|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Czw 10:13, 11 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Jotes - z tym olejem to bym trochę nie przesadzał , ogólnie olej będzie bardziej lepki, a im bardziej lepki, tym pompa ma ciężej - rosną straty hydrodynamiczne w rurkach. Przesuniemy jej punkt pracy i wyjdzie, że podaje wydajnościowo dużo mniej oleju niż powinna. Znalazłem nawet teraz na szybko taką tabelkę : [link widoczny dla zalogowanych] Uwierzcie, że ten przeskok jest ogromny, szczególnie przy takich małych średnicach, jak są w motocyklu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Czw 20:43, 11 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
przesady swiatlo cmiace !
nawet z Twojej tabelki wynika ze wieksze znaczenie ma teperatura oleju niz jego lepkosc.
( ale tych nowoczesnych cienkich syntetykow bym do Dl-a nie polecal )
mozna na 30 stron prowadzic akademickie dyskusje . ale nie dajmy sie zwariowac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Czw 22:59, 11 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Patrzę się na 40 stopni i widzę dwukrotnie większą lepkość dynamiczną. Przy 100 stopniach mamy o 30% większą lepkość dynamiczną. A w tabelce nie ma oleju 20W50, który to będzie miał jeszcze większą różnice.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Pią 10:47, 12 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
a jednak dyskusje
temoperatura oleju w silnika jest rozna w zaleznosci od ekspoatacji. Pomijam faze zimnego silnika, ale sa ludzie ktorzy jezdza krotsze odcinki, i tylko dlugie trasy. sa tycy co jezdza w chlodniejsze dni, na polnocy i tacy co daja na poludniu Europy. Niektorzy jezdza niskoobrotowo inni daja w palnik. Temperatura oleju bedzie sie wahala , mysle tak od 80 - do nawet 140 stopni a w zwiazku tym twoja lepkosc dynamiczna tez.
I co teraz ? Jezdzac na oleju 15 W w zaleznosci od temperatury mozemy teoretycznie byc lepiej ustawieni niz na 10 W.
Zakres polecanego oleju przez suzuki ma pokryc wszytkie te mozliwosci, ale w naszej czesci Europy nie ma to az takiegp znaczenia.
tu jezcze troche teorii
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Pią 10:50, 12 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|