Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rozgrzewanie silnika przed jazda
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 13:29, 16 Lis 2010    Temat postu: Rozgrzewanie silnika przed jazda

Czy rozgrzewacie wasze siniki przed jazdą???
Jakie sa Wasze opinie nt.
O ile latem doprowadzenie do dwóch kresek na liczniku temperartury zajmuje tyle co załozenie kasku i rekawic, to teraz głupio tak stac i czekac 5 minut az moto sie nagrzeje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tipor
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łomianki

PostWysłany: Wto 13:33, 16 Lis 2010    Temat postu:

używasz aż dwóch kresek ? Ja zawsze czekam do tej pierwszej i w trasę co oznacza że ja czekam 2,5 minuty Very Happy
Jedno jest pewne, czekam i do tej pory nic mnie nie zmusiło do jazdy na zimno...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamar
Maniak motocyklowy



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK

PostWysłany: Wto 14:12, 16 Lis 2010    Temat postu:

Ja też czekam do dwóch kresek, głupio nie głupio poczekać trzeba Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ologc
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk

PostWysłany: Wto 15:45, 16 Lis 2010    Temat postu:

to ja się zapytam a co to ma dać? w instrukcji o tym wspominają?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fredi
Motocyklista



Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 16:00, 16 Lis 2010    Temat postu:

Zawsze czekam aż się troche zagrzeje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel_
A2



Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 16:05, 16 Lis 2010    Temat postu:

Ja zapalam, wkladam kask, zapinam kurtke, wkladam rekawiczki, zamykam zamki, chowam telefon, siadam i jade, czyli gdzies po max minucie. Zanim sie nie zagrzeje nie kręce wysoko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Wto 16:10, 16 Lis 2010    Temat postu:

Samochodem też stoicie na parkingu i grzejecie silnik, aż osiągnie 60 czy 80 stopni?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 16:28, 16 Lis 2010    Temat postu:

temat juz chyba byl... ja czekam az sie pojawi 1 kreska
jak zawsze sa dwie szkoly, falenicka i otwocka, jedni mowia, ze nie trzeba inni, ze lepiej poczekac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adam
Motocyklista



Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa

PostWysłany: Wto 19:17, 16 Lis 2010    Temat postu:

silnik najlepiej sie nagrzewa jak pracuje nie na biegu jałowym (luz) ale w trakcie jazdy tz pod obciążeniem oczywisacie nie wolno go wtedy wysoko kręcić bo olej jest jeszcze gesty ale po osiągnięciu pierwszej kreski juz powinno mu wystarczyć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fredi
Motocyklista



Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 19:48, 16 Lis 2010    Temat postu:

lasooch napisał:
Samochodem też stoicie na parkingu i grzejecie silnik, aż osiągnie 60 czy 80 stopni?


Samochód to samochód - ma jeździć. Czy ma ładny kolor, olej półsyntetyczny w silniku czy też jakieś bajery - nie ważne

Motocykl to pasja, dlatego dbam o swoją pasję jak tylko mogę




PS. Nie wiem czy mi się nagrzeje silnik w aucie jak odpalam i idę otworzyć bramę... 30 sekund chodzi? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
avaloon
Motocyklista



Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto 20:36, 16 Lis 2010    Temat postu:

Ja nie czekam ani na 1 ani 2 kreski w porze letniej zanim się ubiorę to jest 1 kreska obecnie nie mam żadnej i ruszam jak przejadę ok 60m tyle mam do bramy wyjazdowej pokazuje się jedna.Wg mnie tj tak jak w aucie na zimnym silniku nie zwiększamy zbytnio obrotów w czasie jazdy ani na postoju do chwili aż się silnik nie rozgrzeje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kastor40
Motonita



Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 626
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mysłowice - Śląskie

PostWysłany: Wto 20:36, 16 Lis 2010    Temat postu:

Barney! Trafne porównanie Smile
Ja czekam do jednej kreski zanim wskoczę na siodło. Zwykle koło 3 min.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Corab
A



Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Otrębusy

PostWysłany: Wto 21:41, 16 Lis 2010    Temat postu:

kiedyś słyszałem opinie nt auta, że nie czekać tylko jechać wtedy olej jest lepiej rozprowadzany, tak robię w moto. Jak trybiki w ruch to smarowanie powinno być szybsze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek D.
Motocyklista



Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Stalowa Wola

PostWysłany: Wto 22:04, 16 Lis 2010    Temat postu:

pawel_ napisał:
Ja zapalam, wkladam kask, zapinam kurtke, wkladam rekawiczki, zamykam zamki, chowam telefon, siadam i jade, czyli gdzies po max minucie. Zanim sie nie zagrzeje nie kręce wysoko.


Ja podobnie jak kolega. Wyprowadzam z garażu i zapalam go. Zanim wszystko pozamykam, ubiorę się to chwilę zejdzie, a jak już się doturlam do głównej drogi to przeważnie mam te dwie kreski, ale i tak zazwyczaj zaczynam jazdę spacerowo. No, chyba że mnie poniesie Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamar
Maniak motocyklowy



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK

PostWysłany: Śro 0:04, 17 Lis 2010    Temat postu:

Corab napisał:
kiedyś słyszałem opinie nt auta, że nie czekać tylko jechać wtedy olej jest lepiej rozprowadzany, tak robię w moto. Jak trybiki w ruch to smarowanie powinno być szybsze.


Błędna teoria, dotyczy tylko gorącego oleju, a zimny nie wszędzie tak szybko dotrze, rozbryzgowe smarowanie dotyczy tylko gładzi cylindrycznych i to też nie zawsze, można wiele pisać: rozszerzanie elementów, smarowanie itp.

W zeszłym roku znajomy tak właśnie robił z Banditem 1200, odpalał i od razu rura (pewnie na maksa) po niecałym sezonie przestał zapalać i jeździć, (zabrakło kompresji) po rozebraniu silnika okazało się że tłoki są popękane, dobrze że żaden nie pękł na pół bo by korbowód wyszedł bokiem.

Ja tam wolę trochę zagrzać z prozaicznego powodu: bo moto jest moje i je bardzo lubię Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Corab
A



Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Otrębusy

PostWysłany: Śro 10:25, 17 Lis 2010    Temat postu:

Adamar napisał:

Błędna teoria, dotyczy tylko gorącego oleju, a zimny nie wszędzie tak szybko dotrze, rozbry
ja tam uparty nie jestem, ale to potwierdza, że zimowe odpalanie w garażu do zagrzania silnika nie jest złe Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Peterp079
Motocyklista



Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kielce

PostWysłany: Śro 11:50, 17 Lis 2010    Temat postu:

Corab napisał:
ja tam uparty nie jestem, ale to potwierdza, że zimowe odpalanie w garażu do zagrzania silnika nie jest złe Rolling Eyes

Wydaje mi się apropos odpalania w zimie że to nie to samo co odpalanie i rozgrzewanie przed jazdą bo jednak będziemy jechać w związku z czym rura zostanie przedmuchana porządnie i woda nie zostanie w środku tylko ją wyrzuci. Natomiast jeśli rury nie przedmuchamy (nie pojeździmy) to woda zostanie w środku i zrobi swoją robotę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 11:50, 17 Lis 2010    Temat postu:

Adamar napisał:

W zeszłym roku znajomy tak właśnie robił z Banditem 1200, odpalał i od razu rura (pewnie na maksa) po niecałym sezonie przestał zapalać i jeździć, (zabrakło kompresji) po rozebraniu silnika okazało się że tłoki są popękane, dobrze że żaden nie pękł na pół bo by korbowód wyszedł bokiem.

Ale to dość skrajny przypadek. Większość mówi o odpaleniu i nie pałowaniu odrazu na maksa. Po prostu wtedy silnik szybciej się nagrzewa i skracany jest czas pracy w najgorszych dla niego warunkach.

Corab napisał:

ja tam uparty nie jestem, ale to potwierdza, że zimowe odpalanie w garażu do zagrzania silnika nie jest złe

Z tym bym się kłócił. Każdy silnik nie lubi pracować gdy jest niedogrzany i bez obciążenia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez nieprosty dnia Śro 11:53, 17 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kalina
Motonita



Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 819
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Malbork

PostWysłany: Śro 19:29, 17 Lis 2010    Temat postu:

Jak singla w dr nie rozgrzeje to pracuje jak stara ........ wa, trzeba troszku rozgrzać i tyle. W dl to bardziej dla samopoczucia bo silnik pracuje jak kosiareczka Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin.BB
A



Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Śro 23:37, 17 Lis 2010    Temat postu:

Czy jest ciepło czy też zimno, odpalam silnik i ruszam w drogę. Do rozgrzania silnika jadę bardzo delikatnie, na niskich obrotach. To najlepszy sposób.

A tak przy okazji, do tych co zapalają i czekają do dwóch kresek - motocykl czeka na bocznej stopce? Jeżeli tak, to ciekaw jestem jak długi przechył motocykla wpływa na prawidłowe smarowanie silnika? Zwróćcie uwagę, że w zakręcie w normalnych warunkach nie jedzie się kilka minut w ciągłym przechyle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prek
A1



Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 11:57, 18 Lis 2010    Temat postu:

Też się zastanawiałem czy nagrzewanie silnika na bocznej stopce bardziej nie zaszkodzi niż pomoże.

W ciepłe dni nie rozgrzewam maszyny a jak jest chłodniej to czasami do 1 kreski ale tylko na centralce.

Tak czy inaczej zawsze staram początku nie odkręcać na maksa no chyba że jak kto wcześniej napisał mnie poniesie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiek87
A1



Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 17:34, 18 Lis 2010    Temat postu:

zależy od umiejscowienia smogu, w poprzednim moto wiem, że smog był ustawiony nieco pod kątem i i bezpieczniej było grzać maszyne na prosto,
niewiem jak jest w dl-u; może ktoś wie ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Czw 17:37, 18 Lis 2010    Temat postu:

ologc napisał:
to ja się zapytam a co to ma dać? w instrukcji o tym wspominają?


Suzuki czasem "lubi" wziąć trochę oleju, jak jest zimny weźmie napewno więcej...

krzysiek87 napisał:
zależy od umiejscowienia smogu, w poprzednim moto wiem, że smog był ustawiony nieco pod kątem i i bezpieczniej było grzać maszyne na prosto,
niewiem jak jest w dl-u; może ktoś wie ?


Jest prosto i głęboko w misce, tzn. tuż nad dnem miski, nie ma obawy że zassie powietrze!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Czw 17:40, 18 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marlon777
Motonita



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik, Chwałęcice

PostWysłany: Czw 18:48, 18 Lis 2010    Temat postu:

krzysiek87 napisał:
zależy od umiejscowienia smogu, w poprzednim moto wiem, że smog był ustawiony nieco pod kątem i i bezpieczniej było grzać maszyne na prosto,
niewiem jak jest w dl-u; może ktoś wie ?


Krzysiek - w szkole mnie uczyli o smoku - który pije i żłopie oliwę Very Happy
Smog to kawałek w innej bajce Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Czw 20:21, 18 Lis 2010    Temat postu:

smog to taka chmura syfu nad miastem Very HappyVery HappyVery Happy

a tak na powaznie to tak jak marlon zauwazyl chodzi o smok, ale akurat to i tak nie od niego pochodza problemy ze smarowaniem, bo smok jest na ogol tak umieszczony by w kazdej pozycji mogl zzciagnac olej (jazda do gory kolomi odpada Very Happy )
Problemy z niesmarowaniem czesci silnika kiedy stoi przechylony na stopce wynikaja z samej konstrukcji magistrali olejowej, taki problem dosc dobrze mi znany wystepuje w intruderze vs800 gdzie przy odpalaniu zimnego moto olej dociera z pewnym opuznieniem na walek rozrzadu przedniego cylindra w wyniku czego chodzi pare sekund na sucho co skutkuje wyrobieniem sie walka na lozyskach slizgowych, a dalej objawia sie stukaniem, inaczej dzieciol Very Happy

Jeszcze nie zaglebialem sie w schemat budowy silnika DL ale podejrzewam ze taka jednostka pozbawiona jest tych felerow w koncu ponoc to jest enduro, a i niektore egzemplarze maja juz spore przebiegi i nikt nie slyszal o brakach w smarowaniu.

Niemniej jednak zalecalbym na sam moment odpalania motocykla postawic moto do pionu, to jest moze 10 sekund i nic nie kosztuje ale mamy pewnosc ze silnik jest odpalany w laboratoryjnej pozycji i nic mu sie nie satnie a moze nawet sie odwdzieczy dluuuga bezawaryjana praca, oczywiscie gdy juz odpalimy to moto mozna spowrotem na boczna nozke postawic i niech sobie pyrka Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jaca
Motonita



Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom

PostWysłany: Czw 23:09, 18 Lis 2010    Temat postu:

marlon777 napisał:
Krzysiek - w szkole mnie uczyli o smoku - który pije i żłopie oliwę Very Happy
Chyba wagarowałeś Laughing Smok to żarł owce i gwałcił kobiety w podkrakowskich wioskach Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Topinka
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy

PostWysłany: Czw 23:31, 18 Lis 2010    Temat postu:

Jaca napisał:
marlon777 napisał:
Krzysiek - w szkole mnie uczyli o smoku - który pije i żłopie oliwę Very Happy
Chyba wagarowałeś Laughing Smok to żarł owce i gwałcił kobiety w podkrakowskich wioskach Wink


Ale po tym strasznie suszy, więc musiał się napić Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marlon777
Motonita



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik, Chwałęcice

PostWysłany: Czw 23:51, 18 Lis 2010    Temat postu:

Topinka napisał:
Jaca napisał:
marlon777 napisał:
Krzysiek - w szkole mnie uczyli o smoku - który pije i żłopie oliwę Very Happy
Chyba wagarowałeś Laughing Smok to żarł owce i gwałcił kobiety w podkrakowskich wioskach Wink


Ale po tym strasznie suszy, więc musiał się napić Cool

Flodyoo ratuj!!!
Ratuj o co im chodzi? Jakie owce jakie gwalty? Ja wiem ze sa tloki i zawory i inne piekne krzywki. Do takie szkoly chodzilem - a co!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Czw 23:58, 18 Lis 2010    Temat postu:

he he jak trwoga to do Boga Very HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery Happy

Prawda jest taka ze jak juz smok wszystek olej z miski wypil i .. nie bylo czym smarowac no to wzial sie za owce i gwalty Very HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kastor40
Motonita



Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 626
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mysłowice - Śląskie

PostWysłany: Czw 23:59, 18 Lis 2010    Temat postu:

Jaca napisał:
marlon777 napisał:
Krzysiek - w szkole mnie uczyli o smoku - który pije i żłopie oliwę Very Happy
Chyba wagarowałeś Laughing Smok to żarł owce i gwałcił kobiety w podkrakowskich wioskach Wink


No nie kobiety tylko dziewice Laughing i nie gwałciły tylko żarły Very Happy i dlatego wyginęły bo znajdź teraz dziewicę... Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marlon777
Motonita



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik, Chwałęcice

PostWysłany: Pią 0:10, 19 Lis 2010    Temat postu:

dziekuje za pomoc w zakonczeniu tematu w ktorym wszyscy maja racje. Mam nadzieje ze sposob zakonczenia spodoba sie wszyskim. Smok gora i basta. To jeden z tematow gdzie mechanik to teoria wiec dajmy sobie spokoj Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ologc
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk

PostWysłany: Pią 0:35, 19 Lis 2010    Temat postu:

panowie ring wolny, taki dział, fajny i nie jest praktycznie moderowany, można się wyżyć i jaja porobić, itd...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marlon777
Motonita



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik, Chwałęcice

PostWysłany: Pią 9:22, 19 Lis 2010    Temat postu:

no to lecimy dalej Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin.BB
A



Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pią 18:07, 19 Lis 2010    Temat postu:

W kontekście smoka, dziewic i układu smarowania czy dalej są tacy, którzy chcą czekać z jadą aż do rozgrzania silnika? Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Pią 18:14, 19 Lis 2010    Temat postu:

Ja polecam odpalanie w pionie i wstepne rozgrzanie czyli czas jaki potrzebujemy na ubranie kasku rekawiczek i wygodne usadowienie naszego tylka na kanapie DLa Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marlon777
Motonita



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik, Chwałęcice

PostWysłany: Pią 22:09, 19 Lis 2010    Temat postu:

Floydoo napisał:
Ja polecam odpalanie w pionie i wstepne rozgrzanie czyli czas jaki potrzebujemy na ubranie kasku rekawiczek i wygodne usadowienie naszego tylka na kanapie DLa Very Happy

I wtedy zazwyczaj (w litrze) pojawia się pierwsza krecha. No to naprzód Laughing
Aha - trzeba jeszcze mieć centralkę Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Pią 22:15, 19 Lis 2010    Temat postu:

Cytat:
Aha - trzeba jeszcze mieć centralkę


juz wczesniej pisalem ze NIE trzeba Exclamation

Odpalasz moto w pionie i potem spowrotem stawiasz na nozce bocznej, chodzi o sam rozruch silnika, jak to ja okreslam w pozycji laboratoryjnej Very HappyVery Happy Idea Idea


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zlociutki
A2



Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pią 23:18, 19 Lis 2010    Temat postu:

Słuchajcie w DL-u kontrolka jest od czujnika cisnienia oleju a nie od poziomu.Skoro po odpaleniu natychmiast gasnie to znaczy ze smok dalej moczy sie w oleju i cisnieniem pompy smaruje silniczek......jaka roznica czy odpalisz w pionie czy na bocznej stopce???????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Pią 23:31, 19 Lis 2010    Temat postu:

zlociutki juz mi sie nie chce tlumaczyc ale w ktoryms poscie powyzej to opisalem w mire dokladnie, i tu nie ma nic smok do gadania bo on zawsze jest w oleju Very HappyVery Happy no chyba ze oleju w silniku nie bedzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Sob 12:17, 20 Lis 2010    Temat postu:

Floydoo napisał:
zlociutki juz mi sie nie chce tlumaczyc ale w ktoryms poscie powyzej to opisalem w mire dokladnie, i tu nie ma nic smok do gadania bo on zawsze jest w oleju Very HappyVery Happy no chyba ze oleju w silniku nie bedzie.


Floydoo, wykluczam, żeby problemy z "opóźnieniem smarowania", znane Ci z intrudera, miały miejsce również w Dl-u...
Wprawdzie też jest to Suzuki, ale zupełnie inny silnik, z inną charakteryskyką pracy i obciążeń, przednim cylindrem w innym położeniu i innym schematem smarowania. Innymi słowy, bardzo specyficzna przypadłość intrudera, nie jedna z resztą, w DL-u nie występuje prawie napewno. Po takim okresie obecności na rynku tego modelu silnika (TL, SV i DL) i ilości nakręconych kilometrów przez ten czas, tego rodzaju przypadłość dała by o sobie niejednokrotnie znać. Tymczasem nikt z użytkowników tych motocykli nie narzekał na zacierające lub wybijające się panewki wałków rozrządu. Prędzej dają o sobie znać panewki główne wału korbowego, panewka korby i kosz sprzęgła, a tam nie ma żadnych problemów ze smarowaniem...
Reasumując, ja nie upierałbym się przy stawianiu motocykla koniecznie do pionu przy zapalaniu, ale jak ktoś chce i tak mu lepiej na sercu, to napewno nic to nie szkodzi... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Sob 14:48, 20 Lis 2010    Temat postu:

Cytat:
napewno nic to nie szkodzi...


i przynajmniej ja napewno bede sie tego trzymal Very HappyVery HappyVery HappyVery Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Konio
Maniak motocyklowy



Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn

PostWysłany: Sob 16:57, 01 Sty 2011    Temat postu:

Niby temat już prawie upadł ale znalazłem coś takiego:

Instrukcja obsługi DL650AK8
str. 37:
„Olej silnikowy powinien mieć możliwość cyrkulacji jeszcze przed jazdą. Po uruchomieniu ciepłego lub zimnego silnika, a przed jego obciążeniem, należy pozostawić silnik przez pewien czas pracujący na wolnych obrotach. Zapewni to dostarczenie oleju silnikowego do wszystkich newralgicznych węzłów wymagających smarowania.”
Co prawda jest to umieszczone w rozdziale „Docieranie”, lecz w moim przekonaniu zalecenie to należy stosować przy każdym uruchomieniu motocykla. Oznacza to że czekając na „dostarczenie oleju do …” rozwiązuje problem czekania czy ma się zapalić kreska temperatury. Czyż nie?
Ponadto:
Strona 41 – Rozruch silnika:
„3. Zamknąć całkowicie przepustnicę/manetkę gazu. Wcisnąć przycisk rozrusznika elektrycznego – silnik powinien zostać uruchomiony. Po uruchomieniu silnika powinien on rozgrzać się bez obciążenia.”
No ten fragment to chyba wyjaśnia sprawę…


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Sob 17:38, 01 Sty 2011    Temat postu:

Kolego, nikt nie twierdził że silnika nie powinno się rozgrzać przed jazdą, to "oczywista oczywistość"...

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Sob 17:39, 01 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Konio
Maniak motocyklowy



Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn

PostWysłany: Sob 18:03, 01 Sty 2011    Temat postu:

Kolego - uściślam: podałem to w kontekście postów osób, które pisały że wsiadają i jadą na zimnym tylko spokojnie aż się rozgrzeje silnik, jak robi to Corab.

Poza tym pytanie zakłaającego temat - jakubdl1000 - było cyt: Czy rozgrzewacie wasze siniki przed jazdą???
...Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Konio dnia Sob 18:04, 01 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Sob 18:09, 01 Sty 2011    Temat postu:

Jak komuś nie szkoda silnika to siada i jedzie, jak słusznie zauważyłeś nawet instrukcja mówi o rozgrzaniu silnika przed jazdą...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Topinka
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy

PostWysłany: Sob 18:19, 01 Sty 2011    Temat postu:

Konio napisał:
Kolego - uściślam: podałem to w kontekście postów osób, które pisały że wsiadają i jadą na zimnym tylko spokojnie aż się rozgrzeje silnik, jak robi to Corab.


Więc też rozgrzewają, tylko inaczej Smile To oznacza, że oczywistość nadal jest oczywistością Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciejza
A



Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn, warmińsko-mazurskie

PostWysłany: Sob 18:22, 01 Sty 2011    Temat postu:

Cytat:
"Wcisnąć przycisk rozrusznika elektrycznego – silnik powinien zostać uruchomiony. Po uruchomieniu silnika powinien on rozgrzać się bez obciążenia"


z szyku zdania wynika ze przycisk rozrusznika powinien sie rozgrzac bez obciążenia Very HappyVery HappyVery Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Konio
Maniak motocyklowy



Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn

PostWysłany: Sob 18:26, 01 Sty 2011    Temat postu:

Fakt, instrukcję ktoś tłumaczył może googlem... a skoro tak może nie trzeba rozgrzewać ? a może tam po japońsku pisze - uzyj paleniska przed jazda by rozgrzać silnik:)? Kiedyś byly takie traktory...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Sob 18:37, 01 Sty 2011    Temat postu:

Nie ma śmiacia! W instrukcji odsługi motocykla K750 jest napisane:
Przed uruchomieniem silnika na mrozie poniżej 30st.C podgrzać cylindry płonącą szmatą nasączoną benzyną...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Otzi
Moderator



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 19:05, 01 Sty 2011    Temat postu:

Wrzucić płonącą zapałkę do baku Very Happy

Żeby nie było OT
Najpierw odpalam, w międzyczasie ubieram się i jadę. Silnik zazwyczaj łapie jedną kreskę i wtedy mu nie wstawiam. Wystarczy, że wyjadę na główną i już mam trzy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Otzi dnia Sob 19:10, 01 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin