|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boren
Motocyklista
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 17:31, 01 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Kojot85 napisał: | Wg kompa nowy model 650 średnio 5,1 litra na dystansie 5710km. |
no to zazdroszczę. Moja K5 poniżej 6 nie chce zejść
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekjx1
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: dolnośląskie/BLC
|
Wysłany: Sob 17:57, 01 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
wszystko zależy od sposobu eksploatacji nie pokonuje tras,nie nastawiam się na ekonomie,wiec jeszcze do 4 nie zszedłem (jest to możliwe) a przy spokojnej jeździe 4,5 starcza a jak bardziej żwawo to ok 5 ale nie kręcę powyżej 5t (może gdzieś tam chwilowo )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Sob 21:46, 01 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
U mnie w tym roku 4,5k km i średnia 4,65l , a minimalna 4,08l
Powiem, że mój najlepszy pojazd jaki miałem, to nawet simson 12 lat temu palił mi więcej xD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boren
Motocyklista
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 23:12, 01 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
no to pięknie. To albo ja nie potrafię jeździć albo mi wycieka paliwo Tyle że ja 90% to w mieście,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekjx1
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: dolnośląskie/BLC
|
Wysłany: Sob 23:35, 01 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Boren napisał: | no to pięknie. To albo ja nie potrafię jeździć albo mi wycieka paliwo Tyle że ja 90% to w mieście, |
może po prostu nie ten typ motocykla nabyłeś i jeździsz nie turystycznie to tyle co wiem jak potraktujesz V2 jak ściga to 8 mu braknie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boren
Motocyklista
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 23:53, 01 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
czasami odkręcam nie przeczę. Ale normalnie ciągnę do 4-5 tyś. Nie więcej,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Pon 23:20, 03 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Boren, ja potrafię przejechać dystans około 50km i bez trudu mieć średnie spalanie w granicach 3-3,5l , a w drugą stronę to też potrafię mieć średnie spalanie 9l. Na prawdę spalanie zależy od dużej ilości warunków. Jak założyłem UKP, to widzę jak ono się kształtuje w różnych okolicznościach. Jadąc za tirem 80km/h mamy spalanie i nawet 2,8l i to obładowany kuframi i pasażerką, po czym jadąc 160-170km/h mamy spalanie 9l
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mar111cin dnia Pon 23:21, 03 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Whisper
Motocyklista
Dołączył: 08 Sty 2014
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Spod Warszawy
|
Wysłany: Sob 20:24, 08 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
A u mnie wciąż oscyluje wokół 4,5. W tym roku z 17 tysięcy przejechane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszpn
A1
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 22:25, 10 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
mój 1000 na trasie przy prędkościach do 120km/h średnio 3,5-4,5k obr/min pali od 5,1-5,6L
W mieście około 6-7
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j23a
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 987
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Pon 23:12, 10 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
U mnie średnia wychodzi 5,5-5,6 l/100 km. Silnik kręcę tak do 6000 obr/min. Z innej strony, mój DL, tylko z kierownikiem, nawet niezapakowany, to i tak ma co ciągnąć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Primo
A
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 21:15, 11 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
j23a napisał: | U mnie średnia wychodzi 5,5-5,6 l/100 km. Silnik kręcę tak do 6000 obr/min. Z innej strony, mój DL, tylko z kierownikiem, nawet niezapakowany, to i tak ma co ciągnąć |
to Kolega chyba wagę ma odpowiednią
mój K9 to różnie, cykl mieszany trasa i miasto (Wrocek) to koło 6 pali a jak robię las i piachy (mocny teren) to 8 wyżłopie, czasem na trasce samej mieszczę się w 5 ce.
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boren
Motocyklista
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 11:14, 15 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
wczoraj tankowałem. Wyszło mi 6,5. Kręciłem mx do 4-4,5 t obr. Także po emerycku. No to ja już nie wiem jak Wam poniżej 6 litrów spalanie wychodzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Sob 13:25, 15 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
zatankuj pod korek, (ale tak rzeczywiście pod sam korek, że aż się prawie wylewa, to jest około 1,5l więcej, niż nam się wydaje że już jest max).
Przejedź 100km z prędkością 80km/h bez żadnych wyprzedzań, gwałtownych przyśpieszeń itp.
Zatankuj ponownie i się zdziwisz, że pali Ci 3,5l
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boren
Motocyklista
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 14:29, 15 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
zawsze tankuje żeby poziom paliwa pokrywał się z dolnym krańcem króćca.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysztof140568
A2
Dołączył: 15 Lis 2013
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 17:47, 15 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Z żoną 4,6 l. bez żony 4,3 żony są nie ekonomiczne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Sob 20:54, 15 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
jeździj z kochanką, zazwyczaj mają kilka kilo mniej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
welber
A1
Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Nie 0:17, 16 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
w tym sezonie 12000 km i średnio 4,7 l/100km Większość bez plecaczka i z jednym kufrem ale zdarzały się też przeloty z trzema kuframi i plecakiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mati!
Motocyklista
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 402
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 17:10, 25 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
4,1 z plecaczkiem i pustym kufrem z tyłu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motokonio
A2
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 0:13, 15 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Przeciętnie 4,5-5 l/100 km (trasa, miasto)
Minimum 4,06 l/100 km, trasa, max. 110-120 km/h, kilka przystanków, jazda solo i bez bagażu.
Maksimum 5,5 l/100 km - tylko miasto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Breit
A2
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: Sob 2:16, 20 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
U mnie jest bardzo prosta sprawa, jazda 80 - 3,6-3,7. Jazda na ostra na autostradzie 8 litrów. Mówię o solo z bagażem 15-20 kg (i moje skromne 102). Moi koledzy z silnikami 1000 + turystyki najczęściej 6-7, ale niezależnie czy 80 czy 150. Spalanie mało się u nich waha, mały DL jest wrażliwy na prędkość, duża szyba, duży kierowca i jadąc 170 palisz więcej niż kolega na hondzie 1300 jadący obok Ciebie. Przy jeździe 90 na h, to mały DL pali tyle co skuter z górki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mariowarka
A1
Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warka
|
Wysłany: Czw 20:55, 05 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Ja przejechałem pierwszy 1000 km wolniutko (do 100 km/h), solo i bez kufra - komputer pokazywał 3,4 l. Po zamontowaniu kufra i nieco szybszej (do 130) jeździe aktualnie mój DL-650 spala średnio 4,6. Nie spodziewałem się, że tylny kufer aż tak wpływa na spalanie - wożę w nim max 10 kg.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CATE
Motocyklista
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: Nie 16:07, 29 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
średnia z dziś: 3,91L
ale zimno i mokro to i wolniej było
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Nie 18:04, 29 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
AL1 650 najmniej 3,9 max 4,5
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boren
Motocyklista
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 19:57, 29 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
nadal uważam, że jesteście z marsa albo nie wiem skąd są wasze deele. Mój twardo trzyma normę od 6,5 do 7 l/100km
4 l to mi skuter palił
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Boren dnia Nie 19:58, 29 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Nie 20:41, 29 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Radę mam jedną - zrób 100-200km z kimś innym i porównajcie wtedy spalania. (Najlepiej trzymaj jego tempo) Jak dalej będzie tak wysokie spalanie to coś nie tak z układem zasilania - ale ja bardziej obstawiam jazdę na maxa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jędrek30
Motonita
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 650
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 21:07, 29 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Do tej pory wyjeździłem dwa prawie pełne zbiorniki paliwa.
Za pierwszym razem przejechałem 252,5 mili (406,4 km), spalanie 4,23 L/100 km, wlałem 17,18 L.
Różne kombinacje z kuframi jak również jazda bez kufrów.
Za drugim razem przejechałem 249 mil (400,7 km), spalanie 4,34 L/100 km, wlałem 17,39 L.
160 km motocykl bez kufrów i 240 km motocykl tylko z kufrem centralnym (ładunek ok. 3,0 kg).
Nie ukrywam, że pojawiały się krótkie odcinki (autostrada i drogi ekspresowe) z prędkością maks. jaką potrafi osiągnąć DL 650, ok. 35 % dystansu to jazda w górach (Beskid Śląski).
