Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Puchnące i ślizgające sprzęgło

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dziarapl
A1



Dołączył: 31 Lip 2012
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 12:46, 24 Kwi 2017    Temat postu: Puchnące i ślizgające sprzęgło

Czołem V-Stromowcy Smile

Od dłuższego czasu borykam się ze sporym sprzęgłowym problemem i nie potrafię odnaleźć rozwiązania. Wszystko zaczęło się po zmianie tarcz, przekładek, sprężyn, wymieniłem także ten ślimak wyciskający. Sprawa wygląda tak że im sprzęgło bardziej rozgrzane tym klamka niżej. Na zimnym sprzęgle delikatnie się ślizga. Jak wyreguluję luz na klamce na rozgrzanym silniku to gdy ostygnie luz na klamce znika i sprzęgło się zaczyna ślizgać. Jak wyreguluję na zimnym to po jeździe w korkach bardzo szybko puchnie i klamka się zapada tak, że czasem nie jestem w stanie wysprzęglić poprawnie i silnik ciągnie. Jako że motocykla używam bardzo dużo i przemieszczam się nim na co dzień pozostała mi ciągła regulacja luzu na klamce podczas jazdy co jest bardzo uciążliwe. Niestety ślizganie sprzęgła jest jeszcze bardziej wkurzające.

Macie pomysły co jest nie tak?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dziarapl
A1



Dołączył: 31 Lip 2012
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 11:09, 08 Maj 2017    Temat postu: ...

Na prawdę nikt i nic?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prebenny
A2



Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 11:53, 08 Maj 2017    Temat postu:

Jeżeli masz litra to bym powiedział, że zapowietrzony układ hydrauliczny. Jak 650 to niestety nie pomogę, bo nie mam pomysłów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dziarapl
A1



Dołączył: 31 Lip 2012
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 12:39, 08 Maj 2017    Temat postu:

prebenny napisał:
Jeżeli masz litra to bym powiedział, że zapowietrzony układ hydrauliczny. Jak 650 to niestety nie pomogę, bo nie mam pomysłów.


Ważne że jest jakikolwiek odzew Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czesterbb
Motocyklista



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 300
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko Biała

PostWysłany: Pon 12:58, 08 Maj 2017    Temat postu:

jakiej firmy kupiłeś tarcze ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Pon 12:59, 08 Maj 2017    Temat postu: Re: Puchnące i ślizgające sprzęgło

dziarapl napisał:
Czołem V-Stromowcy Smile

[...] Wszystko zaczęło się po zmianie tarcz, przekładek, sprężyn, wymieniłem także ten ślimak wyciskający. [...]

Macie pomysły co jest nie tak?


Czyli cos zwiazanego z naprawa. Czesci oryginalne ? Z pewnego zrodla ? Sama wymiana wykonana prawidlowo ? Robiles sam ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coliniak
Motonita



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Pon 13:10, 08 Maj 2017    Temat postu:

czy aby dobrze zlozyles wszystko?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarioSWD
Motocyklista



Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD

PostWysłany: Pon 15:16, 08 Maj 2017    Temat postu:

Ewidentnie coś źle poskładałeś albo wyskoczył jakiś czeski błąd. Na twoim miejscu rozebrałbym wszystko jeszcze raz i dokładnie sprawdził czy nie popełniłeś jakiegoś błędu. Szczególnie przekładką sprzęgła bym się przyjrzał. Rozumiem że jak piszesz o ślimaku wyciskającym to piszesz o dl650 też bym zwrócił uwagę czy jest poprawnie zmontowany. U mnie kiedyś ten element był odpowiedzialny za wadliwą pracę sprzęgła (ale to inna historia). Wszystko oczywiście wg serwisówki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coliniak
Motonita



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Pon 15:31, 08 Maj 2017    Temat postu:

z tego co pamietam to na samym dole byly 2 pierscienie stalowe (mówie tu o tysiącu) o roznym ksztalcie a o waznej kolejnosci i stronie,,, rozłoż wszystko jeszcze i przejrzyj sie czy nie pomyliles sie w kolejnosci

daj znac co wyszło, nawet jak się pomyliłeś,,,, nie zawsze wszystko wychodzi od razu...ja tez chlopaka próbowałem 3 razy,,, ale się udało Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kalinago
Motocyklista



Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pon 15:33, 08 Maj 2017    Temat postu:

Wszyscy tu starają ci się jakoś pomóc a ty nawet to czytając, nie raczysz wyjaśnić czy chodzi o 650 czy 1000 Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Pon 15:39, 08 Maj 2017    Temat postu:

Na samym ślimaku jest również regulacja sprzęgła. Jeśli śrubka (płaski śrubokręt) będzie za mocno wkręcona, popychacz będzie cały czas delikatnie wysprzęglać co powodować może ślizganie się sprzęgła. Miałem taki sam problem po pierwszym czyszczeniu i rozbieraniu tego ślimaka. Śrubka powinna mieć delikatny luz, nie powinna sie opierać o popychacz. Ostatecznie luz ustawisz przy klamce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pon 17:01, 08 Maj 2017    Temat postu:

kalinago napisał:
Wszyscy tu starają ci się jakoś pomóc a ty nawet to czytając, nie raczysz wyjaśnić czy chodzi o 650 czy 1000 Sad


Sugerujesz, że to nie jest oczywiste, że chodzi o DL650?
W 1000 nie da się regulować luzu na klamce.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Pon 17:01, 08 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prebenny
A2



Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 19:20, 08 Maj 2017    Temat postu:

Ale mając 650 nie muszę wiedzieć jak jest w 1000 i na odwrót - mając 1000 nie muszę wiedzieć jak jest w 650.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pon 22:28, 08 Maj 2017    Temat postu:

prebenny napisał:
Ale mając 650 nie muszę wiedzieć jak jest w 1000 i na odwrót - mając 1000 nie muszę wiedzieć jak jest w 650.


No to po kiego grzyba udzielać porad?!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prebenny
A2



Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 23:02, 08 Maj 2017    Temat postu:

Bo moją 650 mogę znać do ostatniej śrubki a Twojego tysiąca nawet nie wiedzieć jak wygląda?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dziarapl
A1



Dołączył: 31 Lip 2012
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 14:36, 11 Maj 2017    Temat postu: spóźnione

Wrzuciłem temat i brak odpowiedzi był tak długi że w końcu uznałem że nie będzie żadnej i przestałem codziennie zaglądać na forum.

Kupiłem cały zestaw tarcze (TRW) przekładki i sprężyny oraz uszczelka.
Wszystko robiłem sam ale dokładnie tak jak pokazywała serwisówka, trzymałem się tego co było napisane i dokumentacji fotograficznej którą wtedy wykonałem przy rozbieraniu. Tarcze moczyłem dobę i całość po zmontowaniu zalałem takim olejem jak zawsze.
Tak jak napisałem sprzęgło puchnie czyli luz na klamce się powiększa co sugeruje mi że coś w środku zwiększa swoje wymiary wraz ze wzrostem temperatury.
Oczywiście jest do 650 więc nie ma hydrauliki w sprzęgle.
Ślimak był wymieniany bo to ponoć częsta usterka.
Całość rozbierałem żeby sprawdzić poprawność montażu ale jest tak jak w serwisówce.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarioSWD
Motocyklista



Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD

PostWysłany: Czw 20:44, 11 Maj 2017    Temat postu:

Jak dla mnie to masz problem pomiędzy ślimakiem a klamką. Nie wygląda mi to na samo sprzęgło skoro tak wnikliwie je wymieniłeś. Temat regulacji ślimaka nie jest do końca oczywisty i można na tym popłynąć. Tutaj szukałbym problemu. Konstrukcja klamki sprzęgła na lince jest prosta jak cep także nie można tutaj zbyt wiele spierniczyć. Na twoim miejscu skupiłbym się na ślimaku i jego regulacji. Jest o tym już kilka tematów w internecie. Silnik dl 650 jest bardzo prosty nie ma filozofii musi wszystko chodzić jak w zegarku, to jest bardzo prosta konstrukcja trzeba się postarać żeby ją popsuć. Przypuszczam że u Ciebie jest to jakiś "czeski błąd"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 11:56, 12 Maj 2017    Temat postu:

Znajdź chwile wolne zamontuj stary ślimak.
Jaj będzie bez zmian a jesteś pewien, że zamontowałeś poprawnie to rozmontuj jeszcze raz i złóż ponownie.
Jak nadal będzie źle to podjedź do mechanika.
Podejrzewam, że nikt więcej Tobie nic nie doradzi innego zbyt prosta rzecz aby coś jeszcze wymyślać no chyba, że wada samych tarcz sprzęgłowych, że się ślizgają ale przy tej firmie mało prawdopodobne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Pią 16:41, 12 Maj 2017    Temat postu:

Raczej żaden mechanik nie uwierzy w " panie poskładałem jak trzeba, na bank wszystko jest dobrze złożone"... Jak pojedziesz do mechanika to będzie rozbierał i od początku robił zapewne na nowych tarczach. Jeśli sam złożył sprzegło to teraz sam musi znaleźć usterkę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pienio
A1



Dołączył: 07 Maj 2017
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bochnia

PostWysłany: Sob 23:43, 04 Lis 2017    Temat postu:

Suszny napisał:
Raczej żaden mechanik nie uwierzy w " panie poskładałem jak trzeba, na bank wszystko jest dobrze złożone"... Jak pojedziesz do mechanika to będzie rozbierał i od początku robił zapewne na nowych tarczach. Jeśli sam złożył sprzegło to teraz sam musi znaleźć usterkę.


Tak a propos mechaników.

Wiosną tego roku zostawiłem moto do przeglądu i mechanik poinformował mnie, że muszę się liczyć z wymiana sprzęgła ponieważ nie może go wyregulować, nie mógł ustawić luzu na dźwigni.

Moto już zimuje więc zabrałem się za demontaż sprzęgła, wymiana płynów itd. Robię to pierwszy raz, ale jako takie pojęcie mam. Zdjąłem całość po kolei żeby potem wiedzieć jak składać.
W domu zacząłem rozkładać tarcze i przekładki i od razu rzuciło mi się w oczy że jedna tarcza jest inna od reszty i znajduje się w środku sprzęgła.
Ok, może tak ma być ale doszedłem do pierwszej tarczy, która opierała się na dwóch pierścieniach i tu moje zdziwienie. Tarcza ta od wewnętrznej strony była pokryta metalicznym nalotem który wytworzył się przy tarciu o pierścienie. To już na pewno nie mogło być ok.
Wróciłem do lapka i pomocy z forum i wyszło szydło z worka albo praca mechanika.
Najważniejszą tarcze startową dał w środek, a zaczął od niewłaściwej.

Teraz mam do Was pytanie co robić, zmierzyłem tarcze, przekładki i sprężyny. Tarcze mają prawie 3mm, ładne nie szklą się, przekładki też oki. Jedynie sprężyny mają wysokość 48mm, a gdzieś znalazłem że minimum to 50,5mm. Wymienić tylko sprężyny i zobaczyć czy to pomoże czy może tarcze też?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k0nrad
A



Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Chełm

PostWysłany: Wto 16:51, 03 Kwi 2018    Temat postu:

Czy Waszym zdaniem można w jakikolwiek sposób określić żywotność sprzęgłą? Zastanawiam się, bo i mnie to dopadło. Motocykl ma ok 65k km przebiegu i właśnie dopadło mnie ślizgające się sprzęgło... oddałem do serwisu i okazuje się, że i tarcze i spreżyny poniżej limitu, więc do wymiany....

Co ciekawe jak kończyłem sezon w zeszłym roku to wszystko było ok, a problem ze sprzęgłem pojawił się po serwisie wiosennym - była wymiana i oleju i zespołu napędowego... po prostu zastanawiam się czy to rzeczywiście już czas na sprzęgło czy może coś źle złożyli, zalali zły olej a teraz niby sprzęgło do zrobienia.

Połowa tego przebiegu to miejska jazda, więc praca sprzęgła na pewno była Smile rzucam na luźno, chce po prostu zapytać Was o zdanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 18:00, 03 Kwi 2018    Temat postu:

Hej!!!
Tak na chłodno i z doświadczenia, NIE MOŻNA OKREŚLIĆ ŻYWOTNOŚCI SPRZĘGŁA!!
Jest tam jakiś wzór, że ilość km x lata przejechane lub jakoś inaczej, ale to bzdura, którą między książki włóż sobie.
Każdy jeździ inaczej, masz ten motocykl od nowości??
Tylko Ty nim jeździsz?!
Bo jak nie i nie masz wiary co do oryginalności stanu licznika, to masz już podpowiedź!!!
Ja kiedyś na zdrowym dobrym sprzęgle co miało mi posłużyć wiele sezonów (inne moto), ciągnąłem na lince kumpla (też na moto) około 200km!
I co..., NO I PO MIESIĄCU MUSIAŁEM WYMIENIĆ SPRZĘGŁO, bo je po prostu spaliłem, MOJA WINA MOJA BARDZO WIELKA WINA, bo sie starałem i źle ciągnąłem i za długo i za szybko....
Sprzęgło można mieć 5 lat, albo 5 miesięcy!
Wszystko zależy od jego umiejętnego operowania i płynnej jazdy (NIE WAŻNE GDZIE i KIEDY)!!!
Pzdr Żółw (wiadomo zkąd)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Zolw_Danziger dnia Wto 18:05, 03 Kwi 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scyzor_2007
Motonita



Dołączył: 31 Gru 2016
Posty: 762
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 19:13, 03 Kwi 2018    Temat postu:

Jeśli zamontowałeś poprawnie sprzęgło i nie działa to zmien na orginalne i problem zniknie . Rozmawiałem z mechanikiem znanym w W-wie od DL i powiedział ze miał kilka takich przypadków , montuje tylko orginalne Suzuki .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wildschek
A2



Dołączył: 04 Maj 2017
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: OPOLE

PostWysłany: Wto 19:39, 03 Kwi 2018    Temat postu:

Te pierscienie na dole w koszu sa pewniliem zle zalozone a na pewno ten drugi pierscien przedostatni .. zmienialem 2 miechy temu calosc sprzegla i ten pierscien idzie strona wypukla do wewnatrz tzn do tego pierwszego pierscienia ..to wynika z wielkosci chyba ostatniej tarczy jezeli jest zle zalozony to taki moze byc efekt ..ale to jest dokladnie namalowane w manualu ..ja zmienialem na trw calosc tzn tarcze z przekladkami i jest cacy ..

Ps jak napisal poprzednik rozmawialem tez z Panem Szrama powszechnie autorytet od sprzegiel i mowil ze nawet trw przestal wymienia tylko oryginaly wklada bo czesto sie sklejaja tarcze ale mi sie udalo ..i jest ok


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wildschek dnia Wto 19:45, 03 Kwi 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scyzor_2007
Motonita



Dołączył: 31 Gru 2016
Posty: 762
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 20:29, 03 Kwi 2018    Temat postu:

czyli dałes rade , będzie latane

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin