Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

pytanie do uzytkownikow filtra K&N

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukaszt2
Motocyklista



Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 23:54, 02 Mar 2013    Temat postu: pytanie do uzytkownikow filtra K&N

zmienilem dzis papierzaka na K&N i na stronach firmy jak i opakowaniu filtra czytam, ze jezdzac po drogach asfaltowych czyscic i pryskac co 80 kkm. Na forach roznie ludziska mowia, ze czyszcza co 6, 12 ,24, 50kkm

Bez kolejnej nowej debaty czy zakladac czy nie, co lepsze a co nie (bo juz taka tu byla) chcialbym zapytac jak czesto czyscicie i smarujecie swoje? Question Question Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 0:33, 03 Mar 2013    Temat postu:

Można to robić tak często, jak przebiegałaby zalecana wymiana filtra. Myć i nasączać można co 12, 18 lub i 24 kkm, zależnie od warunków - wedle uznania. Czyścić z owadów warto po każdym lecie.
Ja bym całą operację wykonywał co 12 kkm, ale póki co znany na tym forum Michał Szrama robi to u mnie co przegląd, nie sprzeciwiam się specjalnie, ale wydaje mi się, że 12 kkm będzie optymalne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Nie 0:34, 03 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maro
Motocyklista



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE

PostWysłany: Nie 10:55, 03 Mar 2013    Temat postu:

Też mm KN i w sumie mogę się zgodzić z V told odnośnie czyszczenia z robali co sezon lecz bez jakiegoś specjalnego limitu km. Po prostu na jesieni zajrzeć i tyle. Ale czyścić co 6 tyś to chyba jakieś zboczenie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kriszo
A2



Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna

PostWysłany: Nie 12:37, 03 Mar 2013    Temat postu:

Myję i nasączam filtr co 6 tysięcy czyli co wymianę oleju.
Pewnie bym tego nie robił gdyby te małe robale nie siedziały w zagłębieniach filtra.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamar
Maniak motocyklowy



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK

PostWysłany: Nie 13:44, 03 Mar 2013    Temat postu:

Robię podobnie jak Kriszo, w moim o dziwo też siedzą robale Smile czasami małe liście, co szkodzi umyć i nasączyć ?? może i to lekka przesada Smile Żeby nikomu nie było żal to można to robić przy okazji wymiany świec, tak czy tak trzeba zdjąć zbiornik więc przy okazji można wyczyścić filtr.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondziu
A2



Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Nie 15:36, 03 Mar 2013    Temat postu:

dokładnie zawsze co 6 kkm to mnie nic nie kosztuje a potem sama radość z jazdy w końcu silnik musi sobie czystym powietrzem oddychać Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukaszt2
Motocyklista



Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 22:56, 04 Mar 2013    Temat postu:

skad producent wzial te 80 tys km i jak sie nie boi brac odpowiedzialnosci to ja sie zastanawiam...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
OptimisticSailor
A2



Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 0:18, 05 Mar 2013    Temat postu:

Po 80kkm nic się nie stanie...

No może poza zasysaniem oleju z odmy w ilości 1l/250km
+ max obrotów na 6000 ze spalaniem 20l/100km Very Happy

A apropo głównego pytania to osobiście także czyszczę co 6kkm, a co mi szkodzi... Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maro
Motocyklista



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE

PostWysłany: Wto 0:20, 05 Mar 2013    Temat postu:

Bo producent dokładnie wie co pisze. Od tego masz sztab inżynierów, konstruktorów itd. Tylko nam się wydaje, że jesteśmy mądrzejści i wszystko wiemy lepiej. Polak to już taki typ. Ale cóż każdy może robić jak chce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukaszt2
Motocyklista



Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 0:52, 05 Mar 2013    Temat postu:

po tym co mowicie i czytam tez na zagranicznych forach mysle ze sam zajrze do swojego pierwszy raz przy nast wymianie swiec czyli za ok 9k a pozniej co kazda wymiane swiec a ze zmienial bede na irydowki to wypadnie co 24k
jak juz bedzie bak zdejmowany to bede piekl dwie pieczenie na jednym ogniu.
zaufam producentowi filtra choc troche. skoro oni mowia 80k w warunkach asfaltowych to moje 24k w mieszanych nie moze zaszkodzic.
jak sie rozleci to sie pierwsi dowiecie Wink

ps. nie pije do nikogo bron Boze ale mysle, ze jak bym mial czyscic go i smarowac co 6k to raczej bylby 'downgrade' a nie 'upgrade'... Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lukaszt2 dnia Wto 0:56, 05 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek zych
Gość






PostWysłany: Wto 10:27, 05 Mar 2013    Temat postu:

nie będę pisał czy czyścić co 6 czy co 12 tysi ale ja używałem KN w sv-ce i moto wyżej sie kreciło bylo super.......... do czasu kiedy nie zerknąłem ile pali. Decyzję o zmianie na nowy filtr zwykły podjąłem po tym jak nie dojechałem do pracy bo zabrakło wachy....... spalanie wzrosło do 8L
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukaszt2
Motocyklista



Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 10:32, 05 Mar 2013    Temat postu:

Wiem dokladnie ile mi palil na starym w kazdych warunkach sprawdze wiec teraz z KaeNem i podziele sie na forum. Zobaczymy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maro
Motocyklista



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE

PostWysłany: Wto 11:28, 05 Mar 2013    Temat postu:

Mi pali w trasie przelotowo 120-140 km/h ok 5,8 l. W mieście nigdy nie mierzyłem bo mam to gdzieś.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
OptimisticSailor
A2



Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 14:06, 05 Mar 2013    Temat postu:

tomek zych napisał:
nie będę pisał czy czyścić co 6 czy co 12 tysi ale ja używałem KN w sv-ce i moto wyżej sie kreciło bylo super.......... do czasu kiedy nie zerknąłem ile pali. Decyzję o zmianie na nowy filtr zwykły podjąłem po tym jak nie dojechałem do pracy bo zabrakło wachy....... spalanie wzrosło do 8L


Jeżeli Twoja SV była na gaźnikach, to po wymianie na KN trza zrobić regulacje, inaczej faktycznie możliwe są "anomalie".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 16:47, 05 Mar 2013    Temat postu:

lukaszt2 napisał:

ps. nie pije do nikogo bron Boze ale mysle, ze jak bym mial czyscic go i smarowac co 6k to raczej bylby 'downgrade' a nie 'upgrade'... Mr. Green

Nie downgrade bo producent motocykla każe czyścić filtr co 6000.
Co 18 zaleca się jego wymianę ale czyszczenie powinno się wykonywać przy każdym przeglądzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukaszt2
Motocyklista



Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 17:02, 05 Mar 2013    Temat postu:

Downgrade poniewaz producent motocykla mowiac 6k mysli o filtrze seryjnym papierowym.
Producent filtra akcesoryjnego tu K&N mowi o 80k


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 17:10, 05 Mar 2013    Temat postu:

lukaszt2 napisał:
Downgrade poniewaz producent motocykla mowiac 6k mysli o filtrze seryjnym papierowym.
Producent filtra akcesoryjnego tu K&N mowi o 80k

Skoro producent motocykla twierdzi, że po 6000 wypadało by filtr przeczyścić to niezależnie co tam włożysz brudu na filtrze będzie tyle samo.
Więc i K&N wypadało by przeczyścić.

Swoją drogą jest gdzieś link gdzie K&N piszę, że filtr się czyści co 80 tysięcy?
Bo mi to wygląda na literówkę przy przepisywaniu, może chodziło o 8 tysięcy. Generalnie filtry typu K&N czyści się raczej częściej niż papierowe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukaszt2
Motocyklista



Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 17:15, 05 Mar 2013    Temat postu:

Nie chce sie klocic nieprosty ale moja filozofia jest taka ze producent zakladajac pewne przebiegi bazuje na pewnych parametrach w tym przypadku sie one zmieniaja gdy zmieniamy rodzaj filtra (inna budowa i uzyte materialy)

Tak zapewniam ze to nie literowka na opakowaniu filtra bylo napisane 80000km
Sprawdzalem pozniej tez na glownej stronie producenta i to samo bylo 50000mil\80000km


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 17:20, 05 Mar 2013    Temat postu:

lukaszt2 napisał:
Tak zapewniam ze to nie literowka na opakowaniu filtra bylo napisane 80000km
Sprawdzalem pozniej tez na glownej stronie producenta i to samo bylo 50000mil\80000km


Prawdopodobnie będzie to zatem okres jego "trwałości". Rodzaj filtra raczej nie będzie miał znaczenia w przypadku czyszczenia - bo do każdego filtra wpadnie tyle samo syfu, a po jednym sezonie owadowym, wiele trupów można znaleźć w filtrze. Nie ma siły, K&N też się zapcha. Już tu pisałem, ale najsensowniejsze wydaje mi się 12 kkm, a wyciąganie owadów po każdym sezonie - trzeba tylko zdjąć bak i wydłubać te paskudy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregdobrynin
Motocyklista



Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oxford, UK

PostWysłany: Wto 22:42, 05 Mar 2013    Temat postu:

Wziete ze strony producenta:

[link widoczny dla zalogowanych]

Service Interval

A K&N Filtercharger is a high-performance air filter, both in terms of air flow and filtration. However, the service interval can vary widely depending on the severity of the driving conditions. The service interval can be from 100 miles in a desert-racing environment to 50,000 miles for normal street use. The proper way to determine when an air filter needs service is with an air restriction gauge. Such a device is commonly used on heavy duty trucks and construction equipment. A restriction gauge, measures the pressure differential inside and outside the filter and gives the information in different forms of measurement. As the filter collects more and more dirt, the restriction value increases. At a predetermined point or rate of restriction, the filter is serviced. The maximum allowable restriction for a K&N Filtercharger is 15" of vacuum (water). If the restriction is allowed to go higher, the filter media might become so restricted that the element could distort allowing dirty air to bypass the filter and enter the engine. Conversely, cleaning a filter too often will shorten its serviceable life expectancy. Installing a restriction gauge will optimize service intervals and take the guess work out of your maintenance schedule.

Service Life

K&N air filters are washable and reusable. They are easily cleaned and oiled using a K&N Recharger kit. They can be cleaned and oiled as many times as reasonably necessary. In our testing laboratory, we have washed and re-oiled a K&N Air Filter more than 100 times and it still performed up to specification.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
OptimisticSailor
A2



Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 22:45, 05 Mar 2013    Temat postu:

K&N ma gwarancje na


+ A-propo czyszczenia, to chwalą się iż
[link widoczny dla zalogowanych]

Ja bym takiego czarnego nie zdzierżył...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 22:24, 06 Mar 2013    Temat postu:

Mechanik obejrzał filtr po 12 tyś. był załamany powiedział mi, że powinno się go czyścić co najmniej dwa razy w sezonie mój po tym przebiegu wyglądał opłakanie. Zacznę go czyścić razem z wymianą oleju co 6 tyś.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kriszo
A2



Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna

PostWysłany: Śro 22:30, 06 Mar 2013    Temat postu:

80 000 km o których piszecie - to może dotyczy wytrzymałości materiałowej filtra - który bez bieżącej eksploatacji nie wytrzyma tych km.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukaszt2
Motocyklista



Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 22:32, 06 Mar 2013    Temat postu:

dzieki za opinie geniusz, fajnie ze to napisales.

zastanawiam sie teraz: przeciez zwyklego papierowego tez nie wyjmuje co 6, wymienialem go po 12 tysiacach, do smietnika i nowy dlaczego wiec KNa mialbym ogladac co 6?
nie watpie, ze Twoj wygladal jak wygladal, masz oczy i opisales co widziales ale sam do siebie mowie, ze jezdze turystycznym enduro gdzie ja bede do tego filtra zagladal co 6 tys....? wyprawe w tym roku planuje do Szkocji, zrobie z 7k nie mam czasu ani mozliwosci...

to jak filtr jest zabrudzony jest chyba sprawa BARDZO indywidualna w takim razie, jak te kilka dni temu wymienialem papierzaka na KNa to stary byl przyczerniony fakt ale czysty do tego stopnia, ze z czystym sumieniem zrobilbym bez zagladania kolejne 6 tysiecy! doslownie siedzial jeden owad i dwa malutkie liscie

(takie moje wlasne dywagacje)
Smile

@ Kriszo
nie, producent podaje wytrzymalosc filtra jako rowna wytrzymalosci calego motocykla. daja do tego 'lifetime warranty'
seriws i czyszczenie filtra co 80 tys (warunki typowo asfaltowe) wg KaeNowcow


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lukaszt2 dnia Śro 22:36, 06 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 23:00, 06 Mar 2013    Temat postu:

Mam skromną teorię ale chyba jest wytłumaczalna.
Papier jest suchy, a K&N jest tłusty olejem i chwyta każdy kurz.
Motocykle enduro mają gąbki nasączane i są myte po każdych zawodach.
Druga sprawa co mi mechanik powiedział to, że do fabrycznego wydechu to wyrzucony pieniądz. Ja planuję zamontować wydechy RM Motor i wtedy powinno się czuć zaletę filtra K&N.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukaszt2
Motocyklista



Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 23:03, 06 Mar 2013    Temat postu:

ja osobiscie nie kupilem go ze wzledu na tuning a mniejsze koszty utrzymania bo mam zamiar DLa potrzymac.
KN kupiony raz a pozniej tylko chemia wiec obliczylem sobie, ze w moim przypadku wyjdzie taniej

choc na poprawe osiagow nie liczylem to powiem szczerze, ze ja zauwazylem. milo dostac cos w gratisie czego sie nie spodziewalo Smile latwiej, lzej wchodzi na obroty jak dla mnie zauwazalne.
niemniej jednak pewnie przez pierwsze jazdy gdy jest jeszcze swierze porownianie do papieru, pozniej sie juz zatrze


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lukaszt2 dnia Śro 23:33, 06 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 23:25, 06 Mar 2013    Temat postu:

geniusz napisał:
Druga sprawa co mi mechanik powiedział to, że do fabrycznego wydechu to wyrzucony pieniądz. Ja planuję zamontować wydechy RM Motor i wtedy powinno się czuć zaletę filtra K&N.


Jeśli masz 1000, to aby poczuć tę zaletę, musiałbyś jeszcze zmienić mapy zapłonu, bo odetkasz sobie wlot, wylot, a dostarczanego paliwa zostanie tyle ile było Smile. Nie poczujesz różnicy moim zdaniem. Ewentualnie minimalną - taką, że będzie to niemal niezauważalne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Śro 23:58, 06 Mar 2013    Temat postu:

V-Told napisał:

Jeśli masz 1000, to aby poczuć tę zaletę, musiałbyś jeszcze zmienić mapy zapłonu, bo odetkasz sobie wlot, wylot, a dostarczanego paliwa zostanie tyle ile było Smile.


Raczej mapę wtrysku paliwa niż zapłonu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
duzers
A1



Dołączył: 11 Lut 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: kwidzyn

PostWysłany: Czw 0:26, 07 Mar 2013    Temat postu:

Producenci piszą co chcą bo marketingowo fajnie brzmi i sprzedaż dobra....a jeżeli coś się
Dzieje to i tak jest zawsze wina użytkownika tzw."eksploatacja niezgodna z przeznaczeniem" wiem z doświadczenia... lecz to nie regułą


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maro
Motocyklista



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE

PostWysłany: Czw 0:32, 07 Mar 2013    Temat postu:

geniusz napisał:
Mam skromną teorię ale chyba jest wytłumaczalna.
Papier jest suchy, a K&N jest tłusty olejem i chwyta każdy kurz.
Motocykle enduro mają gąbki nasączane i są myte po każdych zawodach.
Druga sprawa co mi mechanik powiedział to, że do fabrycznego wydechu to wyrzucony pieniądz. Ja planuję zamontować wydechy RM Motor i wtedy powinno się czuć zaletę filtra K&N.


Jak zrobisz sobie jeszcze dedykowaną mapę pod taki komplet K&N i wydechy to odczujesz zalety całej tej modernizacji. Bez tego jedynie wrażenia akustyczne i wizualne będą jedynymi jakie odczujesz.
Na pewno przy zmianie na K&N na plus zmienia się odgłos wydechu fabrycznego jest głębszy i nie jest to tylko moja opinia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukaszt2
Motocyklista



Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 0:35, 07 Mar 2013    Temat postu:

maro napisał:

Na pewno przy zmianie na K&N na plus zmienia się odgłos wydechu fabrycznego jest głębszy i nie jest to tylko moja opinia.


Potwierdzam! Jest lepiej, bardziej basowo, nizej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sladek
Motocyklista



Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 1:01, 07 Mar 2013    Temat postu:

Wystarczy rzut oka do instrukcji i wiadomo że papierowy filtr wymieniamy co 18.000.
Kontrolujemy co 6.000.

K&N też pewnie warto obadać co serwis - ale obadać nie znaczy czyścić.
U jednego po 6.000 będzie wymagał czyszczenia a u innego po 60.000 tak trudno w to uwierzyć ? Naprawdę trzeba szukać tutaj jakieś nieuczciwości producenta ?
eh......


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 19:37, 07 Mar 2013    Temat postu:

express napisał:
V-Told napisał:

Jeśli masz 1000, to aby poczuć tę zaletę, musiałbyś jeszcze zmienić mapy zapłonu, bo odetkasz sobie wlot, wylot, a dostarczanego paliwa zostanie tyle ile było Smile.


Raczej mapę wtrysku paliwa niż zapłonu.


Możesz rozwinąć tę myśl?

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Czw 20:01, 07 Mar 2013    Temat postu:

V-Told napisał:
express napisał:
V-Told napisał:

Jeśli masz 1000, to aby poczuć tę zaletę, musiałbyś jeszcze zmienić mapy zapłonu, bo odetkasz sobie wlot, wylot, a dostarczanego paliwa zostanie tyle ile było Smile.


Raczej mapę wtrysku paliwa niż zapłonu.


Możesz rozwinąć tę myśl?

[link widoczny dla zalogowanych]


Bo mapę wtrysku paliwa można załatwić np. Power Commanderem bez ingerencji w ECU.
Co prawda jest PC (nowy) z wpływem na zapłon ale tylko do wybranych modeli motocykli.

Z resztą w artykule też jest o dawkach paliwa czyli mapie wtrysku - tego dotyczą wykresy i dokładnie tym się manipuluje w Power Commanderze.
Dodatkowo chętnie zobaczyłbym niemiecki oryginał tego artykułu żeby sprawdzić co autor miał na myśli, bo tłumaczom nie należy ufać, zwłaszcza w kwestiach artykułów technicznych.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Czw 20:11, 07 Mar 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 21:15, 07 Mar 2013    Temat postu:

express napisał:
V-Told napisał:
express napisał:
V-Told napisał:

Jeśli masz 1000, to aby poczuć tę zaletę, musiałbyś jeszcze zmienić mapy zapłonu, bo odetkasz sobie wlot, wylot, a dostarczanego paliwa zostanie tyle ile było Smile.


Raczej mapę wtrysku paliwa niż zapłonu.


Możesz rozwinąć tę myśl?

[link widoczny dla zalogowanych]


Bo mapę wtrysku paliwa można załatwić np. Power Commanderem bez ingerencji w ECU.
Co prawda jest PC (nowy) z wpływem na zapłon ale tylko do wybranych modeli motocykli.

Z resztą w artykule też jest o dawkach paliwa czyli mapie wtrysku - tego dotyczą wykresy i dokładnie tym się manipuluje w Power Commanderze.
Dodatkowo chętnie zobaczyłbym niemiecki oryginał tego artykułu żeby sprawdzić co autor miał na myśli, bo tłumaczom nie należy ufać, zwłaszcza w kwestiach artykułów technicznych.


W sumie poruszyliśmy ciekawą kwestię - nigdzie nie znalazłem jasnej odpowiedzi, a ludzie całkiem zamiennie operują tymi pojęciami, rozumiejąc przez to system dawkowania paliwa przy danych prędkościach obrotowych silnika. Na Motocyklu operują pojęciem map zapłonu, a np. na Ścigaczu rozróżniają możliwość zmian map wtrysku i - ich zdaniem - osobno zmian zapłonu w Power Commanderze III. Ciekawe by to było i ciężko mi uwierzyć, że PC III pozwala modyfikować jakieś dwa różne parametry. Nie zdziwiłbym się, gdyby okazało się, że w rzeczywistości oznacza to to samo.

Po wygooglowaniu "fuel map", "ignition map" i "injection map" wyskakują częściowo te same wyniki - także wykresy i mapy 3D.

Ktoś coś więcej wie?

Ja wiem, że wtryski (/wtryskiwacze) reguluje się w samochodach z instalacją gazową i jest to grubsza operacja z użyciem kompa i podpinaniem się do komputera auta i instalacji Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Czw 21:53, 07 Mar 2013    Temat postu:

V-Told napisał:

W sumie poruszyliśmy ciekawą kwestię - nigdzie nie znalazłem jasnej odpowiedzi, a ludzie całkiem zamiennie operują tymi pojęciami, rozumiejąc przez to system dawkowania paliwa przy danych prędkościach obrotowych silnika.


Ludzie są tylko ludźmi i często nie rozumieją pojęć których używają. Very Happy
Tyle.

Cytat:

Na Motocyklu operują pojęciem map zapłonu, a np. na Ścigaczu rozróżniają możliwość zmian map wtrysku i - ich zdaniem - osobno zmian zapłonu w Power Commanderze III. Ciekawe by to było i ciężko mi uwierzyć, że PC III pozwala modyfikować jakieś dwa różne parametry. Nie zdziwiłbym się, gdyby okazało się, że w rzeczywistości oznacza to to samo.


I Ścigacz jest zdecydowanie bliżej stanu faktycznego.
Sam PC nie pozwala. Jest moduł sterowania zapłonem do PC; nie do każdego motocykla. Do V-Stromów nie ma.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coliniak
Motonita



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Pią 15:14, 08 Mar 2013    Temat postu:

myje i nasaczam co 12tys lub raz w roku niezaleznie od km, te 80 tys to chyba sterylne laboratorium wiec bym sie nie sugerowal Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin