![Forum VStromClub Strona Główna](http://vstrom.com.pl/cms/images/forum_banner.jpg) |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 18:43, 20 Paź 2016 Temat postu: Rozsądny Tuning. |
|
|
Znalałem coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zastanawiam się bo cena 500 zł nie jest ogromna ale ile się zyska dzięki temu gadżetowi.
Jeśli się nie mylę to mnie poprawcie bo w naszych 1000 na niskich biegach moc jest ograniczona do 70% na potrzeby ekologów.
Ktoś posiada takowe urządenie czy poleca czy raczej odradza.
Będę wdzięczny za opdowiedzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Creed
Motonita
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: Czw 19:10, 20 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Ciekawe ja mam tylko zwyczajny wyświetlacz biegów i jest zrobiony solidnie i doborze wskazuje choć przy szybkim zabijaniu biegów w dol ma male opóźnienie a co do dodatkowej funkcji to nie wiem nie miałem z tym styczności:)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Creed dnia Czw 19:10, 20 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 20:55, 20 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Ile kosztowała Ciebie ta przyjemność?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Czw 21:13, 20 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
poczytaj na forum.
swojego czasu soldyy budowal to za ulamek tej ceny ( 60-90 zl )
http://www.vstromclub.fora.pl/akcesoria-elektroniczne-i-elektryczne,44/tre-timing-retard-eliminator,616.html
http://www.vstromclub.fora.pl/patenty-i-usprawnienia,28/wskaznik-biegow-montaz,4285.html
http://www.vstromclub.fora.pl/ring-wolny,20/wskaznik-biegow-od-solddyego,6565.html
http://www.vstromclub.fora.pl/patenty-elektryczne,53/wskaznik-biegow-po-raz-kolejny,603-100.html
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Czw 21:15, 20 Paź 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Creed
Motonita
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: Czw 21:32, 20 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
geniusz napisał: | Ile kosztowała Ciebie ta przyjemność? |
Kupilem moto z tym wyświetlacze ale jestem z niego bardzo zadowolony przydaje się szczególnie przy jeździe w ternie:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Czw 23:12, 20 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
jotes napisał: | poczytaj na forum.
swojego czasu soldyy budowal to za ulamek tej ceny ( 60-90 zl )
|
I nawet kupiłem. Nigdy nie założyłem bo trzeba się strasznie napieprzyć z montażem.
GiPro jest gotowe, bezproblemowe, montaż w 30 minut bo tyle mi zajmuje demontaż gmoli, boczków, baku, przypięcie gotowej wtyczki i montaż wszystkiego do kupy.
Creed napisał: | geniusz napisał: | Ile kosztowała Ciebie ta przyjemność? |
Kupilem moto z tym wyświetlacze ale jestem z niego bardzo zadowolony przydaje się szczególnie przy jeździe w ternie:) |
Tylko, ze w 1000 nie chodzi tylko o wyświetlacz. Chodzi głownie o Timing Retard Eliminator.
W 650 różnica jest niezauważalna przy użyciu (a)TRE.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez express dnia Czw 23:35, 20 Paź 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kitza
A
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Czw 23:16, 20 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
express napisał: | Tylko, ze w 1000 nie chodzi tylko o wyświetlacz. Chodzi głownie o Timing Retard Eliminator. |
Będę musiał odpiąć i sprawdzić jak się będzie moto zachowywało bez tego TRE. Kupiłem DLa z tym wyświetlaczem i sądziłem, że to tylko wyświetlacz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Czw 23:27, 20 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
kitza napisał: | express napisał: | Tylko, ze w 1000 nie chodzi tylko o wyświetlacz. Chodzi głownie o Timing Retard Eliminator. |
Będę musiał odpiąć i sprawdzić jak się będzie moto zachowywało bez tego TRE. Kupiłem DLa z tym wyświetlaczem i sądziłem, że to tylko wyświetlacz. |
Są dwa rodzaje wyświetlaczy GiPro. Z TRE i bez.
Moze być też eliminator opóźnienia bez wyświetlacza:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kitza
A
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Czw 23:34, 20 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Mam dokładnie taki sam jak z linku w pierwszym poście, z napisem ATRE z boku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Czw 23:41, 20 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
kitza napisał: | Mam dokładnie taki sam jak z linku w pierwszym poście, z napisem ATRE z boku. |
650 czy 1000?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kitza
A
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Czw 23:46, 20 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
1000 K2
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Czw 23:47, 20 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
No to się możesz zdziwić po odpięciu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kitza
A
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Czw 23:49, 20 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Jak tylko przestanie lać :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Czw 23:52, 20 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
kitza napisał: | Jak tylko przestanie lać :/ |
U mnie po podpięciu aTRE wrażenie było jakbym kupił nowe moto.
Wejście na obroty z dowolnych obrotów - płynne.
Jazda na 2000 obrotów - bez problemu.
Przyspieszanie - dostało kopa, nie powiem, zdziwiłem się.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kitza
A
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Pią 0:06, 21 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
express napisał: |
U mnie po podpięciu aTRE wrażenie było jakbym kupił nowe moto.
Wejście na obroty z dowolnych obrotów - płynne.
Jazda na 2000 obrotów - bez problemu.
Przyspieszanie - dostało kopa, nie powiem, zdziwiłem się. |
U mnie tak różowo nie jest.
Płynne wejście na obroty zaczyna się dopiero od poziomu ok. 4000 rpm. Tu, faktycznie, kopa ma sporego. Przy mocniejszym odkręceniu manetki w zakresie 3000 - 35000 rpm (4 bieg) szarpie mocno silnikiem. Po lekturze forum, nawet nie sprawdzałem czy da się jechać przy obrotach rzędu 2000 rpm.
Odkąd kupiłem swojego DLa robiłem raptem 300 km więc dopiero się w niego wjeżdżam, poza tym to moja pierwsza V-ka więc też do końca nie wiem jakie zachowanie silnika jest prawidłowe, a jakie jest niewłaściwe i świadczy o złej pracy.
Być może działanie aTRE psuje kosz sprzęgłowy bo odkryłem wczoraj, że kwalifikuje się chyba do regeneracji (podczas pracy słychać pukanie, które cichnie po naciśnięciu klamki sprzęgła)?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Sob 9:53, 22 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
kitza napisał: |
Być może działanie aTRE psuje kosz sprzęgłowy bo odkryłem wczoraj, że kwalifikuje się chyba do regeneracji (podczas pracy słychać pukanie, które cichnie po naciśnięciu klamki sprzęgła)? |
Kosz może halasowac jednak na moc na kole nie będzie wpływu. Sprzęgło musiałoby slizgac, żeby było źle. Sprawdź luz na zabieraku zebaki na tylnym kole. Stawiam na zużycie gum zabieraka. Ewentualnie nierówno wyciągnięty łańcuch do kompletu.
I sprawdz w GiPro czy aby nie masz włączonego aTRE. W moim są 4 tryby pracy. 4, 5, 6 bieg i bez zmiany.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez express dnia Sob 9:55, 22 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 17:58, 22 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Przy dogorywającym koszu jedynie wibracje się nasilają ale dynamika silnika nie powinna się zmniejszyć.
Do do samego TRE pytania.
Nasze silniki są dławione na 1-2-3 biegu czy również na wyższych?
Czy ten moduł ma możliwość wyboru na których biegach ma być odblokowany?
Napisz coś więcej o Tych trybach pracy co one powodują bo pisałeś że możesz wybrać 4-5-6
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Pon 20:03, 24 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
geniusz napisał: |
Do do samego TRE pytania.
Nasze silniki są dławione na 1-2-3 biegu czy również na wyższych?
Czy ten moduł ma możliwość wyboru na których biegach ma być odblokowany?
Napisz coś więcej o Tych trybach pracy co one powodują bo pisałeś że możesz wybrać 4-5-6 |
Moduł pracuje w ten sposób, że na biegach 1-3 (czyli tych na których jest opóźniony zapłon), podaje komputerowi sterującemu silnikiem (ECU) nieprawdziwą informację o aktualnie zapiętym biegu.
W zależności od wybranego trybu jest to informacja, że zapięty jest 4, 5, lub 6 bieg.
Można też wyłączyć TRE i wtedy podawana jest prawdziwa informacja o podawanym biegu. Dla V-Stroma 1000 producent zaleca ustawienie 4.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kitza
A
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Pon 20:08, 24 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Sprawdziłem wczoraj co jest ustawione u mnie. Generalnie po naciśnięciu guziczka pod wyświetlaczem wyświetlają się wartości: 4, 5, 6, 7, -.
U mnie było ustawione na 6.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Pon 20:09, 24 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
kitza napisał: | Sprawdziłem wczoraj co jest ustawione u mnie. Generalnie po naciśnięciu guziczka pod wyświetlaczem wyświetlają się wartości: 4, 5, 6, 7, -.
U mnie było ustawione na 6. |
7 ?
U mnie ustawiłem 4.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 20:10, 24 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Dzięki za info jeszcze jedno pytanko masz fotkę gdzie są te kostki gdzie się moduł wpina?
Ewentualnie napisz w którym miejscu je znaleźć. Z tego co widzę to są podobne do tych za zasilają pompe paliwa(białe trójkątne).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Pon 20:13, 24 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
geniusz napisał: | Dzięki za info jeszcze jedno pytanko masz fotkę gdzie są te kostki gdzie się moduł wpina?
Ewentualnie napisz w którym miejscu je znaleźć. Z tego co widzę to są podobne do tych za zasilają pompe paliwa(białe trójkątne). |
Są za tylnym cylindrem. W okolicy podpórki baku. Prawie na wierzchu. Wymagają tylko niezbyt dużej reki żeby się tam dostać.
Fotki może mam, tyle, ze nie pod ręką.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kitza
A
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Pon 20:37, 24 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Sam się zdziwiłem bo zanim doszedłem do 7 sądziłem, że wyświetlające się cyferki odpowiadają biegom.
Może znajdę gdzieś na sieci instrukcję i dowiem się skąd ta 7.
Edit: I znalazłem
"2. Wciśnij i zwolnij przycisk.
Aktualny tryb TRE będzie wyświetlany (migając) przez 3 sekundy. Urządzenie będzie wyświetlać jeden z tych znaków:
- : Tryb normalny, TRE nie jest aktywowany
4 : Mapa biegu 4 - jest realizowany kiedy skrzynia biegów jest w pozycji nie neutralnej polecany dla motocykli: DL1000 i M109R / M1800R
5 : Mapa biegu 5 jest realizowany kiedy skrzynia biegów jest w pozycji nie neutralnej polecany dla motocykli: GSXR1000, GSX1300R, GSF1250
6 : Mapa biegu 6 - jest realizowany kiedy skrzynia biegów jest w pozycji nie neutralnej polecany dla pozostałych motocykli Suzuki
7 : Tryb specjalny wyłączający ograniczenie prędkości 180 km/h polecany dla motocykli Suzuki sprzedawanych w Japonii (np. GSX1400)"
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kitza dnia Pon 22:44, 24 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chmarnik
Maniak motocyklowy
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Nie 12:37, 27 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Czyli dla 650 odpowiednia jest 6?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seburaj
A2
Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 14:51, 28 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
ma założone TRE do 60 K7 (samo TRE, bez wyświetlacza)
tak jak ktos pisał wcześniej, w DL650 różnica jest, hmm, niezauważalna...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Pon 22:56, 28 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
chmarnik napisał: | Czyli dla 650 odpowiednia jest 6? |
Dla 650 TRE jest bez sensu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chmarnik
Maniak motocyklowy
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Wto 21:43, 29 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Ale wyświetlacz biegów sprawdza się ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 15:27, 17 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Zamówiłem TRE ale bez wyświetlacza na próbę i zastanawiam się nad jedny o ile nam ekologia obcina moc? Kiedyś obiło mi się o uszy że jest to 30%
Ktoś ma jakieś dokładniejsze informacje ile to jest?
Jak zrobi się ciepło to z ciekawości się przejadę na hamownię i sprawdzę ile się zyskuje. Jak pogoda dopisze to jeszcze w przyszłym tygodniu się przejadę jak dostanę go.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Carry
A2
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 10:12, 06 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Należy rozróżnić kilka rodzajów TRE:
Elektryczne
TRE - czyli na stałe wpięty opornik wartości 5 biegu w układ - minusem rozwiązania jest to, że na Jałowym obroty są wyższe (mapy zapłonów dla neutrala i biegów są znacząco inne szczególnie na dole) dodatkowo mogą wystąpić problemy z odpalaniem na zimnym silniku.
aTRE - to samo co TRE tylko z tranzystorem i drugim opornikiem o wartości opornika na neutralu. Niweluje to problemy zawarte powyżej.
XTRE - moduł z Healtecka - drogi ale za to niezbędny przy fabrycznych wyświetlaczach biegów bo bieg wskazywany działa normalnie a sygnał do kompa idzie dla 5 biegu i netrala (jak aTRE)
Elektroniczne
TRE na bazie ECU. Polega to na tym że w module podmienia się mapy grup zapłonowych na te z piątego biegu (2 lub 3 grupa zapłonowa). Nie ma tutaj minusów a w odróżnieniu od wersji elektrycznych są dodatkowe zalety.
Zaletami trzeba nazwać to, że w zależności od biegu nie tylko mapa zapłonu się zmienia. Zmieniają się też mapy STP i kompensacji paliwa podczas jazdy. Jeśli mamy zrobione to elektrycznie to wszystkie mapy są ustawiane dla 5 biegu na stałe co zmienia charakterystykę motocykla i zazwyczaj powoduje przelanie maszyny. W wersji elektronicznej takiego czegoś nie ma bo robi się to na poziomie programu i ingeruje się tylko w mapy samego zapłonu.
Jak ktoś jest zainteresowany mogę pokazać Wam jak zmienia się zapłon pomiędzy grupami na bazie SV (dowolny rocznik) i DL K8
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Pon 10:44, 06 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Takie TRE na bazie ECU robi się indywidualnie dla konkretnego motocykla poprzez shamowanie czy są to uniwersalne mapy dla danego rocznika (modelu) ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez novy dnia Pon 10:49, 06 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Carry
A2
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 10:56, 06 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
TRE polega na uzyciu map z najwyzszej grupy zaplonowej (najbardziej przyspieszonej) dla nizszych biegow.
W praktyce wyglada to tak że masz grupy zapłonowe:
Neutral (2 mapy, po jednej na cylinder)
1 Grupa (biegi 1,2)(2 mapy po jednej na cylinder)
2 Grupa (biegi 3,4)(2 mapy po jednej na cylinder)
3 Grupa (biegi 5,6)(2 mapy po jednej na cylinder)
W ECU ustawia się to tak, że wartości map dla grupy 3 kopiuje się na grupy 1 i 2 więc zamiast 3 grup ostatniecznie jest tylko grupa 3 dla każdego biegu + neutral. Więc korzysta się z mapy 5 i 6 biegu na wszystkich biegach bo jest najbardziej przyśpieszona na zapłonie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Pon 11:32, 06 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
czyli wystarczy zgrać z danego ECU oryginalne mapy i podmienić Ile koszci taka operacja ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Carry
A2
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 11:38, 06 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
DL jest w trakcie przygotowywania przeze mnie - ogolem koszt to 500 zl ale w ramach tego zabiegu TRE to jest bardziej przy okazji, najwazniejsze jest zrobienie map paliwa nawet przy oryginalnym wydechu.
Podrzuc numer ECU to wtedy powiem ci wiecej:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vagras
A1
Dołączył: 03 Kwi 2015
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: Śro 19:45, 08 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Czy moglibyście rozwiać moje wątpliwości... Mam DL 1000 K5. Jakiś czas temu zmieniłem w nim wydech na Dominatory i byłem u mechanika z hamownią aby go dostroił tak żeby wszystko grało. Czy po jego ingerencji mój motocykl wciąż jest kastrowany na pierwszych trzech biegach czy jestem już wolny od tego problemu? W skrócie - czy kupienie tego cudeńka z aTRE coś mi da? (Oprócz wyświetlacza biegów oczywiście).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Czw 8:02, 09 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
aTre możesz sam zrobić kupując dwa rezystory i tranzystor - koszt mniejszy od piwa - tu masz jak to wszystko podłączyć: [link widoczny dla zalogowanych]
Natomiast co ci mechanik na hamowni robił to nikt nie powie. Powinieneś jego spytać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Carry
A2
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 9:17, 09 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
A jak stroil moto? czym? Podrzuc nazwe urzadzenia chociaz.
O ile nie zmienial map w ECU i nie masz dodatkowego urzadzenia to masz nadal blokade. Zapoznaj sie tylk oz tym co pisalem na temat elektrycznych TRE i ich wadach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vagras
A1
Dołączył: 03 Kwi 2015
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: Czw 15:42, 09 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Jedyne co od niego dostałem to kartka z wykresami z hamowni przed i po strojeniu. Jest na niej nazwa producenta hamowni, ale to tyle. (GODULA MOTO SPORT Model HPM-B). Mocy mi nie brakuje, nie mam zamiaru walczyć o każdego kuca (dla większej mocy kupiłbym po prostu inny motocykl), traktuję to bardziej jako ciekawostkę czy mam kastrata czy nie. Żadnego dodatkowego urządzenia nie mam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Carry
A2
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 16:19, 09 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Podrzuc jakies dane do tego goscia co stroil - mnie ciekawi czemu wykresy sie nie nakladaja w sumie ale mniejsza z tym:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vagras
A1
Dołączył: 03 Kwi 2015
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: Czw 19:40, 09 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
To jest strona warsztatu: [link widoczny dla zalogowanych] Generalnie wśród znajomych motocyklistów mają dobrą opinię.
A historia ze strojeniem jest taka: zajechałem motocyklem ze świeżo wymienionymi wydechami na Dominatory. Kiepsko się zachowywał, brakowało mu momentu obrotowego w dole obrotów. Zrobiony został serwis (regulacje, synchronizacje itd) i strojenie na hamowni wg. mojego życzenia - żeby dół był mocny nawet kosztem góry. I mechanik efekt ten uzyskał, motocykl dużo lepiej reaguje na gaz i jest elastyczniejszy. Dlatego właśnie zastanawiam się czy niejako "przy okazji" zostało wydobyte te 30% dodatkowej mocy na pierwszych trzech biegach czy nie. Subiektywnie? Jest mocniejszy niż był, ale raczej nie aż tyle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|