Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Redukcja z 2 na 1

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krystian84
A1



Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 21:17, 06 Maj 2012    Temat postu: Redukcja z 2 na 1

Mam pytanko jak to jest z tą redukcją z biegu 2 na 1 ... mówię tu o dojeżdżaniu np do świateł ... czy jest zdrowe dla skrzyni takie redukowanie ... ostatnio przy prędkości ok 40 km /h zredukowałem do 1 i skrzynia aż " zawyła" ....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nelson_20
Motocyklista



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łowicz/Bełchów/Skierniewice

PostWysłany: Nie 21:31, 06 Maj 2012    Temat postu:

Ja to robię prawie że przy prędkości bliskiej 0 km/h. Przy 40 km/h nie zdarzyło mi się. V-ka jest na tyle elastyczna że na dwójce można naprawdę sporo.

EDIT: Dopiero co zobaczyłem że masz litra (nigdy na tym nie jeździłem), no ale dalej to V więc = elastyczność.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez nelson_20 dnia Nie 21:35, 06 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregorio
Motocyklista



Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Nie 21:38, 06 Maj 2012    Temat postu:

Ja często redukuje z 2 na 1, nigdy nie patrzyłem na licznik jaka to prędkość, traktuję jedynkę jak każdy inny bieg, zwiększam na moment obroty i wbijam jak czuję, że potrzebuję redukcji, jedyny problem, to jak zrobię to zbyt delikatnie, wskoczy czasem bieg jałowy zamiast 1. Wycie pojawia się zawsze jak zredukuje się na zbyt wysokich obrotach silnika. Ciekaw jestem, co na to powiedzą mechanicy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krystian84
A1



Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 21:40, 06 Maj 2012    Temat postu:

..jest elastyczne ale przyznam się bez bicia Smile , że zdarzyło mi się że mi zgasł na 2 biegu (na pół sprzęgle) dlatego ta 1 mi przychodzi do głowy...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jabko
A1



Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź/Włocławek

PostWysłany: Nie 22:08, 06 Maj 2012    Temat postu:

Zgrzytneło kolego, bo nie dostosowales rolgazem wystarczajaco plynnie obrotow - generalnie trudno to zrobic aksamitnie przy dosc sporej predkosci (40km/h) jak na jedynke Very Happy Gdy bedziesz sie toczyl bardzo wolno (pewnie ponizej 5km/h), wtedy bedzie bezszelestnie i plynniutko, jeszcze tyl pewnie delikatnie przysiadzie przy odpuszczaniu sprzegla.

Generalnie dwojeczka na polsprzegle robi dobra robote i da sie tak spokojnie jezdzic - jednak przy dojezdzaniu do swiatel gdy widze czerwone wole zapiac jedyneczke. Zdarzalo mi sie nagle pojawialo sie zielone a ja zdekoncentrowany zbyt szybko odpuszczalem sprzeglo i silnik gasł. Mimo tego ze litr, to na niskich obrotach jest dosc czuły Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 23:02, 06 Maj 2012    Temat postu:

Brak międzygazu Smile
Naumiesz się i przejdzie, kwestia czasu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falku
A2



Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 9:02, 07 Maj 2012    Temat postu:

jabko napisał:

Zdarzalo mi sie nagle pojawialo sie zielone a ja zdekoncentrowany zbyt szybko odpuszczalem sprzeglo i silnik gasł.


Miałem kilka razy podobnie. Prawie się przewróciłem. Zdziwienie dziewczyn na przejściu bezcenne. Smile Dodatkowo strach, że zbliża się auto z tyłu do Ciebie z niepokojącą prędkością - niemałe doświadczenie.

Tak jak kolega jabko napisał, też wrzucam przy bardzo małej prędkości jedynkę, czuję się pewniej, że nie zgaśnie i wrazie czego ucieknę.

Pozdr

falku


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cinek
Motocyklista



Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 337
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żmigród

PostWysłany: Pon 20:37, 07 Maj 2012    Temat postu:

Zawsze powinieneś redukować z przygazówką.
Przed zejściem na niższy bieg wysprzęglasz dodajesz impulsywnie gaz i zmieniasz bieg na niższy.
Pomożesz tym skrzyni biegów uporać się ze znaczną zmianą obrotów silnika.
Samochód ma zsynchronizowaną skrzynię, motor niestety nie.
Popróbuj, dasz radę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chmarnik
Maniak motocyklowy



Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń

PostWysłany: Wto 9:33, 08 Maj 2012    Temat postu:

Silnik DL-a po zamknięciu gazu bardzo ładnie hamuje i schodzi z obrotów. Warto z tego korzystać ale międzygaz przy redukcji jest wskazany.
Ze względu na ten spory moment hamujący DL ma tendencję do wstawania ze złożenia po odjęciu gazu. Trzeba uważać w zakrętach bo moto wstaje i jedzie szerszym torem.
A jak silnik zgaśnie to moto wali się w dół bo traci żyroskopowy moment stabilizujący, jak bączek. Wtedy to już tylko siła bikera i oby maszyna nie pochyliła się.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Wto 10:11, 08 Maj 2012    Temat postu:

w temacie redukcji, to jako mechanik zalecalbym wybieranie najdelikatniejszej mozliwosci, bo oczywiscie wsadzenie jedynki przy jest 40km/h jest jak najbardzie mozlie tyle ze......

potem na forum pojawiaja sie watki: Szybko zuzywajaca sie przednia zebatka, Potargany lancuch itp.

Jedynka to bieg manewrowy i warto o tym pamietac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chmarnik
Maniak motocyklowy



Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń

PostWysłany: Wto 10:21, 08 Maj 2012    Temat postu:

...o to, to, dokładnie.
Pytałem kiedyś mechanika i motocyklistę w serwisie o możliwość zmiany biegów bez wysprzęglania.
Usłyszałem.
"...w swoim to nieee, nieee...Jak będą testowe to pan sobie spróbuje."


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Wto 10:32, 08 Maj 2012    Temat postu:

Biegi bez wysprzęglania bez problemu można zmieniać w górę - jest to szybsze i paradoksalnie mniej obciążające skrzynię niż ze sprzęgłem (pod warunkiem robienia tego prawidłowo czyli z odjęciem gazu w momencie przełączania, pre-loadingiem itd.). Redukowanie bez sprzęgła też jest możliwe i warto to opanować w podstawowym zakresie, żeby móc bezpiecznie i komfortowo wrócić do domu jak np. linka sprzęgła strzeli. Samo w sobie jednak nie ma większego sensu, bo nie jest ani szybsze ani lepsze dla skrzyni - nawet zawodnicy torowi nie używający sprzęgła do zmiany biegów w górę przy redukcji szarpię na ułamek sekundy klamkę sprzęgła...

Autor tematu raczej NA PEWNO ma na myśli redukcję z wysprzęglaniem, tylko najwyraźniej musi jeszcze poćwiczyć międzygaz podczas tej redukcji, no i redukować na 1 przy zdecydowanie niższych prędkościach niż 40 km/h - przy tej prędkości lepiej hamować na 2 z pomocą hamulców, a z rzucić na 1 tuż przed zatrzymaniem się na światłach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
buku22
Motocyklista



Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chotomów k. Warszawy

PostWysłany: Wto 10:32, 08 Maj 2012    Temat postu:

Podczas hamowania silnikiem da się wyczuć moment, przy którym zredukować bieg. Gdy silnik przestanie hamować i już za chwilę będzie chciał ciągnąć, wtedy redukuję bieg. Na kursie nie mogłem wykumać o co instruktorowi chodzi, w końcu stwierdził "sam się przekonasz jak nawiniesz trochę kilometrów" - miał rację Smile
Tak redukuję z 2 na 1 przeważnie, w spokojnej jeździe, gdy leniwie podjeżdżam do świateł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin