 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dcv
A1
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 13:44, 13 Lip 2012 Temat postu: Smar do łańcucha |
|
|
Czołem
Jak w temacie. Co polecacie do smarowania łańcucha? Ja teraz używam 'Super clean chain lube' ale mam wrażenie że za szybko się 'wyciera' / co jakieś 500km/ muszę smarować bo łańcuch błyszczy jak psu to i owo
Macie jakieś typy bo właśnie mi się kończy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nelson_20
Motocyklista
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łowicz/Bełchów/Skierniewice
|
Wysłany: Pią 13:49, 13 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Ja używam motula też mi się kończy ale nie wiem czy będę się przerzucał na coś innego, ostatnio smarowałem łańcuch z 1000 km temu i nadal jest smar, dziwne to dla mnie ale tak jest od momentu gdy używam ten smar. Starczył na 15 miesięcy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kostass
Motocyklista
Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 15:43, 13 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Ja nie umiem smarowac łańcucha i smar mi starczył na niecałe 4000km . A pojęcie czasu jest bardzo względne , jak nie bedziesz jezdził motorem to i na 5 lat ci starczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pią 19:08, 13 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Zaczynałem od Valvoline, potem jechałem Castrolem, w międzyczasie jakiś wynalazek którego nazwy nawet nie przytoczę (jedyny jaki był dostępny w Suwałkach). Teraz jadę na Shellu i jest jak dla mnie chyba najlepszy. Znajomy zdobywał nim Moskwę i mówi, że rewelka. Najlepiej z dotychczasowych opiera się na pył, kurz i wodę. Do tego kupiłem okazyjnie u kumpla, który był przedstawicielem Shella. Cena też super, w przeliczeniu na 100ml wychodziło drobne grosze (puszka ma 300ml, a nie jak większość 400ml).
[link widoczny dla zalogowanych]
A do rowerów oczywiście zielony FinishLine, czasem Rohloff
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Pią 19:11, 13 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 9:53, 14 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
miotacztruskawek napisał: |
A do rowerów oczywiście zielony FinishLine, czasem Rohloff  |
Na "suchą" pogodę też zielony lejesz? jest jeszcze tzw suchy smar teflon+ (czerwony)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Sob 11:23, 14 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
konra.dzik napisał: |
Na "suchą" pogodę też zielony lejesz? jest jeszcze tzw suchy smar teflon+ (czerwony) |
Panowie rowerzyści: o smarach do łańcuchów rowerowych możemy podeliberować ewentualnie w Ringu Wolnym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Sob 23:17, 14 Lip 2012 Temat postu: Re: Smar do łańcucha |
|
|
dcv napisał: | ale mam wrażenie że za szybko się 'wyciera' / co jakieś 500km/ muszę smarować |
a potem na forum pojawiaja sie tematy:
przednia zebatka sie szybko zuzyla, albo naped padl po 18 tys km ......
moi drodzy lancuch nalezy smarowac co tankowanie, w deszczu czesciej, obojetnie jakim smarem , aby byl do lancucha
ale to moja subiektywna ocena moze nawet i nieco juz nieaktualna bo przerobilem naped na wal kardana
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mikmac
A
Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 18:49, 15 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Lancuch nalezy smarowac jak jest suchy. Nie co tankowanie, nie co 500, 1000 czy 100. Jak sie swieci jak psu jaja to smarujemy. Maly hint: swieca sie rolki jak patrzymy od tylu, nie czekajcie az sie zaczna osemki zewnetrzne swiecic.
Jak wjedziesz w piach to masz lancuch suchy po 3 minutach. Jak polecisz po suchych autobahnach to moze i 1000km wytrzyma, zalezy od temp., wilgotn., smaru i wielu innych pierdow.
A tak naprawde to nie smarujemy lancuch tylko zebatki. To one potrzebuja ten smar aby sie wolniej zuzywac. Tylko smar nakladamy na lancuch ot co.
Sam lancuch jest nasmarowany fabrycznie na cale jego zycie "od srodka".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DLuk
Administrator
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 19:28, 15 Lip 2012 Temat postu: Re: Smar do łańcucha |
|
|
dcv napisał: | ...Co polecacie do smarowania łańcucha?... |
Bel-Ray
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzybu
A
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Pon 13:01, 16 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Używałem Castrola, starczył na jakieś 3tys km. Od wczoraj używam Motula, zobaczymy jak będze smarował.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SoH
Motocyklista
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik
|
Wysłany: Pon 14:34, 16 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Po przejechaniu 2kkm w zeszłym roku i 4kkm w tym (razem 6kkm na spray'u) stwierdziłem, że smarowanie łańcucha sprayem to nieporozumienie. Smarowanie codziennie w motocyklu turystycznym? Żenua! Smarować spray'em to sobie można sporta, jak się dziennie jeździ 50km po mieście w około komina. Powiedziałem sobie nawet, że nigdy więcej motocykla z łańcuchem. Mam nadzieję, że ten pogląd się zmieni, bo od 2kkm mam w końcu olejarkę zrobioną.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez SoH dnia Pon 14:37, 16 Lip 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
repsol
A1
Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Pon 16:12, 16 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Z łańcuchem jak z człowiekiem - smaruję kiedy suchy. Bo przeciez pijesz kiedy jesteś spragniony, a nie co 30 minut...
SoH napisał: | Smarować spray'em to sobie można sporta, jak się dziennie jeździ 50km po mieście w około komina |
Mały OT: od niedawna jestem na forum, ale co rusz to na sportach to tylko lans albo runda wokół komina. Mam wrażenie, ze sporty są tu szufladkowane w taki sam sposób jak motocykliści przez puszkarzy...
A tymczasem sportem świetnie można podróżować, a od czasu do czasu skoczyć na tor
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregorio
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Pon 17:19, 16 Lip 2012 Temat postu: Re: Smar do łańcucha |
|
|
dcv napisał: | Co polecacie do smarowania łańcucha? |
Automatyczną olejarkę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SoH
Motocyklista
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik
|
Wysłany: Pon 17:28, 16 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
repsol napisał: | Mały OT: od niedawna jestem na forum, ale co rusz to na sportach to tylko lans albo runda wokół komina. Mam wrażenie, ze sporty są tu szufladkowane w taki sam sposób jak motocykliści przez puszkarzy...
A tymczasem sportem świetnie można podróżować, a od czasu do czasu skoczyć na tor  |
Masz rację. Stereotypowe myślenie z mojej strony. Chodziło mi o mocne zaznaczenie tego, że moim zdaniem łańcuch+smar w spray'u to się nadaje tylko do jeżdżenia w około komina. Gdyby nie automatyczna olejarka, to chyba bym oszalał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Pon 17:36, 16 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
repsol napisał: | Z łańcuchem jak z człowiekiem - smaruję kiedy suchy. Bo przeciez pijesz kiedy jesteś spragniony, a nie co 30 minut... |
Z pojeniem człowieków to nie do końca.
W trakcie wysiłku pić należy regularnie, aby się nie odwodnić.
2% odwodnienia powoduje 20% utratę wydolności.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregorio
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Pon 18:20, 16 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Podczas wysiłku sportowego, jeśli poczujesz pragnienie, to już jest za późno na prawidłowe nawodnienie, należy pić w określonym interwale czasowym małe porcje płynu żeby nie doprowadzić do odwodnienia bo to powoduje spadek wydajności jak napisał Konrad, podobnie jest z łańcuchem, jak zobaczysz, że jest suchy to już trochę się spóźniasz ze smarowaniem, lepiej nie doprowadzać do jego suchości a to jest bez uciążliwego kontrolowania i smarowania możliwe właśnie przy użyciu olejarki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
repsol
A1
Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Pon 18:35, 16 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
macie racje - sportowcy muszą pić i częściej i więcej. podobnie jak osoby które przesadziły z etanolem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregorio
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Pon 18:48, 16 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
bardziej chodzi o to, że "zanim" niż, że częściej czy więcej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
repsol
A1
Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Pon 19:28, 16 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
hehe, wiadomo o co chodzi
Ja używam motula i mając porównanie z Castrolem, mam wrażenie że jest bardziej "lepki" i dłużej pozostaje na łańcuchu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cinek
Motocyklista
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 337
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żmigród
|
Wysłany: Pon 22:38, 16 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Smaruję S-100, ale chcę sprawdzić Bel-Ray. S-100 mam na ostatnie smarowanie a potem zamiana.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaster81
Motocyklista
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 394
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielbark/Szczytno
|
Wysłany: Wto 10:40, 17 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Ja przerobiłem już sporo smarowideł i teraz pozostałem przy Bel-Ray Super Clean
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tipor
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: Wto 12:32, 17 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
i ja także używałem takiego czegoś, gość przede mną także go używał i był zadowolony... teraz mam olejarkę i nic mnie nie interesuje poza uzupełnianiem oleju w zbiorniczku raz na długi czas. Poza tym miałem także Castrola do x-ringów i powiem że ten shell'owaty lepsze wrażenie sprawiał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dcv
A1
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 13:28, 17 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
czyli Bel Ray albo Shell .. serdeczne dzięki.. na razie nie wybieram się dalej jak 'wokół komina ' to olejarkę brzydko mówiąc oleję ale dzięki za sugestie
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek666
A
Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 23:33, 27 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Co powiecie o suchym smarze jak
[link widoczny dla zalogowanych] bądź [link widoczny dla zalogowanych] Słyszałem,że zdaje egzamin i felga zawsze czysta.Jak myślicie?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bartek666 dnia Śro 23:34, 27 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Top Gun
A
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Czw 8:35, 28 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Ja od pewnego czasu smaruje MOTIP Chain Lube Racing. Łatwy w użyciu, przeżroczysty i niechlapiący. Niestety nie ma go w sprzedaży w Polsce. Sprowadziłem kilka kartonów na próbę. Cena dla forumowiczów 28 pln.
Dla chętnych mój numer 607 060 520.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Top Gun
A
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Czw 10:39, 28 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Ponieważ pojawia się możliwość sprowadzenia dobrych jakościowo kosmetyków do motocykli wkrótce założę wątek ze wszystkimi dostępnymi...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chdx
A1
Dołączył: 11 Mar 2016
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gliwice / Kopenhaga
|
Wysłany: Czw 15:42, 23 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Odświeżam... Sądząc po zdjęciu:
To łańcuch po wyjściu z fabryki albo po serwisie, w DL-u 1000 z 2014 roku, jest smarowny smarem typu Towot (coś w ten deseń). Jeżdżę i jeżdżę, a łańcuch dalej mokry. To w sumie bardzo dobrze, ale jak widać, łapie w cholerę syfu... Zmyć obecny smar i używać standardowych w spraju? Czy też zostawić tak jak jest i używać coś takiego jak w linku [link widoczny dla zalogowanych]?
Nad olejarką myślałem, ale na razie nie jest to konieczność dla mnie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez chdx dnia Czw 15:43, 23 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
odyniec
Motonita
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: Pią 9:38, 24 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Instrukcja mojego DL (K5) przewiduje okresowe czyszczenie łańcucha a potem smarowanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Misiek
A
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gorzów Wlkp
|
Wysłany: Pią 11:06, 24 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Z doświadczenia powiem , że moim zdaniem olejarka daje 100% gwarancji właściwego smarowania ,wydłuża żywotność napędu i sprawia , że w trasach nie musimy mysleć o łańcuchu , a delektować się jazdą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekjx1
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: dolnośląskie/BLC
|
Wysłany: Pią 14:48, 24 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
chdx napisał: |
To łańcuch po wyjściu z fabryki albo po serwisie, w DL-u 1000 z 2014 roku, jest smarowny smarem typu Towot (coś w ten deseń). Jeżdżę i jeżdżę, a łańcuch dalej mokry. To w sumie bardzo dobrze, ale jak widać, łapie w cholerę syfu... Zmyć obecny smar i używać standardowych w spraju? Czy też zostawić tak jak jest i używać coś takiego jak w linku [link widoczny dla zalogowanych]?
Nad olejarką myślałem, ale na razie nie jest to konieczność dla mnie. |
ja bynajmniej wyznaje zasadę myć jak najrzadziej smarować jak najczęściej
co do olejarki ? dla kogoś kto robi większe wyprawy jak najbardziej przydatne a do jazdy w koło komina zbytek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
denver_lublin
A
Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sob 0:34, 25 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
A ja się zastanawiam na ile km wystarczy pełen zbiorniczek scottoilera.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bobiusz
Motonita
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 10:41, 27 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Początkowo używałem Bel-Ray Super Clean.
Następnie, przerzuciłem się na Motul-a, ale łapał sporo syfu.
Wróciłem do Bel-Ray Super Clean i jestem zadowolony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mat207
A1
Dołączył: 28 Cze 2016
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 23:54, 29 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
syf łapie każdy smar (pomijając te najtańsze- one go zasysają).
używałem Valvoline'a, Castrol'a, Bel-Ray'a- one z kolei są odporniejsze na zabrudzenia ale i do nich piach świetnie się klei
wszystko zależy od terenu w jakim jeździsz, wystarczy krótka jazda po dobrze kurzącym się szutrze i łańcuch cały w syfie.
Oliwiarka załatwia sprawę smarowania ale nie czyszczenia a takie już widziałem- smarowany systematycznie a upierdzielony niesamowicie, ledwo się toto zginało na oczkach...
spotkałem się też z opiniami, że łańcuch się tylko czyści (np. naftą, żadnymi zmywaczami) a nie smaruje, gdyż nasmarowany jest od wewnątrz na całe swoje życie.
osobiście "lubię" wyczyścić kiedy jest usyfiony i nasmarować kiedy oczka zaczynają się świecić bądź po deszczu, oczywiście na ciepłym napędzie, smar lepiej przywiera. no i tarcie pewnie mniejsze na czystym i nasmarowanym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzybel
A1
Dołączył: 02 Kwi 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 13:17, 07 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Tak przy okazji chciałem się Was zapytać gdzie się zaopatrujecie w naftę do czyszczenia łańcucha?
Do końca sezonu 2015 kupowałem na Orlenie ale teraz już jest nie dostępna.
A to co sprzedają w różnych sklepikach i dziwnych stacjach benzynowych to jest takie nie wiadomo co chyba na bazie jakiegoś rozpuszczalnika z ciężkim smrodem udającym zapach nafty.
Martwię się o oringi w łańcuchu czy wytrzymają takie eksperymenty.
Podobno brak dostępności normalnej nafty wynika z jakieś unijnej dyrektywy?!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
starcraft
Motocyklista
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ropczyce
|
Wysłany: Czw 13:30, 07 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
denver_lublin napisał: | A ja się zastanawiam na ile km wystarczy pełen zbiorniczek scottoilera. |
JA mam zrobione około 7 tyś i jeszcze na dnie troche smarowidła jest, wiec dla mnie póki co wygoda jak cholera bo w zasadzie nie myśle o smarowaniu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Czw 15:19, 07 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Mat207 napisał: | Oliwiarka załatwia sprawę smarowania ale nie czyszczenia a takie już widziałem- smarowany systematycznie a upierdzielony niesamowicie, ledwo się toto zginało na oczkach...
spotkałem się też z opiniami, że łańcuch się tylko czyści (np. naftą, żadnymi zmywaczami) a nie smaruje, gdyż nasmarowany jest od wewnątrz na całe swoje życie.
osobiście "lubię" wyczyścić kiedy jest usyfiony i nasmarować kiedy oczka zaczynają się świecić bądź po deszczu, oczywiście na ciepłym napędzie, smar lepiej przywiera. no i tarcie pewnie mniejsze na czystym i nasmarowanym  |
Opinie o tym, że sie tylko czyści, a nie smaruje można wsadzić miedzy bajki. Skoro nie smarujesz to i nie ma z czego czyścić. Kto nie smaruje, nie jedzie ! Smarować trzeba, czyścić też. Łańcuch smarowany smarem w sprayu i czyszczony naftą, wytrzymuje u mnie krócej, niż przy stosowaniu olejarki. Potwierdza to wiele osób, chwaląc się przebiegami na oryginalnym napędzie ponad 40tyś km !
I o ile przy smarowaniu smarem łańcuch oblepia się kurzem, piachem i oblepia się tak, że ledwo się na oczkach zgina. O tyle przy stosowaniu olejarki wystarczy szmatką przetrzeć i łańcuch jest czysty. Nie oblepia się i nie łapie syfu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
starcraft
Motocyklista
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ropczyce
|
Wysłany: Czw 16:38, 07 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Od nowości ani raz jeszcze nie czyściłem tylko "smarowałem".
Najpierw w sprayu a od 7 tyś robi to scottoiler.
Teraz z ciekawości poszedłem zobaczyć łańcuch i sprawdzic stan oliwy i jak wcześniej pisałem, w zbiorniczku jest jeszcze na około 1 tyś km a łańcuch jest troche brudny ale nie wszędzie. Po przetarciu recznikiem kuchennym zdjąłem cienką warstwe syfu która była jakby krucha.
Pewnie przed najblizszym wyjazdem wyczyszcze idealnie łańcuch i zobacze jak szybko złapie brud.
W instrukcji jest napisane żeby ustawić jedną krople na minute ale ja po kilkudziesięciu km zmniejszyłem dawke ponieważ chlapało po moto no i po nogawce.
Teraz zmierzyłem stoperem i mam ustawioną krople na około 3,5 minuty.
Jestem ciekaw jak u siebie to ustawiliście
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pyra
Motocyklista
Dołączył: 20 Sie 2017
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 11:16, 06 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Odświeżę temat, jako laik (poprzednie moto na pasie) proszę o aktualne opine o stosowanych smarach do łańcucha. Trochę czasu minęło od założenia tematu, zapewne parę doświadczeń koledzy zdobyli. Proszę w tym temacie nie namawiać na olejarkę -są inne tematy.
Proszę o krótkie info jaki smar waszym zdaniem jest najlepszy, i co stosowaliście wcześniej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pyra dnia Śro 11:16, 06 Gru 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skubi 11
A2
Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: Śro 15:07, 06 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Od kilku lat S100 Weisses Ketten Spray - i jest ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JARON
Maniak motocyklowy
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 1222
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Śro 17:44, 06 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Cały sezon go używałem
[link widoczny dla zalogowanych]
Fajny bo niewiele brudu się do niego przyczepia.
Wystarczył mi na 7 tyś a na koniec sezonu wystarczyło przetarcie łańcucha na sucho. Stosowałem co 2 tankowanie, czyli co około 600 km
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
plitkin
A1
Dołączył: 11 Kwi 2017
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 23:38, 06 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
repsol napisał: | Z łańcuchem jak z człowiekiem - smaruję kiedy suchy. Bo przeciez pijesz kiedy jesteś spragniony, a nie co 30 minut...
|
Picie dopiero jak sie jest spragnionym to poważny błąd żywieniowy. Z jedzeniem to samo. Najlepie jeść regularnie (owszem - najlepiej wg zegarka), a pić jak najwięcej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez plitkin dnia Śro 23:39, 06 Gru 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pepo
Motonita
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 646
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Czw 0:52, 07 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
A więc lej tłustym by był tłusty. Jak śmigasz w piachu to lej częściej. Jak śmigasz w wodzie i soli to natłuść. Ma być poślizg i tyle. Kujawski co 100 km też da radę. Jak za dużo polewasz to usyfisz motor bo będzie rozbryzgał.
Qrwa panowie i panienki. Łańcuch ma być giętki i nasmarowany.
A czym tam lejecie to i tak 20% w tę lub w inną zużycia.
Ma być z poślizgiem i każdego kto się wymądrza na temat nano technologii zapraszam do laboratorium. Lipa i naciąganie. Nawet zużyty olej z Diesla lepszy bo ma sadzę tłustą. Na łąńcuchu nie ma to znaczenia bo prędkości tarcia małe. Temperatura niska. Silnik i turbiny to są inne zjawiska fizyczne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pią 18:18, 08 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
skubi 11 napisał: | Od kilku lat S100 Weisses Ketten Spray - i jest ok. |
Również używam właściwie tylko tego sprayu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Sob 13:20, 09 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
MaG napisał: | skubi 11 napisał: | Od kilku lat S100 Weisses Ketten Spray - i jest ok. |
Również używam właściwie tylko tego sprayu. |
jako spray tez tez taki uzywalem. Drogie ale naped zawsze sie rewanzowal dluzsza zywotnoscia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Pon 10:37, 11 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
pyra nie odpowiem Ci "liczebnikowo" W czasach sprayowania czesciej zmienialem motocykle jak napedy
I mysle ze wlasnie taka jest glownie klientela kupujaca smary.
Ale fakt znikomej potrzeby naciagu lancucha i stan zebatek juz mi cos mowil. Opinie innych potwierdzaly tez ze 30 tys to nie rzadkosc. ( sposob uzytkowania motocykla tez ma znaczenie )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|