Za każdym razem staram się tankować maks. pod korek, nie mam stopki centralnej, błąd przy tankowaniu może być + - 100 ml więcej nie przewiduję.
Wskaźnik paliwa w moim motocyklu jest trochę dziwny. Myślałem, że każdy prostokącik ze wskaźnika paliwa pozwoli przejechać mniej więcej taki sam dystans ale tak nie jest. Po zatankowaniu do pełna pierwszy prostokącik trzyma się najdłużej, pozwala przejechać ok. 100 mil, drugi znika po przejechaniu już tylko 50 mil, trzeci tak samo, czwarty utrzymuje się jeszcze krócej nie wiem dokładnie ile bo zawsze przegapię
Najlepsze spalanie jakie udało mi się osiągnąć Drag Starem to było podczas wyjazdu do Rumunii, średnie spalanie z całej trasy 3,83 L/100 km. Jazda z załadowanym motocyklem, bez plecaczka i w miarę przepisowo.
EDIT:
W ten weekend (24-26 kwietnia) byliśmy z kolegami w Sudetach i podczas sobotniej przejażdżki mój DL na dystansie 245 mil (394 km) spalił 14,38 L paliwa co dało zaskakujący wynik 3,65 L / 100 km
Wcale nie była to oszczędna jazda, górskie przełęcze (droga stu zakrętów, znaczna część czeskich Sudetów), rzadko kiedy schodziłem poniżej 4 tys. obrotów.
Chyba górskiej powietrze tak dobrze służy mojemu DL'owi.
To co "udało" się zaoszczędzić w górach to "straciłem" wracając A-4 i A-1 do domu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jędrek30 dnia Nie 17:52, 26 Kwi 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Pon 10:11, 30 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o inne motongi, to Drag Starem 1100 z plecaczkiem, po krętych rejonach
4,3 l. No, ale to wolnoobrotowy sinik i ma chyba nawet mniej kucy od V Stroma 650
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
przemkry
A2
Dołączył: 21 Cze 2014
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ożarów Mazowiecki/Warszawa
|
Wysłany: Pon 12:36, 30 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Panowie jeszcze nie liczyłem spalania ale zastanawia mnie wskazanie spalania w nowym DLu. Jak bym nie patrzył nie chce pokazywać mniej niż 5,2l/100. Jak rozumiem to spalanie nie ma za wiele wspólnego z rzeczywistością. Cały czas śmigałem sam, motocykl z kufrem centralnym i tangbagiem. Mam 165 cm wzrostu więc nie wystaję za bardzo nad szybę. Z racji tego, że mam nowy motocykl to pierwsze 800 producent zalecił aby jeździć z obrotami do max 5000 i tak właśnie robię. Głównie autostrada A2, S8 i trasa Toruńska. Trochę korków jak to w Wa-wie. Czy w ogóle zwracać uwagę na spalanie podawane przy tripach na wyświetlaczu czy nie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boren
Motocyklista
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pon 12:41, 30 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Nowy deel pali mniej niż stare. Także może być tak jak piszesz. Mi nigdy nie potwierdziło się wskazanie z kompa, zawsze było od 0,5 do 1 l różnicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kubacki
A1
Dołączył: 15 Sty 2015
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Człuchów
|
Wysłany: Pon 19:36, 30 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Boren napisał: | Nowy deel pali mniej niż stare. Także może być tak jak piszesz. Mi nigdy nie potwierdziło się wskazanie z kompa, zawsze było od 0,5 do 1 l różnicy. |
Ja mam za sobą 1000 km 3 tankowania. Wskaźnik zużycia paliwa w nowym dl zawyża o 0,1 litra. Wychodzi mi zużycie 5,3.
Jeden zbiornik w trasie też wyszło 5,3. Jeżdżę tylko z kufrem centralnym.
Stwierdzam, że się uparł i to 5,3 to taka ilość przy której ma najlepszą zabawę mi wystarcza 0,5
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luka_m
A
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 20:57, 30 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Coś sporo, mi po pierwszym 1000 pokazywało w granicach 4,2, z plecakiem i 3 kuframi 4,6 - wskazania kompa mniej więcej się zgadzają z rzeczywistością. najmniejsze spalanie 3.9.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boren
Motocyklista
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pon 21:12, 30 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
ech, widać nie umiem jeździć...jakoś to muszę przeżyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Pon 21:18, 30 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
pisałem Ci na poprzedniej stronie - przejedź się z kimś większy dystans i porównaj spalanie, bo masz dwa wyjścia:
a) jeździsz o wiele bardziej agresywnie od większości z nas.
b) coś nie tak jest z układem zasilania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
firefighter
A1
Dołączył: 27 Kwi 2014
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 0:41, 31 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Witam mam pewne wątpliwości z 3 kuframi oraz plecaczkiem wychodzi mi ponad 6l/1ookm a tutaj widzę że niektórzy mają poniżej 5l nawet. Czy powinienem pomyśleć o synchro oraz regulacji luzów ?? Może jeszcze świece?? Ktoś miał podobnie a może to normalne, dodam jeszcze że to spalanie osiągnięte było na autostradzie przy prędkościach raczej przepisowych( 140-150 km/h). Dziękuję za odpowiedzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boren
Motocyklista
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Wto 6:35, 31 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
U mnie luzy zrobione, synchro też, świece wymienione i pali jak pisałem. Tyle, że to miasto i korki. Raczej wszystko kwestia kierowcy i egzemplarza. Inna sprawa, że przy prędkości, o której piszesz to tak może wyjść. Nawet auto z silnikiem diesla tak jadąc nie spali Ci 5 l o czym większość napaleńców trąbi na lewo i prawo. Np mój diesel w mieście pali 7,8-8,5 podczas gdy wszyscy wokół klepią, że max 6,5 (jak moja żona usiądzie za kółkiem to nawet i 9,5 wyjdzie). Auto mojego ojca spala ok 10 ON w mieście, to też daje lekko 1,5 powyżej deklarowanej średniej.
Wyszłoby na to, że każdy pojazd jaki mam ma awarię zasilania
BTW skuter 50 ccm jarał mi spokojnie ponad 3,5L - podczas, gdy tzw średnia krajowa wynosiła ok 2,5-3L.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Boren dnia Wto 6:36, 31 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Wto 7:04, 31 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Firefighter - przy tej prędkości to i tak małe spalanie
Boren - no i mamy odpowiedź
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 9:52, 31 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
czy jak jest zimno na zewnątrz to ma to wpływ na spalanie?
Zauważyłem że niezależnie od stylu jazdy jak jest zimno wychodzi średnio o ok. 1/2L wyższe spalanie, niż ta sama trasa pokonywana w podobnym tempie latem.
Może się ktoś orientuje z czego to wynika, mechanik coś tłumaczył że komputer wtedy podaje więcej mieszanki żeby utrzymać temperaturę silnika...?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
firefighter
A1
Dołączył: 27 Kwi 2014
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 13:36, 31 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
No dzięki bardzo za odpowiedź, też tak mi się wydawało że chyba wszystko jest ok. Na brak mocy nie narzekam...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luzikseba
Motonita
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków, IV
|
Wysłany: Śro 22:39, 01 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Ja tankując do pełna (pierwsze odbicie przy tankowaniu) zrobię 200 km i zapala się rezerwa. Kręcę go do 5 tyś. Jazda w wiecznych korkach moja waga to 123 kg + w kufrze z 20 kg ;p Dl 650 k4
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bobiusz
Motonita
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 14:35, 23 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
luzikseba napisał: | Ja tankując do pełna (pierwsze odbicie przy tankowaniu) zrobię 200 km i zapala się rezerwa. Kręcę go do 5 tyś. Jazda w wiecznych korkach moja waga to 123 kg + w kufrze z 20 kg ;p Dl 650 k4 |
To wychodzi 8,75l/100km
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Czw 14:52, 23 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
luzikseba napisał: | Ja tankując do pełna (pierwsze odbicie przy tankowaniu) zrobię 200 km i zapala się rezerwa. Kręcę go do 5 tyś. Jazda w wiecznych korkach moja waga to 123 kg + w kufrze z 20 kg ;p Dl 650 k4 |
Pora chyba wymienić filtr powietrza i zrobić synchronizację przepustnic. Mój w takich warunkach palił zdecydowanie mniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k0nrad
A
Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Chełm
|
Wysłany: Czw 15:14, 23 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Mój sprzęt jest po synchronizacji przepustnic, regulacji luzów zaworowych i wszelkich innych regulacjach...
Po moich pierwszych czterech tankowaniach wychodzi ok 6.2l/100km.
Poprzedni właściciel mówił, że jemu palił mniej, ok 5l/100.
Przez te cztery tankowania jeżdżę tylko miasto i to praktycznie cały czas w korkach, a jak już jest kawałek wolnej drogi to też jakoś nie "dziadkuję", więc spalanie wydaje się być w miarę ok
więcej wyjaśni sie jak pojadę w jakąś trasę, ale cudów w stylu "pali mi poniżej 4l/100km" nie oczekuję
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Czw 15:46, 23 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Jeżdżę w zasadzie tylko po mieście. Moto na dotarciu (więc raczej nie przekraczam 5k obrotów), spalanie wg komputera 4,8.
Czytając posty niektórych forumowiczów to nie mało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gibek73
A
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Czw 21:22, 23 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
u mnie średnio 4,6l
Jazda codziennie 100km (praca)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zorba79
Motocyklista
Dołączył: 20 Paź 2014
Posty: 397
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Czw 22:02, 23 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Ja latam póki co tylko wkoło komina ok 150-200km. Z odkręcaniem gazu się nie szczypę i kręcę sprzęta dość wysoko. Efekt? Spalanie na poziomie 5,4-5,6l. Gdyby jeżdzić delikatnie i w dłuższe trasy myślę, że zejście poniżej 5l nie powinno być problemem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
malybidon
Motocyklista
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Piotrków Tryb./Budziszewice
|
Wysłany: Pią 9:00, 24 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Mój póki co jeszcze na dotarciu (więc delikatna jazda) wychodzi wg komputera od 3,8 przy jeździe naprawdę spokojnej do 4,8 przy jeździe szybszej (na ile pozwala limit 5000 obr).
Ale co było już wielokrotnie podnoszone spalanie jest bardzo mocno związane z prędkością.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzychu
A
Dołączył: 16 Gru 2014
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 9:36, 24 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
średnie moje spalanie:
- jazda w stylu "emeryt" - 3,8 - 4L
- 30% miasto, 70% drogi krajowe 80-110 km/h - 4,4 - 4,8L
- autostrada ok 140-150 km/h - 6 - 6,5L
- maksymalne spalanie autostrada 170-180km/h - 2 osoby, 3 kufry+torba - 8L
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Krzychu dnia Pią 9:37, 24 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Sob 19:03, 25 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
przepyrkałem dzisiaj ponad 100km lokalnymi bocznymi drogami, plus trochę wiosek. Prędkość w granicach 80-90km/h średnie spalanie wyszło 3,6l (liczone z komputerka pokładowego, a tam błędu nie ma )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kicek2000
A2
Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: Wto 16:42, 28 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
A ja przed regulacją luzów zaworowych miałem spalanie 5.1. Po regulacji spalanie wzrosło mi do 5.3, ale czułem, że maszynka ma ciut lepszy dół. Rzadko jeżdżę sam, zawsze z plecaczkiem i z kuferkiem alu. Prędkości przelotowe 100-120. Tutaj można sobie poczytać o moim spalaniu [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j23a
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 987
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Wto 18:36, 28 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
A w moim coś drgnęło ze spalaniem. W poprzednim sezonie średnio 5,6 l/100 i ani kropli mniej nie chciało być. A w tym sezonie, po 3 bakach paliwa 4,4 l/100 km (już myślałem, że mi się wskaźnik poziomu paliwa zapsuł ) . W tym było latanie po autostradzie ( z kuframi) i po górach. Co mogło mieć wpływ na zmianę spalania? Przed sezonem zmieniłem w moim Kabriolecie - olej na Motul 7100 (15W50) i zębatkę zdawczą na 16 zębów, dałem też nowy filtr powietrza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|