|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
coen
A1
Dołączył: 08 Mar 2016
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 6:56, 09 Wrz 2016 Temat postu: Problem ze zmianą biegów "w górę" po regulacji dźw |
|
|
W zeszłym tygodniu zakupiłem nowe buty na moto, co wymusiło regulację dźwigni zmiany biegów (nie mogłem wcisnąc buta pod dźwignię). Samo podkręcenie śruby rzymskiej było niewystarczające więc przesunąłem zacisk na wałku zmiany biegów o jedną pozycję i doregulowałem śrubą. Aktualnie dźwignia jest ustawiona idealnie tylko pojawił się pewiem problem. Otóż nie mogę płynnie zminiac biegów "w górę", a konkretnie największy problem jest z na 3 i z 3 na 4. Podczas zmiany podbijam dźwignię do góry (oczywiście z zakręceniem gazu i sprzęgłem), aż do oporu, a mimo to bieg nie wchodzi. Często dopiero przy 3 próbie się udaje. Czy ktoś ma pomysł co może by przyczyną? Do czasu regulacji dźwigni biegi chodziły bardzo dobrze, gleby żadnej nie było żeby elementy się pokrzywiły.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
griba
A
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 9:55, 09 Wrz 2016 Temat postu: Zakres ruchu dźwigni? |
|
|
A czy nie jest przypadkiem tak, że w tym nowym położeniu dźwignia ma ograniczony zakres ruchu w górę?
Sprawdziłbym to po zdjęciu "zacisku" z wałka zmiany biegów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
centrino
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: DLU
|
Wysłany: Pią 10:38, 09 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Z reguły po wbiciu 2 i 3 nie wyciąga się buta spod dźwigni bo nie ma sensu na chwilkę. Więc może nie do końca odpada dźwigienka. Możesz sobie z tego nie zdawać nawet sprawy. A jak nie opadnie do końca to nie zazębi się mechanizm dobrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kalinago
Motocyklista
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pią 10:41, 09 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Jak się daje ciągły docisk do góry, to może być problem z wrzuceniem następnego biegu - za krótki ruch dźwigni w dół.
Upewnij się, że przed włączeniem następnego biegu dźwignia miała możliwość swobodnego opadnięcia w dół po zmianie.
Może zawsze tak robiłeś, ale teraz po zmianie ustawienia tego nie wyczuwasz, bo inny but, który ciasno wchodzi pod dźwignię ?
Edit : Widzę że Centrino był szybszy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kalinago dnia Pią 10:44, 09 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
coen
A1
Dołączył: 08 Mar 2016
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 6:57, 12 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
W weekend trochę polatałem i wygląda na to, że mieliście rację - dźwignia zmiany biegów nie opadała do końca. Po zmianie biegu but blokował jej swobodne opadnięcie do prawidłowego położenia. Teraz zwracam szczególną uwagę na to, żeby to zmianie opuścic stopę niżej lub wyciągnąc spod dźwigni i biegi wchodzą jak złoto
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez coen dnia Pon 6:58, 12 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|