|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid97
A1
Dołączył: 26 Gru 2023
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 16:45, 05 Sty 2024 Temat postu: Rozgrzane do czerwoności kolektory |
|
|
Witam w mojej 1000 2002 grzeją się kolektory do czerwoności nawet na wolnych obrotach, widać to w ciemności. Nie wydaje mi się to normalne. Czy w waszych egzemplarzach jest podobnie? Wymieniłem ostatnio zapchany filtr powietrza i wyregulowałem ciasne zawory. Rozrząd ustawiony poprawnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cynek
Forumowy Poeta
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 3308
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 22:50, 05 Sty 2024 Temat postu: |
|
|
Do czerwoności raczej nie powinny się rozgrzewać. Może są już powypalane?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid97
A1
Dołączył: 26 Gru 2023
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 0:02, 06 Sty 2024 Temat postu: |
|
|
Kolektory wyglądają w miarę normalnie, moto ma 25k przebiegu ale luzy zaworów wydechowych były zjechane do 0,05 -0,10. Wtryskiwacze pylą normalnie ale ciśnienie paliwa to 2,5 bar
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dawid97 dnia Sob 0:05, 06 Sty 2024, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chrzanek
Motonita
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 720
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 13:53, 08 Sty 2024 Temat postu: |
|
|
Uwolnłlbym wydech.
Może nie pomoże ale na pewno nie zaszkodzi.
Poza tym nie wiem czy w 2002r, już były katalizatory, ale jeżeli były to zwyczajnie mogły się już przypchać.
Na EGT (temperature spalin) ma tez wpływ skład mieszanki. Jak uboga to EGT rośnie. Jak bogata (obfita w paliwo) to EGT spada. Może trzeba zrobić remap kompa?
A najlepiej uwolnić wydech i założyć TRE. Przy okazji zyska kultura pracy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scyzor_2007
Motonita
Dołączył: 31 Gru 2016
Posty: 762
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 20:55, 10 Sty 2024 Temat postu: |
|
|
chrzanek napisał: | Uwolnłlbym wydech.
Może nie pomoże ale na pewno nie zaszkodzi.
Poza tym nie wiem czy w 2002r, już były katalizatory, ale jeżeli były to zwyczajnie mogły się już przypchać.
Na EGT (temperature spalin) ma tez wpływ skład mieszanki. Jak uboga to EGT rośnie. Jak bogata (obfita w paliwo) to EGT spada. Może trzeba zrobić remap kompa?
A najlepiej uwolnić wydech i założyć TRE. Przy okazji zyska kultura pracy. |
Tak były katalizatory , miałem .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Waluś
A
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koło
|
Wysłany: Czw 9:52, 11 Sty 2024 Temat postu: |
|
|
Jeśli grzeje do czerwoności a katów nie ma to musi być za uboga mieszanka.
Jeśli masz pewność, że zawory są dobrze ustawione no to może faktycznie czas zerknąć do ECU.
Czy Twój egzemplarz ma sondę w ukladzie?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Waluś dnia Czw 9:55, 11 Sty 2024, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Motonita
Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków / Skawina
|
Wysłany: Czw 17:56, 11 Sty 2024 Temat postu: Re: Rozgrzane do czerwoności kolektory |
|
|
Dawid97 napisał: | Witam w mojej 1000 2002 grzeją się kolektory do czerwoności nawet na wolnych obrotach, widać to w ciemności. Nie wydaje mi się to normalne. . |
obydwa tak samo się grzeją ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid97
A1
Dołączył: 26 Gru 2023
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 20:57, 11 Sty 2024 Temat postu: |
|
|
Jest sonda lambda.
Tak oba grzały się z tym, że przedni bardziej. Zacząłem bawić się synchronizacją przepustnic na wężyki z płynem i okazało się że po wstępnej regulacji przedni już się nie grzeje tylko tylnY. Będę dalej próbował synchronizować jak będzie cieplej w garażu.
Może próbować bawić się położeniem TPS i tym sprawdzać czy zmienia się dawka paliwa?
Odpinałem też sondę i nic to nie zmienia
PS przy synchro zatkałem wężyki systemu PAIR ale nie wiem czy to miało wpływ bo jakby miało to chyba na oba wydechy? zobaczę jeszcze z normalnie wpiętymi
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dawid97 dnia Czw 21:01, 11 Sty 2024, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Motonita
Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków / Skawina
|
Wysłany: Czw 22:02, 11 Sty 2024 Temat postu: |
|
|
Ano właśnie - tylny, a wspomniałeś o rozrządzie i że dobrze ustawiony, a akurat to nie byłby pierwszy przypadek, że jednak nie jest dobrze i grzeje się własnie tylny cylinder, bo to na nim jest źle ustawione ( na znak F a nie R )
Pewny jesteś, że tylny jest na R ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid97
A1
Dołączył: 26 Gru 2023
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 16:43, 12 Sty 2024 Temat postu: |
|
|
Na znak FT jak w serwisowe. Grzały się oba do momentu kiedy zacząłem się bawić synchro. pomiędzy przepustnicami sterowanymi silniczkiem krokowym nie trzeba robić synchro?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Motonita
Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków / Skawina
|
Wysłany: Pią 16:51, 12 Sty 2024 Temat postu: |
|
|
Dawid97 napisał: | Na znak FT jak w serwisowe. |
No tak - wiele osób sie na tym opisie machnęło, FT to dla przedniego cylindra znak, a dla tylnego jest osobny.
Czyli na 99% masz źle rozrząd - stąd problem.
Nie Ty pierwszy się na tym machnąłeś - a zabawność sytuacji polega na tym, że akurat nawet na tak złożonym rozrządzie nie ma kolizji i moto odpala i chodzi, nawet jeździ ( choć nie ma pełnej mocy ), tylko się właśnie świeca kolektory, bo część mieszanki dopala się w wydechu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Struna dnia Pią 16:57, 12 Sty 2024, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid97
A1
Dołączył: 26 Gru 2023
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 23:51, 14 Sty 2024 Temat postu: |
|
|
Nie rozumiem, przecież serwisówka jasno przewiduje, że rozrząd ustawia się na FT. RT służy tylko do sprawdzania luzów zaworowych tylnego cylindra, tak przynajmniej ja to widzę. Zresztą każdy wałek zakładałem osobno i wrócił na swoje miejsce w takiej samej pozycji jak był zamontowany, a nie wydaje mi się żeby ktoś przy tym grzebał wcześniej, bo moto ma 25k przebiegu i mam solidne podstawy ku temu, że nie jest to 125k. wycinek z serwisówki jak mam ustawione wałki: [link widoczny dla zalogowanych]
Dziś jeszcze raz wyjąłem wtryski żeby zobaczyć jak działają i zdziwiło mnie jedno- oznaczenie "F" jak front na kablu do wtryskiwacza, który był podpięty do tylnego. Po podmianie wtyczek motor od razu lepiej pracuje, jakby gładziej no i te kolektory już się tak nie grzeją, ale dalej jeszcze widać lekko i nie wiem czy odpuścić juz ten temat? Tak czy inaczej jak trochę roztopi to muszę się przejechać i zobaczyć czy jest normalna moc i nie ma muła na wysokich obrotach jak wcześniej.
Problem chyba rozwiązany. Poprawnie zamontowane wtyczki i zatkany system PAIR kompletnie eliminuje temat. Ale wpięty PAIR powoduje lekkie świecenie. Przy pogodzie podjadę do jakiegoś machera żeby sprawdził parametry pracy silnika przez ECU (o ile się da). Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dawid97 dnia Wto 11:20, 16 Sty 2024, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|