiego się nie dzieje. Nawet po 4500 km. Chociaż zauważyłem, że trochę oleju mi ubywa...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hada
Motocyklista
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 19:26, 21 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Może to Motul z Allegro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciask
A1
Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Płock
|
Wysłany: Pon 21:33, 21 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Motul od Brzo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciask
A1
Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Płock
|
Wysłany: Czw 9:56, 21 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Poobserwowałem i podzielę się spostrzeżeniami:
Po konsultacjach z zawodowymi specami od oleju, uzyskałem informację, że może resztka poprzedniego oleju nie lubi się z Motulem i dlatego się pieni- zalecenie- wymienić i zalać takim samym olejem. Zakupiłem więc kolejną bańkę Motul 5100 10W-40, pochodzenie na 100% od oficjalnego polskiego dystrybutora, zlałem stary olej, wlałem świeży i od razu odbyłem jazdę testową. Efekt- dokładnie taka sama piana jak poprzednio- czyli bąbelki na powierzchni, które znikają po kilkudziesięciu sekundach. Po przejechaniu ok 800 km sytuacja stabilna, bez żadnych innych dziwnych objawów.
Porównałem do innych moto- w Kawasaki Z750 nie ma nawet 1 bąbelka, w Hondzie Varadero- podobnie jak u mnie- delikatna piana na powierzchni po wyłączeniu.
Konsultacja z mechanikiem motocyklowym i odpowiedź, że niektóre moto tak robią i żeby się nie przejmować.
Przed rozpoczęciem nieprzejmowania się, zdecydowałem się jeszcze na ostatnią próbę- wymiana oleju wraz z filtrem na syntetyczny Motul 7100 10W-10. Efekt- drastyczna poprawa, piana zniknęła, po wyłączeniu silnika w okienku kontrolnym widać tylko pojedyncze pęcherzyki powietrza na powierzchni, znikają prawie natychmiast.
Nie wiem jaka była przyczyna, bo niby Motul 5100 spełnia wymagania Suzuki,, ale wiem co pomogło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SoH
Motocyklista
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik
|
Wysłany: Czw 14:27, 21 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
A czemu te bąbelki są niby złe?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciask
A1
Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Płock
|
Wysłany: Czw 14:50, 21 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Bo jak ich będzie za dużo, czyli powstanie piana, to może dostać się ona w pompę oleju co pogorszy smarowanie i może doprowadzić do uszkodzenia pompy lub nawet silnika
Ogólnie pieniący się olej to niepożądane zjawisko, tak przynajmniej twierdzą specjaliści od tematu.
Dlatego do olejów dodawane są substancję mające temu zapobiec.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Czw 16:49, 21 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
piana to u gory jak juz, a pompa przez "smoka" zasysa raczej ze spodu silnika...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekjx1
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: dolnośląskie/BLC
|
Wysłany: Czw 17:58, 21 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
jakby nie było tej rewizji to by nie było tego problemu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciask
A1
Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Płock
|
Wysłany: Czw 20:14, 21 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Coliniak- jeśli olej jest spieniony, to znaczy, że jest w nim powietrze- w całej objętości, nie tylko na wierzchu, a to zmienia jego parametry. Przecież po to dodaje się do olejów preparaty zapobiegające spienianiu, żeby uniknąć tego zjawiska.
Krzysiekjx1- co racja to racja- w poprzedniej Hondzie CB750 był bagnet i nie przyszło mi do głowy zastanawiać się nad tematem. Ale w DL-u jest rewizja, więc pojawił się problem Czyli- czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|