|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spokrob
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Wto 9:29, 10 Lut 2015 Temat postu: Pulsujące światła... |
|
|
Witam.
Mam problem z moim DL 1000 K5. Mam go od lutego zeszłego roku, maszyna odpala bez problemów, super śmiga, ładowanie do 15,4 V, co podobno jest dobrą wartością...jedyny problem to pulsowanie świateł Widać to gołym okiem na lampach, podświetleniu wskaźników itd... Mój mechanik mówii żeby to olać, ale ja mam różne myśli w związku z tą sprawą. Chciałem już kupić nowy regulator napięcia, ale postanowiłem wcześniej posłuchać rad mądrzejszych kolegów V stromowców
Pozdrawiam Robert
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Spokrob dnia Wto 9:31, 10 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zorba79
Motocyklista
Dołączył: 20 Paź 2014
Posty: 397
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Wto 9:49, 10 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Ładowanie do 15,4V czy to czeski błąd? Bo chyba trochę duże.
Proponuję na początek sprawdzić czy ładowanie na alternatorze jest podobnej wartości co na aku (przy włączonym silniku napięcie mierzone na klemach powinno wahać się w granicach 14-14,5V), jeśli jest duża różnica warto sprawdzić punkty masowe i (odkręcić i przeczyścić styki) może są zaśniedziałe, jeśli to nie pomoże to zanim kupisz regulator warto sprawdzić czy to nie przypadkiem alternator.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spokrob
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Wto 10:04, 10 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Masy oczywiście sprawdzone, nawet jedną dołożyłem. Wartość napięcia którą podałem to nie błąd, , podobno jest zgodna z wartościami podanymi w instrukcji serwisowej... Te które podałeś też pewnie są dobre, w poprzednim moto tyle dokładnie miałem. W naszych Zuzach są jednak inne...to co pisze wyczytałem na forum
Jedyne co mi chodzi po głowie poza wymianą regulatora, to odpięcie go i sprawdzenie ile daje sam alternator napięcia zmiennego na wszystkich trzech fazach...ale nie wiem ile powinno wynosić
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Spokrob dnia Wto 10:07, 10 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Wto 10:55, 10 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
mozesz sprawdzic bez wyjmowanie reglera czy rozbierania alternatora.
pod plastikowym lewym boczkiem sa 3 zielone kable prowadzace ladowane napiecie
Pomiedzy kazdymi dwoma z trzech kabelkow musi byc chyba cos kolo 75 V albo 0,3-05 Oma
edit . przy 5000 obrotow silnika /min
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Wto 10:59, 10 Lut 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spokrob
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Wto 11:21, 10 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki, właśnie o taką informację mi chodziło Sprawdzę jakie będą wartości, jednak dobrze by było mieć miernik wskazówkowy a nie elektroniczny, ponieważ ten drugi chyba nie pokaże mi wahnięć napięcia, a to one chyba są powodem pulsowania świateł.
Teraz światła pulsują a zwykły multimert pokazuje stabilną wartość napięcia, wskazówka by to jak sądzę wyłapała...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Spokrob dnia Wto 11:23, 10 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Wto 11:26, 10 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Ja bym sobie zadał pytanie, czy to problem w ładowaniu, czy na instalacji.
Jeżeli masz w miarę stabilne napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika w szerokim zakresie obrotów, to nie ma co grzebać przy alternatorze, czy reglerze. Jak pisał zorba79, w zakresie jakoś 2-5tyś rpm powinno być coś ok 14-14,5V (przy słabym aku napięcie może być trochę niższe, ok 13,7). Oczywiście niskie napięcie, zwłaszcza przy niskich obrotach, to znak, że coś nie tak na ładowaniu.
Jeżeli mimo stabilnego napięcia w centrum (na aku) nadal będą ci pulsować światła, to grzeb w instalacji. Niestety instalacja w Suzuki nie należy do najlepszych. Na pierwszy ogień sprawdziłbym złączki. Nie wiem jak w litrze, ale w maluchu była taka kostka pod chłodnicą...
A tu jeszcze kilka linków z podobnymi tematami:
http://www.vstromclub.fora.pl/oswietlenie,52/przygasanie-swiatel-czy-to-normalka-w-dl650,2275.html
http://www.vstromclub.fora.pl/usterki-i-awarie,45/podczas-jazdy-padl-mi-akumulator,2595.html
http://www.vstromclub.fora.pl/usterki-i-awarie,45/regulator-napiecia-stabilnosc-npaiecia-ladowania,11428.html
http://www.vstromclub.fora.pl/usterki-i-awarie,45/dl1000-padl-alternator,8367.html
EDIT bo właśnie doczytałem.
Wystarczy miernik elektroniczny. Wachnięcia napięcia nawet jak będą, to nie będą tak istotne. Żebyś zobaczył pulsowanie świateł, napięcie w instalacji musiało by mocno spaść. Wtedy miernik elektroniczny cały czas pokazywałby co innego. Ale jak ustawia się na konkretną wartość to napięcie ładowania jest stabilne.
No chyba, że masz oko kolibra i zauważasz na żarówce bardzo szybkie różnice .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Wto 11:36, 10 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spokrob
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Wto 12:16, 10 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Cały poprzedni sezon przejeździłem i nie zawracałem sobie tym głowy , ale teraz nic się nie dzieje, wczoraj odpaliłem moto i przypomniałem sobie o tej sprawie...
Myślę że nie jest problemem instalacja, nie sądzę żeby ona miała na to wpływ. Ładowanie jest ok, po odpaleniu 13 z groszem ze wzrostem obrotów dochodzi do 15,4 V i to jak piszą koledzy jest zgodne z inst. serwisową, nawet gdzieś ktoś wkleił zdjęcie z tymi wartościami
Problemem jest pulsowanie świateł, wszystkiego co świeci Nie mam tu na myśli przygasania, rozjaśniania tylko pulsowania, rytmicznego z jakąś konkretną częstotliwością która zwiększa się wraz z obrotami i odwrotnie...
Widać to "gołym" okiem Myślę więc że jest to wina alternatora lub regulatora. Możliwe że ten pierwszy ma wahnięcia napięcia i drugi nie może ich ustabilizować (może jest uszkodzony, i prawdę mówiąc stawiam na niego) lub też jest odwrotnie...
W weekend znajdę chwilę i to obmierzę, być może to nie jest problemem, ale zjawisko po prostu widać i trochę mnie irytuje...w końcu to V strom a Wsk, wszystko musi działać jak trzeba !
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Spokrob dnia Wto 12:19, 10 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Wto 13:19, 10 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Spokrob napisał: | Problemem jest pulsowanie świateł, wszystkiego co świeci Nie mam tu na myśli przygasania, rozjaśniania tylko pulsowania, rytmicznego z jakąś konkretną częstotliwością która zwiększa się wraz z obrotami i odwrotnie...
Widać to "gołym" okiem |
A to sorka, źle cię zrozumiałem. To co napisałeś zmienia postać rzeczy .
To faktycznie sprawdzaj alternator i regler. Jak byś mierzył sam alternator, to pamiętaj też, że nie może on mieć zwarcia do masy motocykla... Zresztą wszystko wyczytasz w podobnych tematach .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kondziu
A2
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Śro 23:47, 11 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Coś pulsacyjnie pobiera Ci prąd. jak masz podłączone: nawigacje grzane manetki i gniazdo zapalniczki bądź coś innego ? może tu tkwi problem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boren
Motocyklista
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw 0:26, 12 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
w starym trampku światła mi pulsowały w rytm włączonego kierunkowskazu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KANGUR
Motonita
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: Czw 20:57, 12 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
A czy to aby nie odklejone i przesunięte bliżej siebie magnesy na kole magnesowym ( rotorze ) od alternatora ? Miałem podobny objaw i też olewałem sprawę a teraz mam tak ,że po otworzeniu wydawało mi się ,że jest wszystko ok a jak się przyjrzałem bliżej to niestety magnesy odklejone a stator lekko przypalony. Koło ma wrócić za tydzień z regeneracji więc jakby co to po montażu sprawdzę czy problem minął i dam znać .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spokrob
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Pią 10:20, 20 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Też miałeś pulsujące światła , podświetlenie wskaźników itd...? Daj znać proszę czy po regeneracji będzie dobrze. Ja u siebie robiłem pomiary i wydaje mi się że to jednak regulator. Pomiar robiłem miernikiem wskazówkowym i za regulatorem widać było "pływanie" napięcia. Natomiast po stronie pierwotnej, czyli bezpośrednio z alternatora było ok. Tak swoją drogą przy około 5000 obrotach on daje prawie 100 V- grubo
Dziś wyjeżdżam na wakacje, ale zaraz po powrocie kupuję regulator i mam nadzieję że wszystko będzie jak należy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Spokrob dnia Pią 10:23, 20 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spokrob
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Pią 9:49, 13 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Temat pulsujących świateł zakończony, wymiana regulatora napięcia rozwiązała problem
Maszyna lata i ładuje jak marzenie!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|