|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dziarapl
A1
Dołączył: 31 Lip 2012
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 12:46, 24 Kwi 2017 Temat postu: Puchnące i ślizgające sprzęgło |
|
|
Czołem V-Stromowcy
Od dłuższego czasu borykam się ze sporym sprzęgłowym problemem i nie potrafię odnaleźć rozwiązania. Wszystko zaczęło się po zmianie tarcz, przekładek, sprężyn, wymieniłem także ten ślimak wyciskający. Sprawa wygląda tak że im sprzęgło bardziej rozgrzane tym klamka niżej. Na zimnym sprzęgle delikatnie się ślizga. Jak wyreguluję luz na klamce na rozgrzanym silniku to gdy ostygnie luz na klamce znika i sprzęgło się zaczyna ślizgać. Jak wyreguluję na zimnym to po jeździe w korkach bardzo szybko puchnie i klamka się zapada tak, że czasem nie jestem w stanie wysprzęglić poprawnie i silnik ciągnie. Jako że motocykla używam bardzo dużo i przemieszczam się nim na co dzień pozostała mi ciągła regulacja luzu na klamce podczas jazdy co jest bardzo uciążliwe. Niestety ślizganie sprzęgła jest jeszcze bardziej wkurzające.
Macie pomysły co jest nie tak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dziarapl
A1
Dołączył: 31 Lip 2012
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 11:09, 08 Maj 2017 Temat postu: ... |
|
|
Na prawdę nikt i nic?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prebenny
A2
Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 11:53, 08 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Jeżeli masz litra to bym powiedział, że zapowietrzony układ hydrauliczny. Jak 650 to niestety nie pomogę, bo nie mam pomysłów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dziarapl
A1
Dołączył: 31 Lip 2012
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 12:39, 08 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
prebenny napisał: | Jeżeli masz litra to bym powiedział, że zapowietrzony układ hydrauliczny. Jak 650 to niestety nie pomogę, bo nie mam pomysłów. |
Ważne że jest jakikolwiek odzew
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czesterbb
Motocyklista
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 300
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: Pon 12:58, 08 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
jakiej firmy kupiłeś tarcze ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Pon 12:59, 08 Maj 2017 Temat postu: Re: Puchnące i ślizgające sprzęgło |
|
|
dziarapl napisał: | Czołem V-Stromowcy
[...] Wszystko zaczęło się po zmianie tarcz, przekładek, sprężyn, wymieniłem także ten ślimak wyciskający. [...]
Macie pomysły co jest nie tak? |
Czyli cos zwiazanego z naprawa. Czesci oryginalne ? Z pewnego zrodla ? Sama wymiana wykonana prawidlowo ? Robiles sam ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Pon 13:10, 08 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
czy aby dobrze zlozyles wszystko?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarioSWD
Motocyklista
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: SWD
|
Wysłany: Pon 15:16, 08 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Ewidentnie coś źle poskładałeś albo wyskoczył jakiś czeski błąd. Na twoim miejscu rozebrałbym wszystko jeszcze raz i dokładnie sprawdził czy nie popełniłeś jakiegoś błędu. Szczególnie przekładką sprzęgła bym się przyjrzał. Rozumiem że jak piszesz o ślimaku wyciskającym to piszesz o dl650 też bym zwrócił uwagę czy jest poprawnie zmontowany. U mnie kiedyś ten element był odpowiedzialny za wadliwą pracę sprzęgła (ale to inna historia). Wszystko oczywiście wg serwisówki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Pon 15:31, 08 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
z tego co pamietam to na samym dole byly 2 pierscienie stalowe (mówie tu o tysiącu) o roznym ksztalcie a o waznej kolejnosci i stronie,,, rozłoż wszystko jeszcze i przejrzyj sie czy nie pomyliles sie w kolejnosci
daj znac co wyszło, nawet jak się pomyliłeś,,,, nie zawsze wszystko wychodzi od razu...ja tez chlopaka próbowałem 3 razy,,, ale się udało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kalinago
Motocyklista
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pon 15:33, 08 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Wszyscy tu starają ci się jakoś pomóc a ty nawet to czytając, nie raczysz wyjaśnić czy chodzi o 650 czy 1000
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pon 15:39, 08 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Na samym ślimaku jest również regulacja sprzęgła. Jeśli śrubka (płaski śrubokręt) będzie za mocno wkręcona, popychacz będzie cały czas delikatnie wysprzęglać co powodować może ślizganie się sprzęgła. Miałem taki sam problem po pierwszym czyszczeniu i rozbieraniu tego ślimaka. Śrubka powinna mieć delikatny luz, nie powinna sie opierać o popychacz. Ostatecznie luz ustawisz przy klamce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Pon 17:01, 08 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
kalinago napisał: | Wszyscy tu starają ci się jakoś pomóc a ty nawet to czytając, nie raczysz wyjaśnić czy chodzi o 650 czy 1000 |
Sugerujesz, że to nie jest oczywiste, że chodzi o DL650?
W 1000 nie da się regulować luzu na klamce.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez express dnia Pon 17:01, 08 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prebenny
A2
Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 19:20, 08 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Ale mając 650 nie muszę wiedzieć jak jest w 1000 i na odwrót - mając 1000 nie muszę wiedzieć jak jest w 650.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Pon 22:28, 08 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
prebenny napisał: | Ale mając 650 nie muszę wiedzieć jak jest w 1000 i na odwrót - mając 1000 nie muszę wiedzieć jak jest w 650. |
No to po kiego grzyba udzielać porad?!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prebenny
A2
Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 23:02, 08 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Bo moją 650 mogę znać do ostatniej śrubki a Twojego tysiąca nawet nie wiedzieć jak wygląda?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dziarapl
A1
Dołączył: 31 Lip 2012
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 14:36, 11 Maj 2017 Temat postu: spóźnione |
|
|
Wrzuciłem temat i brak odpowiedzi był tak długi że w końcu uznałem że nie będzie żadnej i przestałem codziennie zaglądać na forum.
Kupiłem cały zestaw tarcze (TRW) przekładki i sprężyny oraz uszczelka.
Wszystko robiłem sam ale dokładnie tak jak pokazywała serwisówka, trzymałem się tego co było napisane i dokumentacji fotograficznej którą wtedy wykonałem przy rozbieraniu. Tarcze moczyłem dobę i całość po zmontowaniu zalałem takim olejem jak zawsze.
Tak jak napisałem sprzęgło puchnie czyli luz na klamce się powiększa co sugeruje mi że coś w środku zwiększa swoje wymiary wraz ze wzrostem temperatury.
Oczywiście jest do 650 więc nie ma hydrauliki w sprzęgle.
Ślimak był wymieniany bo to ponoć częsta usterka.
Całość rozbierałem żeby sprawdzić poprawność montażu ale jest tak jak w serwisówce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarioSWD
Motocyklista
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: SWD
|
Wysłany: Czw 20:44, 11 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Jak dla mnie to masz problem pomiędzy ślimakiem a klamką. Nie wygląda mi to na samo sprzęgło skoro tak wnikliwie je wymieniłeś. Temat regulacji ślimaka nie jest do końca oczywisty i można na tym popłynąć. Tutaj szukałbym problemu. Konstrukcja klamki sprzęgła na lince jest prosta jak cep także nie można tutaj zbyt wiele spierniczyć. Na twoim miejscu skupiłbym się na ślimaku i jego regulacji. Jest o tym już kilka tematów w internecie. Silnik dl 650 jest bardzo prosty nie ma filozofii musi wszystko chodzić jak w zegarku, to jest bardzo prosta konstrukcja trzeba się postarać żeby ją popsuć. Przypuszczam że u Ciebie jest to jakiś "czeski błąd"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 11:56, 12 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Znajdź chwile wolne zamontuj stary ślimak.
Jaj będzie bez zmian a jesteś pewien, że zamontowałeś poprawnie to rozmontuj jeszcze raz i złóż ponownie.
Jak nadal będzie źle to podjedź do mechanika.
Podejrzewam, że nikt więcej Tobie nic nie doradzi innego zbyt prosta rzecz aby coś jeszcze wymyślać no chyba, że wada samych tarcz sprzęgłowych, że się ślizgają ale przy tej firmie mało prawdopodobne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pią 16:41, 12 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Raczej żaden mechanik nie uwierzy w " panie poskładałem jak trzeba, na bank wszystko jest dobrze złożone"... Jak pojedziesz do mechanika to będzie rozbierał i od początku robił zapewne na nowych tarczach. Jeśli sam złożył sprzegło to teraz sam musi znaleźć usterkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pienio
A1
Dołączył: 07 Maj 2017
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: Sob 23:43, 04 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Suszny napisał: | Raczej żaden mechanik nie uwierzy w " panie poskładałem jak trzeba, na bank wszystko jest dobrze złożone"... Jak pojedziesz do mechanika to będzie rozbierał i od początku robił zapewne na nowych tarczach. Jeśli sam złożył sprzegło to teraz sam musi znaleźć usterkę. |
Tak a propos mechaników.
Wiosną tego roku zostawiłem moto do przeglądu i mechanik poinformował mnie, że muszę się liczyć z wymiana sprzęgła ponieważ nie może go wyregulować, nie mógł ustawić luzu na dźwigni.
Moto już zimuje więc zabrałem się za demontaż sprzęgła, wymiana płynów itd. Robię to pierwszy raz, ale jako takie pojęcie mam. Zdjąłem całość po kolei żeby potem wiedzieć jak składać.
W domu zacząłem rozkładać tarcze i przekładki i od razu rzuciło mi się w oczy że jedna tarcza jest inna od reszty i znajduje się w środku sprzęgła.
Ok, może tak ma być ale doszedłem do pierwszej tarczy, która opierała się na dwóch pierścieniach i tu moje zdziwienie. Tarcza ta od wewnętrznej strony była pokryta metalicznym nalotem który wytworzył się przy tarciu o pierścienie. To już na pewno nie mogło być ok.
Wróciłem do lapka i pomocy z forum i wyszło szydło z worka albo praca mechanika.
Najważniejszą tarcze startową dał w środek, a zaczął od niewłaściwej.
Teraz mam do Was pytanie co robić, zmierzyłem tarcze, przekładki i sprężyny. Tarcze mają prawie 3mm, ładne nie szklą się, przekładki też oki. Jedynie sprężyny mają wysokość 48mm, a gdzieś znalazłem że minimum to 50,5mm. Wymienić tylko sprężyny i zobaczyć czy to pomoże czy może tarcze też?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k0nrad
A
Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Chełm
|
Wysłany: Wto 16:51, 03 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Czy Waszym zdaniem można w jakikolwiek sposób określić żywotność sprzęgłą? Zastanawiam się, bo i mnie to dopadło. Motocykl ma ok 65k km przebiegu i właśnie dopadło mnie ślizgające się sprzęgło... oddałem do serwisu i okazuje się, że i tarcze i spreżyny poniżej limitu, więc do wymiany....
Co ciekawe jak kończyłem sezon w zeszłym roku to wszystko było ok, a problem ze sprzęgłem pojawił się po serwisie wiosennym - była wymiana i oleju i zespołu napędowego... po prostu zastanawiam się czy to rzeczywiście już czas na sprzęgło czy może coś źle złożyli, zalali zły olej a teraz niby sprzęgło do zrobienia.
Połowa tego przebiegu to miejska jazda, więc praca sprzęgła na pewno była rzucam na luźno, chce po prostu zapytać Was o zdanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 18:00, 03 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Hej!!!
Tak na chłodno i z doświadczenia, NIE MOŻNA OKREŚLIĆ ŻYWOTNOŚCI SPRZĘGŁA!!
Jest tam jakiś wzór, że ilość km x lata przejechane lub jakoś inaczej, ale to bzdura, którą między książki włóż sobie.
Każdy jeździ inaczej, masz ten motocykl od nowości??
Tylko Ty nim jeździsz?!
Bo jak nie i nie masz wiary co do oryginalności stanu licznika, to masz już podpowiedź!!!
Ja kiedyś na zdrowym dobrym sprzęgle co miało mi posłużyć wiele sezonów (inne moto), ciągnąłem na lince kumpla (też na moto) około 200km!
I co..., NO I PO MIESIĄCU MUSIAŁEM WYMIENIĆ SPRZĘGŁO, bo je po prostu spaliłem, MOJA WINA MOJA BARDZO WIELKA WINA, bo sie starałem i źle ciągnąłem i za długo i za szybko....
Sprzęgło można mieć 5 lat, albo 5 miesięcy!
Wszystko zależy od jego umiejętnego operowania i płynnej jazdy (NIE WAŻNE GDZIE i KIEDY)!!!
Pzdr Żółw (wiadomo zkąd)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Zolw_Danziger dnia Wto 18:05, 03 Kwi 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scyzor_2007
Motonita
Dołączył: 31 Gru 2016
Posty: 762
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 19:13, 03 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Jeśli zamontowałeś poprawnie sprzęgło i nie działa to zmien na orginalne i problem zniknie . Rozmawiałem z mechanikiem znanym w W-wie od DL i powiedział ze miał kilka takich przypadków , montuje tylko orginalne Suzuki .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wildschek
A2
Dołączył: 04 Maj 2017
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: OPOLE
|
Wysłany: Wto 19:39, 03 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Te pierscienie na dole w koszu sa pewniliem zle zalozone a na pewno ten drugi pierscien przedostatni .. zmienialem 2 miechy temu calosc sprzegla i ten pierscien idzie strona wypukla do wewnatrz tzn do tego pierwszego pierscienia ..to wynika z wielkosci chyba ostatniej tarczy jezeli jest zle zalozony to taki moze byc efekt ..ale to jest dokladnie namalowane w manualu ..ja zmienialem na trw calosc tzn tarcze z przekladkami i jest cacy ..
Ps jak napisal poprzednik rozmawialem tez z Panem Szrama powszechnie autorytet od sprzegiel i mowil ze nawet trw przestal wymienia tylko oryginaly wklada bo czesto sie sklejaja tarcze ale mi sie udalo ..i jest ok
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wildschek dnia Wto 19:45, 03 Kwi 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|