|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Barton
A1
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Milionówek
|
Wysłany: Śro 20:09, 30 Maj 2012 Temat postu: przedni hamulec - przycina się? |
|
|
Jadę sobie, dojeżdżam do świateł, redukuje i ostatnie metry hamuje przednim hamulcem. Klamka do połowy zakresu idzie płynnie, zawieszenie płynnie się obniża, naciskam klamkę cały czas tak samo mocno i nagle... wciąga ją do końca zakresu, hamowanie się robi nagle skuteczniejsze, dobija mi zawieszenie i stoję w miejscu...
myślałem, że może przyczyna leży w lagach, ale nic niepokojącego nie widzę, jak sobie w garażu ścisnę klamkę na maksa i bujam zawieszeniem to wszystko chodzi ładnie i płynnie.
Klocki są, tarcze są, płyn hamulcowy jest.
Pomocy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GrzesiekK
Motonita
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 523
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Czę100chowa
|
Wysłany: Śro 21:36, 30 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Jak nie ma ubytku , to musi sie jeden tłoczek w zacisku zawieszać i jak puści , to klamka wpada i hamuje dużo mocniej .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cilip
Motocyklista
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 22:54, 30 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Ja tez to mam,do pewnego nacisku,powiedzmy hamuje normalnie a wystarczy min. bardziej przycis i juz hamuje ostro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Barton
A1
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Milionówek
|
Wysłany: Pią 21:10, 01 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
czyli zrobić tak :
zdjąć zaciski, zobaczyć który chodzi oporniej, rozebrać go, przeczyścić jakimś ściernym 2000, poskładać, odpowietrzyć i gotowe? ))
robił ktoś już takie coś? gumki zmienić przy okazji ? czy może regeneracja to kiepski pomysł i trzeba nowy zacisk?...[/quote]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Barton
A1
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Milionówek
|
Wysłany: Pon 17:00, 04 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
kończąc temat :
rozebrałem zaciski, zlałem cały płyn, zaciski wymoczyłem w płynie hamulcowym, tłoczki wypolerowałem fareclą (lewy "dolny" był najgorszy), odtłuściłem ekstrakcyjną, złożyłem wszystko na płyn hamulcowy i poskładałem. Przy okazji się okazało, że miałem lekko przypowietrzone hamulce, bo teraz klamkę mam dalej od rol gazu niż wcześniej (tak mi się wydaje, że to kwestia odpowietrzenia, bo skoro regulacja jest na tej samej cyferce to nie bardzo ogarniam co jeszcze może na to wpływać)
W każdym razie teraz jest idealnie, nic się nie przycina !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GrzesiekK
Motonita
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 523
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Czę100chowa
|
Wysłany: Pon 20:54, 04 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Nie ma innej możliwości ..
A uszczelki przeciwpyłowe w cylinderkach zakładałeś nowe ????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Barton
A1
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Milionówek
|
Wysłany: Pon 21:24, 04 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
szczerze mówiąc nie, namoczyłem je w takim płynie silikonowym w szpraju. Da się kupić te przeciwkurzowe osobno w normalnej cenie ? bo cena zestawu gumek zabija...
Klocki mam w połowie zużyte, najwyżej przy wymianie klocków powtórzę czynność
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GrzesiekK
Motonita
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 523
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Czę100chowa
|
Wysłany: Wto 7:17, 05 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Barton napisał: | Da się kupić te przeciwkurzowe osobno w normalnej cenie ? bo cena zestawu gumek zabija... |
No właśnie miałem nadzieję , że znalazłeś je w ludzkiej cenie .....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 7:51, 05 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Jeden z moich kolegów wymienił te przeciwkurzowe na zwykłe O-ringi. Uszczelniaczy o prawidłowym kształcie (przekrój kwadratowy) nigdzie nie mógł znaleźć, stąd pomysł na taką zmianę. Koszt oczywiście na poziomie 2zł w sklepie z uszczelkami Prywatnie bym się nie odważył, bo jednak kształt O-ringu (brak ostrej krawędzi) moim zdaniem bardzo słabo zabezpiecza przed kurzem, uszczelniacz raczej nie zgarnia syfu z tłoczka tak jak powinien. No ale kolega chwali, jeździ już na tym jakiś czas, mówi, że wszystko mu działa. Zostawiam więc temat do prywatnej oceny osób ew. zainteresowanych
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Wto 7:52, 05 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalar
Motocyklista
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 10:34, 05 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
GrzesiekK napisał: | Barton napisał: | Da się kupić te przeciwkurzowe osobno w normalnej cenie ? bo cena zestawu gumek zabija... |
No właśnie miałem nadzieję , że znalazłeś je w ludzkiej cenie ..... |
Czy ktoś pomierzył uszczelki w trakcie konserwacji zacisku?
Interesują mnie wymiary zarówno uszczelki zasadniczej jak i przeciwkurzowej.
Niestety w katalogu części brak jest wymiarów .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GrzesiekK
Motonita
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 523
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Czę100chowa
|
Wysłany: Wto 14:48, 05 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Lasooch te uszczelki nie są kwadratowe , tylko [ dwoma wargami uszczelnia tłoczek
A uszczelek oczywiście nie zmierzyłem......
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Barton
A1
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Milionówek
|
Wysłany: Wto 17:45, 05 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
ja też nie mierzyłem, przekrój tej uszczelki zasadniczej ... jest imho lekko dziwny - jakiś trapez prostokątny
A co do tej przeciwkurzowej - jakby jej nie zakładać w ogóle to też by pewnie wszystko działało tylko trochę krócej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 18:40, 05 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Barton napisał: | ja też nie mierzyłem, przekrój tej uszczelki zasadniczej ... jest imho lekko dziwny - jakiś trapez prostokątny
|
Przekrój uszczelki zasadniczej to kwadrat ewentualnie prostokąt. Trapez wyjdzie Ci w używanej bo się lekko odkształciła.
Zwróć uwagę, że otwór w zacisku ma przekrój trapezu przez co jak tłoczek się wysuwa to uszczelka się lekko odkształca i po puszczeniu hamulca pomaga tłoczkowi się trochę cofnąć.
Są zaciski z uszczelką w kształcie trapezu ale nie w DL. Wtedy istotna jest strona jaką montujemy uszczelkę w zacisku. W DL jest to obojętne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Barton
A1
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Milionówek
|
Wysłany: Wto 21:06, 05 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
kumam, nowych nie widziałem fakt
biorąc pod uwagę, że odpowietrzanie hampli to 10 minut, a klocki i tak długo nie wytrzymują to dopuszczam rozwiązanie czyszczenia wszystkiego co wymianę klocków. Chociaż na moje - jakby faktycznie pomierzyć te gumki to pewnie by się coś dobrało - a samochodowe gumki są duuużo tańsze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matylda
A1
Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Wto 19:22, 10 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Właśnie mi wyskoczył podobny problem z precyzyjnym dozowaniem a dokładnie z płynnością ruchu klamki .
Oś klamki zachodzi syfem i trzeba wyczyścić i nasmarować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|