Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

spalanie V-strom 650
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siodemka
A2



Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krk/Mlc

PostWysłany: Sob 12:56, 28 Lip 2012    Temat postu:

SławekB napisał:
Też się wam tak szybko włącza rezerwa?


Tak, dlatego zawsze patrze na przejechane km .. tzn mile Smile.
Przy spokojnej jeździe zasięg mam 400km Smile ~250mil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skalar
Motocyklista



Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 16:07, 28 Lip 2012    Temat postu:

SławekB napisał:

Też się wam tak szybko włącza rezerwa?

Przy dynamicznej jeździe i zakrętach nie włączyła mi się II rezerwa Sad. Po zatrzymaniu z braku paliwa i ponownym przekeceniu kluczyka dopiero się objawiła.
Skończyo się pchaniem ponad 1km do stacji Evil or Very Mad
Akcja powtarzana 2 razy - drugi raz miałem stację po drugiej stronie drogi ekspresowej. Confused

Wskaźnik działa poprawnie i się nie zawiesza to przelewanie paliwa w zbiorniku potrafi oszukać wskazania (wskazanie jest "uspokajane" przez elektronikę).

Przebieg po uwzględnieniu stylu jazdy jest bezpieczniejszym wskaźnikiem lub korzystanie tylko z pierwszej rezerwy Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Sob 16:58, 28 Lip 2012    Temat postu:

Jeżdżąc po mieście tankuje zawsze, aż mi włożony do końca pistolet odskakuje (wchodzi ok 14l), a jak w trasie to tankuje po korek (20l). Jeżdżąc więc po mieście mam ok 300km zasięgu, a na trasie spokojnie ponad 400. Nauczyłem się więc patrzeć na kontrolki. Jak mi się zapala "2 rezerwa" to wiem, że mam ok 50km. jak zapala się "pierwsza" to wiem, że mam ok 100km... Z kolei jak mam 2 kreski to ok 150km zasięgu... Przy trzech kreskach się nie zastanawiam tylko jadę Laughing

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Sob 17:02, 28 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 11:26, 29 Lip 2012    Temat postu:

Jak jeżdżę po mieście to pierwsza rezerwa włącza mi się już przy 290km a następna 340km.
Jeżdżąc kiedyś po mieście zgodnie z przepisami ( masakra ) zrobiłem na zbiorniku ok 450km.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SławekB
A



Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tuchola

PostWysłany: Nie 13:00, 29 Lip 2012    Temat postu:

Ja na "drugiej" rezerwie zrobiłem jakieś 50km i zostało 3,5litra paliwa. Pytanie czy da radę wszystko "wyssać"?

Czyli w miarę spokojny zasięg to jakieś 350-380km.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MANOS
Motocyklista



Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 20:37, 29 Lip 2012    Temat postu:

rezerwa 1 to 4,5l wachy, rezerwa 2 włącza się przy 3l wachy,
Pierwsza rezerwa powinna zapalać się po zużyciu 17,5l czyli przy spalaniu 5 l/100km po przejechaniu 350km.
jeden kwadracik we wskaźniku paliwa to niecałe 4,4l.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SławekB
A



Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tuchola

PostWysłany: Pon 11:48, 30 Lip 2012    Temat postu:

A mi rezerwa 1 i rezerwa2 włączyła się dużo szybciej. Spalanie wyszło 4,8 Cóż. Widać tak już ma Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mikmac
A



Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 10:17, 03 Sie 2012    Temat postu:

mi w obu DL podobnie dzialaja liczniki. Najpierw 150-180km na pierwszej kresce (zalezne od stylu) pozniej mniej wiecej co 50, na ostatniej rezerwie jakies 60km zasiegu (sprawdzone, tyle przejechal i jeszcze nie zgasl).
Najwiecej udalo mi sie wlac 21,8, wiec raczej bylo juz kompletnie pusto, bo bardzo ciezko wlac "pod korek". Przejechalem wtedy 580km na baku, emerycka jazda 90-110 w trasie, siostra sie uczyla jezdzic na swoim moto a ja asekurowalem z tylu... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maikpl
A



Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 12:43, 03 Sie 2012    Temat postu:

Mi przy emeryckiej jeździe wychodzi zawsze 4.0litra na 100km. Prędkości jakie osiągam to 80-110 km/h. Przy wyprzedzaniu czasami dochodzi do 170km/h Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maikpl dnia Pią 12:46, 03 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarekŁ
A1



Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łosice

PostWysłany: Sob 15:08, 04 Sie 2012    Temat postu:

Wczoraj zrobiłem sobie test: Siemiatycze-Bielsk Podlaski-Siemiatycze.Trasa K-19, dość ruchliwa. Tankowanie pod korek w Siemiatyczach. Trasa wyniosła równo 100km. Prędkość 90-110km/h, 2 razy wyprzedzanie-do 140. Powrót do Siemiatycz i pod ten sam dystrybutor. Niespodzianka! 3,82 l/100!!!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
greentop
A



Dołączył: 29 Lut 2012
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Połomia

PostWysłany: Pią 15:06, 10 Sie 2012    Temat postu:

MarekŁ napisał:
...3,82 l/100!!!!!

Shocked

Najspokojniej jak umiem, prędkości ok.100kmh, max 130kmh, RPM jak się da <5000, = 4,44l/100km
Normalnie, dynamicznie przyspieszając ale bez pałowania, prędkości ok 120kmh, max 170kmh = 4,75l/100km

Wszystko poza miastem, szyba w dole+deflektor, kufer centralny, ja 80kg
Jak dołożę plecaczek to spalanie +0,5l/100km

Przebieg na baku powyżej 400km to najniższy akceptowalny dla mnie wynik - nielubie tankować, bo do roboty mam minimum 46km a bena kończy się zawsze jak nie mam czasu Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kriss
A



Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kołobrzeg

PostWysłany: Pon 16:30, 13 Sie 2012    Temat postu:

Trasa - Kołobrzeg - Wrocław z plecaczkiem i centralnym kuferkiem pełnym - 4,7 przy emeryckiej jeździe Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
naturalnie
A1



Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Sob 14:30, 08 Wrz 2012    Temat postu:

Jeżdżę nowym DL i z przykrością muszę przyznać że spalanie jakie opisujecie jest dla mnie nie osiągalne. Suzi mam od nowości i obchodzę się z nią z szacunkiem, docierana zgodnie z instrukcją. Aktualny przebieg to ok. 12.000 km. Spalanie 8,6 średnie z 2kkm max. spalanie na autostradzie w dwie osoby + kufer centralny to 9,2 na odcinku 200 km. Po dwustu kilometrach tankowanie! Prędkość 140 do 175. Średnio trzymam obroty 6500 w trasie.
Jeżeli chodzi o minimalne to ok 4,7 ale to była jazda w większości zgodnie z przepisami. Mam wrażenie że wraz z ze wzrostem przebiegu wzrasta średnie spalanie. Jeżdżąc delikatnie ale z rozsądkiem czyli max. licznikowe 140 km/h /GPS pokazuje 132 km/h/ osiągam średnie spalanie spalanie w granicach 6l. Problem zaczyna się na autostradach kiedy trzeba zwiększyć dynamikę i podgonić żeby cię nie rozjechali. Pali wtedy ile jej się wleje.
Jestem przed serwisem po 12 kkm, zgłaszałem problem, ich zdaniem spalanie jest za wysokie /moim również wybór tego motocykla był podyktowany jego ekonomicznością, dane producenta mówią o średnim spalaniu 3,7/. Zobaczę co chłopaki powiedzą. Dodam że dane z komputera odpowiadają pomiarom na stacji. Proszę użytkowników nowych DL o opisanie jak wygląda u nich spalanie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 16:01, 08 Wrz 2012    Temat postu:

Wracałem kiedyś z Wrocka do Warszawy i ustawiłem komputer w GPSie na pomiar średniej prędkości z tej trasy. Cisnąłem ile fabryka dała, cały czas gdzie mogłem full gaz.
W janakach średnia prędkość była na poziomie 99km/h.
Prędkości maxymalne i wyszło mi spalanie 6,2 l/100.
Mam K8


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kiwi
A1



Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bogatynia/Opolno Zdrój

PostWysłany: Sob 16:24, 08 Wrz 2012    Temat postu:

Po rocznej eksploatacji nowego DL-a zużycie średnie paliwa wynosi 4,2l.Przy prędkościach 110-120km zużycie na trasie 3,8l.Po zamontowaniu kufra o poj. 63l zużycie wzrosło do 4.3-4,7l przy tych prędkościach.Moja rada to odciążyć moto,płynnie działać gazem,mało hamować,lać pewne paliwo i dbać o wtryski chemią.Efekty będą widoczne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chinczykkrak
A



Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Skawina

PostWysłany: Sob 17:26, 08 Wrz 2012    Temat postu:

Ja posiadam Dl 650 rocznik 2007. W tym roku zrobiłem dłuższą trase (3.970 km), i ku mojemu zdziwieniu, w drodze powrotnej na trasie Włochy - Austria, prędkość 90-120 km/h ( drogi lokalne, ekspresowe i autostrady ), suzuki połakomiło się tylko na 3,3 litra benzynki !!!( to jest mój rekord Smile), A w terenie górzystym największe spalanie 4,8 l. Nadmieniam, że podróżowałem sam , bez kufrów a jedynie z dwoma torbami typu wałek. Więc mam super oszczędny Dl-ek Smile.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 2:55, 09 Wrz 2012    Temat postu:

naturalnie napisał:
Jeżdżę nowym DL i z przykrością muszę przyznać że spalanie jakie opisujecie jest dla mnie nie osiągalne. Suzi mam od nowości i obchodzę się z nią z szacunkiem, docierana zgodnie z instrukcją. Aktualny przebieg to ok. 12.000 km. Spalanie 8,6 średnie z 2kkm max. spalanie na autostradzie w dwie osoby + kufer centralny to 9,2 na odcinku 200 km. Po dwustu kilometrach tankowanie! Prędkość 140 do 175. Średnio trzymam obroty 6500 w trasie.
Jeżeli chodzi o minimalne to ok 4,7 ale to była jazda w większości zgodnie z przepisami. Mam wrażenie że wraz z ze wzrostem przebiegu wzrasta średnie spalanie. Jeżdżąc delikatnie ale z rozsądkiem czyli max. licznikowe 140 km/h /GPS pokazuje 132 km/h/ osiągam średnie spalanie spalanie w granicach 6l. Problem zaczyna się na autostradach kiedy trzeba zwiększyć dynamikę i podgonić żeby cię nie rozjechali. Pali wtedy ile jej się wleje.
Jestem przed serwisem po 12 kkm, zgłaszałem problem, ich zdaniem spalanie jest za wysokie /moim również wybór tego motocykla był podyktowany jego ekonomicznością, dane producenta mówią o średnim spalaniu 3,7/. Zobaczę co chłopaki powiedzą. Dodam że dane z komputera odpowiadają pomiarom na stacji. Proszę użytkowników nowych DL o opisanie jak wygląda u nich spalanie?

Moim zdaniem Twoje spalanie to nie tragedia. Smile
Pisałeś o prędkościach rzędu 140-175. Mały DL w tej sytuacji musi swoje spalić.
Weź poprawkę na to, że większość opisywanych tu spalań jest na zasadzie jadę autostradą 110 km/h i spalił mi 3 litry. Wink
Nie wiem jak można autostradą jechać 110 km/h, chyba bym się wolał przejść pieszo. Wink
Tak na poważnie użytkowując małego DL średnio poruszam się w zakresie obrotów pomiędzy 6000-8000 i jak do tej pory maksymalnie robię 380km na baku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 21:58, 09 Wrz 2012    Temat postu:

chinczykkrak napisał:
prędkość 90-120 km/h ( drogi lokalne, ekspresowe i autostrady ), suzuki połakomiło się tylko na 3,3 litra benzynki !!!( to jest mój rekord Smile), A w terenie górzystym największe spalanie 4,8 l. Nadmieniam, że podróżowałem sam , bez kufrów a jedynie z dwoma torbami typu wałek. Więc mam super oszczędny Dl-ek Smile.


Ja przy takich prędkościach ustanowiłem dziś nowy rekord w lytrze - 5,3l/100 km! Pobiłem o 1 litr najlepszy wynik na przestrzeni 3 lat. Spokojna jazda w grupce i przy prędkościach 90-110 dobrze działa na spalanie Wink

A może to przez mniejszy pobór prądu przez xenon? Very Happy W porównaniu do halogenów i jazdy na długich... :/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paweł1111
A1



Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wyszków

PostWysłany: Czw 15:31, 13 Wrz 2012    Temat postu:

Witam . Mam takie pytanie czy możliwe jest to że dl 650 po wizycie w ASO i synchronizacji przepustnic , zaczął więcej palić ? Jeszcze tego dokładnie nie sprawdzałem ale mam takie wrażenie. Czy podczas synchro. mogli przestawić coś w kąpie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Czw 15:52, 13 Wrz 2012    Temat postu:

czytam ten temat i sie wkurwiam Very Happy Very Happy Czlowiek stara sie oszczedzac na trasie i 220 km/h na zegarach nie przekraczac i rezerwa juz sie swieci po przejechaniu 200 km, do bani, a Wy mi tu, ze 3,3 litra spalil maluch albo 5,3 duzy..., ehh

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paweł1111
A1



Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wyszków

PostWysłany: Nie 19:20, 16 Wrz 2012    Temat postu:

Jeszcze raz proszę o poradę. Jak możliwe jest to że dl 650 po wizycie w ASO i synchro. przepustnic zwiększył spalanie z 4.5l /100km na 6.40l/100km. Jeżdżę spokojnie 90-110km/h . Co może być przyczyną takiego wzrostu zużycia paliwa .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
puzon
Motonita



Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 815
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 20:01, 16 Wrz 2012    Temat postu:

Ja mam K7 na każdym baku ponad 400km To fakt że leję pod korek ale spalanie w okolicach 5l uważam za satysfakcujący wynik .

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez puzon dnia Nie 20:02, 16 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Luti
A



Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reszel

PostWysłany: Nie 20:46, 16 Wrz 2012    Temat postu:

Mój w drodze powrotnej z Nędzy, jak zdechł na końcówce A1 pod Łodzią, na liczniku miał wybite 478km. Trasa zlotowa po Czechach, trochę bystrzej od Częstochowy gierkówką i A1. Zalewany pod korek na centralce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MANOS
Motocyklista



Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 21:13, 16 Wrz 2012    Temat postu:

Solo z kufrem centralnym, szyba na max, stopka centralna, pług, prędkość do 110 czasami wyprzedzanie 140-150 -miasto/trasa pól na pół- spalanie poniżej 4,5l/100
Z pasażerem te same parametry co wyżej prędkość 140-150 i więcej przy wyprzedzaniu -całość trasa powyżej 5l/100km.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
naturalnie
A1



Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Pią 16:42, 28 Wrz 2012    Temat postu:

Jestem po dwóch wizytach w serwisie. Pierwsza -wymienione materiały eksploatacyjne /filtr na K&N, olej, świece, regulacja przepustnicy/. Spalanie bez zmian tzn. 7-8l. Druga wizyta w serwisie - wymieniona sonda Lambda spalanie 5,7 z dystansu 139 km.
Dokonałem pomiaru na trasie do serwisu /średnie spalanie 7,2 i na trasie identyczne powrotnej do domu. Styl jazdy zbliżony. Tzn. ostatnie 20 km wolniej ponieważ padał deszcz. Zobaczymy jak kolejne kilometry... W niedzielę kolejne testy. Spalanie 5,7 jest z autostradowej prędkości:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kostass
Motocyklista



Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 20:11, 28 Wrz 2012    Temat postu:

Nalej lepszego paliwa , 98 albo 100 oktanów i zobacz co sie stanie . Twoje spalanie nie jest normalne . Mnie z dwoma osobami i bagazami wyszło 3,9 fakt ze tempo było emeryckie ale zawsze to 3,9

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lapi
A1



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 21:18, 28 Wrz 2012    Temat postu:

Mi na nowym DL po mieście z kufrem centralnym przy dynamicznej jeździe i korkach komputer pokazuje 5,5 l. Jak zatankuje po raz drugi to sprawdzę czy nie przekłamuje.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lapi dnia Pią 21:27, 28 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Sob 19:01, 29 Wrz 2012    Temat postu:

Podziele sie z Wami spalaniem motocykli ktore aktualnie posiadam, czyli DL1000 i XT1200Z.

Spalania DLa ze wzgledu na jego narowistsc to:
spokojnie 5 do 6 l/100km
normalnie 6 max 7 l/100km
ostro, autostrady itd.. max 8l

XT1200Z to:
spokojnie 4,5 4,8 do 5l/100km
normalnie to 5 do 5,5 l
ostro 6 max 6,5l

wszystkie pomiary dokonane z pasazerka i bagazami, przewaznie po gorskich drogach. Idea


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pon 12:37, 22 Lip 2013    Temat postu:

Trochę o spalaniu na Ścigacz.pl

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 18:26, 22 Lip 2013    Temat postu:

Floydoo napisał:
Podziele sie z Wami spalaniem motocykli ktore aktualnie posiadam, czyli DL1000 i XT1200Z.

Spalania DLa ze wzgledu na jego narowistsc to:
spokojnie 5 do 6 l/100km
normalnie 6 max 7 l/100km
ostro, autostrady itd.. max 8l

XT1200Z to:
spokojnie 4,5 4,8 do 5l/100km
normalnie to 5 do 5,5 l
ostro 6 max 6,5l

wszystkie pomiary dokonane z pasazerka i bagazami, przewaznie po gorskich drogach. Idea


F 800 GS Adventure:
spokojnie - 3-4 l/100km (jadąc do 80 km/h)
normalnie - 5 l/100 km
ostro - 6 l/100 km

Testowane na dystansie 250 km. Bardzo ekonomiczny silnik, ale brakuje mu dołu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Wto 8:34, 23 Lip 2013    Temat postu:

Ja jestem świeżo po wyprawie do Gruzji i po przejechaniu 7785 km wyszło mi średnie spalanie 5,2 l/100 km. W sumie to dobry wynik, bo na Ukrainie i w Rosji jechaliśmy dość szybko (do 140 km/h), a w Gruzji było dużo szutrowych i kamienistych dróg i jazda na wysokich obrotach na 2-gim biegu. Motocykl ze mną i trzema kuframi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Pon 14:10, 26 Sie 2013    Temat postu:

Większość z was pisze o minimalnym spalaniu i jak najbardziej oszczędnej jeździe. Mnie ciekawi jak u was wygląda spalanie w normalnych warunkach na trasie co zazwyczaj wiąże się z zaladowanymi kuframi (czasem + pasażer).

Właśnie założyłem alukufry i szykuje się na Bałkany dlatego pytam. Moje średnie spalanie do tej pory z lekkim bagażem + pasażer, jazda do 120 to 4-4,5l. Jadąc z kuframi bardzo się to spalanie podniesie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MichaelloEs
A



Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bieruń

PostWysłany: Pon 14:48, 26 Sie 2013    Temat postu:

Ten test na sciagacz-u nie do konca do mnie przemawia. Choć mam Dl-a 650 z 2006 to wydaje mi się, że spalanie przy dynamicznej jezdzie z odcinami nie całe 5l jest nie osiagalne.
Ostatnio tankowalem do pełna, jadac dwu pasem W-wa => K-ce jechałem z predkosciami ok. 140-160, momentami 190km/h i po przejechaniu ok. 260km migła mi I kontrolka rezerwy, czyli zostało ok. 5 litrów w baku jeszcze. Dodam, ze jechalem sam bez obciążenia, tylko kufer centralny prawie pusty:D. Wychodzi na to, ze łyknał mi około 7l/100km i co powiecie na to????
Patrząc na włascicieli litrów i przy ich "ostrej" jeździe wychodzi 8l/100km pytam sie wprost - czemu od razu nie kupić 1000-ca, liter w tą czy w tamtą bez róznicy a moc widoczna:D


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MichaelloEs dnia Pon 14:54, 26 Sie 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 0:37, 27 Sie 2013    Temat postu:

Trzy lata temu jechałem na pogrzeb Iziego z AT.
To było 5.08.2010, w tamtą stronę z afrykańcami, solo, kufer 4.44/100km i tak do 130kmh na dystansie z Warszawy do Wrocka (tam tankowałem).
W drugą stronę leciałem ile fabryka dała, na automapie ustawiłem komputer i chciałem zrobić średnią prędkość 100kmh ( nie udało się było śr 98kmh) wyszło 5,76/100km.

Podpieram się statystyką z motostat.pl.
Wiem że tankowałem gdzies za Wrockiem na 8, przy śmiesznym rondzie na dłuuuugiej porstej a potem zatrzymałem się dopiero w Piasecznie. trasę zrobiłem w 3,5h no może w 4.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Wto 0:38, 27 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misiek76
Motonita



Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 532
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Puławy

PostWysłany: Czw 15:03, 29 Sie 2013    Temat postu:

u mnie średnie spalanie prawie zawsze wychodzi 4,8l/100km - przy tzw "normalnej jeździe" , najmniej kiedyś wyszło 4,3l a najwiecej 5,1.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aro61
A



Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Janowice

PostWysłany: Nie 9:38, 15 Wrz 2013    Temat postu:

Witajcie. W pierwszej dekadzie przejechaliśmy Rumunie w trzy Dl 650 i jeden RT 1150 . Moja łączna trasa wyniosła 2663 km a średnie spalanie 3,7 . Motorek był dość mocno załadowany , dwie osoby i trzy kufry . Informacje o spalaniu podaje mi na bieżąco kom. pokładowy . Od września zeszłego roku dosiadam nowego Dl -ka 650. Na liczniku ma obecnie blisko 15000 km. W pierwszej dekadzie sierpnia .

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Aro61 dnia Nie 9:51, 15 Wrz 2013, w całości zmieniany 9 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Staszek
Motonita



Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Północna Polska

PostWysłany: Pon 14:35, 16 Wrz 2013    Temat postu:

O spalaniu napisałem już w wątku o varadero kontra dl 650. Generalnie niskie spalanie przy załadowaniu w dwie osoby, trzy kufry i sporo bagażu w nich i na nich utrzymuje się jedynie w zakresie prędkości licznikowych do 110-120 km/h. - lub inaczej mówiąc do max. 5,5 tys. obrotów na 6 biegu. Powyżej spalanie rośnie w postępie geometrycznym Smile w stosunku do zwiększania prędkości - przy około 7.000 obrotów było to max. 300km do zapalenia się drugiej rezerwy..
Zatem mój wniosek jest taki, że przy szybszych przelotach i w pełnym rynsztunku mały deel pali tyle co większe motocykle, a swoją oszczędność potwierdza na bocznych drogach, gdzie jedzie się w zakresie tych 5 - 5,5 tys. obrotów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Staszek dnia Pon 14:40, 16 Wrz 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
plutko
A1



Dołączył: 31 Mar 2014
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 12:12, 31 Mar 2014    Temat postu:

Podłączam się pod wątek, bo dość wysokie spalanie mi wyskoczyło.
V-strom 650 z 2005 r. i wyszło mi 8,75l na autostradzie. Przyznaję, że cisnąłem dość ostro, ale nigdy aż tak wysoko nie miałem. Myślicie, że warto go sprawdzić w serwisie czy najpierw próba spokojniejszej jazdy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spolski
Motocyklista



Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 12:21, 31 Mar 2014    Temat postu:

Taka mała uwaga Panowie. Sprawdźcie przy użyciu GPS-a o ile przekłamuje Wasz licznik. Bo zwykle jest to ok 10% i wtedy zwykłe przeliczanie w oparciu o licznik powoduje zaniżenie faktycznego spalania również o 10% czyli ok 0,5l/00km.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rexed
A



Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 9:49, 01 Kwi 2014    Temat postu:

Generalnie, to koło 5 l/100km (DL 650 z 2004 r.).
Ale też nie jestem jakimś wybitnym wariatem i nie palę gumy z każdych świateł, a w trasie rzadko 130 przekraczam.

Na dłuższej trasie lekko jadąc udało mi sie 4,1 l/100km, a jeżeli wypady były krótkie, miasto, teren, to koło 5,6 l/100km.

Nie będę pisał 4,95, czy 5,105 l/100km, bo wyników nie podaje się z dokładnością większą niż wynosi jakaś określona niepewność pomiarowa, ta zaś wynika z rozkładu (rozrzutu) wyników, czy zwyczajnie z dokładności pomiarów (nigdy nie nalejesz idealnie tyle samo na stacji) Wink

Jako ciekawostkę podam, że poprzedni właściciel podobno spalił 3,5 l/100km jak jechał nią przez Rumunię. Wydawał się dość konkretnym facetem, więc można mu wierzyć, albo przynajmniej "w każdej bajce jest ziarno prawdy).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rexed dnia Czw 14:25, 15 Maj 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mar111cin
Motonita



Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FSW

PostWysłany: Nie 10:45, 20 Kwi 2014    Temat postu:

Spolski, nie wiem jak w V-Stromie, ale w licznikach jest tak, że prędkościomierz, a dalmierz to dwa inne wskazania. O ile prędkościomierz oszukuje na prędkości, o tyle dalmierz pokazuje dobrą drogę (przy oponach jak producent nakazał)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spolski
Motocyklista



Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 10:56, 20 Kwi 2014    Temat postu:

mar111cin napisał:
Spolski, nie wiem jak w V-Stromie, ale w licznikach jest tak, że prędkościomierz, a dalmierz to dwa inne wskazania. O ile prędkościomierz oszukuje na prędkości, o tyle dalmierz pokazuje dobrą drogę (przy oponach jak producent nakazał)


W Dl-u licznika jeszcze nie porównywałem z GPS-em, a jedynie prędkościomierz, natomiast robiłem takie testy w 3 autach i zawsze przekłamanie obu instrumentów było podobne. Zaciekawiłeś mnie jednak i zrobię to jeszcze raz, w pojazdach które obecnie mam na stanie.

Oczywiście, w samochodach przekłamania są jeszcze większe w przypadku nawierzchni o gorszej przyczepności.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mar111cin
Motonita



Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FSW

PostWysłany: Nie 12:36, 20 Kwi 2014    Temat postu:

Powiem na jakiej podstawie do tego doszedłem.

Do samochodu założyłem coś takiego jak UKP (wpisz w google, V-Stroma jak nabędę to też się postaram w to wyposażyć. o ile ma stałe ciśnienie wtrysku benzyny?)

I tam ustawiając go chciałem żeby zarówno UKP i licznik samochodowy pokazywały tą sąmą przejechaną odległość. Jak już tak ustawiłem, to na UKP teraz widzę prędkość o 4-6km/h niższą niż na liczniku samochodowych (UKP nie ma przekłamania) a odległość jest pokazywana taka sama.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Pon 23:14, 21 Kwi 2014    Temat postu:

Dzisiaj z racji wieczornego wypadu nad morze sprawdziłem w osiemsecie przekłamanie licznika. Że jest, każdy wie, ale...
Po wyjechaniu ze Szczecina na "trójkę" odkręciłem się do 140 i leciałem tak aż do końca dwupasmówki (33.6 km, ze zdjęciem w Kliniskach Cool ).
Równocześnie skasowałem wskazanie kompa co do średniej prędkości.
Co wyszło Question Question Question
O ile dość mocno się przykładałem, do trzymania 140km/h na liczniku, to komputer jako prędkość średnią pokazał już tylko 132km/h. Czyli więc jakby przekłamanie prędkościomierza było z góry założone, ale już licznik odległości był "poprawnie" skalibrowany Question Question Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matt
Motonita



Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Rzeszów/Jędrzejów

PostWysłany: Wto 16:34, 06 Maj 2014    Temat postu:

Na Polskich drogach po zrobieniu 1200km stwiwrdzam:

Spokojnie (tzn do 90-100km/h) ok 4,2L/100km
Dynamicznie (manetka na full przy przyspieszaniu, vmax ok 130-140km/h) ok 4,8L
Prędkości >160km/h -> ok 5,3 -5, 8L


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Staszek
Motonita



Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Północna Polska

PostWysłany: Wto 17:02, 06 Maj 2014    Temat postu:

Prędkości (licznikowe):
- <120km/h - około 4l/100km
- =130km/h - około 5,3l/100km
- >160km/h , <=180km/h - nieco ponad 7l/100km. NIESTETY, tu oszczędności z posiadania małego deela się kończą.

Zobaczyć zapalającą się kontrolkę rezerwy po przejechaniu trochę ponad 200km - bezcenne. Tankowanie na stacji już trochę jednak boleśnie odczuwalne, ale nadal możliwe po zapłaceniu kartą VISA Smile

Powyższe dane dotyczą motocykla z trzema kuframi i dwoma osobami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jerresso
A



Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 18:01, 06 Maj 2014    Temat postu:

Ja na podstawie 26 tankowań po różnych trasach (swoją drogą polecam Androidowy Fuelio), czyli wypaleniu 322,13 l mogę podać następujące statystyki:

min: 3,16 l /100 km
srd: 5,04 l /100 km
max: 8,86 l /100 km (to chyba jak ciąłem po autostradzie do Poznania prawie maksem cały czas...).

Średnie tankowanie 12,39 l, za średnio 68,82 zł

Średni koszt za km: 0,77 zł


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jerresso dnia Wto 18:01, 06 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mar111cin
Motonita



Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FSW

PostWysłany: Nie 9:12, 11 Maj 2014    Temat postu:

Potraficie określić, jak gasną kontrolki paliwa, to ile paliwa v-strom zużył / zostało w baku? Wiem, że nie gasną one równomiernie, ale każda odpowiada jakiemuś ubytkowi paliwa z baku. Ostatnia kontrolka to jest że zostało 5l tak? a jak mruga to 3litry?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jaca
Motonita



Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom

PostWysłany: Nie 9:32, 11 Maj 2014    Temat postu:

mar111cin napisał:
Ostatnia kontrolka to jest że zostało 5l tak? a jak mruga to 3litry?
Jakoś tak będzie.
Ostatnia kontrolka..... przejechałem trochę i zalałem 18 litrów.
Na tej mrugającej zrobiłem kiedyś 60 km ale ile wtedy weszło nie pamiętam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jerresso
A



Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 12:55, 11 Maj 2014    Temat postu:

W instrukcji jest to napisane (DL650, 2007):
- jeżeli ikonka paliwa zaczyna migać, pozostało mniej niż 4,5 l
- jeżeli miga ikonka paliwa i prostokąt poziomu, pozostało mniej niż 3,0 l


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 2 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin