|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jędrek30
Motonita
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 650
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 17:10, 12 Sty 2015 Temat postu: Pytania o Suzuki DL 650. |
|
|
Jakiego koloru powinny być szkła kierunkowskazów w motocyklu DL 650 z rocznika 2007, białe czy pomarańczowe ?
Znalazłem kilka rożnych egzemplarzy z tego samego roku (2007 r.) i w niektórych motocyklach kierunki są białe a w innych pomarańczowe.
Od czego to zależy, od kraju pochodzenia, a może białe to są akcesoryjne ?
O ile można obniżyć wysokość motocykla (odległość kanapy od podłoża) poprzez regulację tylnego zawieszenia na sprężynie ?
Mam na myśli fabryczną regulację nie żadne akcesoryjne rozwiązania.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jędrek30 dnia Pon 18:29, 12 Sty 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pon 17:19, 12 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
W roczniku 2007 oryginalnie są pomarańczowe szkła kierunków.
Regulacja tylnej sprężyny nie służy do obniżenia wysokości motocykla, lecz do zmiany jej napięcia. Jak jeździsz bez pasażera i obciążenia, to napięcie może być mniejsze, żeby jazda była bardziej komfortowa. Oczywiście, przy okazji motocykl trochę się obniża pod swoim własnym ciężarem, ale jest to efekt "uboczny"
Jak jeździsz po kiepskich drogach lub masz bagaże i pasażera, to trzeba ją napiąć bardziej, żeby usztywnić zawieszenie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Pon 18:48, 12 Sty 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawids
A
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: Pon 18:05, 12 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Aby obniżyć moto zakup kości obniżające
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pon 18:20, 12 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Obniżenie na kościach zmniejsza i tak niewielki prześwit. Można również obniżyć kanapę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jędrek30
Motonita
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 650
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 19:35, 12 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Czytałem o sposobach obniżenia wysokości siedzenia i jedna z tych opcji (niższa kanapa lub kości) wystarczyłaby. Brakuje mi dwóch może trzech centymetrów żeby sięgać całymi stopami do podłoża.
biblo masz rację z tą regulacją napięcia sprężyny, źle to trochę sformułowałem ale efekt był właśnie taki, że motocykl trochę się obniżył, szkoda, że był to .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jędrek30 dnia Pon 19:45, 12 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jarko17
A1
Dołączył: 18 Maj 2014
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 19:57, 12 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
JA obniżyłem kanapę w MARIOMOTO W Rybniku. Teraz jest ok:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pon 20:04, 12 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
jędrek30:: a ile masz wzrostu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jędrek30
Motonita
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 650
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 20:21, 12 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
biblo mam tylko 170 cm, przymierzałem się do DL 650, który miał naciąg sprężyny ustawiony na minimum i brakowało mi tak ok. 2 do 3 cm. Jak na maksa opuściłem/wyciągnąłem nogi to prawie całe stopy były na podłożu ale nie czułem się zbyt pewnie w takim ułożeniu bo jaja miałem wciśnięte do baku.
jarko17 ile Ty masz wzrostu i jaki był koszt przeróbki kanapy ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jarko17
A1
Dołączył: 18 Maj 2014
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 20:40, 12 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
jędrek30 ja mam tyle samo wzrostu. Koszt obniżenia kanapy ze wstawkami żelowymi to 500zł. Jest teraz mega wygodna i na moto czuję się o wiele pewniej. Polecam:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Pon 21:59, 12 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Wzrost niewazny, tylko dlugosc nog ( proporcja do tulowia )
Przy przerobce kanapy popros aby oprocz obnizenia zwezili ja troche na bokach ( pod udami )
Samo obnizenie przy tak szerokiej kanapie jak w DLu spowoduje "taboret" i uda beda sie rozchodzic jeszcze szerzej dzieki czemu nogi zostaja tak samo "krotkie"
mozesz tez podciac gumki pod kanapa ( tez da jakies 0,5 cm ) albo zakupic takie buty
[link widoczny dla zalogowanych]
ingerencje w zawieszenie pozostawilbym na koncu
Edit.
Jak sie wjezdzisz to tych brakujacych 2 cm nie bedziesz wspominal. Ja za dlugich nog tez nie mam, a jezdze czesto na max podwyzszonym i nie stawiam calej stopy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Pon 22:04, 12 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jędrek30
Motonita
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 650
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 22:15, 12 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
jotes wyprzedziłeś moje pytanie
Chciałem właśnie zapytać, która z opcji jest lepsza (tzn. bezpieczniejsza) obniżenie zawieszenia na kościach czy przeróbka kanapy.
Buty Daytona odpadają bo mi się nie podobają poza tym cena trochę odstrasza.
Cytat: | Jak sie wjezdzisz to tych brakujacych 2 cm nie bedziesz wspominal. |
być może masz rację, na początku pewnie i tak będę próbował jeździć dl'em tak jak fabryka go wypuściła, może się przyzwyczaję ale chciałbym mieć wiedzę co należy zrobić jeżeli motocykl jednak okaże się za wysoki.
Jakoś wbiłem sobie do głowy, że obie stopy muszą być na ziemi, może to takie skrzywienie z motocykla, którym do tej pory jeździłem czyli Drag Stara XVS 650 gdzie wysokość kanapy to 65 cm i stopy mam całe na ziemi a nogi jeszcze zgięte w kolanach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Pon 22:39, 12 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
no coz, przyzwyczajenie silna sprawa
kiedys dorabialem w wakacje malujac suwnice i dzwigi portowe. Pierwsze dwa dni mialem mokre gacie. Po tygodniu spacerowalem na 80 metrach jak po chodniku
Nauczysz sie zatrzymywac na krzyzowkach w koleinie po ciezarowce, na pochylosciach stawac zawsze noga blizsza ziemi albo zsuwac poldupkiem.
na poczatek mozesz obciac te gumki pod kanapa. ( zaden koszt ) i skrecic przednie zawieszenie ( tak aby byly widoczne wszystkie kreski ) a tylne aby nie bylo widac zadnej.
Dasz rade !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pon 22:54, 12 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Właśnie, dasz radę!
Ja przed DL-em (i potem trochę równolegle) miałem Sportstera i podobnie jak Ty stawiałem na ziemi w całości obie stopy, a na V-Stromie trochę mi brakowało (bo mam wzrost podobny do Twojego). Ale szybko się przyzwyczaiłem i po pewnym czasie, to pozycja na Harleyu wydawała mi się dziwna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek_211
A2
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ziemia łódzka
|
Wysłany: Wto 8:46, 13 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Ja wg ostatniego pomiaru mam nawet 1 czy 2 cm poniżej 170cm (chyba już w tym wieku człowiek się kurczy) i nie miałem nigdy problemu z manewrami. Wiadomo trochę trzeba uważać jak pisał jotes i nie stawać nogą w dołkach. Wszystko jest kwestią wprawy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jędrek30
Motonita
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 650
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wto 11:42, 13 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi, teraz już wiem w jaki sposób mogę zyskać (lub stracić) kilka cennych dla mnie centymetrów.
Już się bałem, że będę zmuszony kupić jakiś motocykl, który za bardzo mi się nie podoba ale jest niższy, np. takie brzydale jak: Honda ST 1100/1300 Pan European, Honda NTV 650/700 Deauville, Yamaha XJ 600 Diversion, Yamaha FJR 1300.
Pozostaje odszukać wymarzony egzemplarz DL 650 bo pewnie gdzieś taki jest
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Wto 12:05, 13 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
A ja myślałem, że tylko wysocy mają problem z wyborem moto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jędrek30
Motonita
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 650
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wto 12:43, 13 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Vorenus Cytat: | A ja myślałem, że tylko wysocy mają problem z wyborem moto Smile | nie masz pojęcia jaki to problem dla niskiej osoby, gdybym był wyższy powiedzmy o 10 cm to możliwości wyboru motocykla znacznie by się powiększyły/rozszerzyły. Wówczas patrzyłbym na świat motocykli nie przez malutkie okienko a co najmniej przez 6 metrową bramę wjazdową
Można prosić moda o zmianę mojego tematu z "Pytania o Suzuki DL 650." na "Pytania o Suzuki DL 650 - sposoby obniżenia zawieszenia."
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Wto 14:28, 13 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
jędrek30 napisał: | Vorenus Cytat: | A ja myślałem, że tylko wysocy mają problem z wyborem moto Smile | nie masz pojęcia jaki to problem dla niskiej osoby, gdybym był wyższy powiedzmy o 10 cm to możliwości wyboru motocykla znacznie by się powiększyły/rozszerzyły. Wówczas patrzyłbym na świat motocykli nie przez malutkie okienko a co najmniej przez 6 metrową bramę wjazdową
Można prosić moda o zmianę mojego tematu z "Pytania o Suzuki DL 650." na "Pytania o Suzuki DL 650 - sposoby obniżenia zawieszenia." |
Wiesz, ja przy 190 cm na większości wyglądam jak na psie
Sorry za mały, OT
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Vorenus dnia Wto 14:29, 13 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j23a
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 987
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Wto 14:51, 13 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Zawsze też możesz do gmoli, na sznurku, przyczepić kawałek styropianu 15 cm. Akurat wystarczy do podparcia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|