|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swist007
A
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Góra Kalwaria
|
Wysłany: Nie 0:02, 05 Lut 2012 Temat postu: problem ze śrubą spustową oleju - odkręcona tulejka |
|
|
Witam
przy wymianie oleju odkręcałem śrubę od spustu i odkręciłem ją razem z tuleją która była wkręcona w karter. niestety nie udało mi się jej wykręcić z tulejki.
moje pytanie takie: czy jak wkręciłem teraz tą tuleje z tą śruba to nie będzie mi olej ciekł jak się rozgrzeje?
i czy jest jakiś sposób żeby z powrotem wykręcić tą śrubę z tulejki i wkręcić ja w karter tak żeby już tam pozostała ta tulejka?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez swist007 dnia Nie 0:05, 05 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 0:24, 05 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Niech się bardziej doświadczeni wypowiedzą ale wygląda mi to tak jak by ktoś przed tobą zerwał gwint w karterze i źle go naprawił przy pomocy zestawu do naprawy gwintu. Ta tulejka to właśnie ten zestaw naprawczy, który generalnie nie powinien się wykręcić jeżeli został dobrze założony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benek
Motocyklista
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 9:08, 05 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
swist007 a pokaż to na fotce. Korek od dołu czasami ma magnes i wygląda to jak śruba w tulejce.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Benek dnia Nie 9:11, 05 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Nie 10:27, 05 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Tulejkę trzeba spowrotem wkręcić w miskę olejową na jakiś dobry klej chemoutwardzalny, może być nawet poxipol. Tylko zarówno tulejka jak i gwint w misce i okolice muszą być bardzo dokładnie wyczyszczone i odtłuszczone. To bardzo ważne!!
Wygląda na to że rzeczywiście ktoś naprawił zerwany gwint tulejką redukcyjną...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Nie 11:30, 05 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
jeżeli faktycznie jest to tulejka regeneracyjna to najpierw (tak jak roadrunner pisze) musisz ja zamocować pewnie i na stałe, najlepiej na jakimś kleju w bloku silnika, a potem dopiero możesz probować wkręcać korek.
Najlepiej by było zobaczyć (fotki) ten twój korek , tulejkę i otwór w karterze.
No i zobacz dokładnie bo może tak jak Benek pisze, poprostu wykręciłeś korek.
Najlepsze zestawy do naprawy gwintów korków ma WURTH, ja takim naprawiałem u siebie i już dwie wymiany były i jest oki, i nawet nie widać żę jest regenerowany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 14:00, 05 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Przerabiałem temat - choć nie w wersji od tej strony - i potwierdzam zdanie kolegów o konieczności zamocowania tulei na klej. Mój gwint był w ten sposób naprawiany. Przy twoim ktoś się widać nie dość postarał.
Możesz zadzwonić do Michała Szramy, który robił to u mnie - powie ci jaki klej najlepiej zastosować w tej sytuacji, podejrzewam, że może udzielić ci też paru praktycznych wskazówek - tel. 501 834 537. Będzie wiedział o co chodzi jak przypomnisz mu, że robił to w czerwonym DL'u Filipa
Powodzenia, bo sprawa z gwintem w tym miejscu jest bardzo delikatna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Nie 18:51, 05 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
V-Told, klej może być jakikolwiek, byle rzadki i chemoutwardzalny, nawet distal, tylko że ten długo wiąże. Kleje chemoutrwrdzalne dają spoinę twardą jak kamień, wytrzymałą mechanicznie i trzymają się wszystkiego, nawet szkła, pod warunkiem czystej i odtłuszczonej powierzchni.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Nie 18:52, 05 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swist007
A
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Góra Kalwaria
|
Wysłany: Nie 22:31, 05 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Postaram się zrobić jutro zdjęcie i wrzucić do tematu.Szkoda mi tylko tego oleju który wlałem, czy na moim miejscu wlali byście go z powrotem ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomeczek151
A1
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Opole
|
Wysłany: Nie 22:44, 05 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Tak. Tylko wlej go do czystego kanistra, albo tego z resztką oleju co została albo do takiego po wodzie deminiralizowanej. I zakręć szczelnie żeby kurzu nie nałapał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 23:21, 05 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | V-Told, klej może być jakikolwiek, byle rzadki i chemoutwardzalny, nawet distal, tylko że ten długo wiąże. Kleje chemoutrwrdzalne dają spoinę twardą jak kamień, wytrzymałą mechanicznie i trzymają się wszystkiego, nawet szkła, pod warunkiem czystej i odtłuszczonej powierzchni. |
Michał u mnie specjalnie stosował jakiś specjalny super-hiper-mega mocny
No i właśnie - myślę sobie, że doprowadzenie tego miejsca do odpowiedniego stanu będzie najtrudniejsze, żeby jakiegoś syfu do środka nie napchać, a jednocześnie żeby to wszystko się zaraz nie rozszczelniło i znów nie wyleciało. Dlatego osobiście zasięgnąłbym rady kogoś, kto już to robił
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Nie 23:40, 05 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
V-Told napisał: | roadrunner napisał: | V-Told, klej może być jakikolwiek, byle rzadki i chemoutwardzalny, nawet distal, tylko że ten długo wiąże. Kleje chemoutrwrdzalne dają spoinę twardą jak kamień, wytrzymałą mechanicznie i trzymają się wszystkiego, nawet szkła, pod warunkiem czystej i odtłuszczonej powierzchni. |
Michał u mnie specjalnie stosował jakiś specjalny super-hiper-mega mocny
No i właśnie - myślę sobie, że doprowadzenie tego miejsca do odpowiedniego stanu będzie najtrudniejsze, żeby jakiegoś syfu do środka nie napchać, a jednocześnie żeby to wszystko się zaraz nie rozszczelniło i znów nie wyleciało. Dlatego osobiście zasięgnąłbym rady kogoś, kto już to robił |
Ja to robiłem, tyle że w XJcie, bo mi "mechanik" "jak u mnie kupisz to wymiana gratis" z bożej łaski gwint w misce przekręcił...
Klej super hiper megagalaktycznie mocny, do distalu czy poxipou różni się...
Ceną!
Mój dziadek, WSK-ą z karterem poklejonym distalem przejeździł 10 lat, a ja wierciłem dziury i gwinty wycinałem w spoinie z distalu...
Wprawdzie są teraz koszmarnie drogie kleje z opiłkami metali, które teoretycznie dają spoinę twardszą niż klejony materiał, ale moim zdaniem to "zbytek łaski".
Jeszcze jedna uwaga...
Jeżeli tulejka wykręciła się razem z korkiem, to była żle osadzona i rozprężona albo/i korek wkręcony był na klej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Nie 23:45, 05 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
qrs
Motocyklista
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 305
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 12:55, 03 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Podłączę się pod wątek z pytaniem czy śruba M12x1.25 będzie pasować w DL650K6? różne źródła różnie podają...
chcę zmienić na taką z magnesem ;]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez qrs dnia Nie 21:53, 03 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|