Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regulacja twardości tylnego zawieszenia DL 650

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
masin719
A2



Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: mielec - rzeszów

PostWysłany: Sob 17:03, 25 Lut 2012    Temat postu: Regulacja twardości tylnego zawieszenia DL 650

Witam, od tygodnia posiadam Dl 650 2004rok 42 tyś km. Nie rozumiem do końca regulacji twardości tylnego zawieszenia, być może w moim moto jest coś nie tak. Przekręcam pokrętłem w lewo i w prawo po kilka obrotów i nie widzę różnicy, 2 sprawa nie czuje żadnego oporu kręcąc tym pokrętłem. Czy ktoś mógłby opisać jak to działa?? Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
r_gustaw
A2



Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 18:01, 25 Lut 2012    Temat postu:

Zasada działania tej śruby regulacyjnej jest prosta
- kręcąc w jedną stronę (nie pamiętam czy to prawo czy lewo) ściskasz sprężynę powodując utwardzenie zawieszenia, a kręcąc w przeciwną stronę powodujesz rozluźnienie sprężyny co w efekcie daje Ci miększe zawieszenie.[img]http://www.motorus.pl/twoj-motocykl/suzuki/dl-650-v-strom/ohlins-amortyzator-tyl-suzuki-dl650-04-09_p_1158.html[/img]
Zrób zdjęcie swego amortyzatora to Ci powiemy czy wszystko z nim w porządku .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez r_gustaw dnia Sob 18:08, 25 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blunio
Gość






PostWysłany: Sob 18:09, 25 Lut 2012    Temat postu:

U mnie pomimo że maszyna nowa, to ta regulacja taka jakaś "bezpłciowa". Kręcisz tak jakoś bez oporu ... nie wiadomo czy się coś reguluje czy nie ...
Pokazane na linku amortyzatory Ohlins są regulowane IMHO nie poprzez regulację napięcia wstępnego sprężyny, tylko zmianę ciśnienia wewnątrz.
A jak jest u nas - pewnie się wypowie ktoś co demontował amora Rolling Eyes


Ostatnio zmieniony przez Blunio dnia Sob 18:13, 25 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
masin719
A2



Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: mielec - rzeszów

PostWysłany: Sob 19:18, 25 Lut 2012    Temat postu:

Jutro postaram sie zrobic foto i wstawić, póki co dzięki za odp. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacaw
Motocyklista



Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa - Wola DL 650

PostWysłany: Sob 19:32, 25 Lut 2012    Temat postu:

na amortyzatorze są nacięcia, kręcąc w lewo lub w prawo widać jak się skręca lub odwrotnie .. reszta jak koledzy napisali

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
caro
A2



Dołączył: 20 Gru 2011
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: opolskie

PostWysłany: Sob 19:36, 25 Lut 2012    Temat postu:

W moim motocyklu też tak działa jakby nie działało,nie czuć żadnego oporu.Miałem już taka regulację w BMW,jak utwardzałem zawieszenie to czuć było opór, pod koniec nawet ciężko się kręciło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 21:55, 25 Lut 2012    Temat postu:

Może dlatego nie czuć oporu bo to regulacja hydrauliczna?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 23:03, 25 Lut 2012    Temat postu:

Blunio napisał:
U mnie pomimo że maszyna nowa, to ta regulacja taka jakaś "bezpłciowa". Kręcisz tak jakoś bez oporu ... nie wiadomo czy się coś reguluje czy nie ...

To się ciesz bo taka ma być. To jest regulacja hydrauliczna i działa na tej zasadzie, że kręcisz lekko ale dużo. Zamiast 3 obrotów od skrajnego do skrajnego jest ich 20.
Jeżeli chodzi o sprawdzenie ustawienia to się trzeba trochę schylić i spojrzeć na amortyzator jest tam podziałka z 5 kreskami. Im mniej kresek widać na podziałce tym bardziej jest ściśnięta sprężyna.
Blunio napisał:

Pokazane na linku amortyzatory Ohlins są regulowane IMHO nie poprzez regulację napięcia wstępnego sprężyny, tylko zmianę ciśnienia wewnątrz.
A jak jest u nas - pewnie się wypowie ktoś co demontował amora Rolling Eyes

Mylisz pojęcia. Ohlins są regulowane dokładnie tak samo. Chyba, że piszesz o amortyzatorze pneumatycznym, tam rzeczywiście zmienia się ciśnienie powietrza. Tylko jest to całkowicie inny typ amortyzatora więc porownanie nie ma sensu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 0:42, 26 Lut 2012    Temat postu:

Panowie serwisówka się "kłania"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 0:50, 26 Lut 2012    Temat postu:

konra.dzik napisał:
Panowie serwisówka się "kłania"

Serwisówka to jak wystrzał do muchy z armaty.
Te informację są ogólnie dostępne w instrukcji obsługi. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 0:55, 26 Lut 2012    Temat postu:

nieprosty napisał:
konra.dzik napisał:
Panowie serwisówka się "kłania"

Serwisówka to jak wystrzał do muchy z armaty.
Te informację są ogólnie dostępne w instrukcji obsługi. Smile


Chociażby Wink
Nie chcę być wredny, ale to podstawy chyba. Na forum są linki do instrukcji, serwisówek, katalogów akcesoriów.
Zamykam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin