Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

regulacja napięcia wstępnego sprężyny
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek zych
Gość






PostWysłany: Śro 9:37, 08 Maj 2013    Temat postu:

chłopaki jak czytam od początku wasze posty - a przebrnąłem przez wszystkie, to mam wrażenie że takie dyskusje na takim forum nie mają sensu najlepiej spotkać się popatrzeć, przedyskutować, pomierzyć i wtedy szybko wątpliwości mijają - omawianie tego tutaj jest jak dyskusja o niebyłym, niema sensu.... A moze to będzie powód do spotkania się o pogadania przy bezalkoholowym?

Brak dogadania spowodowany był tym że wszyscy twierdzą to samo tylko inaczej to ubierają w słowa, czy opisują

Chociaż jak dla mnie sprawa jest na tyle mało istotna że moglibyście chłopaki go ciągnąć jako temat zastępczy...partrząc na ul. Wiejską w Warszawie,
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HERMAN
Motonita



Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 21:18, 15 Maj 2013    Temat postu:

Z ciekawości sprawdziłem,różnica pomiędzy lewym skrajnym a prawym skrajnym położeniem pokrętła w moim DL TO 2 cm wysokości,różnicy w twardości nie wyczywam Very Happy .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rommel
Motocyklista



Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 21:00, 05 Cze 2013    Temat postu:

Panowie, a ta śrubka na płaski klucz koło tylnego wahacza, jest od regulacji odbicia tak? Mówiłem mechaniorowi że mam shimmy, etc, to mi podkręcił i utwardził. I jak na autostradzie za Rzeszowem dzisiaj stestowałem, to przy 200 jak odpuściłem gaz, to dostał tak sakruckiego shimmy, że chwilami mi się ciepło robiło. Oczywiście na tylnym kole. Czyżby za twardy był, i koło jak przestało być obciążane przez moc z silnika, dostało głupawki? Specjalnie pojechałem na autostrade, coby się potem niemiło nie zaskoczyć...

Zdrówka Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Staszek
Motonita



Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Północna Polska

PostWysłany: Śro 21:08, 05 Cze 2013    Temat postu:

Jak się objawia shimmy tylnego koła?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 21:22, 05 Cze 2013    Temat postu:

Staszek napisał:
Jak się objawia shimmy tylnego koła?


"Wężykowaniem" dupy...
Zdejmij kufer, dopompuj oponę, utwardź przód. Jak nie pomoże spróbuj z pasażerem.

Jeżeli i to nie pomoże, sprawdź wszystkie łożyska, szczególnie wahacza i główki ramy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Śro 23:12, 05 Cze 2013    Temat postu:

Śrubka to chyba regulacja dobicia, nie odbicia i TAK, jeżeli za bardzo jest skręcona to koło nie przylega do drogi na nierównościach.
Generalnie wężykowanie to raczej przypadek (poza kuframi, niewłaściwym ciśnieniem itp.) za miękkiego niż za twardego zawieszenia, ale z Twojego posta wynika, że jak zwykle umiar warto zachowywać w każdą stronę...Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rommel
Motocyklista



Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 7:53, 06 Cze 2013    Temat postu:

Kufrów nie miałem specjalnie. Przód sprezyny wkręcone na maxa, tył również do oporu w prawo pokrętło. Potem na połowe rozkręciłem, nic się nie zmieniło - łuk przy 140 na autostradzie był równoznaczny z próbą samobójstwa...

Sprawdze jeszcze raz ciśnienie, a potem pomyślę nad regeneracją tylnego amora. Po 100 000 może już się skończył? Gdzie takie regeneracje przeprowadzają? W sensie czy ktoś ma znajomy zakład, żeby nie oddac byle panu zdzisiowi który spartoli robotę...

EDIT:

[link widoczny dla zalogowanych]

Rozmawiałem z Panem Kurowskim, mówi że regeneracja wyjdzie 350-600 zł plus ew. części... Bo niestety jak w innym temacie gdzieś, trzeba zrobić zawór... :/ A kupno nowego chyba mija się z celem...

I w końcu od 650 pasują do 1000? Bo na hamerykanckich stronach pisze że pasują...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rommel dnia Czw 10:26, 06 Cze 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Czw 11:57, 06 Cze 2013    Temat postu:

Jeżeli dobrze zrobią to rzeczywiście warto. W takie cenie używany bez gwarancji że jest dobry kupisz. Ja bym dołożył i wymienił sprężynę na progresywną i żeby dopasowali amor pod twoją masę...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 14:29, 06 Cze 2013    Temat postu:

MaG napisał:
Śrubka to chyba regulacja dobicia, nie odbicia i TAK, jeżeli za bardzo jest skręcona to koło nie przylega do drogi na nierównościach.
Generalnie wężykowanie to raczej przypadek (poza kuframi, niewłaściwym ciśnieniem itp.) za miękkiego niż za twardego zawieszenia, ale z Twojego posta wynika, że jak zwykle umiar warto zachowywać w każdą stronę...Smile

Śruba jest regulacją odbicia!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rommel
Motocyklista



Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 16:46, 13 Cze 2013    Temat postu:

ha, mam praktycznie nowiutki amor, nawet bez rysek, za 4 stówki z rozbitka który miał 6 tys najechane - od gościa którego znam, i który gówna by mi nie wcisnął Very Happy Zreszta jest w świetnym stanie nawet zewnętrznym Smile

Mój jak wyżej pisałem chyba się skończył - dupa ogólnie jest jakoś dość nisko



I oddaje tak troche lelawo na mój gust.

To shimmy tylnej gumy, którego ostatnio dostawałem, zaczeło się robić też przy 80 km/h w łuku - niezbyt bezpieczne.

Poza wymianą amora, który i tak spełnił swoje zadanie, co jeszcze może być przyczyną? Łożyska wahacza? Łożyska tylnego koła?(Łożyska tylnego koła były w zeszłym roku sprawdzane jak wymieniałem łożysko zbieraka, było ok, od tego czasu przejechał 6 tys km.)

Chciałbym to zrobić od razu, jeśli zachodzi taka potrzeba Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rommel dnia Czw 16:52, 13 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Czw 17:09, 13 Cze 2013    Temat postu:

Sprawdź dokładnie łożysko wahacza jak już wcześniej pisałem. Jego luzy poprzeczne często "objawiają się" wężykowaniem tyłu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rommel
Motocyklista



Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 17:17, 13 Cze 2013    Temat postu:

W jaki sposób to sprawdzić? Zdemontować cały wahacz? Kruca fiks z wymianą tych łożysk to już sporo roboty, bo koło itd trzeba demontować, ale jak trza to trza Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Czw 17:26, 13 Cze 2013    Temat postu:

Jak będziesz miał zdjęty amor i najlepiej koło też, złap za koniec wahacza i mocno szarp nim na boki w różnych położeniach. Jeżeli jest wyczuwalny jakikolwiek luz albo słychać/czuć "pukanie" to łożyska są do wymiany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin