|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
masin719
A2
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: mielec - rzeszów
|
Wysłany: Sob 17:03, 25 Lut 2012 Temat postu: Regulacja twardości tylnego zawieszenia DL 650 |
|
|
Witam, od tygodnia posiadam Dl 650 2004rok 42 tyś km. Nie rozumiem do końca regulacji twardości tylnego zawieszenia, być może w moim moto jest coś nie tak. Przekręcam pokrętłem w lewo i w prawo po kilka obrotów i nie widzę różnicy, 2 sprawa nie czuje żadnego oporu kręcąc tym pokrętłem. Czy ktoś mógłby opisać jak to działa??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
r_gustaw
A2
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 18:01, 25 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Zasada działania tej śruby regulacyjnej jest prosta
- kręcąc w jedną stronę (nie pamiętam czy to prawo czy lewo) ściskasz sprężynę powodując utwardzenie zawieszenia, a kręcąc w przeciwną stronę powodujesz rozluźnienie sprężyny co w efekcie daje Ci miększe zawieszenie.[img]http://www.motorus.pl/twoj-motocykl/suzuki/dl-650-v-strom/ohlins-amortyzator-tyl-suzuki-dl650-04-09_p_1158.html[/img]
Zrób zdjęcie swego amortyzatora to Ci powiemy czy wszystko z nim w porządku .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez r_gustaw dnia Sob 18:08, 25 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Blunio
Gość
|
Wysłany: Sob 18:09, 25 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
U mnie pomimo że maszyna nowa, to ta regulacja taka jakaś "bezpłciowa". Kręcisz tak jakoś bez oporu ... nie wiadomo czy się coś reguluje czy nie ...
Pokazane na linku amortyzatory Ohlins są regulowane IMHO nie poprzez regulację napięcia wstępnego sprężyny, tylko zmianę ciśnienia wewnątrz.
A jak jest u nas - pewnie się wypowie ktoś co demontował amora
Ostatnio zmieniony przez Blunio dnia Sob 18:13, 25 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
masin719
A2
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: mielec - rzeszów
|
Wysłany: Sob 19:18, 25 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Jutro postaram sie zrobic foto i wstawić, póki co dzięki za odp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jacaw
Motocyklista
Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wawa - Wola DL 650
|
Wysłany: Sob 19:32, 25 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
na amortyzatorze są nacięcia, kręcąc w lewo lub w prawo widać jak się skręca lub odwrotnie .. reszta jak koledzy napisali
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
caro
A2
Dołączył: 20 Gru 2011
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Sob 19:36, 25 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
W moim motocyklu też tak działa jakby nie działało,nie czuć żadnego oporu.Miałem już taka regulację w BMW,jak utwardzałem zawieszenie to czuć było opór, pod koniec nawet ciężko się kręciło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 21:55, 25 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Może dlatego nie czuć oporu bo to regulacja hydrauliczna?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 23:03, 25 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Blunio napisał: | U mnie pomimo że maszyna nowa, to ta regulacja taka jakaś "bezpłciowa". Kręcisz tak jakoś bez oporu ... nie wiadomo czy się coś reguluje czy nie ...
|
To się ciesz bo taka ma być. To jest regulacja hydrauliczna i działa na tej zasadzie, że kręcisz lekko ale dużo. Zamiast 3 obrotów od skrajnego do skrajnego jest ich 20.
Jeżeli chodzi o sprawdzenie ustawienia to się trzeba trochę schylić i spojrzeć na amortyzator jest tam podziałka z 5 kreskami. Im mniej kresek widać na podziałce tym bardziej jest ściśnięta sprężyna.
Blunio napisał: |
Pokazane na linku amortyzatory Ohlins są regulowane IMHO nie poprzez regulację napięcia wstępnego sprężyny, tylko zmianę ciśnienia wewnątrz.
A jak jest u nas - pewnie się wypowie ktoś co demontował amora |
Mylisz pojęcia. Ohlins są regulowane dokładnie tak samo. Chyba, że piszesz o amortyzatorze pneumatycznym, tam rzeczywiście zmienia się ciśnienie powietrza. Tylko jest to całkowicie inny typ amortyzatora więc porownanie nie ma sensu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 0:42, 26 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Panowie serwisówka się "kłania"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 0:50, 26 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
konra.dzik napisał: | Panowie serwisówka się "kłania" |
Serwisówka to jak wystrzał do muchy z armaty.
Te informację są ogólnie dostępne w instrukcji obsługi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 0:55, 26 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
nieprosty napisał: | konra.dzik napisał: | Panowie serwisówka się "kłania" |
Serwisówka to jak wystrzał do muchy z armaty.
Te informację są ogólnie dostępne w instrukcji obsługi. |
Chociażby
Nie chcę być wredny, ale to podstawy chyba. Na forum są linki do instrukcji, serwisówek, katalogów akcesoriów.
Zamykam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|