|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krystian84
A1
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 21:17, 06 Maj 2012 Temat postu: Redukcja z 2 na 1 |
|
|
Mam pytanko jak to jest z tą redukcją z biegu 2 na 1 ... mówię tu o dojeżdżaniu np do świateł ... czy jest zdrowe dla skrzyni takie redukowanie ... ostatnio przy prędkości ok 40 km /h zredukowałem do 1 i skrzynia aż " zawyła" ....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nelson_20
Motocyklista
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łowicz/Bełchów/Skierniewice
|
Wysłany: Nie 21:31, 06 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Ja to robię prawie że przy prędkości bliskiej 0 km/h. Przy 40 km/h nie zdarzyło mi się. V-ka jest na tyle elastyczna że na dwójce można naprawdę sporo.
EDIT: Dopiero co zobaczyłem że masz litra (nigdy na tym nie jeździłem), no ale dalej to V więc = elastyczność.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez nelson_20 dnia Nie 21:35, 06 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregorio
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Nie 21:38, 06 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Ja często redukuje z 2 na 1, nigdy nie patrzyłem na licznik jaka to prędkość, traktuję jedynkę jak każdy inny bieg, zwiększam na moment obroty i wbijam jak czuję, że potrzebuję redukcji, jedyny problem, to jak zrobię to zbyt delikatnie, wskoczy czasem bieg jałowy zamiast 1. Wycie pojawia się zawsze jak zredukuje się na zbyt wysokich obrotach silnika. Ciekaw jestem, co na to powiedzą mechanicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krystian84
A1
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 21:40, 06 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
..jest elastyczne ale przyznam się bez bicia , że zdarzyło mi się że mi zgasł na 2 biegu (na pół sprzęgle) dlatego ta 1 mi przychodzi do głowy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jabko
A1
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź/Włocławek
|
Wysłany: Nie 22:08, 06 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Zgrzytneło kolego, bo nie dostosowales rolgazem wystarczajaco plynnie obrotow - generalnie trudno to zrobic aksamitnie przy dosc sporej predkosci (40km/h) jak na jedynke Gdy bedziesz sie toczyl bardzo wolno (pewnie ponizej 5km/h), wtedy bedzie bezszelestnie i plynniutko, jeszcze tyl pewnie delikatnie przysiadzie przy odpuszczaniu sprzegla.
Generalnie dwojeczka na polsprzegle robi dobra robote i da sie tak spokojnie jezdzic - jednak przy dojezdzaniu do swiatel gdy widze czerwone wole zapiac jedyneczke. Zdarzalo mi sie nagle pojawialo sie zielone a ja zdekoncentrowany zbyt szybko odpuszczalem sprzeglo i silnik gasł. Mimo tego ze litr, to na niskich obrotach jest dosc czuły
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 23:02, 06 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Brak międzygazu
Naumiesz się i przejdzie, kwestia czasu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falku
A2
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 9:02, 07 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
jabko napisał: |
Zdarzalo mi sie nagle pojawialo sie zielone a ja zdekoncentrowany zbyt szybko odpuszczalem sprzeglo i silnik gasł. |
Miałem kilka razy podobnie. Prawie się przewróciłem. Zdziwienie dziewczyn na przejściu bezcenne. Dodatkowo strach, że zbliża się auto z tyłu do Ciebie z niepokojącą prędkością - niemałe doświadczenie.
Tak jak kolega jabko napisał, też wrzucam przy bardzo małej prędkości jedynkę, czuję się pewniej, że nie zgaśnie i wrazie czego ucieknę.
Pozdr
falku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cinek
Motocyklista
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 337
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żmigród
|
Wysłany: Pon 20:37, 07 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Zawsze powinieneś redukować z przygazówką.
Przed zejściem na niższy bieg wysprzęglasz dodajesz impulsywnie gaz i zmieniasz bieg na niższy.
Pomożesz tym skrzyni biegów uporać się ze znaczną zmianą obrotów silnika.
Samochód ma zsynchronizowaną skrzynię, motor niestety nie.
Popróbuj, dasz radę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chmarnik
Maniak motocyklowy
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Wto 9:33, 08 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Silnik DL-a po zamknięciu gazu bardzo ładnie hamuje i schodzi z obrotów. Warto z tego korzystać ale międzygaz przy redukcji jest wskazany.
Ze względu na ten spory moment hamujący DL ma tendencję do wstawania ze złożenia po odjęciu gazu. Trzeba uważać w zakrętach bo moto wstaje i jedzie szerszym torem.
A jak silnik zgaśnie to moto wali się w dół bo traci żyroskopowy moment stabilizujący, jak bączek. Wtedy to już tylko siła bikera i oby maszyna nie pochyliła się.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Wto 10:11, 08 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
w temacie redukcji, to jako mechanik zalecalbym wybieranie najdelikatniejszej mozliwosci, bo oczywiscie wsadzenie jedynki przy jest 40km/h jest jak najbardzie mozlie tyle ze......
potem na forum pojawiaja sie watki: Szybko zuzywajaca sie przednia zebatka, Potargany lancuch itp.
Jedynka to bieg manewrowy i warto o tym pamietac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chmarnik
Maniak motocyklowy
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Wto 10:21, 08 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
...o to, to, dokładnie.
Pytałem kiedyś mechanika i motocyklistę w serwisie o możliwość zmiany biegów bez wysprzęglania.
Usłyszałem.
"...w swoim to nieee, nieee...Jak będą testowe to pan sobie spróbuje."
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Wto 10:32, 08 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Biegi bez wysprzęglania bez problemu można zmieniać w górę - jest to szybsze i paradoksalnie mniej obciążające skrzynię niż ze sprzęgłem (pod warunkiem robienia tego prawidłowo czyli z odjęciem gazu w momencie przełączania, pre-loadingiem itd.). Redukowanie bez sprzęgła też jest możliwe i warto to opanować w podstawowym zakresie, żeby móc bezpiecznie i komfortowo wrócić do domu jak np. linka sprzęgła strzeli. Samo w sobie jednak nie ma większego sensu, bo nie jest ani szybsze ani lepsze dla skrzyni - nawet zawodnicy torowi nie używający sprzęgła do zmiany biegów w górę przy redukcji szarpię na ułamek sekundy klamkę sprzęgła...
Autor tematu raczej NA PEWNO ma na myśli redukcję z wysprzęglaniem, tylko najwyraźniej musi jeszcze poćwiczyć międzygaz podczas tej redukcji, no i redukować na 1 przy zdecydowanie niższych prędkościach niż 40 km/h - przy tej prędkości lepiej hamować na 2 z pomocą hamulców, a z rzucić na 1 tuż przed zatrzymaniem się na światłach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
buku22
Motocyklista
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chotomów k. Warszawy
|
Wysłany: Wto 10:32, 08 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Podczas hamowania silnikiem da się wyczuć moment, przy którym zredukować bieg. Gdy silnik przestanie hamować i już za chwilę będzie chciał ciągnąć, wtedy redukuję bieg. Na kursie nie mogłem wykumać o co instruktorowi chodzi, w końcu stwierdził "sam się przekonasz jak nawiniesz trochę kilometrów" - miał rację
Tak redukuję z 2 na 1 przeważnie, w spokojnej jeździe, gdy leniwie podjeżdżam do świateł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|