|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tata67
A1
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Siemianowice śląskie
|
Wysłany: Pią 16:50, 30 Cze 2017 Temat postu: Słabe hamulce z przodu...Proszę o pomoc. |
|
|
Witam.Od dwóch miesięcy jestem posiadzaczem małego deela z abs.Niestety w mojej opinii ten motor hamuje bardzo kiepsko.Przewertowałem forum i zrobiłem już wszystko co mogłem,aby usunąć problem,niestety bez rezultatu.Tydzień temu zawiozłem moto do mechanika,ale odmówiłem dzisiaj odebrania maszyny,bo nie stwierdziłem żadniej poprawy.W związku moim problemem mam prośbę do kogoś z okolicy Siemianowic, katowic itp o możliwość, ,,,pomacania,, klamki hamulca i porównania z moim motorem.
Mój dl jest z 2007roku i jest to wersja z abs.
Pozdrawiam.K. Mój nr tel.501 171 336.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 17:49, 30 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
A co masz ja myśli pisząc słabe? Czy przy wciśnięciu klamki udaje sie zablokować koło/załączyć ABS?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tata67
A1
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Siemianowice śląskie
|
Wysłany: Pią 22:38, 30 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Praktycznie kazżde użycie hamulca kończy się dobiciem klamki do manetki....a moto jeeeedzieeee.Abs się nie załącza.Nie chce mi sie wierzyć, że ten typ tak ma....Miałem już motocykl z abs i z całą pewnością tak nie było.Klamka nie dobijała,a motor hamował znakomicie.Pzdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jamiol87
A
Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wysokie mazowieckie
|
Wysłany: Pią 22:42, 30 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Po mojemu masz zapowietrzony układ, a kilkukrotne wciśnięcie klamki nic nie pomaga ??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jamiol87 dnia Pią 22:43, 30 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tata67
A1
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Siemianowice śląskie
|
Wysłany: Pią 23:10, 30 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Klamka, ,rośnie minimalnie,ale niczego to nie zmienia...Dlatego chciałbym, ,pomacać, ,klamkę hamulca w innym egzemplarzu dl-ka z abs.Szczerze mówiąc jeżeli ten typ tak ma w rzeczywistości,to pilnie sprzedam,bo dla mnie to porażka. Chociaż jeżdżę jak przysłowiowy emeryt.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek_J
Motocyklista
Dołączył: 05 Cze 2017
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzut beretem od Pyrzowic
|
Wysłany: Sob 5:56, 01 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
tata67 napisał: | Szczerze mówiąc jeżeli ten typ tak ma w rzeczywistości,to pilnie sprzedam,bo dla mnie to porażka. |
Ten model na pewno tak nie ma. ABS nie ma prawa się nie włączać - jak pojedziesz 10 km/h i wciśniesz klamkę do oporu to też nic się nie dzieje ? A tak w ogóle to jak kupowałeś motocykl, to nie zauważyłeś tego problemu na jeździe próbnej ? Kto Ci go sprzedawał ?
Zmień mechanika. Ten gość jest dobry: Marek Wylężek, 3-go Maja 74, 42-622 Świerklaniec, tel. 696 594 284. Jakby miał mnóstwo klientów i długie terminy, to daj znać, podrzucę inny namiar na też niezłego mechanika z Bytomia.
tata67 napisał: | Szczerze mówiąc jeżeli ten typ tak ma w rzeczywistości,to pilnie sprzedam,bo dla mnie to porażka |
Rozumiem, że zanim sprzedasz, to naprawisz, żeby nie wciskać komuś wadliwej maszyny, prawda ?...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tomek_J dnia Sob 6:14, 01 Lip 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cynek
Forumowy Poeta
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 3308
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 6:28, 01 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
No aż takie słabe te hamulce nie powinny być. DL nie słynie ze zbyt dobrych hamulców, ale bez przesady... Raczej na pewno masz jakąś awarię
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tata67
A1
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Siemianowice śląskie
|
Wysłany: Sob 9:23, 01 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Kupując motor byłem pewien,że wystarczy standardowy serwis hamulców....radziłem sobie z takimi tematami bez problemów,dlatego zależy mi na porównaniu z inną sztuką.
Dzięki za namiar do Świerlańca.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GrzesiekK
Motonita
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 523
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Czę100chowa
|
Wysłany: Sob 10:44, 01 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Zapowietrzony albo puchną węże .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Sob 13:08, 01 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Klocki oczywiście sprawdzone i są ok ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Sob 13:15, 01 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Nie znam szczegółów, bo sam nie grzebię przy motocyklu ale z tego co pamiętam z postów na forum, to zapowietrzenie pompy ABS powoduje sporo problemów i nie jest to proste do usunięcia ... oczywiście dla amatorów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 23:56, 01 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Z całą pewnością ten typ tak nie ma, to musi byc kwestia zapowietrzonych hamulców ( wersja optymistycza) lub podnieta pompa hamulcowa ( wersja pesymistyczna). Ja mam porownienie z cbf 600 abs 3 tloczki, klamka mega twarda wystarczy lekki nacisk aby zapiac abs, poronienie z trampka bez abs gdzie duzo bardziej klamka sie zapada zanim zblokuje koło, ale w zadnym z motoxykli nie bylo tak jak piszesz. DL jest gdzies po środku nich.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tata67
A1
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Siemianowice śląskie
|
Wysłany: Nie 11:12, 02 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Dzięki za podpowiedzi. :-)Na razie motor stoi u mechanika.Zobaczymy co będzie,bo odmówiłem odebrania maszyny...Zapowiedział mi,że nie będzie więcej tego ruszał,bo według niego za mocno wciskam klamke :-)Powidział jeszcze, że musi porównać z innym egzemplarzem.Trochę mnie to bawi,bo przecież nie zawiozłem motocykla do piekarza..Na szczęście mam drugi motor.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Śro 10:30, 12 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
No i co z tym hamulcem ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Śro 10:32, 12 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Lepsze pytanie - no i co z tym mechanikiem...?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motokras
Motocyklista
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Śro 15:11, 12 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
MaG napisał: | Lepsze pytanie - no i co z tym mechanikiem...? |
pojechał na jadę próbna i...
napisz co zrobiłeś jako "standardowy serwis hamulców"..
mieliśmy podobny przypadek z GSX-R... tydzień walki... ale pokonaliśmy dziada... i nie żebym negował zakładanie zamienników... ale to była wina klocków.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez motokras dnia Śro 15:15, 12 Lip 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 20:07, 12 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Ja walczyłem ze swoimi trochę czasu i nawet po mechaniku nie było poprawy. Więc zimą się zabrałem jeszcze raz.
Miałem to samo klamka dotykała manetki a nie były zapowietrzone.
Zrób tak.
1. Jeśli uszczelniacze są dobre to ich nie zmieniaj chyba, że chcesz je wymienić na nowe.
2. Zdemontuj wszystkie cylinderki.
3. Pasta poleska i wypoleruj cylinderki. Ja używałem Dremela z końcówka do polerowania.
4. Przed włożeniem cylinderków posmaruj uszczelniacze Przykładowa aukcja:
[link widoczny dla zalogowanych]
5. zmontuj i odpowietrz i musi być dobrze klamka może wpadać max do połowy swojego skoku.
Gaj znać czy pomogło ja mam moto 11 letni i nie ma wpływu na sparciałe przewody hamulec musi być brzytwa i klamka nie może wpadać do końca skoku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar
Motonita
Dołączył: 14 Wrz 2015
Posty: 551
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 20:22, 12 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Radziłbym nie polerować tłoczków i nie składać ich na stare uszczelki (mimo wszystko to hamulce). Tłoczki fabrycznie nowe i uszczelki tłoczków także. Przy tej usterce to nie mogą być zapieczone tłoczki bo to nie przekłada się na skok dżwigni. Najprawdopodobniejsze jest powietrze w układzie lub nieszczelność na zewnątrz lub wewnątrz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Śro 23:20, 12 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Niektórym pomagała wymiana przewodów. Stare mogą puchnąć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motokras
Motocyklista
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 9:05, 13 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
A ja stawiam na to że klocki z zamiennika i stają skosem do tarczy... wymiana płynów, gumek itp nic nie da...
ale moge sie mylić bo są różne przypadki...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Czw 9:22, 13 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
motokras napisał: | A ja stawiam na to że klocki z zamiennika i stają skosem do tarczy... wymiana płynów, gumek itp nic nie da...
ale moge sie mylić bo są różne przypadki... |
Ale czemu klamka do manetki dochodzi ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarioSWD
Motocyklista
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: SWD
|
Wysłany: Czw 9:25, 13 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Przeczytałem ten post i jestem w szoku Panowie. Nie będę wypowiadał się w kwestii niektórych rad, powiem koledze po pierwsze żeby zmienił mechanika. Po drugie pompy abs w tych moto są prostymi konstrukcjami i nawet ich zapowietrzenie nie powinno stanowić żądnego problemu dla mechanika. Po trzecie jak sam nie masz zdolności manualnych i odpowiedniej wiedzy to proponuję pojechać do innego mechanika i zobaczyć co Ci powie. Jak masz zdolności manualne to w miarę dobrze podpowiedział Ci kolega "geniusz" co zrobić a dalej porządnie odpowietrz układ, ściąg sobie serwisówkę i zrób to zgodnie ze sztuką dla obsługi pompy abs'u najlepiej podciśnieniowo. Sprawdź przewody dokładnie i ich połączenia (trójniki) załamania odpowietrzniki itd. Dl'e to motocykle bardzo proste w budowie i nieskomplikowane niestety jakość wykonania nie poraża i może to być jakiś błahy problem. Hamulce w tym motocyklu nie porażają super skutecznością, ja bym je jako średnie sklasyfikował ale jednak powinien moto hamować a z tego co piszesz to ewidentnie jest tam problem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Czw 10:12, 13 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Co spowodowało ten szok, jeśli wolno zapytać ?
Podciśnieniowo pompką do roweru, czy ma kupić vacuum na ta okazję ??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Czw 10:14, 13 Lip 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motokras
Motocyklista
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 10:59, 13 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Irek1970 napisał: | motokras napisał: | A ja stawiam na to że klocki z zamiennika i stają skosem do tarczy... wymiana płynów, gumek itp nic nie da...
ale moge sie mylić bo są różne przypadki... |
Ale czemu klamka do manetki dochodzi ? |
ano temu ze klocek był krzywy i dawało to wrażenie jakby stawał skosem. wyglądało to tak jakby jeden tłok był bardziej schowany. po naciśnięciu klamki np dolny tłok który był więcej wysunięty dociska klocek a górny który schował się bardziej potrzebuje "pompowania" żeby tłok doszedł do klocka...
nie mowie ze tak jest w tym konkretnym przypadku ale my mieliśmy taki w gsx-r... trzeba było "dotrzeć" klocek tak aby równomiernie układał się do tarczy... urok niektórych zamienników...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 10:59, 13 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
A to ja mam pytanie, jak.mierzy sie skuteczność hamulców jako takich? Jeśli wciskam klamke kolo sie blokuje to chyba maksymalny poziom skutecznosci zostaje osiagniety? Chyba nie da sie bardziej zablokować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Czw 11:10, 13 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Bosman- tu chodzi nie o to, że się zablokuje, tylko po jakim czasie.
Skuteczniejsze będą hamulce te, które zatrzymają moto przy 100 na godzinę po przejechaniu 50 metrów, od tych, które zatrzymają go po 100 metrach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 11:38, 13 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
No ok ale to nie jest kwestia skuteczność hamulców jako takich bo te blokujac koło zrobiły juz swoją robote. Tutaj tak na prawdę wiodaca role mają takie czynniki jak: rodziaj, rozmiar opon i mieszkanki jz jakiej sa zrobione, typ nawierzchni i warunków ( mokro, zimno, cieplo) masa pojazdu itd. Wiec jeśli jden motocykk zatrzymuje sie oo 20 a drugi po 30 metrach a w obu przypadkach to nie jest to kwestia hamulcy tylko tych pozostałych czynników. Mówienie, ze dl ma slabe hamulce to pół-prawda ale to ze słabiej hamuje niz inne motocykle to co innego, ale to nie jest wina hamulcy. Tak samo jak ludzie pisza, iz Trampek slabo hamuje....no a jak mahamowac na oponach kostkach w rozmiarze 90x90
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Czw 11:53, 13 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Pomijając same klocki, które maja także wpływ na hamowanie, myślę, że najistotniejszym elementem całego układu jest tarcie.
Im pompa mocniej dociśnie klocki do tarcz, tym szybciej motocykl zahamuje.
Motocykl z 3 tłoczkami na stronę zahamuje szybciej od tego który ma dwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 12:37, 13 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
No ale jeśli doszło do zblokowania tarczy to znaczy, iz sily wymagane do tego zostaly osiągnięte? Nie ma tu znaczenia czy bedzie to siła jeszcze 5 razy wyzsza czy jeszcze silniejsze klocki. Ilość tloczkow wpływa na siłę dociski i sile z jaka trzeba wcisnac klamke ale efekt jest ten sam, tyle ze w trojtłoczku blokada nastapi przy mniejszym nacisku/ skoku klamki ale efekt ten sam roznica moze być w czasie skoku klamki o te 2-3 mm. Ale to sa nanosekundy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Czw 12:47, 13 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Zablokowanie tarczy przy prędkości X nie nastąpi nigdy w momencie naciśnięcia klamki, tylko po jakimś czasie. Ten czas potrzebny na unieruchomienie koła, to właśnie skuteczność hamulców.
Rozpędź się do 100k/h i Spróbuj zablokować w sekundę kolo.
(moto oczywiście bez ABS)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Czw 12:53, 13 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Irek1970 napisał: | Zablokowanie tarczy przy prędkości X nie nastąpi nigdy w momencie naciśnięcia klamki, tylko po jakimś czasie. Ten czas potrzebny na unieruchomienie koła, to właśnie skuteczność hamulców.
Rozpędź się do 100k/h i Spróbuj zablokować w sekundę kolo.
(moto oczywiście bez ABS) |
Zablokowane koło przy prędkości 100 km/h nie brzmi optymistycznie :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Czw 12:56, 13 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Vorenus, to tylko teoretycznie.
Wiadomo, że gleba pewna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 13:20, 13 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
No tak ale to sa właśnie te nanosekundy wynikające ze skoku kkamki i siły potrzebnej na jej naciśnięcie co przełoży sie ma cm.wdrodze hamowania. Ja zarówno w dl jak i cbf ( 3 tloczki) blokuję tarczę przy 100km (zapina sie ABS) nie odczuwajac zadnej różnicy w czasie reakcji poza sila nacisku i skokiem klamki. Jesli układ hamulcowy a czy b jest w stanie wytworzyc taka sile tarcia, ktora przelamuje punkt rownowagi przejscia z tarcia dynamicznego do statycznego oznacza to maksymalna skuteczność hamulcy ( a większość układów tak ma) to skuteczność hamowania pojazdu zależy juz tylko od pozostalych czynników ( opony, asfalt, temperatura itp) reasumując ja nie widzę roznicy w skuteczności hamulcy pomiedzy cbf a dl aby stwierdzić, iz w dl sa one gorsze ponieważ blokuja sie w tym samym czasie. Co innego droga hamowania tutj faktycznie jest gorzej ale to juz inny aspekt.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Czw 13:24, 13 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Poddaje się
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 14:13, 13 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Eee tam wiesz mnie tak na prawdę chodzi o to, ze sporo osob majac doświadczenia z różnymi motocyklami i roznymi skutecznosciami hamowania obarcza za ten stan hamulce. Motocykl ma długą droge hamowania= slabe hamulce. (Oczywiście są uklady hamulcowe lepszej i gorszej sprawności, ale w motocyklu raczej człowiek nie jest w stanie tego odczuć.) Nikt nie bierze pod uwagę np. Opon i warunkow w jakich jeździ. Ludzie przesiadaja sie z lekkich sztywnych sportow, szerokie kapcie, opony 100% asfalt, trzy tloczki na ciezkie enduro, którego opona jest duzo wezsza, bieznik pociety w kostke, twarda guma.....i twierdza, ze hamulce sa do bani....no a czym to ma hamować? choćby i przewody byly tytanowe, 5 tloczkow to będzie hamować jak hamuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarioSWD
Motocyklista
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: SWD
|
Wysłany: Czw 17:32, 13 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
W żadnym wypadku nie powinna klamka dochodzić do samej manetki przy dobrych (dobrze serwisowanych) hamulcach. Nawet jakbyś miał tłoczki już mocno starte to i tak powinieneś zauważyć znaczny ubytek płynu hamulcowego w zbiorniczkach (bo przecież cylinder się wysunął) ale nie powinno to doprowadzić do tego że dotykasz klamką manetki. Po drugie to sprawdź jakie masz klocki czy z opiłkami metalu czy organiczne to ma również znaczenie. Ja w swoim dl'u nie pamiętam abym narzekał jakoś specjalnie na hamulce a jeździłem nim po całej europie z plecakiem i dużym bagażem czyli na maksymalnym obciążeniu. Wg mnie masz coś tam nie tak i żadne rozważania typu ten tyk tam ma nie mają tutaj miejsca. Jesteś pewny że sama pompa abs jest sprawna? wjedź na jakąś polną drogą albo szuter i po testuj przy małej prędkości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 21:23, 13 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Z mojego doświadczenia.
Jak miałem zaśniedziałe tłoczki, które pracowały z dużym oporem tak, że nie mogłem prawie ręką ich wcisnąć to klamka mi wpadała do manetki.
Po tym jak zrobiłem serwis zacisków tłoczki wypolerowałem wiadomo z głową aby nie zetrzeć z nich 2 mm materiału tylko aby były czyste i świeciły się to klamkę mogę wcisnąć max 1-1,5 cm i stoi jak zabetonowana.
Wcześniej je mechanik robił i bez efektu.
Moje przewody maja 10 lat i też z początku myślałem, że to wina węży ale gdy kumpel miał starszy moto i na oryginalnych wężach klamka mu nie wpadała do manetki to stwierdziłem, że to nie może być wina przewodów i tak też było.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarioSWD
Motocyklista
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: SWD
|
Wysłany: Czw 21:29, 13 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Dokładnie, ale prawidłowo działający układ nie powinien powodować takich objawów. Stąd też zaproponowałem aby zrobić kompleksowy serwis od zera, aby mieć pewność że zarówno hamulce jak i sam abs jest sprawny. Z mojego doświadczenia wiem że mechanicy boją się hamulców z abs'em bo ewentualne naprawy są drogie. Jak masz manualne zdolności to spróbuj sam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 21:56, 13 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Kiedyś pojechałem do autoryzowanego serwisu bo mi lampka od Neutral nie świeciła to chciał abym przyjechał po sezonie bo trzeba nową wiązkę pociągnąć i zapłaciłem 100 zł z nic !!!
Sam usiadłem pewnego dnia przy sprzęcie ze schematem z neta ściągniętym i po godzinie znalazłem usterkę. Więc mam wyrobioną opinie na ich temat.
A teraz ABS kontrola trakcji kto to ogarnie z nich już o wtrysku nie wspomnę. Najgorsze jest to, że teraz by trzeba mieć komputer diagnostyczny aby się do moto podłączyć. Jednym słowem albo serwisy zainwestują w szkolenie pracowników aby byli w stanie prawidłowo diagnozować motocykle albo się cofniemy do epoki gaźników hamulcy bez ABS.
A co do ABS top w samochodzie też jest ten system i odpowietrza się tak jak klasyczny układ więc chyba w motocyklu można zrobić tak jak w układzie bez ABS, może wystarczy przepompować więcej płynu aby wypchnąć pęcherzyki w pompie ABS i tyle w dodatku jak jest układ zapowietrzony to klamka by rosła a tego chyba kolega nie ma w swoim sprzęcie po prostu jest słaby hamulec i tyle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 8:23, 14 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Ja miałem w Hondzie Cbf 600 uklad C-ABS czyli zintegorowane heble przód z tyłem i nie bylo żadnego problemu z odpowietrzeniem to chyha troche mity powielane przez niedouczonych lub chcących wyciągnąć wieksza kase mechanikow
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarioSWD
Motocyklista
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: SWD
|
Wysłany: Pią 8:55, 14 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
geniusz napisał: | można zrobić tak jak w układzie bez ABS, może wystarczy przepompować więcej płynu aby wypchnąć pęcherzyki w pompie ABS i tyle w dodatku jak jest układ zapowietrzony to klamka by rosła a tego chyba kolega nie ma w swoim sprzęcie po prostu jest słaby hamulec i tyle. |
Jeśli chodzi o Dl'a to tak ale w innych motocyklach to już nie jest takie proste. Jako przykład podam BMW z układem wspomagania hamulców. Ale to nie temat na to forum. Dodam od siebie że sam nie znam dobrego mechanika w swojej okolicy, który ogarnia na tyle motocykle żeby zaufać mu w stu procentach. A znam przypadek jak mechanik nie umiejąc ogarnąć tematu abs (lub się bojąc) wymienił tylko płyn w zbiorniczkach z przodu i tyłu - mówiąc że układ został cały przepłukany i wymieniony. Wyszło szydło z worka jak samemu wymieniałem płyn i z pompy mi wypłynął płyn o kolorze whisky. Także niestety w Polsce mamy i takich konowałów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 11:16, 14 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
No niestety taka mentalność.... Kiedyś mechanik to byl sztukmistrz, szukała sie usterki naprawialo, kombinowalo itd. Szeroka wiedza i CHĘCI były....a teraz? Wpinaja kompa co pokazuje to sie wymienia i tyle a jak coś dalej nie dziala to rokladwaja rece i sie nie podejmują.... Najchętniej to by zajęli się: wymiana opon, olej, klocki, zawieszenie łatwa robota szybki poeniadz. Po co sie babrac w jakies remonty, brudzic, jeszcze coś popsuc mozna...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fryderyk
A2
Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 15:39, 14 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Odnośnie tematu skuteczności hamulców (forma "hamulcy" nie jest poprawna, to tak przy okazji)...
Oprócz możliwości zablokowania koła i czasu, w którym jest to możliwe, istotne są jeszcze co najmniej dwie sprawy. Po pierwsze, siła z którą trzeba naciskać klamkę, aby uzyskać konkretną siłę hamowania (na przykład siłę na klamce potrzebną do zablokowania koła w danych warunkach), oraz "dozowalność", tj. możliwość precyzyjnej zmiany siły hamowania przez kierującego pojazdem (lub przez komputer - ABS). Jest to konieczne nie tylko z uwagi na komfort, ale także dlatego, że najkrótszą drogę hamowania uzyskuje się blisko punktu zablokowania koła, ale przed tym punktem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magrafb
Motocyklista
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 16:46, 14 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Takie banalne ale pokręć tym kuleczkiem do regulacji co masz na klamce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|